Djent Ton Testi (duncan Nazgûl)

Merhaba,

Küçük çaptaki djent rifflerim / bestelerim için uygun bir ton arayışı içerisindeydim. Şöyle bir ton için fikirlerinizi almak istiyorum:


Schecter Blackjack SLS C-7 (Nazgul br. [7 tel Drop A]) -> EVH 5150 III 50W (Kırmızı kanal) -> HB G212 Vintage (2 x V30) -> SM57 -> AudioBox 22VSL -> Studio One 2
 
Son düzenleme:
Bence gayet güzel. Sonuçta ton biraz da zevk meselesi. O yüzden tona bişey diyemem ama kayıt süper.

Daha temiz çalınabilir, ufak tefek koşma çekmeler duyuluyor. Bu tarzda daha keskin, zımba gibi, ritmin üstüne tam oturacak şekilde çalmak gerekiyor. Tavsiyem ton ararken bile, nasıl olsa tona bakacam diyerek yaymayıp, her daim temiz çalmaya özen göstermekte fayda var. Yanlış anlama kötü çalmış değilsin ama puan olarak 100 üzerinden 85 diyelim. Ama kayıtta 100 üzerinden 120'yi hedeflemeni tavsiye ederim.

Basın da aynen zımba gibi çaldığını düşün bu riffleri. Temiz bir miks. belki davullar daha gövdeli, daha vurucu tonlarla değiştirilebilir. (Steven Slate Drums) Bass gitarda da hem gövde hem de drive gelmeli (sinyal bölerek kayıt, bir kanala dry, diğerine drivelı bass)

Bence çok başarılı gidiyorsun: Artık tona mona kafayı takmayıp üretime geçebilir, daha temiz çalınmış mikslenmiş işlere yönelebilirsin. Bir de 5 telli bas gitar lazım.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Bence gayet güzel. Sonuçta ton biraz da zevk meselesi. O yüzden tona bişey diyemem ama kayıt süper.

Daha temiz çalınabilir, ufak tefek koşma çekmeler duyuluyor. Bu tarzda daha keskin, zımba gibi, ritmin üstüne tam oturacak şekilde çalmak gerekiyor. Tavsiyem ton ararken bile, nasıl olsa tona bakacam diyerek yaymayıp, her daim temiz çalmaya özen göstermekte fayda var. Yanlış anlama kötü çalmış değilsin ama puan olarak 100 üzerinden 85 diyelim. Ama kayıtta 100 üzerinden 120'yi hedeflemeni tavsiye ederim.

Basın da aynen zımba gibi çaldığını düşün bu riffleri. Temiz bir miks. belki davullar daha gövdeli, daha vurucu tonlarla değiştirilebilir. (Steven Slate Drums) Bass gitarda da hem gövde hem de drive gelmeli (sinyal bölerek kayıt, bir kanala dry, diğerine drivelı bass)

Bence çok başarılı gidiyorsun: Artık tona mona kafayı takmayıp üretime geçebilir, daha temiz çalınmış mikslenmiş işlere yönelebilirsin. Bir de 5 telli bas gitar lazım.

Yorum ve tavsiyeleriniz için çok ama çok teşekkürler!
- Temiz çalım konusunda haklısınız. Mikslerken duymamıştım da şimdi kulaklığı taktığımda fark ettim onları. Susturma esnasında kaçanlar olmuş. Bazı pick attack'lar da duyuluyor dikkat kesilince.
- Bas gitar almasına alacağım da, solak çalıyorum ve adam gibi bir model bulmak sorun olabilir. Hem, bas gitar alırken nelere dikkat edilir hiç bilmiyorum. Normalde Hellraiser C-1 ile kaydediyorum da (EMG-81 var onda, daha bass ve mid ağırlıklı oluyor), yerinden çıkarmaya üşendiğimden C-7 ile kaydettim. Zaten bas kayıtlarını bass-clean ve bass-distorted olarak ayırıyorum; fakat bunda pek olmamış :)
- Davullar konusunda da aslında SD2'den oldukça memnunum. Hatta elimde bazı sample'lar var (Lasse Lammert'inkiler); ama dokunmayalı epeyi oldu :)
 
Bence on numara ton. Çok hoşuma gitti. Daha profesyonel arkadaslar mutlaka farklı ve ayrıntılı yorumlar yapacaktır ama ben kusur bulamadım, kayitta cok iyi acikcasi. Tebrikler arkadasım.
 
