stüdyo müzisyenliği!

'Müzik Endüstrisi' forumunda twindrummer tarafından 6 Nisan 2006 tarihinde açılan konu

  1. Müzikle uğraşan arkadaşlar (özellikle rock ve metal müzikle uğraşanlar) müziği bir iş olarak yapabilmenin ne kadar zor olduğu konusunda hemfikirdirler en azından ben öyle düşünüyorum yani ciddi anlamda bir eser çıkarıp bunu sunmak zor..
    Sözün kısası stüdyo müzisyenliği sizce günümüzde bir müzisyenin geçim kaynağı olabilirmi?
     
  2. Ben Bu sorudan bişey anlamadım anlayan varsa acıklasın bana :) Stüdyo Müzisyenligi nasıl oluyo yav 8)
     
  3. Stüdyo müzisyenleri arasında her hafta binlerce ytl kazananlar var. Tabi heavy metalciler değil. Piyasa da çalan çok insan var bu şekilde. Ama çoğu çok iyi okumuş ve enstrümanlarına hakimler.
     
  4. Studyo muzisyenligi ne yazikki sanildigi kadar kolay bir is degil. Bir kere ozellikle Turkiye gibi vaktin nakit oldugu bir yerde onunuze koyulan parcayi en kisa zamanda en guzel sekilde kaydetmeniz gerekli. Bircok studyo muzisyeni bir saatlik albumdeki partisyonlarini yarim saat gibi kisa bir surede kaydetmeleriyle meshur insanlar. Onun icin boyle bir piyasada gercekten enstrumana ve muzige hakim olmayan insanlarin parcalara iki solo calarak para kazanmalari imkansiz gibi bence...
     
  5. stüdyo müzisyenliği ayrı bi olay.öyle her önüne 'selam gen gitarcıyım ben davulcuyum çalyım şu albume' diyen adamı sokmazlar oraya.malesef iyi olmakta yetmez çok çok iyi bir müzisyen olmalı.geçimini rahatlıkla sağlayabilen müzisyenler var ama heralde taş çatlasa 2 elin parmaklarını geçmez.
     
  6. Adamlar çok iyi çalıyor, ve yukarıda yazıldığı gibi gazete okur gibi nota okuyorlar.

    Örneğin: Eskilerden; Davulcu Veysel Çadır, Pako Ayhan, Beco, Basçı İsmail, Parmaksız Cengiz ve meşhur damat davulcu Asım Ekren gibi.

    Ancak, bu noktada bir problem çıkıyor ortaya. Piyasa sanatçılarının çoğu hep aynı müzisyen ve aranjörlerle çaılştıkları için, bütün albümler biribirine benzemeye başlıyor zamanla.
     

Bu Sayfayı Paylaş