Yüksek Seste (Bar,Stüdyo v.b.) Tonların Yok olması...

'Elektro Gitarlar' forumunda DreamofStyks tarafından 2 Ağustos 2006 tarihinde açılan konu

  1. Evet arkadaşlar çok ciddi bir senedir nerdeyse böyle bir sorunum var.

    Örnek olarak stüdyoya gittiğimizde stüdyodaki JCM200TSl kafa+Randall4x12 gibi bir kombinasyonda bile sesi açtığım zaman benim gayet güzel ayarlanmış ayrı ayrı karakteristiklerde ki tonlarım hepsi birmiş gibi sadece tiz ve bas frekanslarına dönüşüyor.

    Bunun tahminimce bir nedeni var oda processorum (Boss-GT8) içinde preamp modellemesi olduğu için bu sektörün uygulanmış olduğu bir sesi ikinci kez de sesin çıkması için taktığımız preamp katından geçince çift preamp böle dandik bir ses vermiş oluyor.

    Fakat ben evde bilgisayarımın Line-in kısmından girdiğimde (pc nin ses çıkışı compact müzik setine bağlı) mükemmel bir ton alıyorum.

    Bu ses bozulmalarını nasıl engelleyeceğim hakkında bir fikri olan var mı yada bu işi bilen biri ?

    Power amp dikkatimi çekti ama benim işime yarar mı hiçbir fikrim yok.

    Bunların dışında amfi yerine aktif kabin mi alsam ?

    Veyada 4x.12 cabinet mi alsam sadece ama bu seferde pasif kabin olduğu için sesi boğmaz mı ?


    Nedir bunun çözümü arkadaşlar.
     
  2. neden tekrar preamptan geçiriyorsun, zorunlu musun ki? amfiye takıyorsan effect returnden gir,preamp devreden çıksın, preampın sadece gt8 olsun.. ama behringerden geçirirken adam olması için uğraşman, iyi bi ayar çekmen lazım. ben olsam behringerin yerine direct box kullanırdım..
     


  3. O zaman seste sanki boğuklaşma oluyor o boğuklaşmayı nasıl önlicez ?...

    Ayrıca behringer GI100 hem cabinet simülatör hemde zaten direct-box.Senin dediğinide yapıyor ama zaten kabinde GI100'ü kullanmıyorum.


    Acaba diyorum cabinet alıp birde poweramp mı alsam...
     
  4. fx return den bağliycaksın en güzel sonucu öyle alırsın yada JCM gibi bir amfide kullanıyorsan gt8 in preamp ını kapatıcaksın o zamanda ayarladığın tonlar değişicek ama en güzel sonucu bence fx return den alırsın.

    4*12 kabin alırsan eğer pasif olduğu için sesi bozmaz çünkü hiç ses vermez:) 4*12 kabinle birlikte power amfi alman gerekir yada dediğin gibi aktif kabinler var onlardan da alabilirsin.
     
  5. o boğuklaşmayı sesi olabildiğince yükselterek önleyebilirsin.. ses kısıkken tizler yeterli duyulmuyor büyük kabinlerde, nedenini bilmiyorum ama öyle.
    kabin ve poweramp almak temiz bir çözüm olur gibi geldi bana..
     
  6. Eğer sadece evde kullanıcaksan benimki gibi türk malı mono bir amfi ve kabin kullanabilirsin. Bende pre-amp kullandığım için bu tür bir amfiyi tercih ettim.
     
  7. bu arada, kerem'in uyarmasıyla farkettim ki ben kabin sim. olan aleti gdi21 diye okumuşum, o yüzden ondan geçince ses bozulabilir falan demişim, yanlış olmuş kusura bakmayın..
     
  8. çözüm 1- poweramp i zorlayıp yırtılan sesler çıkartmamak. ( tüplüleri konu dışı bıraktım)( bu yüzdende yüksek wata ihtiyac duyulabilir)
    çözüm 2-eq ayarlarını konserde boş mekanda ayarlarken azda olsa midleri normalden fazla tutmak.
    çözüm 3- eq ayarlarını yüksek volumlarda yapmak.
    çözüm 4- prosesor şart değilse kullanmamak. çözüm 5- çift preamp değil istersen 5 preampte kullan . ses aradığın ses ise power ı anırtmadığın sürece o konuda bir önyargı olmamalı . ekipman kalitesi, uyumu vs ve dahada gider vs vs.
     
