7 telli gitarlar için tel takımı

'Elektro Gitarlar' forumunda Firat Yerlikaya tarafından 17 Temmuz 2006 tarihinde açılan konu

  1. 7 telli gitarlar için tel takımı üreten bir marka bileniniz var mı? Ve bu tellerin nerde satıldığını da yazarsanız çok sevinirim. Sürekli iki takım tel almak biraz masraflı olacak gibi. Teşekkürler.
     
  2. ben hiç duymadım, 7 telli kullanan tanıdıklarım hep çift takım alıyo :)
     
  3. bi takım bir de tek tel alabilirsin böylece 7 tel eder :)
     
  4. 7 telli gitara cift takimmi
    beyler siz hic 7 telli gitar kullanmadiniz galiba
    7. telin ozelligi normal elecktro gitar tellerinden daha kalin olmasi
    6 telli gitar tellerinden 4 takimda alsan o tonu elde edemezsin
    7 telli gitar alicaksan 7 tel takim bulman lazim, yoksa hic bosuna para verme
     
  5. 2 farklı kalınlıkta takım alıyor onlar :)

    Ben bir ara 7 telli takım ebayden getirtecektim ama sonra 7 telli gitarımı sattım :) Şöyle bir link verebilirim;

    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7400911757&ssPageName=STRK:MEWA:IT

    Ebaye bakarsanız kargo masrafı da dahil çok ucuza tel getirtebilirsiniz eğer 10 takım fln alırsanız tabii...
     
  6. genelde 0,13 takımın en kalın teli kullanılıyor 7 telli gitar için. hem 7 tel takımdaki en kalın tel de 0,12 veya 0,13 takımın en kalın telinin kalibresinde oluyor. okunmuş üflenmiş değil ki bunlar, başka şeyden "o tonu" alamayasın...
     
  7. Cevaplar için teşekkür ederim.
    Berkay, verdiğin linkte sadece 10 numara set var. O da pek işime gelmiyor benim :D Yine de sağol.

    Bir de regular slinky kullanan var mı bilmiyorum ama super slinky'ye göre çalımı biraz daha zor ve daha sertler. 7 tellinin sapı zaten kalın, klavye geniş dolayısıyla çalmak zaten zor.

    Neyse, sanırım 2 takım tel dönemine girecem. 6 telli ve akustik için de tel almam lazım. Sık tel değiştidiğimi varsayarsak sanırım cepteki para olduğu gibi tel masraflarına gidecek :D
     
  8. euphrates sana "bir adet" :lol: özel mesaj yolluyorum abi...
     
  9. 7 telli takım telin tel kalınlıklarına bak, kullanmaya alıştığın 6 telli takımın kalınlığında olanının si telinin kalınlığında aynı marka tek kalın mi teli al.. böylelikle o sorun ortadan kalkar..

    ufak bir tavsiyem olacak.. örnek olarak kullandığın kalın mi 0.48 ise kalın si 0.54 ya da 0.52 oluyor.. bence bunlardan biraz daha ince al mesela 0.50.. çünkü kalın si teli gergin olarak kullanıldığında sahnede daha net ve berrak duyuluyor.. bence boşuna yurtdışından getirtmeye çalışmakla uğraşma.. alt tarafı bir tel.. gitarın yeterince iyiyse zaten aradıın tonu verir.. ha dersen ki yok ben çok feci kasıyorum tona, ona birşey diyemem.. sonuçta tonun, tonmaister'ın alkol seviyesine bile bakıyor..

    sevgiler...
     
  10. Yalnız bir noktada yanlışın var, ince teller değil, kalın teller daha gergin olurlar ve bir miktar aha temiz duyulurlar :)
     
    bastardbullet bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş