Sinyal Kaydediliyor Ama Birtek O Duyulmuyor. Yardım Yardım

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda crooneer tarafından 11 Aralık 2013 tarihinde açılan konu

  1. merhaba arkadaşlar.
    studio one artist programını kullanıyorum. daha doğrusu yeni aldım ve ilk kaydımı yaptım. Mikrofon girişi ile akustik altyapıyı çaldım. aynı şekilde vokal ekledim. sanal enstrümanlarla basslarını davullarını falan yazdım. herşey buraya kadar sorunsuzdu. en son da ses kartının (presonus audiobox ses kartı ile) gitar girişine elektro gitarımı taktım. arada prosesör de vardı. soloyu da ekledim o kanalda sinyal de kaydedildi, görsel olarak tabi (!). kulaklıklarıma yine bu aşamada ses geliyordu hiç bir sorun yoktu. sonra kaydettiğim parçayı çalmaya kalkıştım. sadece elektro gitar sesi duyulmuyor. hiçbir şekilde prosesörü kurcaladım. acaba programda basit bir hata yaptığım düşünüp tekrar. volüm, m\s kontrolünü yaptım. herşey normaldi birtek en son kaydettiğim elekro gitarın sesi hiçbir şekilde duyulmuyordu. prosesörden çıkarıp saf gitarı bagladım yine aynı girişten. yine yok. kulaklıklara gitarımın sesi kaydettikten sonra gelmiyor. çıldıracağım. diğer herşey duyuluyor. elektronun kaydettiği sinyal görünmesine rağmen duyulmuyor. ne yapmalıyım acaba?
     
  2. Merhaba;

    Presonus AudioBox ve Studio One Pro 2.5 kullanıcısıyım. İlk defa böyle bir şey ile karşılaşıyorum. Yanlış anlamayın; ama gitar kanalını playback yaparken belki yeterli seviyeye getirmemişsinizdir. Gitar kaydınızı (görsel bloğu) seçtikten sonra Alt tuşuna basılı tutarak sayısal tuş takımındaki + tuşuna basın (veya kayıt bloğu üzerinde fare sağ tuş -> Increase Volume menü öğesine de tıklayabilirsiniz). Kaydınız biraz genişleyecektir. Bir de öyle deneyin.
     
  3. Studio one ı hiç bilmiyorum fakat, şunu deneyin gitar kaydını başka bir kanala sürükleyin orada duyuluyorsa kanalınızın ayarlarında sorun vardır, kanalı sürükleyin demiyorum ama o REGION adı verilen sinyalin gözüken dosyasını demek istiyorum...
    Mesela Monitoring aktifken çaldığınızı duaysınız ama kaydolan sinyali duymazasınız Cubase de. Monitör off yaptıktan sonra kaydettiğiniz sinyali duyarsınız.. Bi kanal daha açın o kanalı kaydederken şuan duyamadığınız gitar da duyulur hale gelebilir belki. Keşke studio one kullanmış olsaydım :s
     
  4. Gate ya da gürültü önleyici bir plug-in'den yararlandınız mı? Eğer kullandıysanız plug-in'in parametrelerinde bir yanlışlık olabilir. (Çok yüksek threshold gibi)
     
  5. Anlattığınız duruma neden olabilecek tek şey geldi aklıma, daw içerisinde elektro gitarı kaydetmeye çalıştığınız track sadece monitoring yapıyor gibi geldi bana. Reaper'da herhangi bir track "armed" vaziyette olmasa da sadece monitoring yapılacak şekilde ayarlanabiliyor.
     
  6. hgssc

    hgssc

    69
    35
    255
    cubase de monitör açık olduğunda çalarken duyarsın ama dinlerken duyamazsın. sanırım böyle birşey vardır. bunu da kanaldaki küçük hoparlör simgesine tıklayarak yapabilirsin cubase de. benzer olmalarını umuyorum, ya da yanılıyor da olabilirim.
     
  7. Elimdeki fareyi yavaşça yere bıraktım ve ilk mesajı tekrar okudum , kaydettiği gitar sinyalini daw içerisinde waveform olarak görebiliyormuş sn. crooneer. Yani monitoring gibi bir durum olsa da sesi kaydetmiş olmalı. Tuhaf bir durum :bored:
     
  8. Bunu 5-6 kere daha yazalım :) daha etkili olur, asansörün düğmesine tekrar tekrar basınca daha erken geliyor ya onun gibi :D
     
    Sownroth bunu beğendi.
  9. Çıkışları birbirinden farklı görüyor olabilir. İlk kaydettiğin onboard kart ile yaptığından onboard ses çıkışında kalmış olabilir.O yüzden presonus'u takınca işler karışmıştır.Cubase te de oluyor bu tarz şeyler.
     
  10. merhaba arkadaşlar. :) yardımlarınız için çok teşekkür ederim. önerilerinizden yola çıkarak bişeyler denedim.
    sanırım sorun buydu. Biraz da windowsun ses ayarlarıyla oynadım daha sonra. Düzeldi Bir daha da olmadı zaten aynı şey :)
    çok teşekkür ederim.. Biraz bilinçsizce düzelttim sanırım ne yaptığımı da bilmiyorum ama çözüldü sonunda :D
     

Bu Sayfayı Paylaş