Bence gayet güzel. Sonuçta ton biraz da zevk meselesi. O yüzden tona bişey diyemem ama kayıt süper.

Daha temiz çalınabilir, ufak tefek koşma çekmeler duyuluyor. Bu tarzda daha keskin, zımba gibi, ritmin üstüne tam oturacak şekilde çalmak gerekiyor. Tavsiyem ton ararken bile, nasıl olsa tona bakacam diyerek yaymayıp, her daim temiz çalmaya özen göstermekte fayda var. Yanlış anlama kötü çalmış değilsin ama puan olarak 100 üzerinden 85 diyelim. Ama kayıtta 100 üzerinden 120'yi hedeflemeni tavsiye ederim.

Basın da aynen zımba gibi çaldığını düşün bu riffleri. Temiz bir miks. belki davullar daha gövdeli, daha vurucu tonlarla değiştirilebilir. (Steven Slate Drums) Bass gitarda da hem gövde hem de drive gelmeli (sinyal bölerek kayıt, bir kanala dry, diğerine drivelı bass)

Bence çok başarılı gidiyorsun: Artık tona mona kafayı takmayıp üretime geçebilir, daha temiz çalınmış mikslenmiş işlere yönelebilirsin. Bir de 5 telli bas gitar lazım.



Aslında hep düşündüğüm şeydir bu. Ve dikkat etmeye çalışırım ben de ufak tefek kayıtlar yaparken. Kayıt işinde gözden kaçırılan bir olay bana kalırsa bu çalma becerisi ve senkronizayson.. Öyle ki bakıyorsun adam harika tonlamış mixlemiş herşeyi. Ama o jilet gibi çalma olayını yapamamış ya da daha kötüsü berbat çalmış. Sonra kayıtlarımda bir sıkıntı var ama nedir diye düşünüyor. Ama Senkron %100 olunca işler değişiyor. O zaman işte heh budur diyorsun. Bir de işin editleme kısmı var. Kayıt yaparken bazen bakıyorum ölçüye erken ya da geç girmişim. Ufak bir kesme yapıştırma hilesi ile kicklerle ya da snarelerle aynı mılisaniyeye taşıyorum ve farkediyor ciddi anlamda duyma olayına. Hatta bu yüzden kaydetmek istediğim ama çalımıma güvenmediğim için kaydedemedğim çok şarkı var.

Ha bu arada söylediklerim bu kayıt için değil. Kesinlikle gayet güzel olmuş hem çalım hem kayıt. Ufak tefek şeyler var ama onlar zaten zamanla halloluyor. Örnek vermek gerekirse özellikle sus olan yerleri editleyip kesmek ve ölçüye tam anlamı ile sınırı sınırına oturmak gibi ufak düzeltmeler yapılabilir.

Bu arada Nazgul manyetiğinden memnun musunuz, yorumunuz nedir?
 
Son düzenleme:
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Aslında hep düşündüğüm şeydir bu. Ve dikkat etmeye çalışırım ben de ufak tefek kayıtlar yaparken. Kayıt işinde gözden kaçırılan bir olay bana kalırsa bu çalma becerisi ve senkronizayson.. Öyle ki bakıyorsun adam harika tonlamış mixlemiş herşeyi. Ama o jilet gibi çalma olayını yapamamış ya da daha kötüsü berbat çalmış. Sonra kayıtlarımda bir sıkıntı var ama nedir diye düşünüyor. Ama Senkron %100 olunca işler değişiyor. O zaman işte heh budur diyorsun. Bir de işin editleme kısmı var. Kayıt yaparken bazen bakıyorum ölçüye erken ya da geç girmişim. Ufak bir kesme yapıştırma hilesi ile kicklerle ya da snarelerle aynı mılisaniyeye taşıyorum ve farkediyor ciddi anlamda duyma olayına. Hatta bu yüzden kaydetmek istediğim ama çalımıma güvenmediğim için kaydedemedğim çok şarkı var.

