Gitarımı Yeni Aldım , Akustik Olarak Bazı Perdelerde Çınlama Var..

'Akustik & Klasik Gitarlar' forumunda metalic tarafından 30 Aralık 2013 tarihinde açılan konu

  1. Arkadaşlar merhaba.. Gitarım schecter hellraiser special c1 , fazla uzatmadan konuya gireyim..
    Gitarda akustik olarak bi çınlama var , dist te calarken bu feedback tarzında bir sese dönüşüyor , sap ayarı düzgün gibi , teller yeni takıldı , aksamlar gayet yeni , manyetıkte sorun oldugunu sanmıyorum cunku akustık olarak duyuluyor bu sorun , Bana köprüden kaynaklanıyor gibi geldi , ilk başta manyetık problemi sandım...Özellike 12. perdede bu çınlama fazla , Acaba köprüyü makine yağı ile yağlamayla bu sorun cozulurmu ? ne dersiniz , öneriniz nedir ??

    Teşekkürler..
     
    Son düzenleme: 30 Aralık 2013
  2. Niye köprüyle ilgisi olduğunu düşündünüz? Akustik sebeple ise tele hafif biryerden vurma ya da tele dokunma oluyor demektir. Telin çıktığı ve köprüye dokunduğu noktaya bir bak, doğru yerde mi, yoksa hafif oynamış mı? Benzer bir durumu çok eskiyen bir telde aşınma sonucu görmüştüm, tel tam yerinde değildi ve hafif ötme oluyordu. Tellerin değişme vakti geldiyse değiştirip kontrol etmeni öneririm. Hatta o noktada çok az teli yükseltebilirsin, çarpmayı engelleyecektir.

    Bahsettiğin feedback tam nota susmaya başlarken mi oluyor? Öyleyse manyetikleri hafif indirmeni tavsiye ederim.
     
    Son düzenleme: 31 Aralık 2013
  3. akustik olarak bızlama bencede eşikteki bir çarpmadan kaynaklanıyor , ama inan çözemedim , gitar da yeni..
     
    benimadim26 bunu beğendi.
  4. Gitarını bir luthiere göstermende fayda var bu cızlama problemi bazen çok kolay halledilebiliyor bazen de(ben kendmiden biliyorum) defalarca luthiere götürüp sonunda gitarı emekliye ayırma isteğiyle dolup taşıyor insan...
     
  5. Dediğimi yapmayı bir deneyin derim, özellikler teller eskiyse yapması normal. Ayrıca dükkandan alındıysa Pera filan ömür boyu garanti sağlıyor.
     
  6. tam tersi de oluyor, yeni teller çızırtı yapar. Sıfır teller dolgundur aşınmamış olduğu için perdeye çarpar. Eski teller zamanla aşınarak perdeye çapması durur.
    tek tel değiştirdiğinizde yen itel çok daha çınlama sesi verir. Eskiler daha tok.
    örneği kalın E mi teli 0,42 eğer çızırdı yapıyorsa 0,39 hafif daha incesi sesi ortadan kaldırabilir.
    bızlama floyd roses dan gelebilir. gitarın arkasındaki yaylardan kaynaklanıyor rezonanstan dolayı sanıyorum. Zamanla geçiyor.
    köprü biraz yükseltmen gerekebilir.
     
  7. adam teller yeni takıldı diye en üstte belirtmiş.Takılan tellerin numarası aynı mı,aynı değilse sap ayarıyla düzelir,aynıysa sapı ya biraz gevşetip telleri köprüden indiireceksin,yada sapa dokunmadan köprüden telleri yukarı kaldıracaksın.Yalnız truss rod işi biraz deneyim istiyor deneyimin varsa uğraş bence....
     
    Son düzenleme: 1 Ocak 2014


  8. arkadaşlar buyrun video kameraya kaydettim , tellerle ilgili oldugunu sanmıyorum , sap ayarıda değiştirildi fakat durum aynı..

    jackson gitarımda yaylardan kaynaklı gürültü olayını biliyorum , fakat şu anki sistem sabit köprü..
     
  9. gitar kaynaklı gibi gelmedi bana sanki ses sistemiyle alakalı.
     
