Grubumuz Nekro-nekrofili Ilk Beste

'Sanatçı ve Gruplar' forumunda BluesOfHope tarafından 27 Haziran 2014 tarihinde açılan konu




  1. 10 saatlik bir kayıt çalışması sonucunda bestemizi kaydettik.İyi dinlemeler.
     
  2. Kutay_

    Kutay_

    696
    1,025
    9,605
    klasik yorum:
    -çok güzel olmuş başarılar.


    işinize yarayabilecek yorum:
    -hs50 + hs8 sisteminde üç defa dinledim.

    introdaki solo fazla.

    25. saniye civarı giren gitarı biraz daha ortaya doğru panlasanız daha iyi olacak.
    vokal çok ortada kalıyor. orkestra ise plaktan geliyor gibi. grup ve vokal aynı yerde hissedilmeyince atmosfer kurulamıyor. iki seçenek var ya orkestranın sesleri canlandırılmalı ya da vokal grubun sounduna yedirilebilir.

    ritm gitar çalan arkadaş başarılı. bir noise gate'in faydasını görür. soloları çalan arkadaş ise bir harmonizer pedalından büyük fayda görür.

    vokali bir dolaba kapatın, kulaklığına müziği ve monitörünü verip kaydedin. adam rahat rahat bağırsın hep beraber rahatlayalım. bu tarz bunu istiyor. ya da bağırmadan o gazı vermenin bir yolunu bulmak lazım.

    Beyler güzel fikirler var. Bir araya gelip bir iş ortaya koymuşsunuz. Umarım daha güzel kayıtlarınızı da paylaşırsınız. Başarılar.
     
    hackeiommi, frknkzlyl ve BluesOfHope bunu beğendi.

  3. işte aradığımız eleştiriler bunlar.Teşekkür ediyor ve hemen yanıtlıyorum.
    Riff Solo Gitar yok.Arkadaşla ikimizde iki gitarı çaldık ritim solo gitar diye bir şey olmadı.
    Canavar hayatımda görebileceğim en iyi bogner kafayı 150 wattan fazladır herhalde ya kabinlerin değeri kaç bilmiyorum ama olabilecek en büyük ölçüde kabine bağladık.
    İşte amfi biraz ses çıkarıyordu.Doğru yere çevirerek ve noise gate ile o güçte anca bu kadar oldu.Lambaların anasını ağlattık be :D
    Hocam yanlış anlama vokal bağırma gaz falan dedin de bu işin kuralı yok be.Tabii daha iyi daha çook farklı bestemiz olacaktır ama vokalin ve müziğin kuralı olmaz.Ki ben bu sözleri ölü gibi olan bir kıza yazmıştım.Ölü gibi de söyledim.Sözler de sallama değil tamamen şiirlerimden bölüm bölüm alarak oluşturdum.O açıdan çok anlamlı.

    Vokal biraz aynen değişik oldu ama illa alışmak istiyorsan kulak açısından 80 ler türk metal gruplarına bakabilirsin örneğin akbaba grubunu dinle mesela.devil şarkısı var anlarsın ne demek istediğimi.

    Sen kibar ve seviyeli şekilde eleştirdiğin için sana tekrar çook çook teşekkür ediyorum.Hiç biri kendini beğenmiş, eleştiri kabul etmeyen yanıtlar değildi.Hepsini aklımdakini senin gibi birine daha rahat açıklamak için yaptım.Tekrar teşekkürler :)
     
    Kutay_ bunu beğendi.
  4. Kutay_

    Kutay_

    696
    1,025
    9,605
    Rica ederim. İyi olma ihtimali olan her işi desteklemek lazım. Amfiyi mikrofonladıysanız helal olsun aynen devam edin. En güzel sound doğru ayarlandığında mikrofonlamada.

    Vokal işleri zor gerçekten. Bende kural olmadığı kanaatindeyim ve söylediğine göre elbette anlamı var. Belki ben eski trash soundunu hissettim o yüzden beklentiyi öyle kurdum. Sonuçta müzik dinlemek biraz da hayal kurmak :)

    Benim favori Türk vokalim Taylan Ayık. Eğer bulursan bende sana Diken-Hedef Büyük albümünü dinlemeni öneririm. O albüm başka türlü bişey olmuş. Bir ara sürekli arabada dinliyordum. Gitar kayıtları da güzel ama bence vokal ayrı başarılı. Her şarkı bir hikaye anlatıyor ve en sonunda bütün şarkılar bir hikaye anlatıyor.

    Neyse albümü dinlediğinde niye vokal öyle olsun dediğimi kendin duyacaksın. Yeni kayıtları mutlaka ekleyin :)
     
  5. hedef büyük parçasını dinledim de biraz adamda anadolu rock havası var.Vokal olayını anladım.Yani ömür boyu bu tarzı kullanmayacağım tabii...
    Parçaya göre uydurdum vokalimi ama artık bi dahaki parçanın teması nasıl olursa ona göre seçerim vokal şeklini.Şöyle diyeyim:Anlamlı yapmaya çalışıyorum yani bu parçada gereken vurguları almaya çalıştım(Vokalde)

    Parçanın teması ne ise, gitarlardan tut vokale kadar o hissiyatı aktarmak istiyorum.Bu parça böyle oldu.Diğer bestelerimiz çok farklı olacaktır.Mesela bir tane saykodeliğimsi bir şey var üzerinde çalıştığımız.
    Hani demiyoruz ki "abiii tarzımız metallica duman megadeth kargo hadi toplanıp prova yapalım yha" :D
    Kısaca bir çizgiye sokmadık kendimizi içimizden geldiği gibi müzik yapıyoruz.Bakalım nereye gidecek grubun geleceği
     
    Kutay_ bunu beğendi.
  6. Kutay_

    Kutay_

    696
    1,025
    9,605
    Hayırlısı olsun ilk takipçi ben oldum. :)
     
    BluesOfHope bunu beğendi.
  7. Teşekkür ederiz :)
     
  8. Şarkı güzel. Ama miksajda biraz daha dikkatli olunsa şarkı daha bir gösterir kendini. Şöyle ki, bu parça için özellikle ritim gitarlar sönük kalmış. Kalkışlar, duruşlar var. Fakat davul fazla ön planda olunca o kalkış ve duruşlar, davul gitar uyumu biraz araya kaynamış. Az dikkatsiz bir kulak sahibi davulcuyu kafasına göre üfürmüş sanabilir.

    Vokal biraz daha ilk dönem Annihilator veya Exodus tarzı olursa parçaya daha yakışır gibi geldi bana.

    Tabii şartları bilmeden ve kişisel zevklerim doğrultusunda yazıyorum, onu ekleyeyim.

    Bir de "Bir çizgiye sokmadık kendimizi içimizden geldiği gibi müzik yapıyoruz" demişsin. Bakalım ileride neler gelecek?

    Takipteyim :)
     
    frknkzlyl ve BluesOfHope bunu beğendi.
  9. abi saolasın.bateri çalmamış adamım hep grupta takılırken arkadaşlarla öğrendim bateriyi :D Bir baterist bulamadık o yüzden baterileri ben çaldım.Ama bateri bulmadan geçmeyeceğiz diğer parçalara.
    Bass ı yemesin diye tam orta seviyeye çekmeye çalıştık enstrümanları ama sen de haklısın biraz daha belki açılabilirdi elektro gitarlar.
    Eğer bir problem falan çıkmazsa,grup üyeleri tamamlanırsa,birbirimize uyum sağladıkça falan hem buradaki eksiklerimizi gidereceğiz hem de daha profesyonel işler çıkarmış oluruz.
    Vokale delay biraz garip geldi başta ama onun sebebi de vokallerin arasında mesafe var biraz doldursun falan diye.Mix yapan abi saolsun bayağı uğraştı.Bi 10 saat uğraştık.Hele taslak ağzımıza s*çtı afedersin :D Çünkü giriş riffii öyle garip bir riff ki 2-3 kere hız değiştiriyor falan.Parçada blues etkileşimleri var(Solo vs.).İki farklı gitar da
    kullandık bazı yerlerde crunch tonlar almak için.
    Ekipman konusunda hiç bir şey denemez çünkü hayatımda görmediğim öyle nefis bir bogner kullandım ki.Abi yok böyle bir amfi.Resmen full gain çooook yüksek seste lambaları parçalarcasına kırdık.Ciddi overdrive(aşırı yüklenme) yaptık lambalara.
    Eğlendik falan çok zevkli bir gün geçti yani :)
    İleriki kayıtlar daha profesyonel olacaktır :) biraz şu kaydı youtube a falan atalım ne bileyim yayalım(rahatlayalım).Sonra diğer bestelerin çalışmasına başlayacağız zaten :) Grubu oturtmak bu hale getirmek 4 ay sürdü.4 aylık bir grubuz.Artık işler daha hızlı olur diye tahmin ediyorum
     
    in_flames_rules ve hackeiommi bunu beğendi.
  10. Selamlar, ikinci takipçiniz de ben olayım ve affınıza sığınarak kendimce ufak yorumlar yapayım istedim.
    Öncelikle intro da bir şeyler ya eksik ya da fazla tam olarak ne olduğunu söylemek benim açımdan zor sanki güzel bir cümle kurulmak istenmiş ancak bir kavram karmaşası olmuşta istenilen şey tam olarak anlatılamamış gibi geldi. Parçanın kalanında gayet hoş bölümler bulduğunuza göre introyu daha da güzel kurgulayacağınıza eminim. Vokal bana yer yer Mavi Sakal' ı anımsattı. Genel olarak müziğe ve sözlere bakıldığınında verilmek istenen duyguya oturan bir tarzda söylemişsiniz. Beni rahatsız etmedi açıkcası sevdim diyebilirim. 2:33 den sonra gelen kısma bayıldım. Parçayı tek düze olmaktan çıkarmış. İlk kaydınız olduğunu söylemişsiniz ton vs. olayında söylenecek çok fazla bir şey yok o sebeple, belki biraz solo gitarın tonu yavan olmuş olabilir benim açımdan ama kesinlikle işçilik iyi. Tebrik ederim devamını bekliyorum. Haddimi aşmamaya özen göstererek söyleyebileceklerim bunlar.
     
    BluesOfHope bunu beğendi.
  11. yoo, terbiyeni bozmadıktan sonra istediğini söyle.Hani de mesela davulları beğenmedim ama açıkla neden neden diye.Teşekkür ediyorum o açıdan ve sana da elimden geldiğince cevap yazayım :)

    Birinci olayda çok haklısın canlı çalarsak çok daha farklı olacak.Normalde biz pek takmadan metronomu çalıyorduk sırf giriş kısmı için geçerli.Daha doğrusu riff i öyle yazmıştım.Tabii çook değişim olmuş arada, metronoma oturtmaya kalkınca bazı çoklu ritim(poliritim)denilen olay zorladı.Belki de biz tarif edemedik aklımızdakini tam.Ama zor hocam cidden 1 saatimiz giriş riffine gitti.Taslaklar vs. O giriş olayını anlamışsın ama.Teşekkürler

    Mavi Sakal ı hiç dinlemedim.Merak ettim hemen dinleyeyim şimdi.

    Evet müziğe ve sözlere verilen duygu üzerine kurmuştum parçayı başından beri.Böyle toplamış olduk sonunu.

    Eksik tabii var ben de açık açık görebiliyorum ama nasıl kapatabileceğimin de farkındayım.Bir daha ki kayıt a hem gruba baterist bulunur.Hem de tam nasıl tarif etmemiz gerektiğini biliyoruz artık mix yapan kişilere.Parçayı bitirince ona göre biz çekeceğiz ki orada işimiz kolay olsun.
    Ama müzik çok zevkli be.Hele de bestelerini çıkarttığını görürsen :)
     
    in_flames_rules bunu beğendi.
  12. Cevap için teşekkürler, hocam sonuçta sizler ortaya bir eser koymuşsunuz ve bunu paylaşıp tepkileri yorumları görmek istemişsiniz ve grup olarak ilk kaydınız olduğunu belirtmişsiniz elbette ufak tefek aksaklıklar olacak ve belirttiğiniz gibi bunlar giderilemeyecek şeyler değil. Ben genel olarak parçanın trafiği hakkında yorumda bulunmak istedim çünkü ton, enstrüman kullanımı ve mix olayları zamanla kapatılabilir ama parça temeliniz sağlam olmadıktan sonra bunları çok iyi de yapsanız parçayı kurtaramazsınız. Sizin parça ile ilgili benim kulağımı tırmalayan kısım introydu onu belirttim. Tabi ki davulun bence çok önde olması arada ufak tefek ritm kaçırma, metronom sorunları, mix kaynaklı vs. sorunlar mevcut. Yukarıda arkadaşlar/abilerimiz daha iyi açıklamışlar. Ama bunlar gerek tecrübe gerekse ileride alacağınız kayıtlarda giderilebilecek şeyler. İleride albüm ve ya daha profesyonel kayıtlar aldığınız zaman parça illa ki bu halinden biraz daha farklı ama biraz daha güzel tınlayacaktır.
     
    BluesOfHope bunu beğendi.
  13. Alçak adam! Gözün çıksın! Benim elim bir Bogner'e değmedi daha!!! Bundan kelli her işine ta koyam, her videona dislike virem de gör gününü!! :D:D
     
    BluesOfHope bunu beğendi.
  14. parçanın girişi evet biraz istediğimiz anlatamadık zaten hiç birimiz nasıl yapacağımızı bilemedik.Şöyle diyim bir metronom ayarlıyorduk.Çalıyoruz falan aksıyor doğal olarak çünkü ritmi farklı bir hıza geçiyor.Sonra toparlanamıyor falan.Ben de biraz duygusuz ta ta ta ta ta diye çaldım ki metronoma uysun diye.O hissi malesef orada veremedik.
    Elimden geldiğince bateri çaldım.Alanım bateri olmadığı için bazı yerlerde kaçtı malesef.Oraları ne kadar programla çeksek de hani ufak kaçırmaları oturtsakta tam orjinal hali gibi olmuyormuş demek ki.Aynen zamanla grup çok daha iyiye gidecektir.

    Ya bir sürü iyi grubun ilk albümleri vs kötü olduğu olmuş.Ha bence ana riff falan gayet güzel ama ilk kayıt olduğu için hepimiz zaten tecrübesiz insanlarız.Riff i harcamış mı olduk? Hayır olmadık bence.Biz elimizden geleni yapmış olduk ve git gide daha iyi içimizdekini aktaracağız.O giriş normalde öyle değil mesela ama o kadar garip bir ritim ki nasıl bir metronom çekeceğimize karar veremedik :D bütün parçada en çok orada uğraştık desem yeridir
     
  15. İyi de abicim sendeki ekipmanı çeyreği çoğumuzda yok iş taş koymaya, bedduaya gelirse sen daha zararlı çıkarsın gibi geliyor bana.:D
     
  16. hemide bogner uberschall twin jet :D

    ekipmanlar da bizim değil bi stüdyoda aldık kaydı.Yoksa nerede bende öyle ekipmanlar hakeyomi abi
     
  17. Bendekiler ne ki? O zaman @OsmanBurak ı soymamız icap eder :D

    Olsun, elin değmiş ya, o yeter haset adama :)
     

  18. Her müzisyen en iyi ekipmanı hak eder normalde ama bu sistemde böyle değil malesef :( Yoksa niye gidip bogner almayalım hepimiz

    Eğer bir gün imkanım olursa bu açıdan, böyle bir kafa amfiyi boyumdan büyük bir kabine bağlayıp fütursuzca fotoğraf çekileceğim :D

    Tabii ki de sonuna kadar açıp çalacağım yesinler fotoğrafı :D
     
    in_flames_rules ve hackeiommi bunu beğendi.
  19. (n)
     
  20. Yorumlariniz icin saolun. Ekipman konusunda ruyanizda gormediginiz seyler vardi :D . Bogner
    ossun lambali preamp kastim fender scallop falan. Birde giristeki metronom sacmaligi yuzunden soloyu nasil calacagimi bilemedim. Ama gercekten harika deneyimdi. Sorun bizimle alakili. Mix i yapan abimiz oldukca profesyoneldi. Ancak mixte tum kacmalari halletse bi espirisi olmazdim. Arada hatalar var tabi ama cok harika bir his gercekten yorumlar oldukca iyi ve ogretici olmus saolun. Bu arada tepkileri begendim acikcasi begenmissiniz, eksiklerimiz belirtilmis. Boyle fankilap imiz olduktan sonra sirtimiz yere gelmez. Sonucta bizi sizler yarattiniz :D
     
    Son düzenleme: 27 Haziran 2014
    Kutay_ bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş