Gitar Askısı Hk.

#1
Biraz saçma bir soru olabilir ama merak ettiğim birşey var. Ayakta çalarken gitarı biraz aşağıda tutmak istiyorum ama sap sürekli yere paralel hale geliyor. Tutup kaldırıyorum ama tekrar iniyor. Mesela Billie Joe Armstrong sürekli o şekilde çalıyor, o Les Paul çalıyor. Gitarın yapısıyla ilgili olabilir mi bu? Sap sürekli yukarda ama gövde aşağıda, gitarı bıraksa bile kaymıyor. Gitarın yapısıyla ilgili mi yoksa askıyla ilgili mi? Eğer askıyla ilgiliyse nasıl bir askı almalıyım?
Bu saçma soruma yardımcı olacak herkese teşekkür ederim :)
Örnek bir resim:
 
#2
Gibsonlarda gövde bir hayli ağırdır, ondan kaynaklanıyor. Ibanezler daha dengeli oluyorlar, aslında bahsettiğin şey güzel bir durum, demek ki denge noktası tam birleşme yerinde.
 
#3
Gibsonlarda gövde bir hayli ağırdır, ondan kaynaklanıyor. Ibanezler daha dengeli oluyorlar, aslında bahsettiğin şey güzel bir durum, demek ki denge noktası tam birleşme yerinde.
Teşekkürler. Aslında öyle bakınca güzel ama ben de bu şekilde çalmak istiyorum ve bu gitarla olmuyor ne yazık ki. Kaymayan bi askı falan var mıdır, onu alarak biraz daha sorunu azaltabilirim belki.
 
#5
Öncelikle alacağın askının kalitesi çok önemli ;) maazallah askıya takıp gitarı aşağıda doğru eğik çalıcam derken askıdan kurtulursa gitarda hasar oluşturma :) sana tavsiye olarak levys askılar ! Ve tabiki askı kilidi ;) olmazsa olmazdır işini risk e atma 100-200 tl ver askıya ömürlük olsun 200 liradan kaçarken 1000+ $ lık gitar a yazık olmasın :)
 
#6
Yalnız resimdeki Melody Maker türü bir LP. Normal LP'lerden hafif.
Gibson Les Paul Junior model, ağırlığı nasıldır bilmiyorum.
Öncelikle alacağın askının kalitesi çok önemli ;) maazallah askıya takıp gitarı aşağıda doğru eğik çalıcam derken askıdan kurtulursa gitarda hasar oluşturma :) sana tavsiye olarak levys askılar ! Ve tabiki askı kilidi ;) olmazsa olmazdır işini risk e atma 100-200 tl ver askıya ömürlük olsun 200 liradan kaçarken 1000+ $ lık gitar a yazık olmasın :)
Güzel demişsiniz ama 850 liralık gitarım var :D 200 liralık askı almaya değer mi düşünmek lazım :D
 
#8
Gibson Les Paul Junior model, ağırlığı nasıldır bilmiyorum.

Güzel demişsiniz ama 850 liralık gitarım var :D 200 liralık askı almaya değer mi düşünmek lazım :D
Bugün 850 tl lik gitarın olur yarın 8000 tl lik gitarın olur ama askı ne kadar kaliteli olursa ömürlük olur.. Gitar gider askı kalır :) ayrıca günümüz şartlarınca 850 tl de küçümsenicek bir meblağ değil ;)
 
#9
Valla benim dandik askıdan düşürmüşlüğüm var, askı kalitesi önemlidir, dikkat etmek lazım.
Şuan Planet Waves'in 15 tl'lik bir askısı var bir de markasını bilmediğim deri'msi siyah bir askım var. :)
Bugün 850 tl lik gitarın olur yarın 8000 tl lik gitarın olur ama askı ne kadar kaliteli olursa ömürlük olur.. Gitar gider askı kalır :) ayrıca günümüz şartlarınca 850 tl de küçümsenicek bir meblağ değil ;)
Elbette değil ama 200 tl askıya verecek gücüm yok maalesef :D Max. 50 tl verebilirim.
 
#11
Öncelikle alacağın askının kalitesi çok önemli ;) maazallah askıya takıp gitarı aşağıda doğru eğik çalıcam derken askıdan kurtulursa gitarda hasar oluşturma :) sana tavsiye olarak levys askılar ! Ve tabiki askı kilidi ;) olmazsa olmazdır işini risk e atma 100-200 tl ver askıya ömürlük olsun 200 liradan kaçarken 1000+ $ lık gitar a yazık olmasın :)
1k+lık gitar ne gezer la bu fakırda? La Furkan, gitarı aldın da askı mı kusur kaldı? :vulcan:

Gibson Les Paul Junior model, ağırlığı nasıldır bilmiyorum.

Güzel demişsiniz ama 850 liralık gitarım var :D 200 liralık askı almaya değer mi düşünmek lazım :D
Bir de ahkam kesiyor fakır :D E Junior da aynı familyadan. Tabii onun son yıllara klavyesi pişmiş akçaağaca döndü gülağacından. Hıııh! Hem fakır işi hemi de kazuk işçilük. Ah Gibson ah!!!

Şaka bir yana bunlarda maple kapak yok. Daha hafifler onun için. Seveni de çok ama.
 
#13
Peki dediğim gibi kaymayacak, nasıl ayarlarsam öyle duracak bir askı var mı? ... yapıda olursa kaymaz diyebileceğiniz bir yapı var mıdır ya da? :)
O biraz da işin bedensel kısmına giriyor :) herkesin sırt yapısı bir olmaz ki :)
Ben sahnede çok çaldım levys lerle aynı pozisyonunu hep korudu ama ilk sahnem di çok acemiydim kusuruma bakmayın :) www.youtube.com/watch?v=42s6MgVH2bk
 
#14
Bahsini yaptığınız konu hem sap yapısıyla alakalı hem de gövde yapısıyla alakalıdır,fiyatla ise pek ilgisi olmayabiliyor, eğer gitarın bolt on bağlantılıysa sap vidalarından birini çıkartıp askı pimini oraya yerleştir ve vidayı geri tak, ziyadesiyle istediğin olacaktır.
 
#15
Bahsini yaptığınız konu hem sap yapısıyla alakalı hem de gövde yapısıyla alakalıdır,fiyatla ise pek ilgisi olmayabiliyor, eğer gitarın bolt on bağlantılıysa sap vidalarından birini çıkartıp askı pimini oraya yerleştir ve vidayı geri tak, ziyadesiyle istediğin olacaktır.
İyi de SG gibi hafif bir gitarda o dediğini yapınca sap aşağı aşağı kayıyor. Hem bırakın, bu adam bir vida ile bile oynamasın, aklına girmeyin. Elindeki gitarı satacak daha.
 
#16
1k+lık gitar ne gezer la bu fakırda? La Furkan, gitarı aldın da askı mı kusur kaldı? :vulcan:



Bir de ahkam kesiyor fakır :D E Junior da aynı familyadan. Tabii onun son yıllara klavyesi pişmiş akçaağaca döndü gülağacından. Hıııh! Hem fakır işi hemi de kazuk işçilük. Ah Gibson ah!!!

Şaka bir yana bunlarda maple kapak yok. Daha hafifler onun için. Seveni de çok ama.
Evet abi fakirim, bi Gibsınım yok.. :(:banghead: Gitar satılırsa alacağım yenisini de şuan Ibanez'e bi askı bulmam lazım. Nasıl bir gitardır bilmem ama B.J. Armstrong hep bunu kullanıyor. (y)
 

Üst