İyi bir gitarist kayıt işini bilmelimi?

Gitarda bir kaç seneliğim, benden çok ileride olan insanların deli gibi kayıt işlerini de öğrendiğini görüyorum. Ben zaten gitar çalmak için kendime vakit ayırmakta zorlanıyorum okul vs sebebiyle birde bu kayıt işine nasıl zaman ayıracağım sıkıntı çekiyorum. Yani ben şimdi 20 senelik süper bir gitarist olsaydım ama hiç kayıt muhabbetlerinden anlamayıp sadece gitarı süper çalsaydım yinede insanlar bana acemi gibimi bakacaklardı kayıt işlerini bilmiyorum diye bu beni korkutuyor. Bende öyle bir izlenim bıraktı çünkü burda okuduklarım?

Anlamıyorum, Mozart, Bethoven kayıt tekniğimi biliyordu? Hayır. Onlar oturup müziklerini yapıyorlardı şimdi bunun için demo bölümleri falanda var. Herkes bakın bu kayıt nasıl olmuş diyor başkaları da iyi kötü yorum yapıyor. Bu çok güzel birşey ama şu demo kayıtlar bölümünündeki yazılanları okudum da çoğu insan şarkılardaki ezgilere bestelerin içeriğine yorum yapmamış halbuki dinledim bazılarını gayet hoş şeyler de vardı. Hatta yorum yazacaktım dedimki acaba yanlışmı yapıyorum beste üzerine kimse yorum yapmıyor hep teknik yorumlar var.

Peki insanlar yaptıkları şarkılar güzelmi değilmi diye merak etmiyormu? Yani şarkıyı yapıpta nasıl olduysa oldu o önemli değil, bakalım davulların ses kalitesine solo tonuna ne diyeceklermi diyorlar merak ediyorum bilgisizim o yüzden bunları yazıyorum bu konuda.

Yani ben kayıt işine hiç merak salmasam hatta yakınından bile geçmeyipte onun için harcayacağım zamanıda çok iyi bir gitarist olmak için kullansam ileride bana zararı olurmu ne tavsiye edersiniz? İleride pişman olmakta istemiyorum kayıt işini keşke öğrenseydim zamanında dememek için. Ama içimden bir seste haykırıyor istemiyor kayıt işini öğrenmek. Ben gitaristim ben ses mühendisimiyim kardeşim bana ne kayıt işinden diye haykırmak ta geliyor içimden. Ya böyle işte tıkanıyorum ne yapmam lazım fikirleriniz nedir acaba sorsam sizlere?
 
Olayı güzel bir yerden tutmuşsun :)
Şimdi önce incelediğin bölümün ismine bir bakalım;

DEMO Kayıtlar ve Teknik Yorumlar
Ben bu başlıktan gerek kaydın kalitesi gerekse şarkının müzikal anlamdaki kalitesi açısından yorum yapılabileceğini düşünürüm yorumlarımıda ona göre yaparım.

Şimdi bethoven kayıt tekniği mi biliyordu diyorsun ama eminim onun yaşadığı dönemde kayıt denilen şey olsa kaydın kralını yapardı. Hani kayıt yapmasa bile midi sequenceing(midi yazımı, nota değerleri ile farklı enstrumanları kanal kanal notaya dökme işlemi) kesin bilirlerdi işleri kolaylaşsın diye ;)

Kayıt işinden anlamayan iyi bir gitarist olsan bile kimse sana acemi gibi bakamaz merak etme, en azından gitar çalımı konusunda.
İyi kayıt, iyi ton, iyi sound işin süsüdür bana kalırsa. Bazı şarkılar vardır ne kadar süslersen süsle bir b.ka benzemez, bazıları vardır süslenmese bile güzeldir o melodi aklından çıkmaz, bazıları vardır kötü kayıtta ne kadar iyi bir şarkı olduğunu gösteremez ama iyi bir kayıtla aklınızdan çıkmaz... gibi

Mesela kendi dinlediğim müzikten örnek vereyim Kreatorun ve Testamentin eski albümleri çok güzel parçalar içerir fakat ben o şarkıları yeni yapılmış bir konser kaydından dinlemeyi tercih ederim nedeni gayet açık; konser olduğu halde gelişmiş teknoloji sonucu elde edilmiş olan sound daha güzeldir ve zaten iyi olan şarkıların olduğundan daha güzel bir hale bürünmesine olanak tanımıştır.

