Amfi Deneyimi Olan Arkadaşlardan Ev Için Amfi Önerisi 2. El 350-400 Tl Arası

'Elektro Gitar Ekipmanı' forumunda ultraslankerim tarafından 15 Kasım 2013 tarihinde açılan konu

  1. Öncelikle söylemiliyim ki buraya bu konuyu açmadan önce bir sürü forumda amfilerle ilgili şeyler okudum.Herkes farklı bir şey söylüyo ama herkesin birleştiği bir nokta var lambalı amfiler.Ama ben gerek maddi durumdan gerek de sadece evde çalışcağım için lambalı amfi alamam.Daha sonra param oldukça anolog setup kuramyı düşünüyorum.

    Açıkcası gitarda yeni başlayan acemi de değilim pro da.

    Çalış tarzım olarak alternative ve hard rock(Guns N Roses,Muse) genel olarak, arada heavy ve thrash metal(Metallica,Megadeth) çalıyorum.

    Bu fiyata marshall 50 dfx ve roland cube 20 yada 30 xl karşıma çıktı.Aslında 50 de büyük ama kalitesi iyiyse alabilirim.Ama genel olarak max 40 w lık amfi arıyorum bu söylediğim tarzlara uygun.Yani metalden çok rock tarzında distortion ve sustain veren bir amfi genel olarak.
     
  2. Merhaba, ben randall v2xnm kullanıyorum. Daha önce marshall avt-50 kullanıyordum daha çok sert müzikle ilgileniyorsan senin için overdrive/distortion önemli ise randall dene derim. Üzerinde efekt yok ama zaten analog dizeceksen bence dfx serisine ihtiyacın yok. Randall'ın jaguar hoparlörü ve ekolayzır ile master volume olayı çok başarılı. Ayrıca overdrive da boost modu oluğundan pedalsız bile metal müzik yapabilirsin. Amfinin tek kötü yanı üzerinde reverb bile yok ama amfiyi 300 civarına bulabileceğin için marshalla arasında oluşacak farka da zaten pedal alabilirsin. (İllan marshall ile roland arasında tercih yapacaksan da roland 20 xl öneririm en azından prosesör veya pedal derdin olmaz)
     
  3. Metal değil rock yapıcağım için bana marshall daha yakın geliyo yapmış olduğu isimden de olabilir.Roland sesi çok dijitalimsi sanki.Randall önerin için sağol ama daha çok metal için amfi sanırım.
     
  4. roland micro cube tam ev amfisi üstünde efektler modellemeler filanda var bence pro değilsen gayet başarılı stüdyo dışında evde kendisini kullanmaktayım :D
     
  5. Hocam 350-400 civarı ikinci el çok güzel lambalı amfiler var. Üstelik bu amfiler genel olarak 1-10 watt aradı olduklarından ses rahatsızlığı sorununuz da olmaz. Siz zaten lambalının kalitelisini biliyorsunuzdur anlatmama gerek yok. Model olarak Blackstar Ht1, Laney Cub serileri, İbanez Valbee, Vox'un Ac4 olması lazım tam hatırlamıyorum, gibi modeller var. Ben İbanez Valbee kullanıyorum çok memnunum kesinlikle öneriyorum isterseniz ayrıntılı bilgi verebilirim. Bence bu bütçede amfi alacaksanız ufak bir lambalı almanız çok daha mantıklı olur.
     
    Oguz92 bunu beğendi.
  6. Bunu biliyodum gerçekten çok iyi ama dediğiniz gibi kabin için maddi limitimii yükseltmem lazım :)
     
  7. Blackstar ht1 ve Vox Ac4 okuduğum forumlarda da hep önerilen amfilerdendi.Evet lambalı amfilerin kalitesi tartışılmaz zaten.
     
  8. bende blackstar ht1r ve ht5r var. bütçen el veriyorsa 2. el ht5r almanı öneririm. ben de senin gibi guns hayranıyım ;) ht1r egzersiz yapmak için ideal fakat kısa bir süre sonra seni asla tatmin etmeyecektir.
     
  9. ht5r önerecektim fakat senin ayırdığın bütçenin iki katı ikinci elleri malesef. ben hibrit bir amfi olan marshall avt 50yi öneriyorum. içinde 12" celestion hoparlör bulunuyor. ayrıca ingiliz yapımı bir amfi. sesi kısıkta kullansan da lambalı amfilerde olduğu kadar ton kaybı yaşamazsın. ayrıca bar programı için, hatta küçük çaplı konserler için bile yeterli bir amfidir. üzerinde efekt olarak sadece reverb var. send ,return ,fx loop, cd girişi, kulaklık girişi mevcut. ikinci el fiyatları da 500 tl civarında. hint malı bir marshall mg yerine bunu düşünmelisin. araştır youtubetan falan. tatmin edici
     
  10. alik

    alik

    37
    8
    605
    Uzun yıllar Fender Frontman 25r kullandım, çok başarılı bir amfi bence.Bende ki Meksika yapımıydı, yeniler sanırım Çin de üretiliyor ama çok farklı olacağını düşünmüyorum.Görüyorum bazen forumda, 200-250 TL satıyorlar.Değerlendirebilirsin...
    Bu fiyat aralığı için söylüyorum, 500 TL kadar çıkarım dersen düşük wattlı lambalı bir komboyu daha çok sevebilirsin.
     
  11. Arkadas Line 6 spider seven yok mu yahu? Benim amfilerimi lambali lambasiz ilk 10 a koysam, illa Spider III 75 amfim de kendine yer bulur.
     
  12. Fender Frontman 25r baktım dediğiniz gibi gerçekten aradığım gibi iyi anfiye benziyo bütçemede uygun
     
  13. amfi almaya karar verdiğim de ilk line 6 lara bakmıştım ama 75 çok büyük
     
  14. Arkadaşlar konuya açıklık getirmek için söylüyorum ev için yazdım yukarıya ama şuan evimden uzak bi şehirde üni öğrencisiyim.Evdeyim ama bunu taşınması o kadar yol eve götürülmesi falan var o yüzden 40 w bile fazla lambalı falan giremem yani ilerde ancak.O yüzden bana max 30 w ve altında yukarda saydığım tarzlara uygun evde çalışmalık amfi önerin.Yukarda dijatilimsi yazdım ama be paraya lambalı ami performansı beklemiyorum o yüzden o tür amfilerde önerebilirsiniz.
     
  15. ht1 al o zaman. ama üzerinde overdrive dahi yok. bi prosesörün ya da setupın varsa düşün derim
     
  16. Tarz yelpazen biraz geniş. Bu açıdan modelleyici amfi daha çok işini görür sanki. (Roland Micro Cube veya Line6'nın 15-30 watt arası modelleri) Hem çeşitli amfilerin de karakterlerini tanımış olursun, lambalı bir amfi almak istediğinde de kafanda bazı şeyler daha netleşir gibi geliyor bana. Sahneye falan çıkmayacağım, çözüm ev ortamına uyacak kadar efendi olsun, sesi kimseyi rahatsız etmesin, diyar-ı gurbette komşu teyzeler kapımda bitmesin, ses az çıksın ama ton güzel, yükü de hafif olsun dersen iyi bir cep amfisi ve yanında Line6 POD (V2 ve daha üst modelleri) gibi modelleyici prosesörleri de düşünebilirsin.
     
  17. @hackeiommi'ye katiliyorum, senin gibi mekan butce kisiti olan arkadaslar icin prosesor aslinda bire bir. Deminden beri baska baslikta geyigini yapiyorum ama Zoom 4040'a cok sey borcluyum ben, iyi kotu butun efektleri falan onunla ogrendim, cogunlukla da muzik setine aux ile takili idi ama farkli drive lar falan uzun sure sikilmadan calabildim. Iyice halli bir prosesor herkesin elinin altinda bulunmali, yeri gelir kulaklikla calarsin yeri gelir amfiye takarsin yeri gelir muzik setine baglarsin veya bilgisayar'a. Drive karakteri olmayan amfiye para baglarsan eline gitari almak istememe durumu da mumkun. Burada 30 yas ustu cogu insan digitech veya zoom prosesor sayesinde hevesi kirilmadan ilerlemistir.
     
    hackeiommi bunu beğendi.
  18. Yazılanları okumadım, soruna cevap olarak MG50 dfx öneririm, üstüne basa basa hemde.
     
    tugberkozdemir bunu beğendi.
  19. bi arkadaş şöyle bir ilan açmış: http://turkrock.com/konu/44222/ fiyatı çok çok uygun. ev için de yeterli bir amfi. ayrıca taşıması da sıkıntı olmaz.
     

Bu Sayfayı Paylaş