Musicianfriend Türkiye'ye Gönderime Başlamış??

'Müzik Endüstrisi' forumunda capcrio tarafından 7 Şubat 2014 tarihinde açılan konu

  1. Arkadaşlar musicianfriendin sitesinde Türkiye dahil bir çok yere gönderim yaptıklarını yazmışlar. Yanlış anlamamışımdır umarım. Bunun hakkında bilgisi olan var mı? Böyle bir durumda ürünün gümrüğe takılma riski ortadan kalkıyormu yani? Direk kredi kartıyla aldığımız ürün Amerika'dan Türkiye'yeye sorunsuz gelebilecekmidir acep?
     
  2. murfi

    murfi

    77
    15
    305
    ürünün gümlüğe takılma riski 100dolar 75 euro üzeri ve altında olsa dahi 5 adet ve üzeri mallar gümrüğe takılır. usps yani posta ile takılmadığı gözükmüştür ancak özel firmalar Fedex vsvs takılır. Bu arada bu ücret sınırı kargo HARİÇTİR
     
  3. Gümrük sınırının altında ise, teoride sorunsuz gelir. Ama sınırın altında ürünlerin de gümrüğe takıldıkları oluyor. Getirtmeyi düşündüğünüz ürünün kargo fiyatına da dikkat edin, Türkiye'de bulunan bir ürünse, maliyet buradaki fiyata yaklaşabilir belki bazı ürünlerde geçebilir de.

    Gitar getirtmeyi düşünüyorsan, kargoda zarar görmemesi için hard case ile yollatmaya bak. Yanında hard case falan vermiyorlarsa onu da satın al gitsin. Mail ile hc içine koymalarını rica et.
     
  4. Teşekkürler. Ortalama olarak hardcase ile gelen bir gitar için kargo ücreti ne kadar civarında bilginiz varmı?
     
  5. yaklaşık 250 $ tutar aldığın gitar için kargo, vergi de eklenecek, üye olup beğendiğin gitar ile ilgili satın alma işlemlerini yaparsan satın almadan önce tüm masraflar hesaplanır. Onun yerine güvenilir birilerini bulup getirtsen çok daha makul olur, sitede var bu işleri yapan kişiler
     
  6. ya da kampanya dönemlerini bekleyeceksin arada yapıyorlar kullanılmış ürünlere yurtdışı alıcılar için ücretsiz kargo ya da % 15 iskonto, o zaman değerlendirmek lazım, ama her halukarda birine amerikadan getirtmek daha karlı olur
     
    john bunu beğendi.
  7. tabi alacağın ürünün Amerika fiyatı le Türkiye fiyatı arasında ciddi bir fark olmalı, yoksa buradan almak daha mantıklı
     
  8. 2-3 aydır gönderiliyor , çoğu üründe gönderilemiyor uyarısı çıkıyor, genelde gönderilenler burda distribütörü olmayan markalar almaya değer olanların çoğuda 120 doların üstü kargoyuda ekleyince 150-160 ıbuluyor bide vergi eklenince 2katına yaklaşıyor.Belki 50 kere o sepeti doldurup iptal ettim , kupon falan bulunca kargo bedavaya geliyor bazen siteye üye olup günlük bültenleri alın bazen çok güzel şeyler denk geliyor, bide şu var butik ürünlerin çoğunda satıcı istemediği için indirim yada kupon kullandırılmıyor.
     
  9. Az önce gözüme condenser mikrofon kestirdim bir tane, fiyatı shipping hariç 75 euronun altında. Attım sepete, 76 tl shipping hesapladı, bu da makul bir ücret.
    Buraya kadar her şey güzel ama gel gör ki sadece DHL ile gönderme seçeneği çıktı karşıma... Gümrükte olacakları düşünemiyorum bile :D
     
    Sownroth bunu beğendi.
  10. DHL, Fedex, UPS gördün mü kaçmak lazım :)
     
  11. sebebi nedir hocam.. bizim de aklımızda olsun .
     
  12. Arkadaşlar eğer musiciansfriend e üye iseniz(bir adres tanımladıysanız ve sağ üstte avrupa ülkelerinden TR yi seçtiyseniz), ve eğer alınan ürün Türkiye'ye gönderilebiliyorsa( Bazı ürünler elektrik 110v olduğu için amerikada ya da o markanın TR distiributörü olduğu için gönderilemiyor) en son ödeme yapmadan önce detay olarak gösteriyor VAT - SHIPPING-HANDLING- ve DUTY bunlarda ücretlendirilmiş durumda yani siz burda bir gümrük firmasıyla anlaşmanıza gerek yok musiciansfriend sizden bunun önceden parasını alıyor ve kendi hallediyor. Öle 1000 tl üstü falan gibi bir sınır yok, fakat göreceksiniz ki bu vat-duty ve shipping-handling eklenince fiyat ürününe göre 1.5-2 katına çıkıyor. He bir parantez daha bir çok ürünün mint condition ( 0'a yakın) versiyonu satılıyor ve bu ürünlerin gümrükte ücretlendirilmesi normal KDV den daha az. Örneğin B.C. rich marka bir gitar 2300 TL ürün fiyatı bütün gümrükleme kargo v.s. den sonra gitarın fiyatı 2900 TL ye geliyor. Hani TR bulamayacağınız evladiyelik bir şeyler bulabiliyorsanız alın, Türkiye'deki satış fiyatından en az 500-1000 tl kar edebiliyorsanız alın yoksa değmez.
     
  13. Ben DHL ile fredperry.com'dan ayakkabı siparişi vermiştim. 3 çift ayakkabı, büyük bir koli içerisinde 2 güne İstanbul'da evime teslim edildi. Eğer bu ürün sayısı 4 olursa veya fiyat yasal sınırın üzerindeyse 110 pound gümrük masrafı çıkıyor. Ayrıca gümrük vergisini de ödüyorsunuz. Bu konuda DHL Türkiye size haber veriyor. Ya bu masrafları ödüyorsunuz ya da iade ediyorsunuz. İade durumunda verdiğiniz kargo parası için soğuk bir bardak su içiyorsunuz. Bu güne kadar DHL İngiltere hiç üzmedi beni.
     
  14. Benim anladığım kadarı ile VAT denilen şey o ülkenin kendi vatandaşlarına uyguladığı satış vergisi oluyor (bizdeki KDV gibi).
    Mesela thomann.de'de bir ürünü sepete atıp ülke olarak türkiye'yi seçtiğiniz zaman vat oranınca miktarı fiyattan düşüyor. Yani vat ödüyor olmanız sadece sizin kargonuzun satın aldığınız ülkeyi problemsiz terk edeceği anlamına geliyor, bizim gümrüğe gelince yine vergilendirilebilir yani. Zaten çoğu sitede kendi ülkenizin gümrüğü başka ücretler talep edebilir dikkat edin şeklinde bilgilendirmeler olur.
    Ben şimdiye kadar hiç 75 euro'yu geçmediğim için bilemiyorum onu da belirteyim.
     
  15. Herkese teşekkürler, faydalı bilgiler bunlar. En garantisi bu işi yapan kişilere getirtmek galiba ama yine de oradan ürünü kendimizin getirtebilme olanağı da olmalı. Bu şekilde alışveriş yapanlar tecrübelerini, yaşadıkları zorlukları ve kolaylıkları paylaşabilirse iyi olur.
     
  16. Musicansfriend den hiç alışveriş yapmadım.. Ve sadece siteyi 3-4 kere ziyarette bulundum.. Bu site aracılığı ile alışveriş yapan dostlarımızdan birisi bana yardımcı olabilir mi acaba ? Ürünler 2. El mi ? , ne derece güvenli , vs bunlar gibi bilgileri bana söyleyebilirse çok memnun olurum
     
  17. enzo

    enzo

    33
    11
    6
    Direk gitar getirtecekseniz, thomann daha iyi bir alternatif, getirtenler de var, ben de getirtmeyi düşünüyorum şu kurlar biraz düşerse. Gümrük sınırı yanılmıyorsam 150euro'ya yükseltildi, misal 250 euroya bir gitar alıyorsunuz, 30 euro kargosu var(yanlış bilmiyorsam kargo ücreti vergiye dahil değil), 250-150=100 euronun %18 vergisini ptt gümrükte ödeyip teslim alıyorsunuz.
     
  18. Sınır hala 75 euroda. Kasım ayında bir kaç günlüğüne 150 euroya yükselttiler o sınırı, sonra yine 75 euro oldu. Vergiye kargo dahil değil teoride, evet. Ama dahil eden akıllılar az da olsa var maalesef. Bu arada, vergi ürünün fiyatı-üst sınır diye hesaplanmıyor. Direk ürünün fiyatından hesaplanıyor.
     
    enzo bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş