Gitar Kaydı Hakkında Sorular

Merhabalar,
Gitar kaydı konusunda kafamı karıştıran bir kaç mesele var.
Tarzım rock ve metal ağırlıklı.
Şimdiye kadar kayıtlarımı Boss ME-70 ile direk onboard ses kartına giriş yaparak alıyordum.
Yakın zamanda Focusrite scarlett bundle setini alarak kaliteyi arttırmayı planlıyorum.
Gitar kayıtlarını yaparken me 70 yi direk ses kartına giriş yaparak mı kayıt alayım, yoksa bir adet amplifikatör alarak mikrofonlayarak mı?
Açıkçası müzik bir yerde deneme yanılma, orasını biliyorum ama al-sat yaparak deneme yapamayacak bir bütçeye sahibim.
Ampli olarak Line 6 spider 15 watt ın drive ları hoşuma gitti. Bunu mikrofonlarsam mantıksız mı olur? yoksa me70' i de satıp üzerine biraz daha koyup adam akıllı bir ampli mi alayım? Kafam çok karışık bu aralar.
Yaptığım kayıttan bir örnek :

Not : Apartumanda kalıyorum.
Şimdiden teşekkür ederim yardımlar için.
 
Ben her zaman mikrofonlama denen teknikle kayıt alınmasını seviyorum. Elbette bahsettiğim 4x12 kabinler lakin ev tipi ampli de gayet iyi şekilde netice verir ki kayıt sonrası mix mastering durumlarında baya uğraşmak kılı kırk yarmak falan gerekiyor. Bütün bunlar bir araya gelince kayıt işi mana kazanıyor kanımca. Saygılar ve başarılar.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Açıkçası ampli konusunda da kararsızım. me70 i kayıt almak için bir kere kullandım, daha tam hakim değilim alete.
Ampli konusunda Line6 spider 15 çok mu kalitesiz bir tercih olur. İkinci el almayı düşünüyorum.
Hangi markalara yönelsem daha iyi olur?
 
Bana göre yani deneyimlerime göre 50 watt altındaki amfilerden Roland cube 30 bana en tatmin edici olanı gibi geldi ki gittim satın aldım sahneden kayıtlara her yerde kullanıyorum. Hiçbir ampliye gitara pedala kalitesiz diyecek kalibrede değilim açıkcası :) ama tercihim Roland' dan yana olur bu ayarda bir cihaz düşünüyorsan.
 
Mikrofonlama elbette en iyisi. Ama oldukça düşük akortlarda (7 telliler için G# veya G, 8 telliler için F# veya F, hatta bir de çok gerekliymiş gibi 9 telliler çıktı) çoğu amplifikatör ve hoparlör/kabin, tabiri caizse s.çtığı için, AxeFX gibi donanımları ses kartına girmek mantıklı oluyor.

Ayrıca şu var: Mikrofonlamak için ses açmanız gerekecek. Yanlış anlamayın, bunun amplifikatör ile alakası yok, bizzat mikrofon ve ses kartıyla alakası var. Ses kartı üzerindeki kazancı yüksek tutarsanız, aletin dahili gürültüsünü de işin içine katarsınız -ki hiç hoş olmaz. O yüzden, mikrofonun yakalayabileceği kadar yükses ses şiddetine ulaşmanız lazım. Bunu da göz ardı etmeyin.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Sürekli Standart tuning de çalıyorum. Şu an ekipman yetersizliği nedeniyle vokal yapamıyorum. En düşük Drop-D de çalabilirim. Kafam çok karışık gerçekten. Kendime bir yol haritası çıkartıp ona göre gaza basmak istiyorum. Çıkmaz sokağa girersem çıkması zor olur :)
Açıkçası daha önce pek ampli kullanmadım. 15 watt'lık solid state bir amplinin yarı ses ayarında ne kadar ses verebilir onu bile bilmiyorum. Mecburen deneme yanılma yoluna gideceğim.
 
Merhaba, bir kaç soru sormak istiyorum.
Daw olarak ne kullanıyosun. ?
Ritim gitarları sağ sol hard pan yapmıyosun sanırım yapıyorsan da yeterli aralık bırakmadın ve çok room reverb vermişsin. o yüzden böyle bir boşluk var kayıtta.
Davullar DFH sanırım?
O pedaldan illaki sonuç alırsın ama sorun sadece gitar değil.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
Daw olarak Cubase 5 kullanıyordum, Studio One 2'yi ya da Cubase 7 yi kullanmaya devam edecem duruma göre.
Ritm gitarlar toplamda 4 kanal. ilki %100 solda, ikincisi yüzde 48solda, sağdakiler de aynı şekilde. Panları farklı olan kanalların eq değerleri de farklı. 4 kanalı da çalarak kaydettim.Aksine hiç room reverb vermedim. Zaten bu tekniği ilk defa deniyorum, deneme yanılma oldu benim için.
Davullar evet Drumkit from heaven.
Genel olarak zaten sabit bir sistemim yok şuan, öğrenme aşamasındayım.
 
Merhaba, kayıt için çok uzunca bir süre ne amfi ne pedal kullandım. Sadece gitarı ses kartına takarak çok kayıt almışlığım var. O nedenme me-70 i satıp line6 spider alma fikrin için bir öneride bulunayım. Eğer amfi mikrofonlayacaksan kullanacağın mikrofon, odanın akustiği ve headroom çok önemli. Bu nedenle 'iyi bir' amfi-mikrofon kombinasonu şart. Spider 15 bu konuda işine yaramayabilir, hayal kırıklığına uğrayabilirsin. O nedenle önerim, me-70 i satıp, bir ses kartı veya daha iyi bir processor alman. Çünkü ses kartı alınca yonga programları ile amfi açığına da uzunca bir süre idare edecek kadar kapatabilirsin. Önerdiğim processorler : line6 hd500/hd400/dh300 ; Boss gt-100 ; Vox ToneLab. Bu arada bir fikir vermesi için 15-20 dk içinde sadece hd500 ile alınmış basit bir kaydım var buradan dinleyebilirsin[uğraşılırsa çok daha iyi bir kayıt almak mümkün bu arada]. DM yolu ile detaylı bilgi de alabilirsin. Umarım bir faydası olmuştur, kolay gelsin.
 
Teşekkür ederim cevabınız için. Ses kartı zaten alacağım o kaçınılmaz. Ses kartının bütçesi ayrı. En kötü ihtimal ses kartı aldığım zaman me70 i direk takar kaydederim. Ama amfi ile daha kaliteli ve doyurucu sesler alabileceksem bunun üzerine gitmek istiyorum. Yoksa daha öğreneceğim çok şey var.
Tabi şöyle bir şey de var, harici ses kartı ve me70 in birlikte nasıl tepki vereceğini bilmiyorum şu aşamada.
F/P (fakir/parasız) olayının suyunu çıkartasım geliyor durum böyle olunca.
 
Teşekkür ederim cevabınız için. Ses kartı zaten alacağım o kaçınılmaz. Ses kartının bütçesi ayrı. En kötü ihtimal ses kartı aldığım zaman me70 i direk takar kaydederim. Ama amfi ile daha kaliteli ve doyurucu sesler alabileceksem bunun üzerine gitmek istiyorum. Yoksa daha öğreneceğim çok şey var.
Tabi şöyle bir şey de var, harici ses kartı ve me70 in birlikte nasıl tepki vereceğini bilmiyorum şu aşamada.
F/P (fakir/parasız) olayının suyunu çıkartasım geliyor durum böyle olunca.
Bence amfi alacaksan 'doyurucu olması için' o zamana kadar me-70 ile idare et ve yonga programlarında kendini geliştir.[Amplitube-Guitar rig vs] İstediğin tonu yakalamada uzun vadede çok geliştirecektir. Çünkü yonga programlarını, kayıt programındaki tonlama, EQ ve mix olayını ne kadar iyi yaparsan 'o kadar iyi faydalanırsın' ekipmanından. Bu 'çok' önemli. Bu programları ve ses kartından yararlanmayı iyice öğreneceğin süreye kadar, o süreç içerisinde de para biriktirmeye başla ve bütçen yeterince arttığında Blackstar** ht-5 / Laney cub12 vs gibi 'lambalı' sınıfına girebilecek bir amfi ya da, clean leri güzel transistörlü bir amfi edinebilirsin,[Roland cube, nux, fender champion vs gibi pedallar ile güzel reaksiyon verebilen amfiler] bu şekilde çoook daha verimli olacaktır düşüncesindeyim.

