gitarda gereken parmak gücü mü beyin esnekliği mi?

'Müzik Endüstrisi' forumunda slave tarafından 15 Temmuz 2006 tarihinde açılan konu

  1. Bu aralar gitar çalışmamı sistematik hale getirmek için kafa yoruyorum ve bu sistemi kurarken yanlış birşeyler yapıp vakit harcamamak için sizlere kafama takılan bu soruyu soruyorum.İlgilenirseniz çok sevinirim benim için gerçekten önemli. Sorum kabaca başlıkta da belirtiğim gibi şu:
    Gitara klasik ile başlayıp elektroya geçtim. Başlarda tellere hep ıkınarak basarken çaldıkça daha az çaba harcar oldum tellere basabilmek için. Bunun sebebini öğrenip iyice yoğunlaşmak, izlediğim büyük gitaristler gibi sanki fretboard a hiç dokunmuyormuş gibi rahat çalabilmek istiyorum.
    Bu çaldıkça rahatlaşma parmakların giderek güçlenmesinden midir? Yoksa beynimizin tele basma sırasındaki kas hareketlerine alışmasından mıdır? Eğer parmak gücünden ise parmak alıştırmalarımı telleri daha zor basıldığı için çoğunlukla klasik gitarda yapıcam. Ama eğer beyin esnekliğindense elektroya devam edicem. Yardımcı olursanız başta da dediğim gibi vaktimi yanlış çalışmalarla boşa harcamış olmam. Yani bana büyük bir iyilik yapmış olursunuz. Şimdiden çok sağolun, her zaman sağolun
     

  2. SOru: Bu çaldıkça rahatlaşma parmakların giderek güçlenmesinden midir? Yoksa beynimizin tele basma sırasındaki kas hareketlerine alışmasından mıdır?



    Bu parmakların güçlenmesi bir nevi alışması ,beyin de şurda devreye girer bak özel bri alıştırmadır bu parmak hakimeyeti için: misal parmaklarını msial atıyorum sırasıyla aynı tel üzerinde, sol teli olsun misal, üzerinde yan yana sırasıyla misal ;4,5,6 ve 7 inci perdeye koy,parmakların hiç kaldırma ve şey de msial düşün iki paröağı aynı anda basılı çekilde kaldırıp oynatıcan ,msail seçeyle ,sihirli parmağı aynı anda kaldır indir ,hızlı bir şekilde ,ama dieğr parmaklar sabit sadece bu iki parmak sora bu tarz kombinasyonu diğer parmaklarda dene.


    Aslında soru gzüel bir soru :) :yani sorunun cevabı ikiside,akustik gitarla başlamış olsan ,parmakların daha beter olur heleki boktan yüksek telli bir akustik ise parmakların da acaip nasır olur bu şu demek işte,parmakların alışıyor ,yeni bbaşlarken misal nasır oluyro işte bir nevi alışıyuor ellerin .


    İki giatara da devam et.Klasik gitarda da solo daha esnek atılır aslında ,çok farketmez sonuçta misine 3 tel ve yağ gibi kayar klasik de..
    Aalında sadece akustik de bir tok ses ve ayrı bir parmak hareketine iten tel yapısı vardır akustik de ..


    Ynai sonuç olarak akustik gitar da da solo at ,klasik de de at ekeltroda da.

    peki peki parmaklarını zora alıştırman bri avataj mı kesinkile evet.Heleki akustik de.

    Akustik de gayate hızlı parmakalra ve esnek çalabilme becerisine sahipsen y ada alışmışsan ,elektroda parçmakların müthiş hareket sağlar.


    Bir de şunu sölemnek de yarar görüyrom sen bunu çok takıntı yapma ,müzik kulağın varsa bak keyfine slash modunda takıl yani serseri ruhllu gitarist hesabı ama serseri derken iyi anlamda...



    Bri de ,soft çalışcam diye kasma pratik yap ama kafanı yorma müziğin akışına bırak kendini ,bak bu esneklik sorununu doğaşlamanı geliştirerek atlatıcaksın sana sölim tabi doğaçlama herkes yapamaz,ama dene zamanla belki olur senin yeteneğine bağlı..Tek düze gitaristlere de bağlı kalma çetiş gitaristler dinle bu çok önemli senin doğacını besler bu çeşitlilik.

    Son olarak hızlı çalmak marifet değil yani akışına bırak parmaklarını solo atarlken kasamadan ,serçe parmağı geliştir ,o çok önemli bu da mekanik hadise alıştırmana bağlı beyin esnekliğiyle ilgi yok serçe parmağın tamamen mekanik pratik sonuuu olan bir şey bu.

    Yani parömaklarını zorluğa alışttırmak bak türkyede seçr parmağını verimli kulnana fazla gitarist yok.Bu çok önemi.Tabi uzun parmaklı gitaristlerin avantağı olunca üşeniyrlar ehehe:) fazla iplemiyorlar serçeyi kulanmış olsalarda.

    Neyse umarım yardımcı olabilmişimdir ,kişisel şahsi düşünceleirm böle ,tabi bunlar benim kendi deneyimlerim sonucu vardığım düşünceler ,ama sana tavsiyem solo ataken kasmadan içinden geldiği gibi takıl,aalıştırma yap ama hızlı solo atıcam diye kasma hiç önemli değil,parmakların amanla alışır zaten ,aheste aheste takıl hadi kolay gele ...
     
  3. merhaba arkadaşlar.yazılarınızı çok beğendim.ve takipde ediyorum.çok güzel.ben 20 yaşındayım.1 yıldan buyana gitar çalıyorum ama artık takılıp kaldım.parmaklarım yüzünden.çevremdeki insanlarla mukayese ettiğimde el parmaklarımda inanılmaz bir esneklik kaybı var.yapamıyorum ilerleyemiyorum.çok zor ve güç geliyor artık akor dışında gam ve solo çalışmak.bunun için en kolay ve hızlı çözüm nedir/lütfen yardım edin.cevaplarınızı bekliyorum.
     
  4. Çalışmaktır tek çözüm. "Hızlı ve kolay" sadece rüyalarda olur.

    Lütfen cümlelere büyük harfle başlayın. Yazım kurallarına biraz daha dikkat.
     
  5. çok açıklayıcıydı.teşekkürler....
     
  6. Sana en kolay yolu yazıcam şimdi.

    1. Gitarı eline alırsın,ona sevgini verirsin :)
    2. Daha sonra doğru alıştarmaları önce okursun,yorumlarsın ve çalışırsın bunu günde eb az 5 saat yapmak şartıyla
    3. Parmakların su toplamaya başlar(aman sakın korkma devam et) Su toplamış parmakların patlayıncaya kadar devam et.
    4. Su topyalan yerler patlayınca durma ,yine çalmaya devam et ağlaya ağlaya .Zamanla oralar nasırlaşır.Öyle ki efkar sigaranı sönürebilirsin parmaklarında yada buza vurduğunda onu kırabilirsin ;)
    5. Bu çalışmayı yaklaşık 3 yıl kadar sürdürebilirsen ( her gün atbi) 3. yılın sonunda istediğin gibi gitar çalabildiğini görebilirsin.Ama inan o zaman o halin de yetersiz gelecektir.Hep öyle olur çünkü
     
  7. parmak gücü ve beyin esnekliği...

    parmaklarını güçlendirirsin geri kalan beyne kalır. çok güçlü, hızlı parmaklara sahip olabilirsin ama ne yapacağını bilmiyorsan hiçbir işe yaramaz.
     
  8. Yetenekliysen,batı muzigini iyi ozumsersen cok az bir calismayla harika bir gitarist olabilirsin.

    Yetenegin fazla yoksa, parmak alıstırmalarıyla anca hızlı calarsın ama duygudan yoksun olur.




    Hızlı calmak robot gibi calmak degildir. bunu asla unutma once ozumse, sonra alıstırma. :wink:
     
  9. :D Parmakların çok iyi olur ama beynin olmadan onları kullanamassın, beynin çok iyi olur ama parmakların olmadan da gitar çalamassın.. gibi birşey :lol:
     
  10. user

    user

    7
    0
    300
    Bence çalıştıkça hem parmaklarının yeteneği artıyor hem de olay beyinden çıkıp yavaş yavaş reflex halini alıyor.Yani işin özü klasik veya elektrodan ziyade, klavye üzerinde çalışmaktan geçiyor.

    Ayrıca küçük yaştaki (6-7yaş) çocukların 20li yaşlardaki yetişkinlere göre çok daha çabuk gitarı kavrayabildiklerini de düşünürsek parmakların güçlenmesinden daha çok olayın beyin / reflex ikilisinden kaynaklandığını görebiliriz.
    Ben böyle düşünüyorum.
     
  11. Olay "Tavuk mu yumurtadan çıkar?Yumurta mı tavuktan çıkar?" a döndü.:D
     
  12. bana kalırsa beyin esnekligi daha baskın.. çünkü ben gitarı kendi başıma öğrendim kitaptan ve internetten, genelde okulum yüzünden ilk sene pek vakit ayıramadım ama sasırtıcı derecede o cok aralıklarla yaptıgım alıstırmalar beni geliştirdi, deli gibi solo atamıyorum ama sevdigim şeyleri çalabiliyorum.. beynim benimsedi o sistemi, cok geçmeden de aynı anda şarkı söylemeyi keşfettim :)
     
  13. benim 14 - 15 yıllık gitar deneyimim sonucunda edindiğim bir kaç şeyi paylaşmak istiyorum arkadaşlar.
    hiç ders almadığım için çok fazla düşüp kalktım! belki ders alsaydım koşup giderdim ama sonuç olarak yürümeyi öğrendim ve ayaklarım yere daha sağlam basıyor artık. iyi bir gitarcı olduğumu iddaa etmiyorum! yanlış anlaşılmasın! bana göre kendi başına birşeyler yapmaya çalışan, metodlar bulan ve birilerinin etkisinde çok kalmayan insanlar daha özgün oluyor.
    yani ders almak çok önemli ama kendi başına öğrendiğinde de unutman çok zor oluyor gitarı müziği özümsüyorsun.
    bence en doğrusu temel kavramları bunları bilen birilerinden öğrenip. gerisini kendi başına haletmeye çalışmak.
    3-5 günde bir gitar çalmak yerine 30 dakika da olsa hergün gitarı eline almak.
    gitaristlerin çalış stillerini çözmeye çalışıp şarkılarını ve kompozisyonlarını inceleyip bunları kendi stilinle birleştirmeye çalışmak.
    ayrıca teknik açıdan ne kadar güçlü olursak yapabileceklerimiz ve hayal gücümüz de o kadar geniş olur. teknik gerçekten çok önemlidir.
    ve en önemlisi İnanmak inanmadan gerçekten olmuyor arkadaşlar.
    beyin ve parmak ilişkisine gelince de bence 2si aynı anda gelişiyor.

    bunlar benim müzikteki ve gitardaki tecrübelerim.
    yanlış olabilir. ama sonuçta benim.

    herkese teşekkürler
    iyi çalışmalar.
     
  14. tamamen katılıyorum, konservatuar ve gitar dersleri eğer çok özgün biri değilsen senin müzikal yaratıcılığını traşlıyor gibi.. çünkü yabancı grupların en büyük avantajı batının rock müzik birikimleri ve bunu verebilen bir hoca yok sanırım, en iyisi oturup efsane grupların şarkılarını incelemek "hazmetmek", yoksa gripin gibi gruplar çoğalır, çoğalıyor da.. gitar çalımı konusunda iyi oldugumu düşünürüm iyi ile kastınız saniyede 10 nota çalmak değilse, en azından kendim ögrendigim ve gitarla kendi kendime çok vakit geçirip öğrenmeye çabaladıgım için bütün olduk, iyi bir besteci oldugumu söyleyebilirim.. tşk
     
  15. Parmakları ve kasları beynin bir bölümü kontrol eder. Parmaklarını özel bir iş için kullandıkça(gitar çalmak), beynin parmaklarına o hareketi yaptıran kaslara daha fazla yer verir(Daha doğrusu, o hareketi yapan yer büyür,beynin korteksidir bu entellektüel işleri yapan ve depolayan, doğal olarak orası büyür,korteks yani).
    Bu bilgiden yola çıkacak olursak, parmaklarına gitar çaldıran kasları çalıştırsan beyninin o kısmı da doğal olarak gelişecektir.

    Gitar bilgisi ile pek alakası olmadı gibi ama umarım yardım eder dostlar...
     
  16. en onemlisi kendine bi hedef koymak cok ileriye.. ve o hedefe ulasana kadarki tüm engelleri ellerinle yerlestirmek..ve güle oynaya kosmak..

    bende hiç kurs almadim.. ama bunun eksikligii cok hissettim hissediyorum da..
    ama once samanyoluyla basladim sonra zombie calmaya calistim.. sonra notings else matters. hep bunlar icin cok ugrastim.. simdilerde de daha hizli daha zor ama cok teknik olmayan sololar üzerinde duruyorm. yavasca oluyor hersey..

    onemli olan BIKMAMAK..
     
  17. parmaklarıda yönlendiren sonuçta gene beyindir..
     
  18. Sanırım bu konu teknik mi yoksa ruh mu ikilemine kadar gidiyor. 37 yaşındayım, 14 yaşımdan beri de gitar çalıyorum. Çalışarak tekniğimi geliştirdim. Ama her basamaktan sonra yeni bir basamak çıktı karşıma; ne basamağı çoğu zaman sonsuz görünen merdivenler... Bir noktadan sonra anladım ki tekniğimi geliştirebilirim ama artık beni tatmin edecek konu bu değil. Ne zamanki ruhumu katarak çalabildim işte o zaman daha tatmin edici gelmeye başladı gitar. Ama unutmamalı teknik sağlam olmadan sadece hissetiğin şeyleri çalabilmen de zor. Çünkü uzun vadede çalışmayla ve teknikle desteklenmeyen yetenekte bir işe yaramıyor.
    Bu arada parmaklar, tendonlar, kas yapısı, anatomi vs. hepsi birbirine bağlı. Başta bir yanlışla başlarsan sonradan o yanlışı düzeltmek çok daha zor olur. Bu günlerde kafayı "Muscle Memory" konusuna takmış durumdayım. Amerikada müzik eğitiminde en çok dikkat edilen konulardan biriside "Bad Muscle Memory". Kaslarında bir hafızası olduğu ve bu hafızanın doğru işlenmesi gerektiğini söylüyorlar. Eğer işe yarar bişeyler bulursam burdan paylaşırım. :wink:
     
  19. Reflekslere bağlı bir olay muscle memory. Yanlış bir tekniği çok kullanırsanız, bunu yanlış olarak çalış stilinize oturtursanız, yanlış tekniği çok iyi(!) kullanmaya başlarsınız.
    Bu hatalı teknik artık beyninizin kontrolünden çıkar, omurilik kontrolüne girer. O tekniği silip , doğrusunu öğrenmek, 0'dan başlamaktan çok daha zordur.
     
  20. PhoibosApollon tamda sözlük anlamını yazmışsın. Ben yaşadım ve hala da yaşıyorum. Sol kolumun duruşunda sıkıntı var ve dolayısıyla parmaklarımı kullanırken aşırı efor sarfetmem gerekiyor. Yorucu ve performans açısından sıkıntı verici olabiliyor. Hatta gitarı solağa çevirip sıfırdan başlamayı bile denedim zamanında. Ama o daha bıktırıcı oldu. O yüzden başlangıçta duruş, parmakların duruşu gibi "sıkıcı konular" ilerisi için çok ama çok önemlidir.
     

Bu Sayfayı Paylaş