Ortam Malının "swirling Yapması" (fikir Verir)

'Elektro Gitarlar' forumunda Alinon tarafından 22 Ağustos 2014 tarihinde açılan konu

  1. diyecek lafım yok .. o vuruşlar ne için derseniz boyanın dağılması içindi. ürün siparişlerini ebaydan verip almıştım çook önce. yeşil boya bitmeseydi keşke o yüzden :)))

    bu arada youtube da sövmeyin sakın :)) tiner ile yıkanabilir... BORAKS BULAMADIM AMA FARKLI BOYALARLA ÇUBUK İLE ŞEKİL VERİLEBİLİR.



    bu arada yapacak arkadaşlara;
    1 - en az 2 kişi ile yapın
    2 - ağzına kadar su doldurmayın bidonun..
    3 - baktınız olmuyor tiner ile silin... yeniden deneyin. suyu değiştirerek tabikisi :)))

     
    Son düzenleme: 8 Aralık 2014
  2. Olmadı dememe rağmen bence gayette oldu.. :)


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Hz.Zeus, Synthbeyi ve MetalPose bunu beğendi.
  3. Eline sağlık dostum çok güzel olmuş eski gitarım var ibanez grga11ca acaba ona nasıl yapabilirim ?
     
    Alinon bunu beğendi.
  4. Hocam açıkçası pek tavsiye etmiyorum bu yöntemi. yani aktif kullandığınız gitar ise acemisi olacağınız bu konuda hatalar yapmanız muhtemel. çünkü gitarı boyamadan önce bir takım tahtalarla, parkelerle denedim.. o yüzden sizinde bu konuda azıcık duruma hakim olmanız için kullanılmayan kalas üzerinde deneme yapmanızı öneririm.

    şimdi sorunuzun cevabına gelecek olursak ;

    1- Öncelikle sorumluluk kabul etmiyorum :))
    2-gitarınızın üzerindeki "tüm aksamları sökün" (Neck, pickguard, gergi mekanizması*, pickguardla birlikte olduğu için magnetleri söylemiyorum bile..)
    3-gitarınızın kasasının üzerindeki askı vidalarınıda sökün.
    4-tertemiz halde(parçadan arınmış, nirvanaya erişmiş :) ) olan kasanızı "P80 zımpara kağıtları"yla zımparalamak üzere hazırlayın.
    5-bende Black&Decker zımpara makinası vardı diye işlem hızlı oldu ancak sizin el ile yapacağınızı varsayarak söyleyeyim, bir mobilyacı, eli zımparaya yatkın bir elemandan "Gitarınızın o beyazımsı renge kadar zımpara yaptırın/yapın.."
    6- bu kısım önemli, beyazımsı kısımı gördükten sonra P220 zımpara kağıdı (220 ile 240' da olabilir.) ile tahtaya kadar devam edin..
    7- gitardaki beyazlık gidip tahta rengini aldığını, "Üstünün pürüzlü! olduğunu parmağınızla kontrol edin." işte pürüz yok ise pürüze ulaşana kadar el zımparasıyla tahtaya erişin !!
    8- Nihayet gitarın boyasından, cilasından, korumasından kurtulduk. artık o pürüzleri (P600-P700 arası) zımparalıyoruz. (pürüzsüz olmalı çünkü )
    9- (Luthier abilerim boyama konusunda daha bilgilidirler. bu madde değiştirilebilir.) Bu konuda hayalgücümü kullanarak sprey boya ile Turuncu rengine boyamıştım :) Zevklerle fantaziler tartışılmaz diyerekten dilediğiniz renge sprey boyayla boyayabilirsiniz. (Akrilik sprey boya olması yeterli ) Yalnız dikkat edin, Boya damla halinde birikmesin, 30 cm. en az aralık ve sürelikli aynı yere tutmayın. Memeye fazla basılmaması tavsiyemdir.
    10- boyanın ve tahtanın kuruması için "RUTUBET ALMAYAN VE SICAK BİR ORTAMA ÇIKARILIP 2-3 GÜN BEKLENİLMELİ".
    11- buradan sonrası video da mevcut :) suyun sıcaklığı 27 derece olmalı falan filan.... ancak cila için ben çok kararsız kaldım. internetten yaptığım küçük çaplı araştırmada cam cilası kullanılabileceğini gördüm ki ben bu metodu kullandım. Bir gitar atolyesi ile temasa geçerseniz çok daha yararlı olur.
    12- 3-4 gün cilanın kuruması bittikten sonra monteye başlanabilir ve aksam tamamlandığında çalıma hazır hale gelecektir..

    kolay gelsin şimdiden. :)
     
    patlakkulak, darkafter ve KrulH bunu beğendi.

  5. uğraştırıcak biraz :D
     
  6. ama yapacaksın demek ki :)) dediğim gibi İnternette [youtbe diyelim artık buna :) ] swirling fail gibi aratırsan , kim ne hatalar yapmış, neyi eksik koymuş diye bakarsan çok yararlı olucaktır. bunun yanında işin tehlikesinide kendi gözünle görmüş olcaksın.. (her ne kadar metil alkolle çıksada :p ))
     
  7. Bana yarısı olmuş yarısı olmamış gibi geldi, yarım artı verdim bu yüzden :p

    İşlem bitiminde gitara cila olarak gomalak atmayı düşündünüz mü?
     
  8. malesef tam ayarlayamadım diye yarısı olmuş-olmamış gibi oldu, ancak pickguard,magnet kapaklarınıda işin içine katınca enteresans bi düzeni oldu. cila olarakta incelterek cam cila sürmüştüm.. şu anda gayet memnunum .. yazılı anlatımında değindiğin gibi cila konusunda uzmanlara danışmak yararlı olacak..
     
  9. Gitar Pedal tarafına da aç konuyu. Ne kadar çok fikir o kadar alternatif.
     
  10. yok hocam boşverin akıl karı bi iş değil zaten :) swirling dendimi türkiyeden direk bu konu çıkıyor.. meraklısının yapması çok daha yararlı olur sanki :)
     
  11. yahu ben şu boyayı bir türlü suyun üzerinde yüzdüremiyorum. gitar hazır zımparasını yaptım astarını attım bi boya işi kaldı ama şu boya yüzmüyor. boya enamel, borax da kullanıyorum yok. boyayı damlatıyorum dibe batıyor, belki yoğundur diyip biraz sulandırdım yine aynı olay. sıkıntı boyada mı acaba?
     
  12. sayın hocam boyayı tiner ile yumuşatmanı öneririm. yapabilirsen Humbrol Enamel boyalarını arayacaksın. yani model boyama boyasını yani. birde suyun sıçaklığı kaç derece demiştin acaba ?? :)
     
  13. Tiner deneyeceğim olmazsa Humbrol kovalayacağız el mecbur. Sıcaklığı da tam ölçemediğim için ılıtıp kullanıyorum net birşey diyemem sıcaklığa :D
     
  14. 26 derece olması gerekir suyun. onuda eski cam termometrelerden bulabilirsin. ha ekleyeyim; tineri damlalık kullanarak ekle bence.. baktın olmuyor Humbroldan başka seçeneğin kalmıyor gibi görünüyor. bi de tinere dikkat et. Suyun üstünde boya kalır ama gitara yapışmaz ;) başarılar şimdi
     
  15. ebru yapımı gibi olmuş bu.. denenebilir
     
  16. Boraks ne için lazım dı?
     
  17. Sanırım suyun yumuşaklığını arttırmak içindi. Ama çamaşır sodası da aynı etkiyi vericeği söylenmişti. Ben yinede boyamı riske ederek şehir şebekesine güvendim :)
    Darısı sizin başınıza o zaman :)
     
  18. İstanbuldaysanız boraksı cağaloğlu-gedikpaşa civarında kimyasal ve kuyumcu sarf malzemesi satan heryerde bulabilirsiniz..
     
  19. konuya ekliyorum mesajınızı. yönerge olur konu belki :)
     

Bu Sayfayı Paylaş