İkinci bölüme geleyim,
Ezgilere yorum yapmak doğru değildir bence. Benim sevmediğim bir melodi senin tarafından sevilebilir. Güzellik göreceli bir kavramdır ;)
Ha ama tavsiyelerde bulunulabilir. Misal "Ya dostum parça genel olarak güzel olmuş fakar soloda minör pentatonik gam kullanmak yerine harmonik minör kullansan vede biraz daha yavaş tempoda bir solo atsan, solo daha etkileyici olabilirmiş gibime geliyor", "Abi nakaratta ton değiştirsene, süper olur. Birde ton değişirken davul duble time yapsa tadından yenmez bence". Abi parçanın 34.sn de giren kısmı acayip gaz ama ondan sonra aynı şeyleri tekrarlamışsın fenalık geldi ne zaman bitecek demeye başladım, orayı biraz kısaltıp sonrasına başka bir riff eklesen böyle tam gaz giden fecii olur kan gövdeyi götürür vallahi"
Gibi yorumlar yapılabilir, hatta yapılsın lütfen.

Kimi insanlar, yaptığı parça insanlar üzerinde nasıl etki bırakıyor ona bakmak için, kimileri birşeylerin tanıtımını yapmak için, kimisi "bana böyle geliyor ama acaba duygusalmı davranıyorum başkaları da böyle düşünecek mi?" demek için, kimisi "hayvan gibi gitar çalıyorum biraz hava atayım, g.tü düşsün milletin" demek için :) Kimisi ise yalnızca birşeyler duymak için demolarını asıyor oraya. Pek olmuyor aslında ama belli bölümleri kaydederken birşeyleri aşamadığı yerler hakkında birşeyler öğrenmek isteyenlerde olabiliyor(pek rastlamıyorum böyle insanlara, genelde bütün site, aşmış müzisyen, mastering uzman olarak takılıyoruz :p )

Kendini kayıt işinden soyutlamak istemenin sebebini merak ettim. Haz almıyor olabilirsin ama çaldığın şeyi duymak ve insanlara dinletmek güzel birşey en azından ben böyle düşünüyorum. Ha gider stüdyoda yaparım kaydımı onu dinletirim millete dersen orası başka. Benim o kadar çok param yok ;)
Birde arkadaş kayıt yapmadan nasıl insanlara dinleteceksin şarkılarını onu anlamadım ben :)

Kayıt yapmamanın sana ne zararı olacak biliyormusun? Yarın birgün bir yerde konser verirken tonmaister denen varlığa muhtaç kalacaksın ve senin müziğini insanlara dinletirken kullandığın aracını "sesinin tonunu" onlar kullanmış olacak! Yani senin yaptığın şey senin istediğin gibi duyulamayabilecek.
Veya
Bir stüdyoda kayıt yaparken sen hiçbirşeye müdahale edemeyeceksin çünkü bilmiyor olacaksın. Ama bilsen gitarının tonu öyle olmayacaktı, trampet şarkı boyunca "taak taaakk taakk" diye vurmayacaktı belkide bu işle ilgilenmiş olsan.

İyi yerlere gelmiş müzisyenlerin hepsi bu işi tamamıyla bilir. Geçenlerde burada bir yerde David Gilmour un evi diye bir başlık vardı. O başlığa gir ve bak o adamın evinde nasıl bir kayıt stüdyosu var başında kendisinin durabildiği, herşeyi istediği gibi yapabildiği.... Adam başarmış işte, çünkü müziğini zenginleştrebileceği her şeyi öğrenmek için çalışmış.
Konserlerini de izlemişsindir. Pink Floyd'un Pulse diye bir konseri vardır bilir misin? O sound, aralarda giren mini tiyatro oyunları, bütün ışık kareografisi bütün herşey o adamın elinden geçmiş. Ve o adam bunun sayesinde "O adam" olmuş.
Burada bugün bunu konuşuyorsak o adamın 20 sene önce okuduğu kitaplar uğraştığı şeyler onun buraya gelmesini sağlamıştır diyebilirim sana.

Müziğini zenginleştirebileceğin herşeyi öğrenmeni tavsiye ederim. "Ben gitaristim ses mühendisi değilim" demek yanlış olur. Sen gitarist olabilirsin ama ne istediğini yalnızca sen bilebilirsin.


not:çok uzun yazdım arada fikir kopuklukları olmuş olabilir iş yerindeyim bir kerede yazmadım bunu 3 saatte falan yazdım. Okuyan herkese teşekkürler.Hiç okumasanız bile en azından son kıtayı okuyun :)
 
Olayı güzel bir yerden tutmuşsun :)
Şimdi önce incelediğin bölümün ismine bir bakalım;

DEMO Kayıtlar ve Teknik Yorumlar
Ben bu başlıktan gerek kaydın kalitesi gerekse şarkının müzikal anlamdaki kalitesi açısından yorum yapılabileceğini düşünürüm yorumlarımıda ona göre yaparım.

Şimdi bethoven kayıt tekniği mi biliyordu diyorsun ama eminim onun yaşadığı dönemde kayıt denilen şey olsa kaydın kralını yapardı. Hani kayıt yapmasa bile midi sequenceing(midi yazımı, nota değerleri ile farklı enstrumanları kanal kanal notaya dökme işlemi) kesin bilirlerdi işleri kolaylaşsın diye ;)

Kayıt işinden anlamayan iyi bir gitarist olsan bile kimse sana acemi gibi bakamaz merak etme, en azından gitar çalımı konusunda.
İyi kayıt, iyi ton, iyi sound işin süsüdür bana kalırsa. Bazı şarkılar vardır ne kadar süslersen süsle bir b.ka benzemez, bazıları vardır süslenmese bile güzeldir o melodi aklından çıkmaz, bazıları vardır kötü kayıtta ne kadar iyi bir şarkı olduğunu gösteremez ama iyi bir kayıtla aklınızdan çıkmaz... gibi

Mesela kendi dinlediğim müzikten örnek vereyim Kreatorun ve Testamentin eski albümleri çok güzel parçalar içerir fakat ben o şarkıları yeni yapılmış bir konser kaydından dinlemeyi tercih ederim nedeni gayet açık; konser olduğu halde gelişmiş teknoloji sonucu elde edilmiş olan sound daha güzeldir ve zaten iyi olan şarkıların olduğundan daha güzel bir hale bürünmesine olanak tanımıştır.

İkinci bölüme geleyim,
Ezgilere yorum yapmak doğru değildir bence. Benim sevmediğim bir melodi senin tarafından sevilebilir. Güzellik göreceli bir kavramdır ;)
Ha ama tavsiyelerde bulunulabilir. Misal "Ya dostum parça genel olarak güzel olmuş fakar soloda minör pentatonik gam kullanmak yerine harmonik minör kullansan vede biraz daha yavaş tempoda bir solo atsan, solo daha etkileyici olabilirmiş gibime geliyor", "Abi nakaratta ton değiştirsene, süper olur. Birde ton değişirken davul duble time yapsa tadından yenmez bence". Abi parçanın 34.sn de giren kısmı acayip gaz ama ondan sonra aynı şeyleri tekrarlamışsın fenalık geldi ne zaman bitecek demeye başladım, orayı biraz kısaltıp sonrasına başka bir riff eklesen böyle tam gaz giden fecii olur kan gövdeyi götürür vallahi"
Gibi yorumlar yapılabilir, hatta yapılsın lütfen.

Kimi insanlar, yaptığı parça insanlar üzerinde nasıl etki bırakıyor ona bakmak için, kimileri birşeylerin tanıtımını yapmak için, kimisi "bana böyle geliyor ama acaba duygusalmı davranıyorum başkaları da böyle düşünecek mi?" demek için, kimisi "hayvan gibi gitar çalıyorum biraz hava atayım, g.tü düşsün milletin" demek için :) Kimisi ise yalnızca birşeyler duymak için demolarını asıyor oraya. Pek olmuyor aslında ama belli bölümleri kaydederken birşeyleri aşamadığı yerler hakkında birşeyler öğrenmek isteyenlerde olabiliyor(pek rastlamıyorum böyle insanlara, genelde bütün site, aşmış müzisyen, mastering uzman olarak takılıyoruz :p )

Kendini kayıt işinden soyutlamak istemenin sebebini merak ettim. Haz almıyor olabilirsin ama çaldığın şeyi duymak ve insanlara dinletmek güzel birşey en azından ben böyle düşünüyorum. Ha gider stüdyoda yaparım kaydımı onu dinletirim millete dersen orası başka. Benim o kadar çok param yok ;)
Birde arkadaş kayıt yapmadan nasıl insanlara dinleteceksin şarkılarını onu anlamadım ben :)

Kayıt yapmamanın sana ne zararı olacak biliyormusun? Yarın birgün bir yerde konser verirken tonmaister denen varlığa muhtaç kalacaksın ve senin müziğini insanlara dinletirken kullandığın aracını "sesinin tonunu" onlar kullanmış olacak! Yani senin yaptığın şey senin istediğin gibi duyulamayabilecek.
Veya
Bir stüdyoda kayıt yaparken sen hiçbirşeye müdahale edemeyeceksin çünkü bilmiyor olacaksın. Ama bilsen gitarının tonu öyle olmayacaktı, trampet şarkı boyunca "taak taaakk taakk" diye vurmayacaktı belkide bu işle ilgilenmiş olsan.

İyi yerlere gelmiş müzisyenlerin hepsi bu işi tamamıyla bilir. Geçenlerde burada bir yerde David Gilmour un evi diye bir başlık vardı. O başlığa gir ve bak o adamın evinde nasıl bir kayıt stüdyosu var başında kendisinin durabildiği, herşeyi istediği gibi yapabildiği.... Adam başarmış işte, çünkü müziğini zenginleştrebileceği her şeyi öğrenmek için çalışmış.
Konserlerini de izlemişsindir. Pink Floyd'un Pulse diye bir konseri vardır bilir misin? O sound, aralarda giren mini tiyatro oyunları, bütün ışık kareografisi bütün herşey o adamın elinden geçmiş. Ve o adam bunun sayesinde "O adam" olmuş.
Burada bugün bunu konuşuyorsak o adamın 20 sene önce okuduğu kitaplar uğraştığı şeyler onun buraya gelmesini sağlamıştır diyebilirim sana.

Müziğini zenginleştirebileceğin herşeyi öğrenmeni tavsiye ederim. "Ben gitaristim ses mühendisi değilim" demek yanlış olur. Sen gitarist olabilirsin ama ne istediğini yalnızca sen bilebilirsin.


not:çok uzun yazdım arada fikir kopuklukları olmuş olabilir iş yerindeyim bir kerede yazmadım bunu 3 saatte falan yazdım. Okuyan herkese teşekkürler.Hiç okumasanız bile en azından son kıtayı okuyun :)
 
anceynmayhart
bu kayit isi oyle bir is ki. tamamen gitar calmaktan baska birsey.ogrenmek istemiyorum demissin. söyle bir dusun bakalim. baskasina muhtac olacak yerde kendi isini kendin gormek diye bi laf vardir. tamam belki kendi basimiza ilk baslarda profesyonel kayit yapamiyor olabiliriz ama bu isi birakmayip ileride isi buyuttugunu bi dusunsene. grubunun ya da kendi parcalarinin kaydini sen aliyorsun. istedigin kivama sokabilirsin. baskasinin senin parcanda oynamasina izin vermezsin. bu sekilde dusunmekte fayda var.bunu ogrenmek sana bi zarar vermez. he ogrenmesen de nolur. sarki icinde ustuste eklemek istedigin gitarlari basslari vb. yapamazsin tek basina. baskasina muhtac olursun. ayrica urettigin melodileri sarkilari baskalarina dinletirken de zorluk yasarsin. secim senin... bir sey daha eklemek istiyorum. kafandaki riffleri kaydederken aklina bir suru varyasyon da geliyor. riffleri degistiriyorsun, ekleyip-cikartiyorsun. yani parcayi gelistiriyorsun. cunku neden? kafandakini kaydediyorsun. riffleri calarken o kadar odaklanamazsin emin ol. dikkatini verip dinlemek lazim..
demo bolumunde yapilan yorumlara gelince. aslinda beste hakkinda da yorumlar oluyordu. son siralar kayit uzerine yorumlar artmis olabilir. bunun nedenini soyliyim hemen. yorum yapanlar her konulan kayittaki muziklerin tarzlarini dinlemeye bilirler. mesela ben alternatif rock vb. bestelere pek fazla dinlemedigim icin beste hakkinda yorum yapmaktan cekiniyorum. cunku begenmedigim bir muzik tarzi. bunun gibi sebepleri var. dedigim gibi secim senin.. ha eger kayit islerine baslamak istersen, elimizden gelen yardimi yapariz, ne kadar biliyorsak o kadarini paylasiriz.. (gorende bizi cok iyi kayit yapiyor zannedicek ya hadi neyse :p )
Baris
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Skull_KruSher, Bloodbath,