**Blackstar'ın emulated çıkışı 'çok' başarılı mikrofonlamaya gerek kalmadan kullanabilirsin. Ancak mikrofon için de sm57 yi şiddetle öneririm, zaten kült olmuş bir model. Daha uygun fiyatlara mikrofon edinmek mümkün tabiki. Ancak bekleyebildiğin kadar bekleyip alabildiğin en iyisini almak en mantıklı olan olacaktır(sürekli ekipman değiştirmek maddi olarak sıkıntı yaratabileceğinden ötürü söylüyorum).
 
Merhabalar,
Gitar kaydı konusunda kafamı karıştıran bir kaç mesele var.
Tarzım rock ve metal ağırlıklı.
Şimdiye kadar kayıtlarımı Boss ME-70 ile direk onboard ses kartına giriş yaparak alıyordum.
Yakın zamanda Focusrite scarlett bundle setini alarak kaliteyi arttırmayı planlıyorum.
Gitar kayıtlarını yaparken me 70 yi direk ses kartına giriş yaparak mı kayıt alayım, yoksa bir adet amplifikatör alarak mikrofonlayarak mı?
Açıkçası müzik bir yerde deneme yanılma, orasını biliyorum ama al-sat yaparak deneme yapamayacak bir bütçeye sahibim.
Ampli olarak Line 6 spider 15 watt ın drive ları hoşuma gitti. Bunu mikrofonlarsam mantıksız mı olur? yoksa me70' i de satıp üzerine biraz daha koyup adam akıllı bir ampli mi alayım? Kafam çok karışık bu aralar.
Yaptığım kayıttan bir örnek :

Not : Apartumanda kalıyorum.
Şimdiden teşekkür ederim yardımlar için.


Hocam kaydınızı önceden de dinlemiştim ve ilk aklıma gelen şey 'temiz çalmış ama ses aşırı dijital'di. Line 6 mikrofonlamak pek akıl karı değil bana kalırsa. Hatta line 6 tonlarını sevdiyseniz, yine line 6 marka bir prosesör alıp direk sisteme/ses kartına girebilirsiniz. Ancak gel-gelelim madem sordunuz, şimdiye kadar dinlediğim kabin simulasyonları içerisinde üst seviye Palmer'lar dışında hiçbiri doyuramadı beni. Önümde Prodipe tt-1 mikrofon var şu an ve gündüz saatlerinde sesi birazcık daha açabildiğim için kayıtlarımı o şekilde alıyorum. Kesinlikle dağlar kadar fark var, simulasyonlar sesin hacmini yiyor bana kalırsa her şekilde -özellikle palm muting'lerde, ki kaydınızdan hareketle bu işe sizin de önem vereceğinizi düşünüyorum-.

Ha geç saatlerde kayıt almaya mecbuur kaldıysam, elbette kabin simulasyonu ile kayıt yapıyorum. Onda da çeşitli tecrübeler edindiğimden, daha farklı bir eq uygulamasıyla istediğim sesi yaratmaya çalışıyorum ama hiçbir zaman mikrofonun aldığı gibi 'tight' olmuyor. Yalnız line 6 amfiyi mikrofonlamak kulağa biraz komik geliyor açıkçası, değmez yani, güzel bir transistörlü/lambalı amfi alıp daha doğal tonların peşinde olursanız, mikrofonun önemi* ortaya çıkacaktır diye düşünüyorum :)

