Cort X'in Bir Tık Üstü.

'Elektro Gitarlar' forumunda Poyrito tarafından 8 Aralık 2014 tarihinde açılan konu

  1. Sevgili arkadaşlar bir kaç haftadır gitar arıyorum kendime, bütçem fazla da değil maksimum ikinci ele 500 TL. Gitar arama sebebim çalması daha rahat ve daha zevk veren bir gitara geçmek.
    Elimde iki tane gitar var biri Cort X1 biri Cort X2.
    Metal müzik çalmaktan hoşlanıyorum.
    Evde amfi yok, Creative hoparlörlerimi ve gitarlarımı Behringer USB alıcısı ile bağlayıp Guitar Rig programı ile ses alıyorum.
    Çalarkende Guitar Pro programına bakıyorum oradan çalışıyorum derslerime.
    SORUM :
    Şimdi arkadaşlar benim gibi evde amatör ,amfi bile olmadan gitar çalan biri yüksek fiyatlı, yüksek markalı bir gitar alırsa farkı anlayabilir mi? (Sen 1.500 TL lik gitar alsanda farkı anlayamazsın çünkü ekipmanın yok, guitar rig ve hoparlör kullanıyorsun)
    Yoksa Cort X'ler sana yeter, 500 TL'ye alacağın gitarın farkını anlamazsın mı dersiniz?
    Bu fiyatlara Cort X'lerden üstün çalması zevkli, rahat, sesleri üstün bir gitar varmı yoksa bütçem en az 1.500 mü olmalı :)
    Engin bilgilerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
     
  2. tunckk

    tunckk

    912
    1,174
    9,005
    Seninde dedigin gibi amfi olmadan cok birsey degismez. Senin yerinde olsam gitar yerine amfi almaya bakarim. 2.el guzel amfi bulabilirsin butcene gore, o zaman caldigin gitar sana farkli gelecektir.
     
  3. Valla bence Cort z42'e hatta bulursan z44'e de bir bak, başlangıç için daha stabil ve iyi bir gitar. Hatta z44 baya iyi bir gitar, 2. elde 400-500 TL gibi fiyatlara bulunabiliyor, x2'i rahat döver. Guitar Rig'i hiç sevemedim ve sevmeyeceğim, bulursan Pod v2(kraldır), hatta ucuzundan Behringer v-amp2 al, inan daha mutlu olursun. Yine MS Shakti gibi preamp'e (özellikle kabin simülasyonu içeren versiyon olmalı) de yönelebilirsin. En azından amfi tonuna benzer birşey alırsın, keyfin yerine gelir, öbür türlü gitardan soğursun.
     
  4. Hocam şimdi Z42 ya da Z44 bakarsam amfim olmasa bile Cort x2 ile farkını anlayabilirmiyim?
     
  5. fx looplu bir anfi alırsan ilk etapta guitar rig i fx loop a girersen cort x2 ile de bir süre daha idare edebilirsin...bütçeye göre alabileceğin en iyi anfiyi almaya çalış...
     
  6. hiç paranızı yok yere harcamayın.. Bu eşikteki tüm gitalar hemen hemen aynıdır... forumda 550 tl ye rg470 vardı, onu alsaydınız keşke.
     
  7. Selam, ben Cort EVL K4 kullanıyorum, benim parmaklarım bayağı kısa ve tombiktir. Genelde arkadaşlarım benim rahat çalabildiğim bir gitarı hemen herkesin rahat çalabildiğine inanır :) (Yuh yani bu bile çalabiliyorsa... derler) EVL K4'ün ikinci elde fiyatları 600TL civarında. X serisi gitarlara göre sapında ciddi bir rahatlık var. Mesela bana Cort X'in sapı çok düz ve yapışkan gelmişti(tabiki yapışkan değil :) o benim hissettiğim) oysa EVL serisinde sap oldukça kaygan ve eli yormuyor. Bu fiyat aralığında, amfi olmadan algılayabileceğin farklar gitarın ergonomisine yönelik farklar olacaktır. Bir de EVL serisinde kullanılan EMG manyetikler metal çalmak için elindeki gitarlara göre daha iyi ancak amfi olmadan bunu ayırt edemeyeceksin. Ben de arkadaşlara katılıyorum ve o fiyata amfi bakman bence senin açından daha iyi olacaktır.
     
    gurkanisevic bunu beğendi.
  8. Hocam RG470 ile farkı anlarmıyım dersiniz?

    Hocam EMG manyetikli gitar alsam bile amfi kullanmadan farkı anlayamacakmıyım diyorsunuz yani :)
    O zaman sadece çalımı rahat bir gitar mı elde edeceğim Cort X2'ye göre.
     
  9. şimdi anlamasanda orta seviyeye geldiğinde gitar değiştirmek zorunda kalmazsın..
    Ayırca ne çalacağın daha önemli. Herşeyi çalar diye bir gitar yok.
     
    Son düzenleme: 9 Aralık 2014
  10. Hocam metal müzik çalıyorum, işte dimmuborgır, six feet under, cradle of filth, slayer gibi.
     
  11. dimmuborgır çalıcaksan, cort dan vazgeçme , Cort; dimmuborgır ile güzel (=
     
  12. Yani bu sorgulamanın sonu yok, o olmadan şunu anlar mıyım, bu olmadan şunu anlar mıyım filan. Olduğu zaman alarsın, basit bir pod ile çok net olarak x2 ile z44 arasındaki tonal fark anlaşılır. Ayrıca olay sadece ton de değil bir de işin akort tutma, entonasyon, klavye durumları da var. Başta birçoğundan birşey anlamayacaksın o sebeple alabileceğinin en iyisini alıp gelecekte de yararlanmalısın.
     
  13. Amfi olmadan single - humbucker manyetik farkını rahat anlarsınız ama bilgisayar programlarında dijitalleşmiş ses aşağı yukarı hep aynı kalır. Bu arada bu durum gitarlar arasında bir fark olmadığı anlamına gelmez tabi, sadece bu programlar gitarın gerçek gücünü yansıtmaktan uzak kalır demeye çalışıyorum. Bir de @CoolDoG 'un bahsettiği farklar var. Yani rahat bir gitar derken olay sadece elin rahat kayması değil, akort tutmayan gitarlar var, ne yaparsan yap adam akıllı ayarlanamayan gitarlar var, gofret kasa dediğimiz tonu berbat ve en ufak darbede un ufak olan gitarlar var :)
     
    CoolDoG bunu beğendi.
  14. Ben en iyisi İzmir'den birinden adam akıllı bir gitar bulup evde deneyim :) Hemen ilan açayım elinde fazla gitarı olan varsa 1 günlüğüne kiraya versin bana :D
     
    patlakkulak bunu beğendi.
  15. en güzeli. Yakınında gitarı olan insanlarla iletişime geç, alacağın gitara karar vermeden önce olabildiğince çok gitarı eline alıp tecrübe etmeye çalış o zaman yavaş yavaş neyin hoşuna gittiği belirginleşir :)
     
  16. tunckk

    tunckk

    912
    1,174
    9,005
    Kardeş sen yanlış anladın yazılanları. Özet şudur bu fiyatlarda alacağın gitarlar aşağı yukarı aynıdır. Yani yeni bir gitar alarak daha güzel sesler duymayacaksin çünkü diğer ekipmanlarin yok. Yapman gereken öncelikle amfi edinmek , gitarını sonra degistirirsin. Pc hoparlorune Suhr ESP Jackson baglasan da duyacaklarin 300 tl lik gitardan farklı olmayacak. Ha amacın güzel kaliteli sesler duymak değilde başka birseyse o zaman birşey diyemem.
     
    gurkanisevic ve patlakkulak bunu beğendi.
  17. Anladım hocam şimdilik tek amacım daha rahat klavyesi olan bir gitar istiyorum amfiden önce. Madem ses fark etmeyecek amfi olmadan bari rahat çalabileceğim klavyesi rahat bir gitar alayım
     

Bu Sayfayı Paylaş