cevaplarınız için çok saolun inanılmaz ufkumu açtı bu açıklamalarınız heleki Skull_KruSher öyle yazmışsınki hemen kayıt işlerine girişesim geldi gaza geldim. Gerçekten cevaplarınız çok iyi oldu valla. Yalnız niye kayıt işinden ısrarla kaçıyorsun demişsin Skull_KruSher, aslında bunun cevabını utanarak vereyim : bana çok karışık geliyor bin tane ayar, düğme bir sürü şey heleki okudukça daha da karman çormanlaşıyor. Nerden başlıyacağım bilmiyorum çok yorum okudum bu konuda yazılmış bana referans olabilecek. Ama birinin başı var sonu yok kimi yorum ortadan başlamış gibi. Yani bu işin kitabı falan varmı ki? Deneye yanıla yapmak benim yıllarımı alacak gibi gözüküyor işte bende bu zamanın büyük kayıp olacağından korkuyorum. Ama yazdıklarınız etkiledi beni kesin üzerine düşeceğim bu kayıt işinin. Ama diyorum ya nerden başlasam bilmiyorum ama üstüne düşeceğim çok saolun cevaplar için acaip faydalı oldu benim için.
 
Skull_KruSher demiş ki:
Olayı güzel bir yerden tutmuşsun :)

Kayıt yapmamanın sana ne zararı olacak biliyormusun? Yarın birgün bir yerde konser verirken tonmaister denen varlığa muhtaç kalacaksın ve senin müziğini insanlara dinletirken kullandığın aracını "sesinin tonunu" onlar kullanmış olacak! Yani senin yaptığın şey senin istediğin gibi duyulamayabilecek.

Kesinlikle Katılıyorum. Bizim bir solist arkadaş da ne kayıt tekniğinden ne de musîki nazariyatından anlıyor. Adam nota bilmemesine rağmen aklınızın alamayacağı riffler buluyor(samimiyim) ama derdini anlatacak olduğunda ; "Abi bu burada şimdi çokitonik s.kitonik olmuş. Hay anasını bi b.k da bilsem derdimi anlatcam ama..." gib şeyler söylüyor. :D Ama adamda garip bir müzisyenlik var çözemedim.(şopar mıdır ne?)
 
anceynmayhart;
Bu iş kitapla olmuyor(en azından başlangıçta) çünkü öylesine çok teknik terim var ki kafan direk allak bullak oluyor. Geçen gün bi arkadaşa parametrik ekolayzırın çalışma mantığını anlatmaya çalıştım adam 2 dakkada saçı başı yoldu. Ama sonra geldim bilgisayarda gösterdim 2 dakkada kaptı işi. Hatta "m.k. bumuydu lan o gün anlattıkların, Allah cezanı vermesin" dedi.. :)

Yani bu iş belli bir seviyeye gelinceye kadar(daha bende gelemedim o seviyeye) deneye yanıla oluyor. "Lan bu düğme ne ol aki" ......"haaaa ulan ne güzel şeymiş bu böyle" gibi oluyorsun.

Öğrendikçe ne kadar çok şey bilmediğinin ve bu bilmediğin şeylerin ne kadar güzel şeyler olduğunun farkına varıyorsun.
 