(1 sene önce mikrofonum gelir gelmez aldığım ve üzerinde pek uğraşmadığım bir kayıt, kullandığım amfiyi hiç sevmezken, kayıtta güzel sonuç vermişti bana göre ama çok daha güzel bir eq da yapabilirdim, problemler var)

(bu da son ekipmanlarımla yaptığım bir kayıt, palm muting'li kısımlara dikkat etmenizi öneririm, tabi iyi bir kulaklıkla/hoparlorle dinlemenizi de) Sesi 2-3 tık açın lütfen :)

Burada kayıtlar çok yüksek ses seviyelerinde falan kaydedilmedi ancak geç saatte alınabilecek cinsten de değil. Kabin simulasyonunda ise geldiğim son nokta şudur;

 
Açıkçası boss me70 i alırken kayıt işlerini kotarır bir şekilde diye almıştım. Line 6 spider drive tonu hoşuma gitti ama kayıt alırken nasıl olur bilmiyorum:)
Ekipman konusunda kara cahilim desem yeridir. Araştırıyorum, ihtiyacım olanı bulmaya çalışıyorum ama iş ekipmana yatırım yapmaya gelince, ya maddi sorun ya da bilgisizlikle ortaya çıkan karar verememe konusu oluyor. Zaten öğrenciyim şuan. Seneye büyük ebatlı ekipman alırsam büyük ihtimal elden çıkartmaya çalışacağım.
@forbidden_city, siz yukarıdaki kayıtlarda hangi ampli ve ses kartını kullandınız?
 
Benim fikrim ne olursa olsun amfi al dostum ileride illa ses kartı alacağım yazmışsın oda alınır ve araya idarelik veya sm57 gelir zamanla böylece daha rahat ve kendini geliştirirsin tabi bu benim fikrim :) Onboard ses kartı ile yaptığım bir kayıt en büyük dezavantajı muteler vs kaldırmıyor daha önce mikrofonlama ile kayıtlarımda oldu şuan bulabilirsem onlarıda atarım fark gözle görülür olmakta bence 1 kere al mikrofon amfi ve ses kartı burdan devam et hemen hepsini alamıyoruz bende öğrenci adamım ama sabır ederek toplamak ve devam etmek daha mantıklı geliyor iyi çalışmalar dilerim dostum :vulcan:
 
Hepsinde farklı farklı, mikrofonun önemi'nde ne kullandığım yazıyor tıklarsanız görürsünüz -hiçbir şey kullanmadığımı- :)

Ben kayıt sonrası mix'e vakit harcıyorum aslında yeterince ancak yine de sorunuza cevap;

Alttaki iki kayıtta da ana ses Tubeman'den geliyor. Channel 3'ü kullanmıyorum hiç. Channel 2 ile joyo vintage overdrive boost'luyorum. Onun dışında yerine göre açtığım dyna comp'um var Mxr'ın.

Bbe sonic stomp maximizer var sürekli aktif
Mxr 10 band eq'da da çok ufak bi ayar yapıyorum belli bile olmayan,

Oradan ses kartına gidiyor (m-audio mobile pre). Sonrası bilgisayar ortamından. Özellikle fx kullanmamayı tercih ediyorum analog ortamda, plug in ile eq üstüne koyuyorum efektleri sinyal sağlığı açısından.

Mikrofonlu kayıtlarda (mesela in my dreams) Tubeman'li setup'ı, Randall bilmem ne amfisine return'den giriyorum. 12 inç bir amfi. İşte şu yukarıda mikrofonun önemi'nde kendisinin preamp'ini kullanmıştım, onun dışında hiçbir kaydımda kendi tonu yok. Hep hoparlöürünü kullanıyorum o kadar :)
 
Çok karışık işler bunlar:)
Ev değiştirme durumum kesinleşince nihai kararı vereceğim,
Blackstar Ht1r head + kabin ya da Laney cube 12. Bunlar dışında da araştırmaya devam edeceğim.
Kayıt kısmındaki eksikliklerimi kapatmam için de araştırmalara deva.
Teşekkür ederim yardımlarınız için. Kafamda üç aşağı beş yukarı bir şeyler şekillendi.
 
Geri
Üst