Yeni Alınan Strat Için Birkaç Soru

'Elektro Gitarlar' forumunda tetveli tarafından 14 Kasım 2013 tarihinde açılan konu

  1. Merhaba,
    15 gün önce jay turser marka bir strat aldım, deneyimli arkadaşlara birkaç sorum var;

    1. Clean seste bile olan dip sesine yönelik ucuz yollu ne yapabilirim? (tunçmatiğin korumalı prizini kullanıyorum, yanımda yöremde lamba vs. de yok) Konuyu biraz araştırdım ama manyetik önerileri olmuş genelde ve önerilen manyetikler benim gitardan pahalı:D potanstır, kapasitördür bu gibi ucuz eleman yenilemesiyle bişeyler yapılabilirmi? Bulunduğum yerde ne soracak ne yaptıracak birisi olmadığı için kendim yapacağım. Az çok elektronik bilgim var, yani var derken lehimleme kısmını falan yapabilirim ama hangi parça uyumludur, ne tür alınır o konuda bilgim yok ve en önemlisi işe yarayacaksa bunları internet üzerinden nereden sipariş verebilirim? Ben bu parçaları söyledim ama sizin ne öneriniz olabilir?

    2. olarak sap ayarını youtube sağolsun truss road dur, entonasyondur yaptım(mi teli hariç), çok rahat ve düzgün sesler veren bir alet oldu ama köprüdeki yaylı vidaları neredeyse sonuna kadar kısmak zorunda kaldım, bunun bir zararı olurmu ilerleyen zamanlarda? ve entonasyonu yaptım dedim hepsi tam ses verdi ama mi telinin bağlı olduğu yaylı elemanı köprüde sonuna kadar çekmeme rağmen hala tam mi olmadı 20 cent kadar tiz. bu konuda yapabileceğim ne var?

    İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
     
    Son düzenleme: 14 Kasım 2013
  2. hocam isp decimator muadili al mspozitrondan.her türlü gürültüyü kesiyor.
     
  3. Single Coil'lerde (Noiseless ya da Hum-cancelling gibi bir sıfat taşımadığı sürece) dip gürültüsü her zaman vardır, olacaktır. Azaltmak için gitarda devre elemanlarının bulunduğu kısma (pickguardın alt yüzeyi ve gövdedeki havuzu) iyi bir ekranlama uygulanmalı, topraklaması iyi yapılmalıdır. Mesela potansların arka yüzeylerinin toprak olarak kullanıldığı senaryolarda bu yüzeyler arasına bir köprü kurmak çok fayda sağlayabiliyor.

    Entonasyon kısmına gelince, entonasyonu nasıl yaptınız? Tellerin durumu neydi, hangi akort aletini kullandınız, akort aletine enstrümanı ne şekilde bağladınız? 12. perde-boş tel metodu her zaman çok isabetli sonuç vermeyebiliyor. İzlediğiniz yöntem hakkında biraz daha bilgi verirseniz yardımcı olabiliriz.
     
  4. Bahsettiğin entonasyon sorunu sap ayarınından kaynaklanıyor olabilir.. Özellikle sapın tellere doğru çok fazla bombe yaptıysa... Bir de, 12. perdeden entonasyonu kontrol ederken penayla çok sert vurursan normalde alacağından daha tiz bir ses alırsın... Tele yumuşak vurunca da mi telin olması gerekenden tiz mi ses veriyor?

    Sap ayarını ilk defa yapıyorsan sentil çakısıyla yapmanı tavsiye ederim... İnternetten araştırmışsın, ne dediğimi anlayacağını umuyorum... Bir de, ayarları yaparken, sap ayarı, köprü, entonasyon sırasıyla mı gittin? Bunu şunun için soruyorun, köprüyü de ayarlayıp, teller böyle çok yüksek oluyor diyip, telleri indirip sapı da gevşetmiş olabilir misin? :)
     
  5. öncelikle detaylı cevaplarınız için teşekkür ederim.
    anladım dediğinizi, bir işe başlamadan önce epey araştırıp, video izledim sonrasında başladım işe. önce sap eğikliğini ayarladım(1. ve 17. perdeye basarak 7. perdeye bir kartvizit girecek kadar boşluk bıraktım ufak adımlarla), sonra tel yükseklikleri (klavyenin radiusuna uygun ayarlanması gerekiyormuş, bu konuda biraz şüphem var ama şöyle aslında çok düzgün simetrik hallettim ama cızlama olunca mecburen biraz biraz yükselterek aynı simetrikliği daha yüksekte ayarladım. şu an re telinin üst ucu3 mmye yakın, sol de 2.5 mm civarında), sonrasında entonasyona geçtim (dediğiniz gibi 12. perdeden ayarladım, ses kartıma girerek amplitube un tunerini kullandım, görünüşe göre en hassas onda yapabildim.2 türlü vuruş yaptım bir tabiri caizse pıt diye dokundum, kalın mi dahil hepsi cuk diye oturdu, birde normal vuruş yaptım işte orada kalın mi tizleşti, izlediklerime göre 2 vuruşunda aynı çıkması gerekiyormuş, size göre hangisidir?)
    elektronik konusunda da tavsiyelerinize göre yapmayı düşündüğüm şey önce epey bi okuyup izlemek daha sonra başlamak olacak. " iyi bir ekranlama uygulanmalı, topraklaması iyi yapılmalıdır. Mesela potansların arka yüzeylerinin toprak olarak kullanıldığı senaryolarda bu yüzeyler arasına bir köprü kurmak çok fayda sağlayabiliyor." demişsinizya malum türkçe bir bilgi kaynağına ulaşmak zor, ancak ingilizce bu yüzden burada bahsettiğiniz terimlerin ingilizce karşılığı yada youtube gibi bir örnek gösterebilirmisiniz?
     
  6. Ekranlamanın ingilizce karşılığı "Shielding"



    Shielding paint yerine bakır levha da kullanabilirsin:

    [​IMG]

    İki potans arasına kablo lehimlemek için de ingilizce bilmeye gerek yok sanıyorum :)
     
    tetveli ve J-P bunu beğendi.
  7. çok sağolun valla, bu ilk videoda bildiğimiz alüminyum folyo kullanmış adam. az çok tahmin ettiğim rakamlarda bir maliyetle bişeyler çıkabilecek demekki.
     
  8. bu shielding paint bir süre sonra etkinliğini yitiyor diyorlar. Henüz test etme fırsatı bulamadım. 2-3 yılda bir zımparalanıp tekrarlanmasında fayda var diye birkaç yerde okumuştum hayal meyal hatırlıyorum alüminyüm folyo işe yaramıyor diyenler de var ama gördüğüm birçok fender usa strat'ın pickguardın arkasında bildiğimiz alüminyum folyodan shielding yapılmıştı. Hatta bakır hiç görmedim. Herkes bakır çok iyi diyor demesine de bakır da ucuz değil. Bir de tremolo boşluğunun kapağı metalden olsun eğer plastik ise kapağı açık olarak çalmak da dipses'i kesmede çok işe yarıyor. ben hep kapağı açık çalıyorum metal kapak bulmak oldukça güç.
     
    tetveli bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş