Floyd Rose Akord Tutmaması

Merhaba arkadaşlar valla bu floyd rose öldürecek beni.0.09 tel vardı 0.10 tel taktım zakk wydle nın arka açtım ayarladım açısını

ama gel gelelim akord tutmuyor.Birini sıkıyorum öbür ki kaçıyor tam akord yapamadım şuan bezmiş durumdayım 2 saattir uğraşıyorum halledebilmiş değilim.

Not:Drop c ye ayarlamaya çalışıyorum

Bu floyd rose işinden anlayan varsa yardım bekliyorum :)
 
Merhaba,
FR hareketli bir sistem olduğundan yaşadığınız şey normal.
Sonuca ulaşmak için, akord yaparken FR yi sabitleyin, yada Tremolo kolu yardımı ile FR yi gitar gövdesine paralel olacak şekilde tutarak akord yapın. Bu şekilde akordunuzu yaptıktan sonra tremolo kolunu serbest bırakın. FR gövdeye paralel formunu kaybedecektir, sonrasında arkadaki yaylardan FR yi tekrar paralel konumda olacak şekilde ayar yapın. Aşağı yukarı akord işlemi tamamlanmış olur. Hassas akordunuzu ise FR üzerinden tamamlayarak işlemi bitirin. (yani FR üzerindeki, vidalardan, akord kulakçıklarını kullanmadan)
Tabi bu hassas bir işlem akord yaparken tremolo kolunu aynı şekilde sabit tutmak zordur, bu nedenle, örneğin FR yi gövdeye paralel konumda tremolo kolunu tuttunuz, mi telini akord ettiniz, sonraki tele geçtiğinizde bir once akord ettiğiniz mi telini kontrol edin çünkü muhtemelen tremolo kolunu çok hafifte olsa oynatmış olacaksınız. Bu nedenle mi sesini tam olarak doğru aldığınızda bir sonraki teli akord edin.
Özetle bunun mantığı FR yi sabit köprü gibi tutup akord yapmak sonrasında FR yi serbest bırakmak, serbest kaldıktan sonra FR nin değişen pozisyonunu yani gövdeye paralel olması gereken fakat değişmiş olan pozisyonunu arkadaki yayların vidalarını sıkıp yada gevşetip tekrar gövdeye paralel hale getirmek.
Umarım izah edebilmişimdir. :)
 
Ek olarak; hangi akord sistemini uygulayacağınızın bir önemi yok. İster standart sistem, ister drop C. Yeterki istediğiniz akordu yaparken köprüyü gövdeye paralel duracak şekilde tutun, sonrası zaten yukarıda yazıyor :)
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Ek olarak; hangi akord sistemini uygulayacağınızın bir önemi yok. İster standart sistem, ister drop C. Yeterki istediğiniz akordu yaparken köprüyü gövdeye paralel duracak şekilde tutun, sonrası zaten yukarıda yazıyor :)

köprü paralel floyd rose u tam ayarladım arkadaki vidalardan sadece akord tutmuyor birini sıkıyorum diğeri gevşiyor
 
köprü paralel floyd rose u tam ayarladım arkadaki vidalardan sadece akord tutmuyor birini sıkıyorum diğeri gevşiyor
İlk mesajda yazdığım üzere, bu işlem alışana kadar biraz zordur. Akord ederken FR 1mm bile oynamamalı, yani tremolo kolunu titretmeden akord yapmalısınız. (Daha yaylara gelmeden problem yaşadığınızı düşünüyorum)
Yazarak anlatmasıda zor aslında :) dediğim gibi once tremolo kolunu kullanarak fr yi gövdeye sabit pozisyonda tuttuk, sonrasında 1. teli akordlardık. 2. teli akord ederken sürekli olarak bir once akord ettiğimiz 1. teli control etmeliyiz, eğer 1. tel doğru sesi vermiyorsa tremolo koluna uyguladığıız baskıyı doğru sesi Alana kadar değiştirmeliyiz. 1. telde doğru sesi aldığımız noktada 2. teli akord etmeliyiz. Yani akord edeceğimiz her yeni teli akord yaparken hep bir önceki teli control ederek yapmalıyız. Çünkü tremolo kolu 1mm bile oynasa akord değişecek ve son işlem olarak arkadan yayları ayarlasanız bile akord olmayacaktır. Sonrasında istediğiniz kadar FR vidalarından akord yapmaya çalışın olmaz, olsa bile FR gövdeye paralel pozisyonda kalmaz.
Yani muhtemelen daha yayları ayarlamadan yapılan bir hata silsilesinin sonra doğruda devam etmesi gibi bir sıkıntınız var. En baştan en sona herşeyi tam doğru yapmalısınız. O zaman bu sıkıntıyı yaşamazsınız.
 
Son düzenleme:
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
İlk mesajda yazdığım üzere, bu işlem alışana kadar biraz zordur. Akord ederken FR 1mm bile oynamamalı, yani tremolo kolunu titretmeden akord yapmalısınız. (Daha yaylara gelmeden problem yaşadığınızı düşünüyorum)
Yazarak anlatmasıda zor aslında :) dediğim gibi once tremolo kolunu kullanarak fr yi gövdeye sabit pozisyonda tuttuk, sonrasında 1. teli akordlardık. 2. teli akord ederken sürekli olarak bir once akord ettiğimiz 1. teli control etmeliyiz, eğer 1. tel doğru sesi vermiyorsa tremolo koluna uyguladığıız baskıyı doğru sesi Alana kadar değiştirmeliyiz. 1. telde doğru sesi aldığımız noktada 2. teli akord etmeliyiz. Yani akord edeceğimiz her yeni teli akord yaparken hep bir önceki teli control ederek yapmalıyız. Çünkü tremolo kolu 1mm bile oynasa akord değişecek ve son işlem olarak arkadan yayları ayarlasanız bile akord olmayacaktır. Sonrasında istediğiniz kadar FR vidalarından akord yapmaya çalışın olmaz, olsa bile FR gövdeye paralel pozisyonda kalmaz.
Yani muhtemelen daha yayları ayarlamadan yapılan bir hata silsilesinin sonra doğruda devam etmesi gibi bir sıkıntınız var. En baştan en sona herşeyi tam doğru yapmalısınız. O zaman bu sıkıntıyı yaşamazsınız.

tamam hocam deniyorum inşallah hallederim :)
 
:)
e sabit tutmamışsınki :) ne yukarı nede aşağı hareket etmesini engelleyeceksin. 1 mm bile oynamayacak, sabit köprü gibi olacak.
Bunun içinde anlatmaya çalıştığım gibi tremolo koluyla paralal pozisyonda tutulacak. zordur evet ama bu şekilde olur. benim yaptığım şekliyle; sağ elimle tremolo kolunu kullanıp fr yi parallel poziyona getiririm. 1. teli arkord ederim, sağ elimin durumumu hiç bozmadan, sonrasında 2. tele geçerim. 2 . tele geçerkende sürekli 1. telin akordunu control ederim. çünkü ister istemez tremolo kolu titreyecektir. 1. tel doğru sesi verene kadar tremolo kolunu ayarlarım, doğru ses geldiğinde 2. teli akordlarım. sonra her 2 telde tremolonun aynı poziyonunda doğru sesi veriyormu bakarım, veriyorsa 3. tele geçerim, böyle devam ederim.
 
Son düzenleme:
Olayın mantığını anlamaya çalış bence, çünkü o zaman çözümü kendin bulacaksın. Benim yazdıklarım yada başkasının söylediklerinden çok, bu daha önemli.
Yani yukarıda yazdığım hareketleri neden yapıyoruz (paralel pozisyonda tutma vs.) bunu anlamaya çalış.

Amacımız FR ye sabit köprü muamelesi yapmak. Ne yapıp edip 1mm bile oynamadan paralel pozisyonda sabit tutacaksın. Bu şekilde sabit tutarkende telleri akordlayacaksın. Yani bütün teller fr aynı pozisyondayken doğru sesleri vermeli. (sağ elinle fr yi sabitlediğini düşünüyorum) FR yi serbest bırakınca doğal olarak akord kayacak. Bu noktada da arkadaki yaylar vasıtasıyla FR yi akord yaptığın pozisyona geri getireceksin. böylece tüm teller yine doğru akorda dönecek. ufak tefek ince ayarlarıda fr vidalarından yapıp işlemi tamamlayacaksın.
 
hocam yaptım ama tam oturmadı teller en azından drop c ye çok yakın sesler bunuda tellerin yeni olmasına bağlayabilirmiyiz ? öyleyse ne kadarda tam oturur teller ?
 
arkadaki ayar yapılı zaten teller paralel floyd rose a
sanırım olayı yanlış anlıyorsun, fr nin parallel olması değil tek konu. Paralel pozisyonda iken akordun tamam olması gerekir.
öyle bir söyledinki, sanki once yayları ayarlayıp parallel poziyona getiriyorsun sonrasında akord yapmaya çalışıyorsun gibi anlaşılıyor.
eğer böyleyse tamamen yanlış. Yani yaylar yapılı zaten diye birşey yok. O yayların vidalarnın sabit bir pozisyonu yoktur. her akord yaptığında o yayların vidaları ile oynarsın

maddeler halinde yazmaya calısayım.
1- gitarı eline aldığında tremolo kolu yardımıyla fr yi parallel pozisyona getir. (elini treomolo kolundan hiç bırakma sabit duracak bu el, tremolo hareket etmeyecek.)
2- sağ elin tremolo kolunu parallel ve sabit tutarken 1. teli akord et. (asla tremolo kolunu oynatma)
3- şimdi 2. teli akord edeceğiz, fakat oncelikle az once akord ettiğimiz 1. tel doğru sestemi onu control edelim, eğer doğru seste doğru akordda değilse sağ elimiz kıpırdamış demektir. bu durumda doğru ses doğru akord oturuncaya kadar tremolo kolunu hareket ettirelim. 1. telde doğru ses geldi. sağ elimizi hiç bozmadan 2. tele akord yapalım. bunuda yaptık. şimdi 1. teli tekrar control edelim doğru ses varmı yokmu, yoksa tremolo kolunu doğru sesi alınacaya kadar oynatalım. doğru ses geldi, 1. telde doğru sesi aldıktan sonra 2. telin akordu doğrumu control edelim. buda doğru geliyorsa 3. tele geçebiliriz. ama doğru gelmiyorsa 2. teli akord ederken tremolo kolunu oynatmışız demektir yani başaramamışız anlamına gelir. tekrardan başlamak gerekir.

olayın özünü kavrayabilmek amacıyla şunu yapabilirsin.
gitar denilen aletin sadece 1 telli bir enstruman olduğunu düşünelim diger telleri hiç düşünmeyelim.
örneğin tremolo kolunu fr nin gövdeye parallel olacağı pozisyona alıp kalın mi yani 6. teli akord edelim (diger telleri bosverelim)
şimdi tremolo kolunu bırakıp 6. telin yani kalın mi nin akord durumuna bakalım, bozulmuş doğal olarak
ne yapacağız, hemen gitarın arkasını cevirip fr nin gövdeye tam parallel olacağı pozisyona gelinceye kadar yayların vidaları ile oynayacağız.
tam parallel pozisyona gelince tekrar 6. tel yani kalın mi telinin akorduna bakalım. Şimdi oldu akord tamam. Yani bu aşamada mi sesini doğru alıncaya kadar arkadaki yaylarla oynayacağız.

yani akord ederken senin sağ elin tremoloyu, fr gövdeye parallel pozisyonda olacak şekilde ve sabit tutacak, akord bittikten sonra ise parallel ve sabit tutma işi arkadaki yaylarda olacak. İnan başka nasıl açıklayabilirim bilmiyorum :) yani her durumda da sonuç aynı 1. de elinle sabit tuttuğunda mi sesi aldın, 2. de ise fr yi elinle tutugun poazisyona getirmek için yayların vidaları ile oynadın ve fr yi elinle tuttuğun pozisyona getirdin. böylece gene mi sesini alırsın.

Mantık bu özetle.

şimdi bu mantığı 6 tel için düşünerek yapmak gerekir.

Bunları yaptıktan sonra da yaşayacağın birçok sorun olacak.Kısaca özetleyeyim;
diyelim yukarıdaki gibi 6 telide akord ettin ama doğal olarak ufak akord kaymaları göreceksin. bunları düzeltmek için fr üzerindeki vidaları kullanacaksın. burada öyle çok büyük hareketlere gerek kalmamalı. yani vidayı 3-4 tur çevirmen gerekiyorsa sen en baştan akordu yapamamışsın demektir. bu durumdada vidalardan akord yapayım derken ya fr düşer yada fr kalkar. herşeyi en başından doğru yapmak zorundasın.

bu aşamayıda geçtik diyelim yani yaylar ayarlandı ince ayar da yaptın vidalardan her şey güzel. ama daha bitmedi.
headstock taki kilitleri (alyan anahtarı ile açıp kapadığın) sıkıştırdığında yine akordun kaymış olacağını göreceksin. Bunların çözümü yazmakla olmuyor maalesef. kendin tecrübe edeceksin. neden dersen senin gitarında kiliti sıktığında kayan akord miktarı ile benim gitarımda kilit sıktığımda oluşan akord kayma miktarı aynı olmaz. bunları gitarını tanıdıkça öğreneceksin.

bu bilgileri neden yazdın dersen, şunu bilmen için yazdım. kilitleri sıkıp akordu tam görene kadar işin bitmiş sayılmaz.

bu nedenle fr nin akord mantığını anlamaya çalış, yoksa yazılanları harfiyen yapıyorum ama olmuyor demeye devam edeceksin :)

önemli olan fr nin çalışma mantığını anlaman gerisi kolay. ayrıca yazarken böyle uzun ve karmaşık görünüyor ama aslında hiç değil. bir kere yapmayı öğrendikten sonra 5 dakikanı almayacak şeyler bunlar. gözünü korkutmasın yani.
 
Son düzenleme:
hocam yaptım ama tam oturmadı teller en azından drop c ye çok yakın sesler bunuda tellerin yeni olmasına bağlayabilirmiyiz ? öyleyse ne kadarda tam oturur teller ?
bağlayamayız,
tellere akord yaptıktan sonra, parmaklarınla tüm telleri teker teker yukarı gerip parmağını kaydır. (tüm tel boyunca)anlatabildimmi bilmiyorum. yada akord bittikten sonra pena ile tüm telere sert vuruşlar yap 5-6 kez. ritm atıyormuş gibi.
bunu yaptıktan sonra akordu control et, bozulmuşsa yeniden akord yap ama küçük hareketler ile. (fr vidalarından)
yani sert şekilde pena vuruşlarından sonra akord bozulmamalı, bunu yakalaman lazım.
 
Son düzenleme:
sanırım olayı yanlış anlıyorsun, fr nin parallel olması değil tek konu. Paralel pozisyonda iken akordun tamam olması gerekir.
öyle bir söyledinki, sanki once yayları ayarlayıp parallel poziyona getiriyorsun sonrasında akord yapmaya çalışıyorsun gibi anlaşılıyor.
eğer böyleyse tamamen yanlış. Yani yaylar yapılı zaten diye birşey yok. O yayların vidalarnın sabit bir pozisyonu yoktur. her akord yaptığında o yayların vidaları ile oynarsın

maddeler halinde yazmaya calısayım.
1- gitarı eline aldığında tremolo kolu yardımıyla fr yi parallel pozisyona getir. (elini treomolo kolundan hiç bırakma sabit duracak bu el, tremolo hareket etmeyecek.)
2- sağ elin tremolo kolunu parallel ve sabit tutarken 1. teli akord et. (asla tremolo kolunu oynatma)
3- şimdi 2. teli akord edeceğiz, fakat oncelikle az once akord ettiğimiz 1. tel doğru sestemi onu control edelim, eğer doğru seste doğru akordda değilse sağ elimiz kıpırdamış demektir. bu durumda doğru ses doğru akord oturuncaya kadar tremolo kolunu hareket ettirelim. 1. telde doğru ses geldi. sağ elimizi hiç bozmadan 2. tele akord yapalım. bunuda yaptık. şimdi 1. teli tekrar control edelim doğru ses varmı yokmu, yoksa tremolo kolunu doğru sesi alınacaya kadar oynatalım. doğru ses geldi, 1. telde doğru sesi aldıktan sonra 2. telin akordu doğrumu control edelim. buda doğru geliyorsa 3. tele geçebiliriz. ama doğru gelmiyorsa 2. teli akord ederken tremolo kolunu oynatmışız demektir yani başaramamışız anlamına gelir. tekrardan başlamak gerekir.

olayın özünü kavrayabilmek amacıyla şunu yapabilirsin.
gitar denilen aletin sadece 1 telli bir enstruman olduğunu düşünelim diger telleri hiç düşünmeyelim.
örneğin tremolo kolunu fr nin gövdeye parallel olacağı pozisyona alıp kalın mi yani 6. teli akord edelim (diger telleri bosverelim)
şimdi tremolo kolunu bırakıp 6. telin yani kalın mi nin akord durumuna bakalım, bozulmuş doğal olarak
ne yapacağız, hemen gitarın arkasını cevirip fr nin gövdeye tam parallel olacağı pozisyona gelinceye kadar yayların vidaları ile oynayacağız.
tam parallel pozisyona gelince tekrar 6. tel yani kalın mi telinin akorduna bakalım. Şimdi oldu akord tamam. Yani bu aşamada mi sesini doğru alıncaya kadar arkadaki yaylarla oynayacağız.

yani akord ederken senin sağ elin tremoloyu, fr gövdeye parallel pozisyonda olacak şekilde ve sabit tutacak, akord bittikten sonra ise parallel ve sabit tutma işi arkadaki yaylarda olacak. İnan başka nasıl açıklayabilirim bilmiyorum :) yani her durumda da sonuç aynı 1. de elinle sabit tuttuğunda mi sesi aldın, 2. de ise fr yi elinle tutugun poazisyona getirmek için yayların vidaları ile oynadın ve fr yi elinle tuttuğun pozisyona getirdin. böylece gene mi sesini alırsın.

Mantık bu özetle.

şimdi bu mantığı 6 tel için düşünerek yapmak gerekir.

Bunları yaptıktan sonra da yaşayacağın birçok sorun olacak.Kısaca özetleyeyim;
diyelim yukarıdaki gibi 6 telide akord ettin ama doğal olarak ufak akord kaymaları göreceksin. bunları düzeltmek için fr üzerindeki vidaları kullanacaksın. burada öyle çok büyük hareketlere gerek kalmamalı. yani vidayı 3-4 tur çevirmen gerekiyorsa sen en baştan akordu yapamamışsın demektir. bu durumdada vidalardan akord yapayım derken ya fr düşer yada fr kalkar. herşeyi en başından doğru yapmak zorundasın.

bu aşamayıda geçtik diyelim yani yaylar ayarlandı ince ayar da yaptın vidalardan her şey güzel. ama daha bitmedi.
headstock taki kilitleri (alyan anahtarı ile açıp kapadığın) sıkıştırdığında yine akordun kaymış olacağını göreceksin. Bunların çözümü yazmakla olmuyor maalesef. kendin tecrübe edeceksin. neden dersen senin gitarında kiliti sıktığında kayan akord miktarı ile benim gitarımda kilit sıktığımda oluşan akord kayma miktarı aynı olmaz. bunları gitarını tanıdıkça öğreneceksin.

bu bilgileri neden yazdın dersen, şunu bilmen için yazdım. kilitleri sıkıp akordu tam görene kadar işin bitmiş sayılmaz.

bu nedenle fr nin akord mantığını anlamaya çalış, yoksa yazılanları harfiyen yapıyorum ama olmuyor demeye devam edeceksin :)

önemli olan fr nin çalışma mantığını anlaman gerisi kolay. ayrıca yazarken böyle uzun ve karmaşık görünüyor ama aslında hiç değil. bir kere yapmayı öğrendikten sonra 5 dakikanı almayacak şeyler bunlar. gözünü korkutmasın yani.

Sagolun o kadar ugrasıp yazmissiniz cok tesekkur ederim,bayadir ugrasiyorum tam olarak anladim ayrıntılı açiklamissiniz aksama bir daha deneyecegim.suan oldu sayilir zaten. :) tekrar tesekkur ederim
 
Geri
Üst