Alt. Picking Hakkında Yardımm!!!!

'Müzik Endüstrisi' forumunda rock0213 tarafından 3 Temmuz 2014 tarihinde açılan konu

  1. Eric johnson un cliffs of dover in introsunu çalabiliyorum ancak sadece yukarıdan aşağıya pena vurarak bu ve daha birçok şarkı için zorluktan başka birşey elde edemiyorum ve birde başarısızllık -_- Buckethead gibi adamların parçalarını çalarken solo kısımlarını economy ile mi çalmalıyım ? Ben 2 yıldır gitar çalıyorum fakat hiçbir teknik anlamda bilgim yok yani sadece perdeye ve penaya nasıl baasılacağını öğrenip buralara geldim. Tabi buyuzdende bugüne kadar ne alternate picking yaptım nede başka birşey oyuzden zorlanıyorum. Mesela alt picking yaparken pena elimizde nasıl durmalı tam paralel olunca çok zorlanıyorum ve garip garip sesler çıkıyor. Vede 1 telde 4 perdeye arka arka hızla alt. picking yapınca sanki her perdeyi 2 kez vurmmuşum gibi oluyor eminde olamıyorum. Sonra telden tele geçerken ölüyorum zaten daha bildiğim herhangi birşey olmadığından kafama göre sadece olabildiğimce hızlı çalmaya çalışıyorum. Ve bileklerim ölüyor ölüyor. Hatta eğer isteyen varsa skype gibi bir uygulamadan çalışıma bakıp yardımcı olabilirse sevinirim. Zaten eğer olmassa birkaç kez bunun için kursa gitmeyi planlıyorum ancak maddi durum sıkıntılı ondan biraz zor. Yaşım daha 15 oyuzden hala içimde ileride güzel sololar çalabilmek için bir fırsatım olduğuna inanıyorum...:( Pena seçimi konusundada yardımcı olursanız sevinirim.
     
  2. Şimdilik sadece diyebilirim ki, ben de henüz son 1-2 senedir adam gibi çalışıyorum ancak madem pek programlı sistemli bir çalışmayla gelmedin bu seviyeye; pek dert etme yaşadıklarını ve çalışmaya devam et.

    Olabildiğince hızlı çalmaya çalışma, gerekirse en yavaş tempodan başlayıp tertemiz çalmayı alışkanlık edin. Metronomla 4'er 4'er arttırarak hızlandır zamanla. Direk hızlı çalmaya çalışırsan tabi ki 'bileklerin ölür'.

    Forbidden_city4 skype'ım, ekleyebilirsin :)
     
  3. Dediklerini yapmaya çalışacağım :)
     
    yuriyigit bunu beğendi.
  4. @forbidden_city nin dediği gibi yavaş tempoda çalışmaya başlamak, metronomla çalışmak ve tempoyu yavaş yavaş arttırarak gitmek seni en az hatayla ve en temiz şekilde geliştirir. Başlangıçta daha az parça daha çok metod çalışması yapabilirsin. Zaten seviye olarak kendini geliştirdikçe çalabileceğin parça sayısı da kendiliğin artacaktır. Bu işte en önemli şey sabır. İnternette bol bol egzersiz ve metod mevcut bunları inceleyip kendine günlük haftalık çalışma rutinleri oluşturabilirsin. Bir çoğumuz bunları yapıyor muyuz dersen bence yapmıyoruz. En azından ben yapmadım. Ne zararı oldu dersen bazı şeyleri yanlış yaptığımı zamanla gördüm şimdi düzeltmek için uğraşıyorum. Ama kazanılmış bir alışkanlığı değiştirmek çok daha zor o yüzden en başından olabildiğince doğru gitmeye çalış.

    Farklı kalınlıkta ve tipte penaları deneyip eline en uygun olanı seçebilirsin. Kimi 3mm ile rahat eder kimi 1mm ile sana en uygun olanı ancak sen bilebilirsin. Bir önerimde penayı tellere paralel tutmak yerine açılı tutarak daha rahat edebilirsin. Tel geçişlerinde daha az eforla daha hızlı geçiş sağlar sana.

    Hepsinden önemlisi çalışma ya da çalım sırasında eğer bileklerim ölüyor noktasına geliyorsan o çalışmayı yapmayı bırak kendini dinlendir mutlaka daha düşük tempoda çalış bir nokta da hata yapıyorsundur. Bazı hataların geri dönüşü olmaz.
     
    Son düzenleme: 3 Temmuz 2014
  5. Bir nick'ime daha girdim. Hayırlısı.
     
  6. Pardon hocam ya yanlış alıntılamışım kusura bakmayın.:D Düzeltiyorum hemen.
     
  7. Alternate picking ve benzeri mekanik teknikleri ilk basta aliskanlik ile kazanmak gerekir aksi halde sadece hep ustten vurarak alismis ögrenmis birine iskence gibi gelir.
    Bu hatayi baglamaya ilk basladigimda yapmistim.
    Senin durumun icin aklima gelen ne yazik ki bu teknigi sadece calismak, baslarda zorlanacaksin ama eminim ki cok gecmeden alisacaksin.
    Hiz konusuna gelince, alternate picking teknigi hizli gitar calmak icin en iyi tekniklerden biridir, izledigim isin uzmanlarinin yaptigi bircok egitim videosunda böyle söyleniyor.
    Selim Isik gitar derslerinde bu konuya degismisti, istersen bir bak...
     
  8. 2 yıldır gitar çalan ve hiç ciddi anlamda teknik çalışmamış birisinin Cliffs of Dover gibi parçalar çalmaya, hele hele de Buckethead filan çalmaya tek başına teşebbüs etmesi oldukça riskli bir şey. "Bileklerim ölüyor" noktasında isen yakında kendini sakatlarsın. Çok ciddiyim. Hayatında daha önce düzenli antreman yapmamış birinin maraton koşmaya heves etmesi halinde başına ne gelirse seninde başına o gelir. Temel olduğuna inandığım bir kaç şeyi altta özetleyeceğim. Açık konuşacağım, kusuruma bakma ve lütfen kişisel algılama:
    1) İyi teknik = En az çabayla EN ÇOK iş yaptıran yöntem. Eğer çalarken fiziksel anlamda zorlanıyorsan YANLIŞTIR. Mahalle futbolunda bile bu ayrım çok nettir: "Abanmak" ve "TEKNİK vurmak" birbirinin zıddıdır. Senin yaptığın "abanmak", bu çok açık. Çünkü belli ki teknik olarak kullanabileceğin bir birikimin yok. Öyleyse Messi gibi oynamaya heves etmek neden ? :) Eric Johnson, Buckethead filan çalmaya çalışmak biraz böyle bir iş senin konumunda. Muhtemelen, tekniğinin çok üzerinde bir şeyi çalmaya çalışıyorsun, ama teknik açığını fiziksel zorlama ile kapatmaya çalışırsan ardından sakatlanma gelir.
    2) Gitarı çalışmak mental anlamda da kişiyi zenginleştiren ve eğlendiren yapıda olmalıdır. Sevdiğin gitaristlerin dinlediği diğer müzikler neler ? Kendilerini nasıl geliştirmişler ? Bunlara da odaklanmak gerekir. Aksi takdirde sadece tekniğe kafayı takıp "neden çalamıyorum ?" diye sormaya başlar ve motivasyonunu sıfırlarsın. Daha da kötüsü, müzikten aldığın zevki yititrirsin. Müziğin bir şeyleri başarmaktan ibaret olmadığını anlamak lazım. Her teknik düzeyde çalınabilecek parçalar vardır. Kendi teknik düzeyine odaklanıp orada ne yapabileceğine bak ve tekniğini zamanla geliştirmeyi düşün.
    3) Açık konuşmak gerekirse, bu iş öyle forumda başlık açarak filan olmaz. Burada herkes iyi niyetle bir şeyler yazıyor, ama ben senin yerinde olsam düzgün bir hocadan kısa süreyle de olsa ders alırım. En doğrusu bu olur.
     
    Grundar, tunckk ve aiyiadam bunu beğendi.
  9. tunckk

    tunckk

    907
    1,173
    9,005
    @barrios a birebir katılıyorum. Ama ders alamam diyorsanda, bugüne kadar bildiğin herşeyi unut, çünkü yanlış öğrenmişsin. Yani senin bardağın ağzına kadar su dolmuş ama ama kirli su, bunun üstüne daha su ekleyemezsin bardak dolu çünkü. Yapman gereken, bütün suyu boşalt yani bildiğin herşeyi unut, bardağı boşalt. Sonrasında sıfırdan başla, yukarıda bahsedildiği gibi metronomla çok çok yavaş başla egzersizlere. Alt. Picking olmazsa olmaz birşeydir yani öğrenmek zorundasın.
    Birde şunu anlamayamadım, sadece üst vuruşlar yaparak Buckethead nasıl çalışıyorsun ? Adamın soloları çok çok hızlı, sadece üst vuruşla o hızlara çıkman mümkün değil. Yani bence kızma sakın ama sen Buckethead çalmıyorsundur, sadece çaldığını sanıyorsundur. (İşte bu noktada başında bir hoca olması çok önemli, ama maddi nedenlerden ders alamıyorsan da kendi kendinin hocası olacaksın.)
    Son olarak amacın hızlı çalmak olmasın (bu kesin), net ve düzgün sesler çıkarmak olsun, zaten bunu başardıkça sen istemesende hız kendiğinden gelecektir.
    Bütün bunları başardıktan sonra ancak, değişik hız teknikleri çalışmalısın. (buda inanki uzun bir zaman gerektirir, acele etmemelisin. Bu iş büyük ölçüde sabır işi, malum basit bir egzersiz için bile yüzlerce tekrar gerekebiliyor. )

    Unutma önemli olan hızlı çalman değil doğru çalman. (Hızlı çalmaya çalışmak, arkadaşlarına hava atmaya çalışmaktan öte geçmez. Müzik bilmeyenler yiyebilir ama biraz müzik bilen adam yemez :):):)
     
  10. Alternate Picking işin temeli, onu yapamayan adam hiç bişey yapamaz. Öncelikle onu hakkını vererek öğrenmek gerek.
    Sonra sweep picking öğren, zaten sweep pickingi de adam gibi öğrendikten sonra (özellikle sağ el için diyorum) zaten economy picking kolay hale gelecektir. O zaman gerekli olduğu yerde economy picking kullanabilirsin.

    eğer çok hızlı alternate picking geliştirmek istersen Megadeth - Holy Wars giriş rifflerine bak seri alternate picking le çalınıyor ve bana ciddi manada faydası oldu, o şarkıyı çalmaya çalışırken sağ elimi oldukça hızlandırdım. Başta çalamayacaksın ama metronomla çalışıp yapabildiğin bi hızdan başlarsan başarırsın. Pena seçimini ben Jim Dunlop Tortex 0.60 mm veya 0.50 mm ile başlamıştım, kalın penalarda alternate picking zordur. Penayı tele paralel değil hafif eğimli tutman gerek, böylece daha kolay geçer.
    Hadi kolay gelsin
     
  11. buckethead çaldığımı söylemedim bucket head gibi adamların soloları economy ilemi daha rahat olur dedim ancak eco da altta lazım olduğunu öğrendim.
     

Bu Sayfayı Paylaş