Bende kayıt olaylarına girmek isteyen biri olarak ve hiçbişey bilmeyerek nereden başlamamız veya hangi programlardan başlamamız gerekiyor.
Melesa reason varmış home studio kıvamında,cubase varmış( o ne lan?? :) )
 
Ya olay sanırım sadece programları bilmekle de olmuyor galiba yanılılyormuyum? birde doğru kayıt diye bişeyi bilmekmi gerekiyor.? Şöyleki mesela sizlerin birbirlerinize yaptığınız kayıt yorumlarını okuyunca daha çok sıyırıyorum kafayı o kadar detayları görebiliyorsunuzki, yok orda davulun zilinin bilmem nesinin sesi çok baskın olmuş hi-hat ı öldürmüş yok burda solo gitar iyi panlanmamış falan ben böyle hayranlıkla onları okuyorum. Yani birileri bir kayıtta ne ön planda olmalı ne olmamalı dengeli bir kayıt nasıl olmalı enstrümanların seslerinin dağığılımı gibi şeyleri deneye deneye nasıl bulacak anlamıyorum. Yani şöyle söyliyeyim. Birisi bana diyorki sesten hızlı uçak yap tamam yıllarımı vereyim yapayım ama iyi bir uçak nasıl olmalı bilmeyince ben bin tane uçak yapacağım hangisi doğru bilemeyeceğim gibi geliyor. Ama sanırım zaten bu yüzden demo kayıt bölümüne herkes demosunu gönderip yorum bekliyor şimdi daha iyi anlıyorum en azından ordan doğruyu bulmaya çalışıyor yaptığı şey iyimi kötümü eksiği nedir gibilerinden? Doğrumuyum bu konuda acaba?
 
Yeah fu.k!!! Evet adamım doğru yoldasın ;) Ama ben sende hala umutsuzluk görüyorum sanırım biraz tembelsin :D

Hele bir kayıt yap onlara yorumlar aldıkça neler yapman gerektiğini daha iyi anlarsın. Programalr zaten bir araç önemli olan elindekiyle neler yapabileceğini bilmek ve elindekilerle birşeyler yapmak.
Aslında bi b.k bildiğimiz yok yalnızca dinlemeyi öğreniyoruz yavaş yavaş bu sayede ne nerde nasıl daha güzel olur bunları tahmin edebiliyoruz.
 
bu biraz muzik dinleye dinleye gelisiyor, nerde ne yapcagini ogrenmek. daha sonra bunlari uyguluyorsun,pekisiyor. kayit yapmadan kayit hakkinda bilgin olsa yine bi ise yaramaz. cunku tecrube cok onemli bu konuda. benim ilk yaptigim kaydi bi duysan gulmekten altina ederdin. guya stereo kaydedelim dedik. farkli zamanlarda kaydettim gitarlari fln. ulen ses dugmesiyle oynamisiz arada. ne yaptimsa tutturamadim. bende kalsin oyle dedim. sonuctan noldu sol taraftan gelen gitar sag tarafantan gelenden daha yuksek sesli oldu :) rezalet bi durum. ama iste her yaptigin hatadan birseyler ogreniyorsun, bi dahakine yapmiyorsun. simdi sana tavsiyem sudur. kayit yapmaya yeni basliyorsun, aklina gelen her riffi/melodiyi kaydet. boylelikle tecrube edersin. 10 sn lik bi riff yaz sonra arkasina bateri yaz. reverb ekle vb. bunun gibi seyler yap ki gelissin kayit teknigin ve tecruben. ben kendimden ornek veriyim hic bi halt bilmiyordum cubase i yukledigimde. zamanla deneye yanila ogreniyorsun iste.. olay bu. umutsuzluga kapilma. at la deve degil. alti ustu kayit ;)
Baris
 
Y_J_M demiş ki:
Bende kayıt olaylarına girmek isteyen biri olarak ve hiçbişey bilmeyerek nereden başlamamız veya hangi programlardan başlamamız gerekiyor.
Melesa reason varmış home studio kıvamında,cubase varmış( o ne lan?? :) )

bende hiç bir halt bilmiyordum.bir gun elime acid pro 4.0 geçti yavaş yavaş bunla başladım.sonra cubase'e geçtim yavaşş yavaş ona bakıyorum.bu arada tabiki internet muazzam bir kaynak e-book olarak bulabileceğin bir sürü yasal :D bilgi var.
 
Olayın başlangıcı bilgiden çok neden kayıt yapmak istediğine bakıyor. Ben 5 sene önce ilk kayıtlarımı winamp ve creative recorder ile yapıyordum. FL studio'dan yazdığım davulu winamp'ta açıp ses kontrollerinden line-in'i tamamen sola çekip, recorder'dan "what you hear" modunu seçip, winamp'ta davul çalarken üstüne gitarı kaydedip, sonra o kaydı tekrar winamp'ta açıp, line-in'i sağa çekip, diğer gitarı kaydın üstüne çalıp, sonra onu tekrar winamp'ta açıp vokaldi bilmemneydi onu da kaydedip bitiriyordum. O zamanlar yaptığım şeylerin, bütün enstrmanlarıyla aynı anda tınlamasını, hepsinin birden nasıl sonuç vereceğini duymayı çok istediğim için aklıma bu çözüm gelmişti. Tabi o zamanlar turkrock yok.

Sonradan Cubase'i yavaştan çözmeye başladım. Sonra ekipmanı biraz daha iyileştirdim. Gitar çalışımın yanında Tonlama kabiliyetim de gelişti. Fikirler de gelişti. Sonrası yine kayıt. "Acaba şu anda ne durumdayım" merakımı gidermenin en güzel yolu kaydetmek.

Resim yapmaktan hiçbir farkı yok bana göre. Renkleri siz seçin, tuali siz seçin, fırçanızı siz seçin, manzaranızı siz seçin.
 
Olayın başlangıcı bilgiden çok neden kayıt yapmak istediğine bakıyor. Ben 5 sene önce ilk kayıtlarımı winamp ve creative recorder ile yapıyordum. FL studio'dan yazdığım davulu winamp'ta açıp ses kontrollerinden line-in'i tamamen sola çekip, recorder'dan "what you hear" modunu seçip, winamp'ta davul çalarken üstüne gitarı kaydedip, sonra o kaydı tekrar winamp'ta açıp, line-in'i sağa çekip, diğer gitarı kaydın üstüne çalıp, sonra onu tekrar winamp'ta açıp vokaldi bilmemneydi onu da kaydedip bitiriyordum. O zamanlar yaptığım şeylerin, bütün enstrmanlarıyla aynı anda tınlamasını, hepsinin birden nasıl sonuç vereceğini duymayı çok istediğim için aklıma bu çözüm gelmişti. Tabi o zamanlar turkrock yok.

Sonradan Cubase'i yavaştan çözmeye başladım. Sonra ekipmanı biraz daha iyileştirdim. Gitar çalışımın yanında Tonlama kabiliyetim de gelişti. Fikirler de gelişti. Sonrası yine kayıt. "Acaba şu anda ne durumdayım" merakımı gidermenin en güzel yolu kaydetmek.

Resim yapmaktan hiçbir farkı yok bana göre. Renkleri siz seçin, tuali siz seçin, fırçanızı siz seçin, manzaranızı siz seçin.
 
Cevaplar için saolun arkadaşlar bende cubase i derhal edinip çalışmalara koyuluyorum artık sayenizde gerçekten kararlıyım yapacağım öğreneceğim bu işi.
 
on_air demiş ki:
Y_J_M demiş ki:
Bende kayıt olaylarına girmek isteyen biri olarak ve hiçbişey bilmeyerek nereden başlamamız veya hangi programlardan başlamamız gerekiyor.
Melesa reason varmış home studio kıvamında,cubase varmış( o ne lan?? :) )

bende hiç bir halt bilmiyordum.bir gun elime acid pro 4.0 geçti yavaş yavaş bunla başladım.sonra cubase'e geçtim yavaşş yavaş ona bakıyorum.bu arada tabiki internet muazzam bir kaynak e-book olarak bulabileceğin bir sürü yasal :D bilgi var.

Hocam bende bakmistim acid pro 4 var elimde hicbisey anlamadim haliyle ve kaldirdim senden duyunca tekrardan kurdum gene anlamadim bildigin iyi bir e book var mi gonderebilirmisin yada nasil kullanildigini anlatan bir site varmi msn den yardimci olurmusun bana kardes
 
Geri
Üst