Linkin Park tonu

'Elektro Gitarlar' forumunda leonjohancool tarafından 2 Eylül 2006 tarihinde açılan konu

  1. O kadar arayıp bir türlü çıkartamadığım bir ton bu. Mesela somewhere I belong'un tonunu alabileceğim bir pedal ve pedal kombinasyonu nedir? DS-1 Compressor wah alakasız pedallar ya da ben beceriksizim. V-amp 2'dede benzer bir ton bulamadım. Çalan birisi varsa açıklayabilir mi?
     
  2. mxr pedallar
     
  3. Arkadaşım öyle bir ton yok yanlışın var...
     
  4. dimarzio drop sonic pick up al gitar mahogany olsun ve sitelerinde bilmiyorum var mıdır ama bu gear bölümü varsa oraya da bi göz at veya olmadı mı, www.guitargeek.com dan bi linkin park die arat :)
     
  5. çok sağol... işin sırrı gitarda demekki :D

    Boss TU-2 Chromatic Tuner
    Boss CS-3 Compression Sustainer
    Boss DD-5 Digital Delay
    Boss CE-5 Chorus Ensemble

    bunlar öyle çok ahım şahım sert sesi tek başına veremezler :D tekrar sağol
     
  6. Terry C. McInturff Taurus Sportster guitars
    Ibanez 7-string guitars
    PRS Custom 24 guitars
    Mesa/Boogie Dual Rectifier heads (2)
    Mesa/Boogie 4×12 cabinets (4)


    İşin sırrı sanırım burda olsa gerek ama sanırım o istediğin tonu almak için özellikle 7telli gitara ihtiyacın var o 7. tel çok fark yaratıyor emin ol :)
     
  7. bişi değil yaw ayıp ettin ;)
    yannız 7 telli alırsan maun weya walnut bi gitar al da gitar karakter sahibi olsun :D

    şaka bi yana gerçekten 7 telli almayı düşünürsen ibaneze bulaşma derim ben bi universe,bi japon rg alamadıktan sonra.
    ayrıca aklında bulunsun lp'nin gitaristi prs marka gitarında d-sonic pu kullanıyor bunun tona da katkısı büyük pedal medal amfi onu pod'la falan kapatırsın ama gitar ve manyetik büyük etken bnce.
    eğer 7 telli alırsan zaten bnce usa'dan falan getirirsen burdan alacağın bi washburn'den,ne bileyim 7 telli bi kore ibo'dan çok daha süper gitarlar alabilirsin mesela schecter falan :)
     
  8. o zaman 7 telli gitar için gelecek yılı beklemem gerek :) yolum düşecekte bi USA'e :D ekipman manyağı yapıcam kendimi :D
     

  9. bende tam olarak bunu yazıcaktım yani işin sırrı tamamiyle burda gizliyken delay chorus pedallarında tonun sırrını aramak biraz garip geldi bana
    yoksa benmi yanlış düşünüyorum :D
     
  10. kayitlardaki masterin ve miksaji da unutmayalim lutfen
     
  11. power akorlarda ikinci sesi bir oktav aşağıdan alarak basmaya çalış örnek;

    b5 x,2,4,4,x,x iken 2,2,4,x,x,x diye dene bunları petrucci daha güzel öğretiyo oda bi ayrı :D
     
  12. olay bi çok mükemmel sound gibi mesa boogie dual rectifier e bakar.

    haa köprüdeki dimarzi d-sonic i de unutmamak gerek. :wink:
     
  13. En önemli şeyi söyledin aslında.224 şeklindeki powerchordlar sahiden de hayvan gibi ses veriyo.Böyle basslı basslı :D
     
  14. tabi setup ın rolü büyük. ama bu akorlar zayıf tonlarda bile bi gerginlik veriyo böyle nası desem "huge" bi sound
     
  15. Bizim insanımızın "şunun tonu,bunun tonu" merakı ne zaman dinecek çok merak ediyorum :roll:
     
  16. hiç bi zaman dinmicek dinmememeside lazım bendce :D bende beğendiim grupların tonlarını yakalamaya çalışırım çoğu zaman bence yanlış bişi deil :) parçaları gerçek tonlarında çalmak daha bi güzel oluo sankim ;)
     
  17. barda çalarken bir parçaya istek geldi diyelim. Atıyorum Marilyn Manson - Sweet Dreams... Bizde çalıcaz, napalım söyle çok hafif bi drive ile mi o soloyu atıyim. Akorları hafif drive ile bi yere kadar idare eder ama clean'e yakın bi drive ile o soloyu at bakiyim nooluyo? İnsanlar seni bi daha kaç kere dinlemeye gelir? Bar işletmecisi seni kaç programa daha çıkarır? Bi daha ne kadar sürede yeni bi bar bulabilirsin düzenli çalmak için? Çok mantıksız bi şey yazdığının farkına varmışsındır umarım... Cevap veren ve yardımcı olmaya çalışan bütün arkadaşlara teşekkürler
     
  18. leonjohancool ,asıl burda linkin park'ın tonlarını elde edebileceğini sanman mantıksız birşey.. öyle bir konu yok çünki linkin park bile her konserinde aynı tonları yakalayamaz emin olabilirsin.. :wink: bu iş bambaşka teknik konularla bağlantılıdır, hele hele albümden bir parça alıp karşına oradaki tonlar için uğraşıyorsan bu tamamen saçmalık olur sonuçta orada dinlediğin sound milyon dolarlık bir projenin parçası..

    Kısaca sen aynı ekipmanı al koy karşına, yine bir eksik var abi bu nedir diyeceksin kendi kendine-ki tuşe olayına hiç girmiyorum.
     
  19. Yazdığımda mantıksız bir şey yok :) Bu siteye üye olduğum günden beri sürekli birileri birilerinin tonunu arıyor :) Malmsteen tonu yok petrucci tonu yok bilmemne tonu.

    Bende yıllardır canlı program yaparım,halende yapıyorum.Bir müzisyenin canlı performanslarda nelerle karşılaşabileceğini,bu durumlarda neler yapması gerektiiinide az çok biliyorum.Yabancı olduğum bir durum değil yani :)

    Bir müzisyenin "tonu" ayrı bir olaydır,o tona "yakın" ton olayı farklıdır.Bu iki durumu çok iyi ayırt etmek gerekiyor zira boşuna kendinizi yormuş olursunuz.

    Bir müzisyenin tonunu etkilyen o kadar faktör varki.Kullanılan envai çeşit ekipman,bu ekipmanların ayarı ve parametreleri,birbirleriyle olan ilişkileri(etki-tepki olayı), ve en önemli is tuşe.Bunun la birlikte kayıtlarda kullanılan ekipmanlar kayıt aşamalrı v.s. ...

    Bir müzisyenin tonunu etkileyen bukadar faktör varken kalkıp "şunu bunun tonu" şeklinde arayışlarda bulunmak boşa çırpınışlardır.

    Bar programlarındaki istek olayına gelincede:Bar olayı zaten cover olayıdır :) İnsanlar oraya malmsteen ,petrucci yada Linkin PArk ı dinlemeye gelimoyrlarki :) .O an program yapan grubu ve şarkılarını dinlemeye geliyorlar,o parçaların orijinalini çalmakta zaten "cover" olmuyor.Karşı taraftanda böyle bir ısrarlı talep varsada "ozaman kal Linkin Park ın konserine git" demekten başka bir çare kalmıyor malesef. :)

    Şunuda özellikle belirteyim: benim eleştirilerimd farkedeceğin üzere yapıcı eleştiriler.Amacım yardımcı olmak,artık insanların bazı gerçekleri görmelerini sağlamak.Haddim olmasada bazen dayanamıyorum ve bu işe kalkışıyorum :D

    Umarım yazdıklarımada alınmazsın :)

    Saygılar,sevgiler...
     

Bu Sayfayı Paylaş