(ist) Gitar Amfisinden Kayıt Için Mikrofon Seçimi ???

'Elektro Gitar Ekipmanı' forumunda ladhra tarafından 25 Eylül 2013 tarihinde açılan konu

  1. Merhaba arkadaşlar...

    Fender strat ve Laney amfi kullanıyorum. Macbook pro ile kayıt yapmak istiyorum.

    Amfiden kayıt için Mikrofon önerilerinizi yazabilir misiniz?

    Herkese bol notalı günler dilerim...

    Saygı & Sevgi
     
  2. Samson C02 bir kapasitif mikrofon. Yakın mikrofonlama için kondenser (kapasitif) mikrofonların çok da faydalı olacağı kanaatinde değilim şahsen. Çünkü daha çok ambiyans için uzak mikrofonlama amacıyla kullanılıyor kapasitif mikrofonlar. Kabin/speaker önü yakın mikrofonlamada dinamik mikrofonlar (Shure SM57, Sennheiser e906 ve MD421, AKG nin de bazı modelleri vs.) daha iyi sonuç veriyor.
     
    ladhra bunu beğendi.
  3. Evet, bunu izlemiştim. Diğer lternatif de bu olabilir mi diyecektim aslında.

    Samsom'nun c serisi bir-iki mikrofonuna baktım. 200-300 küsüt TL. Değer mi acaba???

    Çok kararsız kaldım...
     
  4. Dinamik mikrofon ile beraber kullanacaksanız condenser mikrofon alın derim, stereo kayıt için yani. Ama tek mikrofon olacaksa dinamik yeter her türlü.
     
  5. Konusu açılmışken bende sorayım. Amfinin sesini çok açamıyorsak profesyonel kayıt olarak değilde, normal youtubeluk diyelim, konderserler daha mı iyi olur. Odanın ortasında bile olsa mikrofon sesleri dinamikten daha iyi alır diye düşünüyorum. O zaman tercihimizi konderserden yanamı kullanmalıyız?
     
  6. Konuşulan ve yazılanlara göre öyle. Dinamik mikrofonlar sanırım "tek istikamette" çok iyiler... Hatta mikrofonun kabine açısı bile önem kazanıyormuş.90 - 60 - 45 derece gibi...

    Bunları denemek lazım.. Tabi denemek için de önce bir mikrofonum olmalı...
     
  7. Bir mikrofonun hassasiyeti -49dBV/Pa (2.2mV/Pa) diğerininki -56 dBV/Pa, (1.6 mV), 1 Pascal=94 dB SPL. Bir diğerininkine göre düşük yada fazla olmasında fark yaratan şey nedir? -49 olan mikrofonda, mikrofonu ses kaynağına daha mı yakın tutmamız gerekiyor? Yada -56 olan mikrofondamı daha yakın tutmamız gerekiyor?
     
  8. Bence sm57 den şaşma.
     
  9. Bunlar genelde 1 inç mesafe için verilir. Örneğin, ilk mikrofona 1 inç mesafeden 1 Pascal = 94dB ses şiddeti (SPL: Sound Pressure Level) uygulanırsa, mikrofonun üreteceği gerilim 2.2mV oluyor. Diğerinde ise aynı mesafede aynı ses şiddetinde 1.6mV üretiliyor (Yanlış hatırlamıyorsam SM57'ninki bu kadardı). Bu fark, mikrofonların diyafram yapısından gelir. İlk örnekteki (sizin -49 dediğiniz) diğerinden daha fazla çıkış üretir. Bu değerler, enstrüman veya kabin/speaker mikrofonlama için kullanacaksanız eğer, daha yakın/uzak tutmanız gerektiği anlamına gelmiyor. Nasıl tutmanız gerektiğini, mikrofonun directionality response eğrisinden (kardiyoid vs.) veya kullandığınız kayıt arabiriminin direct-monitoring özelliğinden faydalanarak deneme/yanılma yoluyla siz belirleyeceksiniz.
     
    antbalci bunu beğendi.
  10. Cobanla profesorun oyunun ayni olmasi gibi enstruman kayitlarinda da bu mikrofon tartismasi coktan bitti diye biliyorum ben, bence de SM 57 yani :D
     

Bu Sayfayı Paylaş