Gitarda Tel Kopması Yardım...

'Elektro Gitarlar' forumunda Samet41 tarafından 11 Şubat 2014 tarihinde açılan konu

  1. Arkadaşlar yeni aldığım elektro gitarın en alttaki mi teli koptu. baş kısmındaki kulakçığı çok fazla çevirdim sanırım bu yüzden kulakçıktan koptu :( acaba tel tamiri mümkün müdür? yoksa bütün telleri değiştirmem mi gerekiyor ? yani o tel biraz gevşetilip tekrar kulakçığa dolanabilir mi böyle birşey mümkün müdür ?
     
  2. tel tamir edilemez, zaten kulakçığa dokunduğu en son yerden koptuğu için geri saramazsın, komple değiştirt. bir de sap ve köprü ayarı yaptırırsın eskisinden daha iyi olur büyük ihtimalle..
     
  3. teli 2 gün once değiştirdim 40 lira para verdim nasıl yapıcam bidaha hadi hayırlısı bakalım :'(
     
  4. Ben de kopariyorum öyle ama çöp olmasını engelliyorum. Şöyle engelliyorum; eski bir tel var ise onun köprüye giren kısmındaki yuvarlak Halkalı taraftan 10 santim kesiyorum ve kulakcigindan kopan kısmı oraya düğüm yapıyorum. Sonra kestiğim parçayı sarıyor devam ediyorum.
     
  5. hocam kilit sistemi var ama acaba sesi etkiler mi ki o kulakçığın ordan kopan tel. yarın bir götüreceğim birleştirebilirler mi acaba diye çünkü daha 2 gün oldu değiştireli derse ki bütün telleri değiştirmen gerekiyor diye sanırım değiştiremeyeceğim
     
  6. İnce mi teli tek olarak taa bulunuyor yahu. Bu kasmayın.
     
    Saddly2 ve Samet41 bunu beğendi.
  7. Sesi etkiler mi bilmem ama etkilese bile çok farkedilmez. Ben hiç hissetmiyorum. Tabi tarza da bağlı. Tek tek al dostum. Daddario nun var 2 3 tl ye tek telleri.
     
  8. Ben o tek teli hep kurtarmak zorunda oldum çünkü elixir kullanıyorum. Yani kaplama tel. Kaplama tel tek olarak yok elixir için. Ama sende böyle sıkıntı yoksa tek Daddario alabilirsin.
     
  9. taktırdığım teller daddario hocam zaten en alt tel çok ince kulakçığa dokunduğum gibi çat etti koptu anlamadım bile. daha yeni başladım tabi onunda verdiği bir acemilikle kopardım teli. dediğiniz gibi 2 3 liraya vardır umarım tel çünkü tekrar hepsini en baştan taktıramam şuan
     
  10. Ben daddario kullanirkene yedek ince tel de alırdım. Sana da tavsiye ederim. Kaplamalı tel değilse ve bend ağırlıklı caliyosan hep kopacaktir.
     
  11. enzo

    enzo

    33
    11
    6
    Bir de akord cihazı al almışken, dokunurken daha tel kopmaz, köklemişsin :D ;)
     
    patlakkulak ve Samet41 bunu beğendi.
  12. Tele ve tel taktırmaya 40 tL'e mi verdin? Yazık olmuş o paraya. Kilit sistemi kullanıyorsan, sistemi kilitledikten sonra burgular kesinlikle çevrilmez. Önce kilidi açıp ondan sonra akort yapman ya da floyd rose'dan mini-tunerlardan ayar yapman gerekirdi.

    Muhtemelen üst eşik kilitliyken, akort edeceğim diye devamlı çevirmişsin, aradan kopmuş, şu an halen klavye üstünde gergin halde tel mevcut mu? Mevcutsa tel değiştirmene gerek yok. Çünkü kilit sistemi o teli halen tutuyordur diye düşüyorum.

    Tek tel de bulunur, 3 TL'e satılıyor bu arada.
     
    Samet41 bunu beğendi.
  13. Gerçekten 40 lirana yazık olmuş, 15 lira civarında normal bir tel takımı. Bütün müzik aleti dükkanlarında vardır , tellerin kaç numaraysa ona uygun yeni bir en alt mi teli al ve kendin takmayı dene. Bir iki telden bir şey olmaz kopara kopara ustası olursun.

    Ben başladığımda floyd rose falan davalarından bi haber olduğum için alt teli akort ettikçe diğer tellerin akordu bozuluyor diye bozuk gitar aldım boşa gitti para deyip çok içerlemiştim, aman ha öyle bir yanılgıya kapılma sende :) Sen üst teli sıktıkça alt teller gevşeyecektir floyd rose yay gerilimlerinin değişmesinden dolayı. Kilidini aç bütün telleri dengeli şekilde doğru notaya akort et ve kilidi kapat. Ben 5-6 yılda en fazla 3 tel koparabildim
     
    Samet41 bunu beğendi.
  14. Dean Markley Blue steel.. telin güzeli... ne pas yapar, ne kopar, kaymak gibi de sesi vardır, iştah açar..

    Takımın yeni olduğu içinde tek tel değiştirmen sıkıntı olmaz ama 40 tl daddario'ya saçma olmuş hakkaten.. zaten tel 5-6 dolar.. takması 10 dakika.. Akordu desen 3-5 dakika.. Onun bir aparatı var telleri burgulara kolayca sarmak için (bendeki p.w.) planet waves'in jim dunlop'ın vs 10-15 tl.. işini kolaylaştırır.. Akort desen bir la'ya bakar.. aç ev telefonunu sinyali al :) Kulağına güvenmiyorsan (flütten bile alırsın ya sesleri) ucuzundan al bir tuner..

    bu arada ne olursa olsun gitarının böyle basit işlerini, bakımını filan kendin yap.. Olmadık yerde tel kopar, switch bozulur, ton düğmesi gevşer cızırtı yapar vs.. çok zor olmayan şeyler.. olmadı yaz buraya extra sorularını illa cevaplanır..
     
    Samet41 bunu beğendi.
  15. hocam dediğiniz gibi kilit kilitliyken merak edip çevireyim dedim ondan koptu o tel doğru tespit yani (y):( niyetim akort etmek değildi sadece tellerin gerginliğine falan bakmak istemiştim ama o kilit sisteminin öyle bir şeye sebep olacağı hiç aklıma gelmedi çat diye gitti tel valla daha elimi attığım anda:banghead:
     
  16. hocam valla gitarı yeni aldım tellerinin değişmesi gerekiyordu paslandığı için çünkü gitar kullanılmamış sanırım yatmış evde. bu yüzden gitar dükkanına gittim iyi bir tel takılsın istedim adam bana daddarionun 14$ olan bir telini gösterdi rahat 2 3 ay götürür seni kullanıma bağlı olarak dedi. takması bakımını yapması içinde 10 lira aldı yanlış bilmiyorsam. dediğiniz gibi 40 lira az bir para değil yani öğrenci olduğumuz için. kilitler kapalıyken kulakçıkları çevireni görürsem ağzına ağzına vurcam :D :D
     
    dthakankoca bunu beğendi.
  17. Bu şekilde öğreneceksin hocam, tel alıp taktırmak yerine mydukkan.com' u kullanma vaktin gelmiş.
    Bir kaç paket Ernie Ball ve bir akor aleti ile başlayabilirsin =)
     
    Samet41 bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş