Satılık Gitar Orijnalliğini Ispat Için Gitar Demonte Fotoları

'Elektro Gitarlar' forumunda aumit tarafından 8 Ekim 2014 tarihinde açılan konu

  1. Arkadaşlar
    Bazı ilanlarda satıcı ,satışa çıkardığı gitarın orijinal olduğunu kanıtlamak yada bilgi vermek için gitarı demonte yapıp (sap,gövde,potlar,manyetikler gibi),fotolarını çekip ilan panosuna koyuyorlar,Sonrasında doğal olarak gitar baştan söküldüğü gibi toplanıyor.Merak ettiğim şu; her merak edilldiğinde gitarın klavyesini ve parçalarını söküp takmak gitarın ayarlarına vs.zarar vermezmi?Gitarın orijinal fabrika montaj ayarları ve ölçüleri bozulmazmı?
    konuyu aydınlatırsanız sevinirim..teşekkürler..
     
    Son düzenleme: 8 Ekim 2014
  2. Parçaların şeklini değiştirmek için bir işlem yapmıyorsan bozulmaz.
     
  3. Sayın abim, şahsen bir takım uygulamalar için baştn sona söküp yeniden birleştirdiğim gitarımda çok ciddi perde ve sapında eğimler gözlemledim. Yani konu hakkındaki acemiliğimi de göz önünde bulundurursak bile, fretlere kadar etki edicek bir uygulama yaptığımı sanmıyorum. bu suretle" ayarlarının bozulmayacağına katılmıyorum. "
     
  4. Aklıma direk doların sahte olup olmadığını anlamak için yakmak geldi. Parçalamaktan kasıt farklıymış içim fesat asdsadsa :D
     
    Alinon bunu beğendi.
  5. aslında çok özel cs gitarlar
    :) hocam haklısın kelimeyi yanlış kullanmış olabilirim,sahnede parçalamak anlamında değil,nazikçe parçalara ayırmak
     
  6. Estağfurullah :)
     
  7. düzelttim başlığı :)
     
  8. 50 kere yapılmadığı sürece bir problem olmaz. Ortada mekanik bir durum var. Vida çıkıyor, vida giriyor. Sapında ya da gövdesinde bir farka ya da ayar bozukluğuna sebep olmaz. Ancak çok fazla sayıda tak-sök yapılırsa vida bağlantı yerleri yalama olabilir. İşte bu, önemli bir sorundur. Yine hiç bilmeyen biri sapını ters açıyla tutarsa en fazla sap ayarını bozabilir.
     
  9. Sorunun kilit noktası "bir takım uygulamalar". Orijinal mi diye yanına beline bakmak için sökülürse bir sıkıntı olmaz.
     
  10. Sökülüp takılan gitarın ne kalitede olduğu da çok önemli. Örneğin bir Amerikan strat gitarı periyodik bakım için sök tak en ufak birşey olmaz.
    Ama amaç deneme yanılma yoluyla değişiklikler yapmaksa tabi ki gitarın eskisi gibi olması da beklenemez. Başlığın açılmasına sebep olan gitarlar da doğal olarak replikası yapılan pahalı gitarlardır ki orjinalse (değilse zaten öyle belli damgalar olmaz) kesinlikle birşey olmaz. O işi yapan kişi de zaten acemi değildir ve bilgili ve tecrübeli olduğu için sökerek fotoğraf çekmiştir.
     
  11. klavyesi sökülmüş gitar artık amatör gitar dır
     
  12. Altı üstü vidalı gitarın sapı gövdeden ayrılıp, fotoğraf çekilip toplanılıyor. Bunda büyütecek bir şey yok. "Klavyesi sökülmüş gitar amatör gitar dır" demeden önce en basitinden '54 RI stratlara vs. bakınız. Sizce bu durum ciddi tehlikelere gebe olsa o derecede kaliteli gitarların sap ayarları gitarın sap sökülerek mi yapılırdı? Tabii belki de ben de bu işi bilmiyorum, Fender de... O da bir olasılık...
    Pickguard, manyetik, köprü vs. işine hiç girmiyorum. Bir strat, tele vs baştan sona sökülse de hiçbir şey olmaz. Sürekli söküldüğünde vida deliklerinde deformasyon ile karşılaşılır, bunun da tedavisi basittir.
     
  13. İşi biter demedim koma oluşuyor o yüzden gitarın kılavyesi ellenmez benim bildiğim budur ama orta derce gitarlarda zaten az da olsa 12. perdeden itibaren çok az da olsa koma vardır saygılar
     
  14. Anladım. Düzgün bir şekilde yeniden monte edilirse ben herhangi bir problem yaratacağını düşünmüyorum. Keza iyi gitarların sap cepleri sıkışık olmakta ve vidaları da tam oturmakta. Yine de gereksiz yere sök tak yapmazdım ben de. Mümkün mertebe sök-tak işini abartmaktan kaçınmak önemli.
     
    svsgtr bunu beğendi.
  15. Gitar kaliteli ve düzenli bakımı yapılıyor ise 15-20 dakikalığına söküp takmakla ayarları dağılmaz.
     
  16. KoNt87

    KoNt87

    866
    147
    705
    Yekpare olmayan, bolt on, gitarlar hepimizin bildiği gibi ayrı ayrı üretiliyor. Üretildiğinde birşey yok, 5-6 ay sonra söktüğümüzde sıkıntı varsa yukarıda anlatılan gitar kalitesi mesajlarına dönmüş oluyoruz, sıkıntı yoksa yine oraya dönüyoruz, gitar kalitesiz değildir çünkü. Fakat bu kaliteli olduğu anlamına da gelmez, ne yani sapı sökünce fretler mi uçmalı, sap 3-5 derece eğilmeli mi :p
    Şaka bir yana, ben birşey olmayacağını düşünmekteyim. Gitarlar durup dururken de sorun yaratabiliyor çatlaklar, fretlerin kalkması gibi.
     
  17. Bisey olmaz olsa bile 20-30 tl ye birine yaptirirsiniz olur biter,onemli olan gitarin orjinalligi bana kadikoyde gecen sene 76 model diye bir strat satmaya calismislardi,sapi ve seri numarasi tutuyordu fakat sokup damgalarini kontrol etmeye calistigimda ne damga vardi ne de baska birsey bu yuzden alacaginiz gitar eski bir fender ise govde ve sap seri nolarini,manyetik seri nolarini kontrol edin binlerce dolarinizdan olmayin
     

Bu Sayfayı Paylaş