Sahnede altyapı kullanımı

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda Özgür ÖNER tarafından 10 Temmuz 2013 tarihinde açılan konu

  1. Merhaba arkadaşlar;
    Yeni bir proje için ekibi daha fazla kalabalıklaştırmak yerine sahnede altyapı kullanmak istiyoruz.
    Şimdi örneğin bir parçanın sadece klavyeleri nasıl kesilip bunun üzerine çalınabiliyor? Ya da synth 'ler vb.
    Bunun için kullandığınız teknik varsa yazılım nedir?

    Çok teşekkürler
     
  2. Sallanmayan bir orkestraysanız zor olmaz. Kontrol edecek kişinin zamanlaması düzgün olmalı. Klavyeleri altyapıdan verecekseniz komple şarkı olarak hazırlamak mantıklı olur parça içinde sallanmamak için. Kulaklıkla tek taraftan klik diğer taraftan altyapıyı duyan davulcuyla yapılmış ve yapılan örnekleri çok fazla.

    Önceden hazırlanmış altyapı için her türlü prodüksiyon amaçlı programı kullanabilirsiniz. Hangisine sahip ve hakimseniz artık size kalmış. Sahne içinse yine hakimiyetinize göre değişir. Ableton kullananın yanı sıra sahnede cubase kullananları da tanıyorum. Altyapı ve sahne için GarageBand bile kullanan var.
     
    Özgür ÖNER bunu beğendi.
  3. Anladım teşekkür ederim.
    Parçaları layer layer ayırmak benim en çok kafamı kurcalayan.
    Kanal kayıt alıp kendi kendime mixlemişliğim var cubase ile ancak tam tersini nasıl yapabilirim çok merak ediyorum.
    Guitar pro dan midi out alıp onu çeşitli plugin lerle klavyelere dönüştürenler de varmış ancak bu iş en pratik nasıl olur onu merak ediyorum zira haftaya kadar hazırlamamız gerekebilir :S
     
  4. Şarkıdan klavye ayırmak gibi bir fikrin varsa onu kenara koy derim.

    Bahsettiğin diğer yoldan gidecek olursan, direk MIDI dosyasını da ara netten. Bulamazsan gp den MIDI out al bence. MIDIyi Cubase'ye attığında zaten kanal kanal ayrılacak. Kullanılmayanları kapatıp ya da silip, kullanacaklarını da vstiler ile istediğin forma sokarsın. Transpoze ya da düzenleme açısından çok esnek olur.

    Bir de hazır altyapılar var karaoke sitelerinde. Fiyatları ucuz. Onlara da gözarabilirsin.
     
    Özgür ÖNER bunu beğendi.
  5. Track veya mp3 halinde bir şarkının içinden enstrümanları ayırmanın bir yolu yok. Bazı programlar vokal ve davulu ayırabilse de, seslerin yarısı da yok oluyor. Midi dosyaları en pratik çözüm.
     
    Özgür ÖNER bunu beğendi.
  6. Anladım çok teşekkürler arkadaşlar. Ozaman en temizi midiyi çıkartıp işleme yoluna gidicez.
     
  7. DAW olarak Ableton Live 9 tavsiye ederim. En temizi midileri yazın diyecektim ama sonuca zaten ulaşmışsınız.
    Saygılar.
     
    Özgür ÖNER bunu beğendi.
  8. Ha bir de live 9 da şöyle bir olay var ki, midi yazma zahmetinden de kurtarabilir.

     
    Özgür ÖNER bunu beğendi.
  9. abi o işi bende çok araştırdım zamanında ama ne yazık ki böyle bir alternatif yok.sadece iki seçeneğin var ya sana uygun backingtrack bulacaksın ya da bütün enstürmanlarla stüdyoya girip kayıt alıp onun üzerinde çalışacaksın antbalci arkadaşın dediği gibi ne yazık ki parçanın içinden enstürmanları ayıramıyoruz.
     
    Özgür ÖNER bunu beğendi.
  10. Bir program var gp tabından çıktığınız midi dosyasını gerçek enstürumanmış gibi duyulmasını sağlıyor yani sesi modifiye ediyor araştırıp bulabilirsiniz
     
  11. Bu harika birşeymiş yahu.
    Çok teşekkürler arkadaşlar.
    Midi üzerinden yürüyeceğiz bu durumda. İlk yaptığım altyapıyı buraya koyacağım :)
     

  12. Ableton live öğrenmekle başlamanızı öneririm.
    Paylaşım sitelerinden "Tom cosm" ' un Ableton live tutorial 'ını indirip izleyerek başlayabilirsiniz. (normalde paralı) 0 'dan prodüksiyon anlatıyor.
     

Bu Sayfayı Paylaş