Gitar amplisi mikrofonlamak

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda skatheist tarafından 14 Ocak 2004 tarihinde açılan konu

  1. Amplimi mikrofonlarken karşıma bazı sorunlar çıktı, siz nasıl yapıyosunuz merak ettim .

    Olay : 4x12 bir kabini Sm57 kılığına sokulmuş sm58 ile mikrofonlamak

    1) On-axis olarak mikrofonu speaker cone a dik açı ile tuttuğumda ve yaklaştırdığımda aldığım ses duyduğumun aksine aşırı parlaklaşıyor bütün nazik hatlarını kaybediyor

    2) Off-axis olarak yine speaker cone a 45 ve daha büyük derecede açılar ile tuttuğumda ve biraz uzaklaştırdığımda sorun1 deki sound problemini yaşamıyorum ama bu seferde mikrofonun uzak oluşundan doğan proximty effect yoksunluğundan low-end gidiyo ve cardioid paterninden zerre parça kalmayıp odanın akustiğinden emmeye başlıyo yine olmuyo

    3) Bunları geçtiğimde ampliden çıkan çok minimalde olsa gelen dip gürültüsü ve elektrik sesi ( Vınn vunn gibi, speakerlardan gelmiyo amplinin kendisinden geliyo bu ilginç ses ) mikrofondan felaket şekilde emiliyor ve kayıda yansıyor ve büyük rahatsızlık veriyor

    Siz nasıl mikrofonluyosunuz amplilerinizi nasıl çözüyosunuz bunları?
    Hala speaker simulatorumdan vaz geçemedim bu olaylar yüzünden ama clean tondada biraz gerçek ampli çekti canım tıkandım kaldım
     
  2. 1) Gitar kayıdı yaptığın ortamda fluoresan olmamalı, fişe takılı TV olmamalı, CRT monitörünü kayıt yaparken kapat, amplinin bağlı olduğu fazda Buzdolabı, Fan, Air Condition gibi motorlu cihazlar da bağlıysa onlar da felaket gürültüye sebep olur. Bunları ortadan kaldırırsan gürültü büyük nispette azalır.

    2) Gitarının sinyalinden bir paralel al, diğer kısmı ampliden kulağına gelirken kuru sinyali bilgisayarına kaydet, 5-10 dakika çal. (Eğer sinyali bir patchbay'de ya da Y kablo ile saplama usulü ile ikiye bölüyorsan haberin olsun, saplama usulü sinyal ayırmada sinyal seviyesi 3dB düşer. Dolayısı ile sinyalin ikiye ayrıldığı kablolardan birini geri çektiğinde diğer hattaki sinyal seviyesi bir anda 3dB artıp normale dönecektir, bunu hesaba kat.)

    3) Bilgisayardaki kuru gitarı amplinin girişine geri ver, sinyal seviyesini ayarlayıp aynı distorsiyona getir, diğer ayarlar zaten aynı. Eski sinyal seviyesini not etmeyi unutma, ihtiyacın olacak.

    4) Daha önce çaldıklarının aynısı ampliden sana geri gelirken kulağına Beyer DT100 ya da DT150 tipi kapalı bir stüdyo kulaklığı takıp mikrofonun pozisyonu ile oynamaya başla ve kulaklıktan mikrofonun sinyal dönüşünü takip et. O bahsettiğin problemlerin yokolduğu, tatmin edici netice veren bir konum yakaladığında mikrofonu orada bırak.

    5) Saplamayı ve bilgisayardan ampliye geri beslemeyi çıkar, gitarı tekrar ampliye gir ve kazancı tekrar ilk haline getir, kayıda aynen devam et :D
     
  3. Mahcem'in dedigi birinci madde cok onemli, o faktorleri birbir gozden gecir.
    Amplini sesini bayagi acarsan mikrofonun gain'i ni o kadar acman gerekmez, dip gurultusu sorunu pek olmaz. Ama apartman dairesinde isen tabi komsular kapina duser o baska ;)
     
  4. İlk gelen komşuyu dövünce 2. gelmiyo :) Allahtan ev elektroniğine ayırıcak bütçemiz yok da bilgisayardan başka teknoloji yok odamda televizyondu klimaydı gibi. Monitör çok ciddi bir sorun kapasan olmuyo açsan olmuyo, ondan uzaklaşarak çözüyorum şimdilik.

    Y-kablo ile gitarı çıplak kaydetme fikride çok ilginç geldi, düzgün çalışırsa o iş başka bisürü işede yarar nu deniyecem.

    Bu televizyon fln gibi zararlı cihazların yanında dimmerlarda deli gibi gürültü yapıyor aklınızda olsun, özellikle yarı açık ken. Amplinin kafasından gelen gürültüyüde kafayı kabinden uzaklaştırarak çözdüm, kafanın uğultusu mirofondan uzakta artık

    Beyer yok ama senheiser ev2200 lerle deniyecem dediğini Mahcem üstadım, sonucu yazarım, hatta yeni bişeyler kaydediyorum bitsin koyarım nete. İlginiz için teşekkürler
     
  5. canlı performansta uygulamak üzere amfi mikrofonlamaya çalışıyorum. marshall jtm 60 kullanıyorum.mikrofonlar ise sennheiser e 609,shure sm57,shure pg57.
    hangi mikrofonu kullanmalıyım?
    nasıl yerleştirmeliyim?
    amfiyi ne kadar açmalıyım?
    sahnede bir çok monitör var ötme yada dip gürültüsü olabilirmi nasıl önlerim?
    mic e di box kullanmak gerekirmi?
    mikserde 80 hz ler açılmalımı?
    mikserde mic in alışını kuvetlendiren höde (ismini hatırlayamadım)açılmalımı?
    yada amfiyi direk d.i. out tan mı çıksam?
    fazla soru sordum galiba
    bildiklerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.şimdiden teşekkürler
     
  6. Dene, hangisi istediğin neticeyi veriyorsa onu kullan. Büyük bir ihtimalle SM57 ideal neticeyi verecektir, ama bu zevkler, renkler ve imkânlar meselesi.

    Saydığın mikrofonlar dinamik tip olduğundan hoparlöre ne kadar yaklaştırırsan bas frekanslar o kadar dolgun yansır çıkışa, dolayısı ile 10 ila 30 cm arası ideal olabilir.

    Ampliyi sesini sahnede rahat duyabileceğin ve diğerlerini rahatsız etmeyecek kadar aç. Mikrofon mesafesi ve mikser kazanç ayarlarını sonra yap.

    Mikrofonların monitörleri direkt görmesini engelle, yerleşimi öyle yap. Ayrıca eğer yapabiliyorsan monitörlere giden sinyalin fazını ters çevir ( üzerinde Ø işareti olan buton), bu ekipman yerleşimi doğru yapıldığında ötmeyi önler.

    Hayır. DI (Direct Input) box empedans ve sinyal seviyeleri uyuşmayan cihazlar arasında işe yarar. Mikrofonu mikserin mikrofon giriçşine bağlayacağından öye bir uyumsuzlukla karşılaşmazsın.

    Eğer kastettiğin üzerinde Г işareti olan Hi-Pass Filtre butonu ise, eğer kanallardan birinde veya birkaçında humlama/dip gürültüsü varsa bu butonu kullanarak onu kesebilirsin. Ayrıca ses aralığı o kadar basa inmeyen enstrumanların kanallarında da o filtreyi kullanıp olası humlamalara karşı kafanı sakin tutabilirsin.

    O hödenin adı Gain/Kazanç potansı. "Açılmalı" değil, eğer gerekiyorsa -ki çoğunlukla gerekir- kullanılır.

    Keyfin bilir. Hangisi ile daha iyi netice alabiliyorsan.

    Eh... :)
     
  7. teşekkür ederim mahcem
    mic e609 kulanacağım sanırım.off axis ile center arasında kararsız kaldım.center yaptığımda daha parlak dagılan bir ton yakalıyorum.off axis de ise daha tok mid bass bi ton.clean tone da center distortion da ise off axis i tercih ederim ki bu yüzden ikisi arasında kalıyorum.tweed bi anfi olduğu için olsa gerek bu.off akiste anfiden gelen dip ses daha az duyuluyor.
    sahnemiz biraz küçük ,monitörler epeyce yakın ,bir de sidefill ler var.henüz sahnede deneyemedim. evde yaptım microfonlamayı.ötme konusunda sidefillerden korkuyorum en cok.
    yamaha ga32/12 mikser onun üstünde 80hz diye bir düğme var noise gate gibi bişi sanırım basınca seste bir düşüş oluyo.gain kazanç potansı hödesini ise daha önce akustik enstrümanlarda kullandık.mic in sahnedeki diğer sesleri de alması,ötme yapması gibi sorunlar yaratıyor.
    bi de şu var mici yerleştirdik diyelim eq ayrında tavsiye edlilen bir kullanım varmı.flat ten biraz bass al dediler amfinin orjinal sesi için.
    aslında iş kulağa bakıyor biliyorum ama hani genel bi kullanım şekli varmı diye merak ediyorum. aletler hakkında cahillik de söz konusu olunca zorlandım biraz.insan ses konusunda hiç bir zaman tatmin olamıyor.bu konu hakkında daha önce tecrübesi olanlardan yardım bekliyorum.mahcem sağolsun beni aydınlattı.
    bu arada forumun acemilerindenim dikkat etmeme ragmen neyi nereye yazaçağımı bazen karıştırıyorum.sanırım amfi diye arattığımdan bu sorun oluştu.tekrar özür dilerim.
     
  8. Söylenecek herşey söylenmiş. Evde kayıt sırasında en büyük keyfim olan dimmer ışıklandırmadan vazgeçmek zorunda kalmıştım ona yanarım. (çok teknik konuşurum :) )
     
  9. Ben birkaç yerde kabinin 2 mic ile mikrofonlandığını görmüştüm, biri on-axis diğeri de off-axis'di. Bunun ne gibi bir faydası olabilir?
     
  10. Jeff Lomis'in bahsettiği olayı ben de pek çok ciddi konserlerde falan gördüm. Kabininden gelen farklı frekansları bu şekilde yakalayıp daha sonra keyfe göre mix etmek, eğer bunu gerçekleştirecek yeterli ekipman varsa sanırım en pratik yöntem.
     
  11. On axis aldığınızda hi frequency response artıyor, tizler speakerdan directional olarak yayıldığından tizleşir ses. Off axis de ise o harşlığı yaratan tizlerden kurtuluyorsunuz ama tonu genelden ayırıp yırtılmasını sağlıyan presence danda oluyorsunuz.
    İkisinin arasını tutturmak lazım gerçek hayatta
     
  12. Merhaba.

    Grup olarak albüm kayıtlarına başlıyoruz kısa zaman içinde. Davullar ve basslar stüdyo ortamında kaydedilecek. Fakat gitarları kaydetmek için pek para kalmayacak heralde. Zaten stüdyo ortamında çok verimli gitar kayıdı yapabileceğimizi de sanmıyorum. Artı bir de stüdyodaki teknolojiye yakın bir sistem mevcut evimde (gitar kaydı için). Maudio audiophile pci ses kartı, shure sm58 mikrofon ve şu an belli olmayan fakat en az 60 watt bir Marshall ya da 80 watt hughes&kettner gitar anfisi ile kayıt yapmayı planlıyoruz. Anfi mikrofonlama konusunda tecrübe ve bilgi eksikliğim var. Yazdıklarınızı okudum. Öncelikle Off axis denilen mikrofonlama şekli nasıl yapılıyor? Ne tarz bir mikrofonlama ile distortion tonları daha verimli alınır. Zevk meselesi diyebilirsiniz ama bazen zevk meselesi yüzünden mix işkenceye dönebiliyor. Tavsiye olarak yazdıklarınızın dışında bir iki önemli detay varsa anlatabilirmisiniz? Clean gitar kayıtları için anfi mikrofonlamaya çok gerek var mıdır? Line inden direk kaydetsek çok fark eder mi ? Son olarak da mikrofonlamak, direkt inputtan kayıt etmekten çok farklı sonuç verir mi? Teşekkürler

    Saygılar.
     
  13. Beyler,

    Muhteşem Royer mikrofonlarının web sitesinde efsanevi (Türkiye'de çoğu müzisyen sadece gitarcı isimleri ile ilgilendiği için isimler size şimdi yabancı gelebilir, ama bunlar gerçekten efsanevi) prodüktör ses mühendisleri Al Schmitt, Ross Hogarth, Bruce Swedien gibi isimlerin Royer, Shure SM57 ve diğer bazı mikrofonları kayıtta kullanırkenki resimleri ve bilgileri var, linkini aşağıda veriyorum, bu adamların gitar amplisi mikrofonlamayı nasıl yaptıklarını oradan görebilirsiniz.

    http://www.royerlabs.com/royer_sessions.html

    Kaçırmayın derim.
     
  14. Çok teşekkürler.. İnceliyorum şu an
     
  15. Leslie mikrofonlamayı bile göstermişler 8O
     
  16. Ayrıca muhabbet edecek ve müzik teknolojisinden anlayacak kadar İngilizcesi olan arkadaşlara eski ProSoundWeb Recpit'deki Fletcher'ın forumundan aşağıdaki şu başlığı tamamen okumalarını MUTLAKA VE MUTLAKA öneririm. Özellikle Slipperman lakâbı ile yazan Big Blue Meenie New Jersey stüdyolarından Ses Mühendisi Prodüktör Tim Gilles'in yazdıklarını okumadan geçmeyin, adam "recording heavy rock guitar" olayını bayağı bir yemiş bir ses mühendisi. Tarzı biraz uçuktur, deli bir arkadaş, zamanında karşılıklı çok yazışıp gülüşmüştük orada, o yüzden eğer ilk başlarda nerede şaka yapıyor, nerede ciddi anlayamazsanız kendinize biraz zaman verin, bu adamlar böyle, alayı sıyırık tipler :lol: Ben bu başlığı yazıldığı dönemde gün be gün takip ederken her atılan mesajda "ulan daha birşey bilmiyormuşuz" dediğimi hatırlıyorum.

    A problem with heavily distorted guitars

    ProSoundWeb'in RecPit forumları bir süre önce kapandı, onun yerine aynı domain'de iki ayrı forum başlatıldı, REP ve MARSH. Eğer ingilizceniz yeterli ise oraları da sıkça gözden geçirmenizi tavsiye ederim. Biraz vahşi yerlerdir ama, (özellikle MARSH forumunda) çömezler için ayrılmış özel bölümler dışındaki yerlerde "gitarıma EMC 81 taksam Metallica gibi çalar mı?" gibi sorular sormayın, çok dalga geçerler, zira muhtemelen Metallica'nın kayıdını miksajını yapmış olanlardan bir ya da birkaçı o forumda takılıyordur zaten. O yüzden öyle soruları pek ciddiye almazlar, ortalığa eğlence olursunuz. O yüzden gidin okuyun, sessiz takılın, yol yordam öğrenince çıkarsınız. (Ben birkaç ay sürekli okumuştum ilk defa yazışmaya başlamadan önce, onda da oldukça dikkatli davrandım bir süre, eğer tarzına alışırsanız ufkunuzu genişletici çok şeyler öğrenebilirsiniz oradan.)
     
  17. Selamlar, oldukça cahil olduğum bi konuydu, teşekkürler.

    Royer'ın mikrofonları güzelde baya tuzlu, benim gibi amatör altı bi gitarist için hangi mikrofonları önerirsiniz, çok el yakmayan, piyasada kolay bulunabilecek iş görecek bi alet.

    Bu arada tecrübe ettiğiniz mic.ler hakında da bi şeyler yazarsanız iyi olur herhalde.
     

Bu Sayfayı Paylaş