Solak olmak.

'Müzik Endüstrisi' forumunda Anelor tarafından 27 Mayıs 2006 tarihinde açılan konu

  1. Herkeze merhaba,
    Ben yaklasik 4-5 aydir gitar caliyorum ve solagim.
    Solak gitar caliyorum ve bu nedenle biraz sıkıntı cekiyorum.
    Istedigim gitarlarin solak modellerini bulamiyorum vs.
    Ileride solak olarak zorluk ceker miyim?
    Sizce yolun basinda iken saglak calmaya mi baslamaliyim ( cok zor olucak hic istemiyorum ama ).
    Yorumlarinizi bekliyorum.
     
  2. Allaha bin şükür solak olduğum halde ilk elime aldığım gitar sağ olduğu için sağ çalmaya alıştım... Gitar bulmak konusunda sıkıntı çok da fazla olmuyor aslında asıl sıkıntı türkiyede bulmak. Ibanezi ele alırsak bir çok modelin sol eli var ama türkiyede yok ya da çok zor bulunuyor...

    Ek olarak solak olup sağ çalmanın şöyle bir avantajı var sol eliniz zaten kullanılan el olarak güçlü olduğu için gitarda klavyede de sol eli kullandığınız için ilerde iyi bir legatocu olma ihtimali çok yüksek :)
     
  3. aynen kaan gibi ayrı bi beceri abi bu helal olsun.Bizim arkadasda solak bateri calioo hayatta valamam :D
     
  4. bende solak ve sağ ile çalan birisi olarak sorarım size :) sağ elin problemlerini sadece ben mi yaşıyorum acaba..bildiğiniz üzere sağ el çalışmadıkça yani penayı tutan el en erken yetisini yitiren eldir,sol el yani klavyeyi kullandığımız el biraz daha geç bozuluyor..hani ayalrca çalışıp bi noktaya geliyorsunuz egzersizlerle bi hıza bi temiz tuşeye kavuşuyorsun.ve egzersiz yapmayıp bıraktığında sağ el ilk berbatlaşmaya başlayan el oluyor.şim di sorum şu ki solak olup sağ ile çalmanın avantajları yanı sıra bu sağ elin yetisinin kaybolma süreci açısından daha büyük bi dejavantajı olduuna inanıyorum,yani solak olup sol ile çalsam sol elim penayı tutacak ya. işte sol el yine sağ ele göre erken bozulacak çalışmadıkça ama ben solak olup sağ ile penayo tuttuğum için sağ elim normal bozulmadan daha kısa sürede bozuluyor.bunun bi çözümü yok sanırım.gitara uzun aralar vermemek lazım bunun için.solakların bir zorluğuda bu sağ ile çalıyorsanız eğer.
     
  5. sizce sifirdan saglak paslamali miyim yoksa solaga aynen devam mi?
     
  6. Ben solak başladım ve gitar bulmak konusunda zorluk çekmedim. Bence başladıysan sağa döndürmeye uğraşma gereksiz yere.

    Solak çalmanın tek kötü yanı birileri eline sağ gitarı tutuşturup hadi biraz bişiler çal dediğinde, abi ben solağım o yüzden başka zamana inşallah demek. Ha bi zaman sonra sağ gitarı solak tutarak çalmaya başladım ben de, o ayrı :)
    Aslında çok da zor olmuyor öyle çalmak. Akorları ters basıyorum falan.. bi de zamanla gamları da ters inmeye alıştım; artık ikisiyle de idare ediyorum hehe :p

    Uzun lafın kısası eğer sol başladıysan bence değiştirmene gerek yok. Boş yere zora sokma kendini. Elektro gitarda solak bulmak biraz zor olabilir belki ama fenderin falan solak yapımları var. Tabi özel yapım olduğu için fiyat biraz artıyor.

    Kolay gelsin.
     
  7. bu seni hep engeller.solak olarak devam etmelisin.eğer zorlarsan ciddi problemler açabilirmiş.solak enstrümanların ücreti biraz fazla oluyor onu da belirtmekte fayda var:)
     
  8. bende solak olmanın zorluklarını çektim.hatta örendiğim metod kitabındaki bütün akorları meğer tres örenmişim ters çalıomuşum.2 ay telleri değiştirmedim.sonrada bi gün canıma tak etti gittim en ucuzundan 6 tel aldım değiştirdim.şimdi rahat olduğum sölenebilir.ama gitarımı değiştirmek istiorum ve arama çalışmalarınıa başladığımda başıma neler gelecek hiç bi fikrim yok.ha bide solaklar zeki olurmuş yauw boşver:)
     
  9. Bence solak olmanın zorlukları yoktur tamamen ayrı bi görünüs,ayrı bi carisma,ayrı bi Stil..Farkı yakala
     
  10. carisma ne demek?
     
  11. Mitsubişi Carisma dan mı bahsetti acep? Hayret stil yerine style yazmamış.. :p
     
  12. ya ıkı elınlede calamasaydın nasıl olurdu ? bende hıc yok allah rızası ıcın gitar ogretsın bana tercıhı m ankaralı olmasıdır resme bakıp asılmayın altı okuyun
     
  13. kötü şey solak olmak istediğim gitarı bulamıyorum bi türlü(bkz.solak bc rich) :(
     
  14. solakmıyım sağlakmıyım tam iblmeyen biri olarak(yazarken sol,top oynarken sağ kullanıyorum ama diğer elimde baya iyi şi görüo her durumda) sanırım çift elliyim diyebilirim,ilk elime aldığım gitar sağ idi öyle alışttım,bi ara solla daha iyi çalarmıyım die düşündüm denedim amabaktım başa dönmeye değmez...ama sen tamamen solaksın,bence solak gitarla devam et,buk adar çalışmayı çöpeatmak yazık,ayrıca sağelle aynı performansı yakalayamazsın büyük ihtimalle...
    bide şöyle bi örnek veereyim : Michael Angelo...ikieliylede inanılmaz hızlara çıkabiliyo,tersten düzden falan her şekil çaabiliyo,kendisinin efsanevi ikili ve X şeklinde 4lü gitarları vardır,acaip bi adam oda :D
     
  15. arkadaşlar, iki eliniz de aynı işi yaptığında solak iseniz sol eliniz sağlak iseniz sağ eliniz daha başarılı olur. bu normal ama gitar öğrenmiye başladığınızda durum farklıdır. iki eliniz iki ayrı iş öğrenmek durumundadır. hangi ele ne öğretirseniz o ''meleke'' olarak yerleşir.

    solak olmak sağ gitar çalarken büyük avantajdır. çünki güçlü olan elinize gitarın sapı denk gelir. ve asıl kuvvet ve hakimiyet istiyen kısım saptır. (akor basmak, bare vs.) gitara yeni başlıyacak solak kardeşlerime önerim, sağ gitar ile başlamalarıdır. ilk birkaç günlük (psikolojik) tuhaflık duygusu atlatıldıktan sonra daha hızlı ilerlediklerini kendileri de göreceklerdir.
     
  16.  
  17. Aramak lazim birazcik..
     
  18. bende solağım ama mutluyum eyvallah gitar bulmak zor ama rahat çalıyorum..yani benim diceğim gitarı tuttuğunuzda nası rahat ettiğinizdir yani sağ çalcam diye kasıp ta sağ da bi halt yiyemiceğine adam gibi solak çal daha iyi
     
  19. solak olmanın tek avantajı gitar çalarken daha karizmatik bir görüntünün oluşmasıdır 8)
     
  20. Birde senden başka kimsenin gitarlarını çalamamsı :wink:
    [​IMG]
     
    Gizz bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş