Amfiyi Kabine Çevirmek.

'Elektro Gitar Ekipmanı' forumunda Darkie tarafından 10 Temmuz 2014 tarihinde açılan konu

  1. Selamlar. Elimde bir adet Bugera 6262 kafa mevcut. Bir de eskilerden kalan ve sorunlu olan Laney hardcoremax 65 amfi var. Hoparlörü sorunsuz bu amfimizin. Şimdi bunu kabin haline getirmek ve Bugera ile birlikte kullanmak için kendi çapımda neler yapmalıyım? Teknik bilgim çok zayıf olduğu için soruyorum. Evde halledebileceğim bir şey mi bu?
     
  2. Amfinin preamp kısmını iptal edip kafa kabının cıkısına dırek bağlamalısın
     
  3. bunu tam olarak nasıl yapabilirim acaba hocam?
     
  4. O cihazların 220V şebeke geriliminde çalıştığını unutmayın. Evdeki sigortalar iyi değilse öbür taraf bir kaçak akım kadar yakın.

    Verin bir elektrikçiye yapsın.
     
  5. Kutay_

    Kutay_

    696
    1,025
    9,605
    Anladığım kadarıyla ihtiyacınız olan bir adet mono jak. Laney amfinizde hoparlöre lehimle bağlı iki adet ucu olan ( + ve -) bir kablo göreceksiniz. Eğer amfiyi gözden çıkardıysanız bu kırmızı ve siyah uçları amfi tarafından dibinden kesin ve mono jaka uygun şekilde bağlayın. Ardından bu ucu bugeranın arkasında ki hoparlör çıkışına bağlayın ve 8 ohm değerini seçin.

    Bütün bu işlemler boyunca iki amfi de elektriğe bağlı olmasın. Bir de hoparlörün arkasındaki empedans değeri önemli o değerlerin amfinin çıkışındaki empedans değerleriyle uyumlu olması lazım. Amfileri hoparlör bağlı olmadan çalıştırmayın.
     
  6. Dur yahu, amfinin preampı niye iptal olsun durduk yere?
    Eğer amaç kafayı komboya çevirmekse o olmaz, Bugera'nın şasi yapısı uygun değil. Ancak Laney'i kabin niyetine kullanabilirsin, hoparlör de 12 inç ise ve Bugera ile uyum sağlarsa buna değer. Nasıl yapılacağını @Kutay_ anlatmış zaten.
     
    izzzyy ve trail_blazer20 bunu beğendi.
  7. Elektronik kökenli oldğum için direk kısa yoldan fazla kafa karıştırmadan çözüme gitmek en iyisi diye düşündüm hocam :)
     
  8. Hani GH falan olsa neyse de, bu Laney'in üstünde öyle ince operasyon yapmaya değmez pek. Bu saaten sonra arkadaşa da ya satılık ya da kabinlik olarak yarar :)
     
    trail_blazer20 bunu beğendi.
  9. Kabin sanki daha mantıkllı gibi ki preamp kısmı düşündümde benide biraz sıkıntıya soktu.Hal böyleyken o hoparlorden potun ayarını kaçırdıgımız vakıtte çok etkileyici bir yırtılma sesi gelebilir:D
     
  10. :D
     
    trail_blazer20 bunu beğendi.
  11. Böyle daha karışık olmuş ben de elektronikten anlarım biraz ama ben bile anlamadım ne demek istediğini :)
     
  12. Aman diyeyim sigortaya falan güvenmeyin. Sigortanın amacı sistemi korumaktır, kesinlikle insanı değil. Evindeki sigorta 16A ama 0.1A akım kalbini durdurmaya yeter. 16A üzerinden geçse zaten buhar olursun.
     
    hackeiommi bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş