oktav

'Müzik Endüstrisi' forumunda inloves666 tarafından 31 Mayıs 2006 tarihinde açılan konu

  1. benim sorum kısa ve net.sesinizin kaç oktav olduğunu kendi imkanlarınzla nası anlarsın vede bi vokal en yüksek oktavına hangi tonla çıkar?saygılar......
     
  2. bır studyoya yada muzıkevıne gıdıp sormanızda yarar var bunları hem yardımcı olmak ıcın ellernden gelenı yaparlar hemde ucret talebınde bulunacaklarını sanmıyorum yuzyuze profesyonel yardım alabılırsınız bu şekılde...

    SAygılar...
     
  3. normal bir insan sesi ortalama 1.5 oktav ve dünyadaki en yüksek oktav sahip insan ise 7 oktav diye biliyorum.Fakat bir noktadan sonra şan dersi almadan yükselmek olanaksız..(bir pianoda 7 oktav ses var mesela)
     
  4. klasik akustik gitarla sesini ölçebilirsin do dan başlayarak (üstteki mi telinin altındaki re telinin 3.perdesi) saymaya başlıyorsun do-re-mi-fa sol-la-si-do bu aralık bir oktavdır..
    ses özelliklerine göre 1.x yada 2.x yada zor ama 3.x kaç olduunu ölçersin.

    do2re2mi1fa2sol2la2si1do toplam 10 olur..

    mesela örnek:

    do-re-mi-fa-sol-la-si-/do-re-mi-fa-sol-la-si-do/-re-mi ya kadar geldin 2.4tür bu benim oktavda bu mesela :)

    kapiş???
     
  5. yaw hızlı yazdım biraz karıştırmışım z buçuk anlamışsındır sen yine kolay glsin ölçünce paylaşırsın bizlerle ama oktavı okadar takam kafaya oktav ses kalitesini deil şarkı söylerken detone olmadan ne kdar tiz sseslere ulaşabilceni gösterir...
     
  6. yauw sigara oktavı azaltırmı acaba.bide magic_of_hazel do başlayaıp gidiosun orası anladım.nefesini tutup nerde patlarsanhangi notada patlarsan galiba.dorumu?yanlışsa beni aydınlatırsan sevinirim.
     
  7. oktavın esası şu en tiz notaya inebilmek işte...
    zaten senin sesine göre kaçsa artık 1.5-2.0 oktavdan sonra gırtlağını deil diyaframını kullanmaya başlıcaksın sigara gırtlağa zarar veriri oda şarkı söyleyenlerden pek rastlamadım ama diyafyamdan ses verirsen günde 2 paket sigara iç etkilemez yani (içenlerdende biliorum..)çünkü ses gırtlaktan deil dierkt olarak diyaframdan geçtiği için senin detone olmamanı sağlar..
    sigarayı bırakın vokalseniz fln die boşverrr yalan be onlar kaan tangöze 5.7 oktav sesi vardı köprüaltı albümündeyken aradan yılar geçtikten sonra onca alkol onca sigaradan sonra bu adam 3.7 oktavla rüyanda görsen inanma adlı parçayı seslendirebilyorsa bi zararı yok dmektir ama diyafram kullanmayı bilcesinde bunu öğrenmelisin...
    ayrıca nefesini tutma die bi olay yok deli güçlü bi sesin varsa 4 oktava fln kadar gelecek sesin varsa tek nefeste 4 oktava gelmen çok zor her oktav aralarında nefes alabilirsin dedim ya sana
    do-re-mi-fa-sol-la-si-do dur!(1oktav) başla!
    do-re-mi-fa-sol-la-si-do dur!(2 oktav) başla!
    do-re-mi-fağğyy(detone oldun dielim ki,aynı sesi veremedin yani mi ye kadargeldin) ordan ölçülür.. oktavın her oktav aralıklarında nefes alabilirsin..
     
  8. abi her oktavda nefes alabiliyosan ben ben sonsuza kadar gidebilirim do re mi die.işin mantığını anlayamadım.yani denedim illa detonemi olman gerekio ölçebilmek için bi yerde.
     
  9. 5.7 oktav ha? sen mi ölçtün.
    sonra da 3.7 oktav ?
    bir de 0.7 nasıl oluyor anlamadım, o kadar hassas ölçümü kim yapıyor? ben de gideyim belki sesim 3.4783 oktav çıkar.
    şunu bil, kaan tangöze dediğin adam standard bi tiz bariton yani 2-2,5 oktavdan fazla sesi yok. zate gırtlaktan söylediği için daha fazlası varsa bile kullanamaz ki olduğunu sanmıyorum.
    ayrıca şarkı söylemeyi bilen bir şarkıcı en tiz notalarında değil her zaman diyafram nefesi kullanır ve sesini özel bir durum, bir ses değişimi gerekmedikçe gırtlağından değil çoğunluğu kafa ve boyun kısımlarında bulunan rezonans boşluklarından çıkarır.
    ayrıca sigara etkilemez gibi saçma sapan inanışlara kulak asmayın, sigara SES TELLERİNE ve CİÐERLERE direkt zarar verir, sinir ve kas sistemini etkilediği için diyaframınızı verimli kullanamazsınız, kaan gibi, teoman gibi iğrenç bir sese sahip olursunuz. teoman dediğim adam okulumun rock korosunda zamanında tenor olarak görev almış, sesi güzel bile olmuş birisidir, ama şimdi sesi çok kötü, sebebi sigara ve içki. halbuki ilk albümlerinde ne güzel sesi vardı 2sinin de.
    kendi kendinize evde ses ölçümü falan yapmaya kalkışmayın bir şey bilmeden, sesi nerenizden çıkaracağınızı bilmediğiniz için sesinize geri dönüşü olmayan zararlar verebilirsiniz, ses telleri çok hassastır. ayrıca tek nefeste 1 oktavı doğru dürüst taramak düzenli çalışmayla kondüsyonla olur yoksa detone-sürtone olursunuz ama doğru dürüst eğitimi olmayan bunu farkedemez, ses yanlış gelişir, üzülürsünüz.
    ayrıca do'dan başlamak çok saçma ya ilk kullandığın do'dan kalın olan si la gibi notalar da sınırların içindeyse, onları ölçüm dışı bırakmış olursun.
    magic of hazel, ses konusunda hevesli olman çok güzel ama ne yazık ki bilgin çok yetersiz, çok yanlış bilgilendirmeler yapıyorsun, sen daha 1 ay önce ses oktavı nedir nası ölçülür normu nedir diye soran birisiydin; şimdi burada birilerini bilgilendirmeye çalışıyorsun ama bilgin eksik olduğu için yanlış şeyler söylüyorsun, bence biraz daha araştırma yap.
    ayrıca, vokale gerçekten meraklıysanız ve yapabileceğinize inanıyorsanız donanımlı birinden ders alın. yoksa sonra çok üzülürsünüz.

    ses ile ilgili bazı basit , temel bilgiler için http://www.emreyucelen.com/emr/ , emre yücelen bu işten çok iyi anlayan birisi.
     
  10. emeğin için saol.ama bu kadar acımasızca eleştirmedende yanlış.ayrıca türkiye mal olmuş rockçılara niye pislik attığınıda anlayamadım.isteyen dinler istemeyen dinlemez.madem şan okadar önemli herkes şan dersi alıp sölerdi herkesde dinlerdi.önemli olan sesin rengi.senin yapacağın onu geliştirmen ve kendi tazını yaratman.saygılar...
     
  11. karabash arkdaşım bana gıcıksın sen galiba.. bana bişiler bilmiyorsun die suçlayamazsın arkdaşaa burda yardımcı olmaya çalışıyorum verdiğim bilgilerde esik var ama bi yalnışlık yoktur..

    kaan tangöze ye gelince onu sen ne kadar biliosunda sesini 2.5 oktav lduğunu iddaa ediosun git bakalım araştır birazcık kaan tangözenin köprüaltı albümündeyken sesi 5.7 oktavdı ve rüyanda görsen inanmayı 3.7 oktavla söylemiştir bununda sonuna kadar arkdasındayım!!! bu kanıtlanmış bir şey ölçülmüş sonuçta...senden daha bilgilileri ölçmüş bay bilmiş..

    ayrıca sesin ole 2oktav 3 okav die olmıcak tabi bunun 2.7 side olur 3.2 side olur ama senin değin gibi 3.4783 olmaz kadar nota yok yani her haldi noktası olcak bunun kim derki ya senin sein kaç oktav?-işte 2 küsür bea ????

    tmm sen çok bilgilisin....

    inloves 666 sende her nefes aldıında sanmaki öle sonuna kadar gideirm fln die sürekli aynı kalınlıkta tekrarlamıyousn git gide inceliyorsun..
     
  12. 1. sana gıcık değilim. kimseye gıcık değilim. sadece başlığı açan arkadaşın hatalı bilgilendirilmesini istemem.

    2. (yanlış bilgi yok demişsin ya ona)sigara ve alkol sese düşünemeyeceğin kadar zarar verir.

    3. (gene yanlış bilgi) ses gırtlaktan geçmez diye bir şey yok her zaman gırtlaktan geçer ama şanda esas diyafram desteğiyle gırtlağını daha az zorlamak, ona binen yükü azaltmaktır.

    4. 5 oktavdan fazla ses mariah carey gibi şarkıcıları solda 0 bırakmaktır, eğer sen kaan tangöze'nin mariah carey'den daha geniş ses aralığına sahip olduğunu sanıyorsan tekrar düşün derim. eğer 5 oktavdan fazla sese sahip olsa zaten bundan bir yerlerde bahsedilirdi, ama bahsedilmedi çünkü yok öyle bir şey. çıkar kanıtını görelim madem araştır bul diyorsun, bana laf söylüyorsun. hazır araştırmışsın sen,bizle de paylaş, ben bulamadım öyle bir bilgi açıkçası. gelmişsin "sen ne kadar biliyorsun" diyorsun bana. şimdi ben sana soruyorum "sen ne kadar biliyorsun, hadi göster"

    4- 0.7 OKTAV diye bir şey nasıl ölçülür bunu bana açıkla. tabii ki 2 oktav 3 oktav diye söyleyip bırakmazsın ama şöyle söylenir:
    2 oktav 1 ses, 2 oktav 3 ses(2.5 oktav da denir buna, 3 tam ses yarım oktavdır) 2 oktav 1.5 ses(2 oktav+çeyrek oktav) yani bunun sistemi x oktav y sestir. ondalıklı olarak da 2.25, 2.5 gibi sayılardan daha açıklayıcı sayılar elde edemezsin çünkü bir oktavda 6 ses yani 12 yarım ses vardır. ha 3.7'yi 3 oktav 7 ses olarak falan kullanmaya çalışıyorsan da o 4 oktav olur, bilgine.

    ve sevgili magic of hazel, yazdığım şeylerde sana gıcık olduğumu düşündüren her neyse söyle de açıklayalım. kötü niyetli hiç bir şey söylemedim. ve sana gıcık olsam bu kadar uğraşıp açıklayıcı bir cevap yazmam.

    inloves666, emek için bir şey değil.
    ben o insanların rockçılıklarına bir şey demiyorum hele ki teoman dişiyle tırnağıyla kazıyarak bugünlere 0dan gelmiştir, kendi çabasıyla. ama o iki şarkıcı da ses için iyi örnekler değil. beni biraz yanlış anlamışsın. yoksa ben teoman da dinlerim bazen duman da dinlerim, teomanın şarkı sözleri çok güzel, duman'da ise çok güzel bir batı-doğu harmanı müziği var. ama teoman'ı da kaan tangöze'yi de eski halleriyle karşılaştırınca seslerinin ne kadar bozulduğunu açık açık görüyoruz ne yazık ki. buna değinmek istemiştim.
     
  13. konu iice sapmış.ben sorumu unuttum:(
    :)
    ben hala anlamış deilim ya nese
    teoman kaan gibi İRENÇ sesler demen tuhafıma gitmiştii
    k.bakma yanlış anlamış olabilirim.
    sen en iisi böle uzun uzun deilde
    konunun özeti şeklinde bi cwp yaz bana(son nokta olsun)
     
  14. tamam kardeşim kusura bakma cevap uzunluğunu konu dışı şeyler söylemek zorunda kalıp abartmış olabilirim. iğrenç ses de sağlıksızlık anlamında.
    sorunun cevabı şu,
    sesinin kaç oktav olduğunu kendi şartlarınla bir org yardımıyla orgdan çıkan notanın aynısını vererek önce tam olarak verebildiğin en kalın notaya inerek, sonra da gene tam olarak verebildiğin en ince notaya çıkarak ölçersin. gitar bazı seslere yetmeyebilir o yüzden org dedim. ama kendi yaptığın ölçüm pek sağlıklı olmaz, bir uzmana gidip-herhangi bir şan dersi veren insan, çok uzman olmasına da gerek yok- ölçtürebilirsin, o sana doğru şekilde verebileceğin sesin genişliğini ölçer, gösterir.
    bi vokal en yüksek oktavına hangi tonla çıkar sorusunu anlamadım, tam olarak ne belirttiğini söylersen daha iyi yardımcı olayım.
     
  15. tamam kardeşim kusura bakma cevap uzunluğunu konu dışı şeyler söylemek zorunda kalıp abartmış olabilirim. iğrenç ses de sağlıksızlık anlamında.
    sorunun cevabı şu,
    sesinin kaç oktav olduğunu kendi şartlarınla bir org yardımıyla orgdan çıkan notanın aynısını vererek önce tam olarak verebildiğin en kalın notaya inerek, sonra da gene tam olarak verebildiğin en ince notaya çıkarak ölçersin. gitar bazı seslere yetmeyebilir o yüzden org dedim. ama kendi yaptığın ölçüm pek sağlıklı olmaz, bir uzmana gidip-herhangi bir şan dersi veren insan, çok uzman olmasına da gerek yok- ölçtürebilirsin, o sana doğru şekilde verebileceğin sesin genişliğini ölçer, gösterir.
    bi vokal en yüksek oktavına hangi tonla çıkar sorusunu anlamadım, tam olarak ne belirttiğini söylersen daha iyi yardımcı olayım.
     
  16. yani en kalın en ince hangisiyle demiştim
    sanırım en tiz sesiylemiş
     
  17. o dediğin şu ki, en kalın notalarına en koyu sesinle inersin. en ince notalarına çıkmak içinse sesin erkeklikten çıkar farklı bir hale bürünür bu haldeki ses "kafa sesi" dir, onu kullanırsın.
     

  18. gülerler öyle birşey yapsan.
     
  19. kendi başına yapman güç olur;yaparsın ama güvenilir olmaz;tabi müzik geçmişin yoksa..nota bilgin iyiyse yukarda bi arkadaş yolunu göstermiş...yine de bilen biriyle çalışmalısın..
     
  20. Karabash düşüncelerine tamamen katılıyorum.. Ama kaanı o kadar küçümseme 2,5 babaannemde de vardır heralde :) Tabi abartmamak da lazım 5.7 oktavmış.. yok 25..

    Kaanda taş çatlasa 3 oktav hadi bi de 1-2 tam ses olsun.. Rüyanda görsen İNANMA da; İNAN yarım ses daha aşağı inemez.. Kaldı ki en tize çıktığı nokta rezalet..

    Bunlar bu işten ekmek yiyen adamlar. Ben kendimi zorlasam ciddi bir müzik eğitimi almadığım halde eminim 3 oktava yaklaşırım.. Çok da geniş bi ses aralığım yoktur aslında.. Yaptığı müziğe saygı duyarım severek de dinlerim ama yok 5 oktavmış falan geçin bunları..
     

Bu Sayfayı Paylaş