Fender Stratlar Hakkında Bir Kaç Soru

'Elektro Gitarlar' forumunda blueorangeflames tarafından 17 Haziran 2014 tarihinde açılan konu

  1. merhabalar, stratlarla pek fazla içli dışlı olmadığım için gecenin bu vakti aklıma takılan bir kaç ufak husus var:) Öncelikle fender köprüleriyle ilgili bir sorum var:

    Strat tremololarında gördüğüm üzere iki tip saddle kullanılıyor-------> fenderbridges.jpg şeklinde.
    Bunlardan soldaki standart ve vintage modellerde kullanılan sağdaki de american deluxe vb modellerde kullanılan saddlelar.
    1-) Bunlar arasında tonal olarak bir farklılık var mıdır, sağdaki saddlelar rezonans için kulağın duyacağı dikkate değer bir fark yaratır mı ?
    2-) Soldaki stildeki bir köprüye sahip gitara, sağdaki stildeki saddleları takarsak uyumlu olacak mıdır yoksa komple köprüyü mü değiştirmek gerekir?
    Diğer sorularım ise stratlardaki potanslar hakkında:
    1-) Stratlarda bildiğim kadarıyla standart olarak 250k potlar oluyor. Biz bu gitara H-S-S veya H-S-H şeklinde bir modifiye yaparsak, potların değişmesi gerekir mi? humbuckerların mini switchle bölünebilecek şekilde bağlanması halinde yanıt değişir mi?
     
  2. Ustteki resimlerde gorulen koprulerin ikisi de vintage aslinda sadece saddle lar farkli. Simdiki standart ve deluxe tremololar two point yani iki uctan govdeye baglaniyor, vintage olanlarda burada oldugu gibi 6 vida var. Burada asil mesele su, 2 point ve vintage olan tremololarin saddle lari birbiri ile degistirilemez. Lakin 2 point tremololarda ayar vidalari offset li yani vida saddle`a orta noktadan degil kenarlara yakin olarak baglaniyor. Saddle ismarlarken buna dikkat etmek lazim yoksa uymayacaktir. Vakit olunca etraflica bir mesaj yazar resimlerle ne kast ettigimi de anlatirim.
     
    Clamper ve blueorangeflames bunu beğendi.
  3. Arkadaşım çok düşünüyorsun. Al bir gitar çal keyfine bak. Bu işlere çok dalarsan çalmaktan uzaklaşıp teknik adam olup çıkarsın.
    Özetle onu bunu boşver al gitarını çalmana arkadaşım :)
     
    sade_78 bunu beğendi.
  4. 2009 öncesi Fender USA Standardlarda köprü sağdaki gibi gelirdi, sağdaki gibi olanlar bent-steel, soldaki gibi yani eski nesil olanlar nikel esaslı bir alaşım olması gerek. Sonradan soldakine çevirdiler. Deluxelerde halen sağdaki gibi olan kullanılıyor. Fakat senin fotolardaki köprü tasarımlarının 2si de Fender USA Std veya Deluxe boyutunda değil. Fender USAler her zaman 2-point tremolo kullanır ve gövde birleşim yerleri ile saddle aralıkları farklıdır. Fotodakiler daha çok Meksika ya da vintage seriye uygun.

    Ton da çok farkedeceğini sanmıyorum ama deneyenler genelde bent-steel olanları daha twangy bulduğunu belirtmiş.

    Alacağın humbuckera göre potans değişimi gerekebilir, eğer bol sarımlı, karanlık bir manyetik alırsan 250k potanslar boğacaktır ve değişmesi gerekir. Tabii arada şansa bakanlar da var. Örneğin Seymour Duncan JB ve Dimarzio Super Distortion tizleri yüksektir. Benim stratımda Dimarzio Super Distortion mevcuttu, 250k postanslarla iyi sonuç verdi. Seymour Duncan JB'de de benzer bir sonuç yaşadım. Baktın ton boğuldu, ton potansına bağlamayabilirsin, illa değişmesine gerek yok.

    Bunlar köprü için geçerli fakat sapa humbucker takarsan 500k zorunluluk gibi birşey, yoksa çok boğuk olur.
     
    blueorangeflames bunu beğendi.
  5. teşekkür ederim cevap için aynen dediğiniz gibi aslında köprü bazında değil saddle bazında sordum sorumu ancak bilmediğim başka bir şey de öğrendim 2 ve 6 vidalı köprü saddlelarının birbirine uymacağı... :) yani dediğiniz üzere yukarıda resimdeki 6 vidalı ve 2 vidalı köprü saddleları kendi içinde değiştirilebiliyor. soldaki köprüye sağdaki saddleları sorunsuz takabiliriz.

    Bir yere kadar girmek lazım en azından çaldığımız, çalabileceğimiz gitarları tanımak bilmek lazım, alete hakim olmak lazım ki istediğimiz gibi şekillendirebilelim fabrikanın bize dayattığı standarda bağlı kalmayalım :) en basitinden merak bunlar insan yapmayacak olsa da merak ediyor.

    Sorumu her yönüyle cevapladığınız için özellikle teşekkür ederim:) saddle konusuna tekrar gelecek olursak 2 point tremololu örneğin amerikan standart strata gene 2 point tremololu bir amerikan deluxe strat saddlelarını rahatlıkla takabiliyoruz yani:rolleyes:
     
  6. srv975

    srv975

    468
    159
    506
    Bildiğim kadarıyla tonal açıdan farkları pek yok. Zaten görmüş olduğun tüm vida ve tellerin geçtiği yerler aynı ve çalışma prensipleri aynı. Ama sağ taraftaki temizlik açısından daha rahat olur ve daha şık :)
     
    blueorangeflames bunu beğendi.
  7. Dostlar benim de bir sorum olacak hazır konu burada açılmışken tekrar konu açmayayım dedim. Bu american deluxe stratların tremolo sistemlerinde bulunan sustain blockların malzemesi nedir bilen var mı ?
     
  8. Genellikle bakır difüze edilmiş çelik alaşımı oluyorlar.
     
  9. Saol hocam ama bana tam olarak malzemesi lazım. Bunu bulabileceğim bir yer var mıdır ? Malzemesini alıp kendim işlemeyi düşünüyorum.
     
  10. Birebir çizimini buldum da eğer malzemesini de tam olarak bulabilirsem aynısından yaparım diye düşündüm:) [​IMG]
     
  11. alican, pirinçden yapsan güzel olur aslında.Üst kalite bloklarda pirinç ve titanyum kullanıyorlar bildiğimce.kolay bulunup, işlenebilir mi bilmiyorum.
     
  12. ayen katılıyorum... bunları medyanı göster ey türkrockçı başlığı ile açtım ama ana sayfada çıkmadı nedendir ama söyliyeyim burdan:
    Arkadaşlar bir süredir forumda şu aralar fırsat bulabildiğim için aktif olarak bulunuyorum. Ne yazık ki turkrock ile ilgili dikkatimi çeken eleştirmek istediğim bir konuyu gündeme getirmek istiyorum.bir iki koyduğum medyaları artık siteye koymuyorum çünkü; maşallah herkes forumlarda başlıklarda herşeyi yazıyor aklına ne gelirse şöyle olmalı böyle olmalı yok o öyle değil eyvallah beyin fırtınası, kabul. Ama arkadaşım gencecik çocuklar kayıtlar , sololar atmışlar medyaya eklemişler, 100 kişi izlemiş 1 kişi çok güzel yazmış, 3 kişi de beğenmiş , ama yorumlara yazılara bol bol beğeni geliyor.Bunu anlamak mümkün değil. Böylemi amatörlerin, müzik yapmak isteyenlerin önünü açıp cesaretlendireceğiz? Bu medyayı arka arkaya koyan genç arkadaşlara bakıyorum da nerdeyse hiç konuşması tartışması yok. Adam yapmış müziğini kaydetmiş. Bilmemne manyetiğinini üretim fabrikasını , carbon atomunu , değerliğini bilenden öte söz konusu müzik ise ,çalan dinleten kardeşlerin görüşleri önemlidir benim için. Gerisi fasa fiso . Yani bu portalın parolası bence üzülerek söylüyorum ki ; AZ LAF , ÇOK İŞ.
     
    cemborek3 ve Kutay_ bunu beğendi.
  13. Pirinç kolay işlenir de titanyum sıkıntılı ve pahalı:)
     
  14. prinçten işleniyorsa ben olsam 1 tane yerine 2-3 tane işletirdim hazır uğraşmışken :D hatta bir kaç tane daha sx için üst eşik kestirirdim :D üst eşik bulmakta zorlanıyoruz zira.pirinç eşik çok güzel olurdu.Forumda talip olacak çok kişi çıkar :D
     
  15. Programını yazdıktan sonra tezgah boşken 10 15 tane de yapılır o sıkıntı değil :D
     
    Clamper bunu beğendi.
  16. Zaten mesele tam o alaşımı tutturmaktan geçiyor. Bir de sadece alaşımın kendisi değil ısıl işlemi de önemli. Kaba ya da ince taneli olması birçok şeyi etkileyecektir.

    Tabii kabaca bir şeye gireyim dersen paslanmaz çelikten yapabilirsin(Örneğin 304), gayet iş görür.

    Pirinç konusunda da ufacık birşey söyleyeyim. Her pirinç olmaz, araşıtırıp, hangi tip olduğunu bulmanız gerekli.
     
    Clamper ve Zengin Muhendis bunu beğendi.
  17. Fender' e mail attım bakalım alaşımı söyleyecekler mi :D
     
  18. Ne kadar ekmek o kadar köfte ölçüsü baki olmak üzere az köfteden çok köfteye doğru şunlara bak;

    304
    316
    904
    Bunların da Alt sınıfları var, 316L, 316N, 904L gibi.
    Bunların öneriliyor olması en temelinde korozyona karşı dayanıklılık hepsi austenitic denilen bir aileden. Akustik olarak budur demek imkansız, döküm demirlerden ki onlar çelik değil zaten uzak dur kafi, onların alameti farikası titreşim öldürmek. Metalin nasıl bir ısıl/soğuk işleme tabi tutulduğu da önemli lakin çelikler bildiğin döve döve eze eze adam olan karakter değiştiren bir garip millet.

    Burada 904 en pahalısı normalde bundan tremolo bloğu falan yapmaz kimse zaten senin koşullarında çok da fark etmez lakin terle falan çok münasebeti olmaz tremolo bloklarının. Bunun içinde yine fazladan korozyon rezistansı amacı ile bakır var. Bakır genelde çeliklerde yaygın olarak kullanılan bir alaşım elementi değil olanlar da daha nadir ve pahalıca, SAE adlandırmasında da bakırın ayrı bir yeri yok. @CoolDoG bakır difüze edilmiş çelik alaşımı diyince şaşırmadım desem yalan olur. Bir el atsın da çıkalım işin içinden.

    Yalnız böyle çelikleri ufak parti olarak tedarik etmek sıkıntı çünkü satan adam büyük partiden bile doğru düzgün para kazanmıyor o yüzden de ufak bir malzemeyi testere ile kestiğine değmez. Yoksa çeliği geç titanyum alaşımları bile standart malzeme sayılır artık. Bunu hali hazırda işleyen adamlardan dolaylı olarak almak lazım belki. Tedarik imkansız olursa ben sana tedarik ederim ama. Bu arada CNC işlemesi bahsettiğin üzere yaptığı iş olmasından mütevellit tanıdıkların olduğunu varsayıyorum asıl maliyet kalemi işlemesi çünkü. Yapmaktan ekstra haz almayacak adamın hele Ankara'da ise Hantug'dan tedarik etmesi en makul çözümdür. Bunu da yazalım sonra rock forumunda karbon atomu tartışıyorsunuz diye fırça atıyorlar.
     
    Clamper ve Zengin Muhendis bunu beğendi.
  19. Hocam ben imalat mühendisiyim. Kendim yazacağım programını falan, doğru malzemeyi bulursam kendi çalıştığım yerde tezgah boşaldığı zaman 1-2 tane yaparım diye düşünmüştüm. Ama malzeme iyi olsun ki uğraştığıma değsin dedim. Bilgiler için çok teşekkür ettim. 316L bolca işlediğimiz bir malzeme. Ama 904 leri şuana kadar işlememiştim. Onu bir araştırayım birim fiyatı nedir vs. Malzemenin tedariğinde sorun yaşayacağımı pek sanmıyorum. Ostim'deyim zaten:)
     
    OsmanBurak bunu beğendi.
  20. Fender den de otomatik cevap geldi 24 saat içerisinde cevaplanacakmış sorum. Hadi bakalım :D
     

Bu Sayfayı Paylaş