  10. malesef diğer gitarlarımda da emg var ve aynı ses sistemi mevcut , onlarda bu tip bir sorun yok , zaten dedigim gibi akustik olarakta duyuluyor bu ses amfiye takmadanda geliyor aynı şekilde
     
    Son düzenleme: 1 Ocak 2014
  11. Sat o gitarı haco.
     
  12. Arkadaşlar dün Feridun abiye gittim..Ve sorun anlaşıldı ... [​IMG]

    Gitarın içindeki trussrod 2 yollu oldugu icin galiba birbirine çarpıyormuş o 2 metal parça.. Yani ses sistemi ve manyetıkle alakalı degil [​IMG].. 2 yollu trussrod oldugu icin 0 noktasına falan geliyor muş , bi yerde bırakmamak lazımmış..Pek anlayamadım ayar kısmını ama böyle dendi , sağolsun Feridun abi dünyalar tatlısı bir adam..Çok yardımcı oldu para da almadı..

    Malum ben gitarı Jackson ımdaki trussrod (tek yönlü trussrod , tek trussrod metal parçası var sanırım) varmış gibi ayarlayınca , tabi olmadı haliyle bu problem baş gösterdi..

    İlk başta o da şaşırdı fakat sonradan durumu anladık..Ayarı yapınca o ses azalmaya başladı , ilk başta trussrod yerınden cıkıyor ve çınlıyor sandık..Sonradan Feridun abi kapagı açıp ayar yapınca 5 dakika içinde çift yollu oldugunu anladı..

    Ayrıca bu gitar için Erniiball kullanma , salınımı fazla oldugu icin bu bızlamalarda onun etkisi de olabilir , şimdilik bi Dunlop larla tekrar deneyelim dedi..Bende bugün dunlop alıp biraz daha deneyecegim..

    2 yollu Trussrod a nasıl ayar yapılır , sabit bi başlık açıp bu yöntemi ayarlamanın yolunu tartışsak herkes açısından öğretici olur , bende sizde öğrenmiş olursunuz... Bu başlıgı açarsak yararlı olacagına inanıyorum ..
     
    Son düzenleme: 2 Ocak 2014
  13. Truss Rodda 2 tane çubuk olduğu için eğer truss rod her iki taraftan birine gergin değilse yani "boş"ta ise bu iki demir birbirine çarpıp ses yapabiliyor eğer sap düzgün ise ayar ihtiyacı yoksa sadece bu boşluğu alarak ses giderilmiştir.
     
  14. evet sorun böyle bir sorundu..
     
  15. bu ayarın ayarlanış mantıgını gösterebilirmisiniz , ben normal sap ayarı yapabilen bir kişiyim , fakat bu olayı pek anlayamadım ? bir çok kişiyede yol göstermiş olacaksınız , malesefki sap ayarı başlıgında bu ayarla ilgili birşeye değinilmemiş..
     
  16. Bu bir ayar değil . Sap ayarı biliyormuşsunuz o kısmı geçiyorum, ağacın yapısından, hava durumundan dolayı bazen içerideki sap demirini sıkmak ya da gevşetmek ihtiyacınız olmaz. Yani içerideki 2 çubuğun birbirine kaynatılmasıyla oluşturulan sistem (truss rod) boş durumda kalır ve bu 2 çubukta aralarındaki boşluk sebebiyle cızlama yapar. Birbirine çarpar

    Ufak bir sıkma ile bu 2 çubuk birbirine bastırıldığında cızlamadan kurtulmuş olunur. Sap ayarı dediğiniz şey bu 2 çubuktan 1 i vida baskısı ya da çekisiyle bombelendiriliyor ve 2 çubuk birden aşağı ya da yukarı bombe yapmış oluyor. Çubuklar birbirine baskıdaysa bu bahsettiğiniz ses çıkmaz zaten. Bazı üreticiler truss rod'un etrafını sararak bunu engelliyor yaparken. Çok ekstrem bir problem değil :)
     
  17. çok teşekkürler Racsen
     
  18. bugun tekrar ferıdun abiye götürdüm , problem devam ediyor o ses feedback gibi rahatsız ediyor calarken , o da çözemedi sorunu , sanırım değişim isteyeceğim..
     
  19. Başka tel ile denedin mi?
     
  20. evet , daha dün yenı tel taktım tekrardan dunlop 10 46..
     

Bu Sayfayı Paylaş