Ha bu arada söylediklerim bu kayıt için değil. Kesinlikle gayet güzel olmuş hem çalım hem kayıt. Ufak tefek şeyler var ama onlar zaten zamanla halloluyor. Örnek vermek gerekirse özellikle sus olan yerleri editleyip kesmek ve ölçüye tam anlamı ile sınırı sınırına oturmak gibi ufak düzeltmeler yapılabilir.

Bu arada Nazgul manyetiğinden memnun musunuz, yorumunuz nedir?

Yorumlarınız için teşekkürler. Bİr önceki mesajımda da dediğim gibi, aynı odada çalarken pek duyamıyorum bu hatalarımı; kezâ mikslerken de monitör hoparlörden dinlerken kaçırmışım. Sinan Bey'in ikazından sonra kulaklıkla dinlediğimde fark ettim. Normalde mikslerken asla kulaklık kullanmam (çünkü bence yapılmaması gereken bir şey); fakat bundan sonra kullanmam gerekecek :)

Nazgûl gerçekten çok iyi. Benim amplifikatör ile de çok uyumlu oldu. Gitarın stok manyetiği Full Shred idi ve aşırı bass yüklü olduğu için değiştirdim. Duncan Distortion (SH-6) ile Nazgûl arasında kaldım; iyi ki de bunu almışım. Gerçekten tüm beklentileri karşılayacak ve geniş bir tarz yelpazesine hitap edecek cinsten. Neredeyse bir Blackouts AHB-1 kadar yüksek çıkışı var. High-gain ve buradaki örnekteki gibi progressive/djent/chugging için ideal. Hayatımda hiç clean çalmadım, çalmam da (büyük konuşmak!); ama clean tonlarda bile çok iyi olacağına eminim. Bir başka kaydım için aşağıdaki konuya da göz atabilir ve fikir edinebilirsiniz:
http://turkrock.com/threads/42152/
 
Son düzenleme:
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Djent için çok daha keskin, biraz az gainli, 2 tane ayrı yüksek ayarlı noise gate ve çok tight bir çalım lazım ;) Just saying ^^ http://www.youtube.com/user/MojoJojo378

Bu elemanın tutorial videolarını izlemeni tavsiye ederim

Noise gate konusuna katılmıyorum; zira biraz dikkatli çalındığı sürece gate lik bir duruma gerek olacağını sanmıyorum. Eğer gate burada başka bir amaca hizmet edecekse lütfen aydınlatın. Gain de, bahsettiğiniz gibi, biraz daha düşürülebilir. Benim amplideki kırmızı kanal normalde gain kusuyor resmen :) Sert ritm tonları için 3/10 da, progressive veya buradaki ton için ise 2/10 da tutuyorum. Anlaşılan 1.5/10 a kadar düşeceğiz :) Söz konusu YT kanalına da abone olmuşum zaten epeyi önce, teşekkürler :)
 
Şu gate olayını nacizane aydınlatayım. Baranın dediği mesele setup zincirinin hem en başına hem en sonuna noise gate koyuluyor. Ve gate seviyesi oldukça yüksek oluyor. Bu sayede milisaniyelik suslarda bile gitardan ses kesiliyor. Sonrası zaten DAP DAP DAP DAPTI DAP DAP :) Ayrıca sona konan gate sayesinde sesin en sonunda düşük desibeldeki her türlü ses kısılmış oluyor. kısacası klasik djent numaraları için faydalı bir trick ama normal çalımda adamı rahatsız eder tabi. Sadece bu tip şeyleri kaydetmek için anca kullanılır. Normal vakitte tüm tuşeyi hissi öldürür zaten. Ben de bazen kullanıyorum ama sanal setupta kullanıyorum. programcı_84 direkt amfi mikrofon tekniği ile kaydettiği için aynı etkiyi bırakır mı emin değilim.
 
Gerek yok öyle mi ? Siz öyle sanın :)

Dediğin gibi programci_84, gate'in buradaki amacı gate'lik yapmak değil, pick attack'ini daha da keskinleştirmek ;) Efekt zincirinin farklı yerlerinde denenerek deneysel olarak da takılabilirsin tabi ;)

Veya OD Boost kullanıyorsan onun üzerinden de ayar çekebilirsin, drive 0 - gain sıfıra yakın - tone saat 3-4 yönünde şeklinde
 
Geri
Üst