  9. fx return den gir processoru
    kabin sümlasyonunu kapatırsan o boğuklaşma gider tahminimce
    zaten amfinin speakerlardan ses çıkacağı için simülasyona ihtiyacın yok


    onun dışında ses seviyesi yükseldikçe bazı frekansların duyulabilirliği diğerlerine göre daha fazla artrar
    yani sinyal homojen bir şekilde yükselmez
    o yüzden ton illaki farklı olacak
    bunu da amfiden yada mixerdan eq ayarı çekerek bir nebze düzeltebilirsin
    yada tonlarını düzelteceksin stüdyo yada canlı ortam için
     
  10. yıllardır digital simulatörlerle gitar çaldım bosun m6 sından digitech gnx2 hatta korg g3 bost gt8ine kadar kullandım, ve "abi evdeki tonum mis gibi burda iğrenç bi ton çıkıyor" laflarını çok duydum. Bu nedenle diyeceklerime kulak ver. Eğer adam akıllı bir ton istiyorsan yapman gereken 2 seçenek var.
    1. Rack sistemi
    2. kafa-kabin ve analog stomb boxlar

    bunlar dışındaki bütün sistemler yalan olur, çünkü dijital simülatörler kulaklık çıkışında falan harika iş görürler yada bilgisayarın line ininnde. Çünkü çok düşük wattlarla çalışır bu outputlar doğal olarak drivedaki gürültüler ve bozukluklar, efektlerdeki dengesizlikler duyulmaz. Ama sen bu sinyalin 200watlık bi amfide yükseltirsen bütün o duyulmayan şeylerde artık duyulmaya başlar ve insanın canı sıkılır. Ulan 500$ para verdim çıkan tona bak denir. Ama unutmamak gerek senin o 500$ cihaz, 3000$ mesa triple rectifierle 1000$ marshall 1960'ı simüle etmeye çalışıyo. Bunu başarsa zaten kimse bunları almaz.
    Ha yok abi, param yok bu sistemi kullanmak zorundayım diyorsan zaten işin mantığını anlamışşın, gt8den karakterize ettiğin tonu başka bir pre ve power amfi katında renklendirdiğin için ton bozuluyor. Ayrıca özellikle drive üstüste bindiğinde çok daha kötü sonuçlar verir sesin dalga boyu hareketleri falan gibi çok bilimsel şeyler yüzünden (çoğu zaman benimde kafam almaz). İlk mantıklı çözüm ise fxsend returnden bağlantı yapmak, böylece sinyalini mümkün olduğu kadar pre katından uzak tutarsın ve driveıda gt8den düşük tutup gaini amfiden açmak (ama bu durumda clean tonlarda amfi driveı açık kalır bunuda çözmek için gt8den bir switch jack çıkarıp amfinin foot controller girişine girip gt8den ayarları yapıp, bankı değiştirdiğinde amfininde clean tona geçmesini sağlayabilirsin).
    Diğer bir sistem ise kendine 500-600 eu değerinde bir hi-fi power amfi alıp sinyali power amfide güçlendirip kabine direk göndermek, ama buda tam istediğin çözüme olmayacaktır, çünkü bu amfilerde genelde tonunu biraz etkileyecektir. Ama yüksek volümlerdede gt8ini kullanmanda hemde evdeki tonlarına yakın tonlarda yardımcı olacaktır deyip bitirecektimki son bir nokta aklıma geldi. O da kabinlerin yani speakerların kendisi. Speakerlarda 50$-400$ arasında fiyatlara kendi bas-mid-tre özelliklerine sahip olduğu düşünülürse sadece power amfide tek başına yetmiyecek gibi kalıyor. İnşallah kafanı daha fazla karıştırmamışımdır.
     
  11. eğer 4 x 12 kabinet alıp bi de power amp alırsan güzel olur ancak power amp in de bi karakteristiği vardır ve o da hiç beklemediğin bi tonu sunabilir. denemelisin once ;) şahsen denedim.. 2 tane kabinim var , desteklemesi için power amp kullanıyorum biri farklı neden power amp in cinsliği, eheh tabi speakerlar da farklılık gosteriyor mutlaka ancak olayın speaker ile alakalı olmadıını kombinasyonu değiştirince anladım :) neyse kolay gelsin.. haa bar konusuna geleyim olay bence adam gibi bi tonmeister almak da bitiyo :)
     
  12. eğer 4 x 12 kabinet alıp bi de power amp alırsan güzel olur ancak power amp in de bi karakteristiği vardır ve o da hiç beklemediğin bi tonu sunabilir. denemelisin once ;) şahsen denedim.. 2 tane kabinim var , desteklemesi için power amp kullanıyorum biri farklı neden power amp in cinsliği, eheh tabi speakerlar da farklılık gosteriyor mutlaka ancak olayın speaker ile alakalı olmadıını kombinasyonu değiştirince anladım :) neyse kolay gelsin.. haa bar konusuna geleyim olay bence adam gibi bi tonmeister almak da bitiyo :)
     
  13. İlginç bir yaklaşım olmuş ismail ama ben hala yüksek seste midleri neden kısmamız gerektiğini anlamadım midler nerden çıkacak peki o zaman ?

    Bu arada okduğum bilgilere göre burda sanırım poweramp bana en yakın cihaz gibi geliyor bu soruna yönelik özel olarak yapılmış bir cihaz yoksa tabi.
     
  14. Aslında o linkte bahsedilen şey yılların sahne tecrübesi olarak deneyimlenmiş bir durum; "yüksek seste ses şiddetini arttırmaya devam ettiğimizde bass ve tizlerin şiddetinin daha düşük ses seviyelerine göre daha yavaş arttığı ama mid frekansların aynen şiddetlenmeye devam ettiği"nden bahsedilmiş. Teknik veriler de var, grafikler filan. Hiç bulaşmıyorum :lol:

    Gelelim senin sorununa.
    Bulloween açıklamış bence de durumu. Geçenlerde gittiğimiz stüdyo processor'ümü girdiğim marshall mg100hdfx kafa kabin ile aynı sorunu bende yaşadım. sinir bozucu bir durumdu :cry: amplinin ve processörün e.q. ayarlarını kurcalayınca da ton ya aşırı tiz ya da boğuk oldu (arası yok).

    Eh millet niye hayvan gibi rack sistem kasıyor diye düşünüyordum ben de. Sanırım senin işini poweramp da görmeyecek. Aynı sorunu yaşamaya devam edeceksin. Rack sistemler de benim bütçem için yalan olur dersen geriye analog pedallar kalıyor.
     
  15. analoglarda da aynı sorun olacaktır bence.
    Bu olayın çözümü hoparlöre abanmadan orta ses düzeyindeki sesi bozmadan alıp hangi araçla yüksek çıkışlı kabinlere götürebiliriz ?

    Çünki mixere girince bu olay yarı yarıya çözülüyor ultra-g ile.
     
  16. bende bir senedir gt-8 kullana bir insanım.ilk başlarda senin gibi bir sorunum vardı.bunun çaresini şu yöntemlerle buldum.

    1) bas ,tiz, mid ayarları yaparken saat 12 yönünü geçmiyceksin.hatta mümkünse %10 larda falan bul istediğin tonu.
    2) hi gain açıp gaini köklemiyceksin.gaini mid yapıp % 50 lerde kullan.yada hi gain yapıp % 50 nin altında kullan.
    3) en önemlisi gt-8 in üzerindeki kabin simülatörlerini anfiye girerken kapat ve çıkışını yine kulaklıktan al.eğer bar ortamı gibi bir yerde çalcaksan ve anfi kullanmıyacaksan yine simülatörler kapalı olsun fakat ultra-g ve benzeri hem DI box hemde kabin simülaötü olan bişi kullan.iki aletin kabin simülasyonlarını aslı aynı anda açma.
    4) bunların dışında kullandığın tonlardaki ayaları yaparkende hiç bişeyi kökleme.yani gene % 50 ler civarında olanını tutmaya çalış.

    ben kendi tonlarımı bilgisayarımda çekiyorum ve gittiğim yerde anfilerde yada direk sisteme girerek yakın tonlar yakalıyorum.anfiye giriyorsam biraz ayar yapıyoru anfiden ve gt-8 den.eğer sisteme giriyorsam.mixerden istediğim frekansları ayarlatıp üstüne ufak oynamalar yapıyorum.10 dakkamı almıyor konser öncesinde.kib.kolay gelsin.müzikle kalın.:D
     
  17. Teşekkürler hocam ama bu olay gaini açmamakla alakalı değil pek gain genelde %80 lerde severim ben ve lead gitar olduğum için tabi böyle olması gerek.

    Şimdi olay EQ kısmında olsaydı şöle bişi olurdu eğer EQ'ya çok abanırsak zaten kısık seste bile hoparlör sanki patlakmış gibi bir ses alırız ilk kullananların yaptığı en büyük hatadır.

    Benim EQ değerleri ile ilgili bir sorunum yok benim sorunum daha çok frekanslarla alakalı bir durum.

    Yani şunu bilorum ki mesala ben 4 tane 100W veya 60W amfi koysam hepsine girsem GT8 ile ama herbirinin seslerini çok açmasam yine birleşiminde bana yüksek bir ses gelicek ama işte o zaman ben kabinlere teker teker yüksek volume vermediğim için toplamda yüksek volume aldığım için benim istediğim ses gelicek bana.

    Bu yüzden mixere girdiğimizde iyi ses alıyoruz Ultra-G ile çünki bir amfiye yüklendiğimiz gibi yüklenmeden orta seslerde mixere bağlı kabinler zaten bu sesi konser verecek seviyeye getiriyor.

    Bana işte bu işi artık nasıl yapacaksa öle bir alet lazım ?

    Birde poweramp kullanan bilgisi olan birileri varsa bana bu aletin ne iş yaptığını neyi sağladığını yazabilirse tam olarak sevinirim.Kullanırsak ne olur kullanmazsak ne olmaz gibi?
     
  18. Kombo anfilerde ses genel olarak şu yolu izler;
    Gitar->efekt cihazları-> preamp->poweramp->hoparlör.
    Yani kombo amfilerde de poweramp bulunur ki bu mecburidir.
    Preamp'lar sesi miliWatt seviyelerinden bir-iki Watt'a kadar yükseltirler (preamp sese karakter ve hacim veriyor yani).
    Power amplar ise sesi hoparlörden aldığımız asıl şiddetine çıkarıyorlar diyebiliriz.
    Zaten poweramp kullanmadan gitarının sesini preamp'tan geçirerek kabine girersen ses filan alamazsın, belki çok zayıf mırıltılar duyarsın.
    Ayrı olarak satılan poweramp'ların artısı esneklik sağlamaları.
    Sonuçta farklı kabinlerle ve farklı preamplarla kombinasyonlar yapabilir oluyorsun.
     

Bu Sayfayı Paylaş