Classic Series 50s Stratocaster Sustain Yardım!!

'Elektro Gitarlar' forumunda egehanbirge tarafından 16 Ocak 2015 tarihinde açılan konu

  1. Arkadaşlar birkaç hafta önce standard mexico stratocaster'ımı ,classic series 50s stratocaster ile takasladım.Eski gitarım standard mexico olmasına rağmen full lambalı amfide hafif reverb ile gayet tatı ve akustik bir sustain yakalayabiliyordu.Ancak yeni aldığım classic series 50s stratocaster'da bentlerde istediğim sustainli cleanleri yakalayamıyorum.Genellikle David Gilmour tarzı çalarım tüm parçaları.Acaba sorunuma Seymour Duncan SSL-5 Bridge ,Fender Custom Shop 69 Middle ,Fender Custom Shop Fat 50 Neck manyetikler çare olur mu ? Bu setup'a geçene kadar nasıl eski sustain reverb randımanını sağlayabilirim.Yardımcı olursanız sevinirim.İyi akşamlar :)
     
  2. Dostum gitar ayarlarini vs kontrol ettin mi sap entr. Vs belki ondan kaynaklanabilir
     
    egehanbirge bunu beğendi.
  3. Tabi ki en başta onları halletim tekrar tekrar hemde o konuda sıkıntı yok.
     
  4. 50s stratocasterın stok olarak istediğin vermesi gerekiyor.Bence sap ayarı ve tel yüksekliğiyle alakalı olmalı,manyetiklerin sustaini çözebileceğini düşünmüyorum.
     
    egehanbirge, forbidden_city ve EMM bunu beğendi.
  5. Eğer çok iyi bir gitar kulağın yoksa eskisini çok uzun süre çaldı isen alışmadığından dolayı da olabilir hocam, bende de ne zaman yeni bir gitar denesem benim elimdekinden kötü gelirdi ama zamanla anlıyordum farkı, bence modifiyeden ziyade biraz elindeki gitarı kullanmaya bak. Ha yok hocam gitar konusunda baya iyiyimdir hemen anlarım diyorsan o zaman üstte belirtildiği gibi ayarlarına baktır manyetik modifiyesi ile o iş zor biraz.
     
    egehanbirge bunu beğendi.
  6. Stratlar hakkında derin ahlam kesecek biri değilim. Ama şöyle bir yazı var:

    Fender Standard Stratocasterlar (Meksika Üretimi)

    Burada yazana göre, takasladığın Standart Meksika'yı stok manyetiklerle kullandı isen ve şu anki gitarında da düşükçe çıkışlı Alnico manyetik varsa bu yüzden ton zayıf ve sustain düşük geliyor olabilir.
     
    Son düzenleme: 17 Ocak 2015
    egehanbirge bunu beğendi.
  7. Ya insan anlıyor. Çalarken gitardaki rezonansın 1 milisaniye sonra nasıl olacağını kestirebiliyorsun yani, bu yüzden bir vibratoyla süslenmiş uzayan notanın biteceğini hissediyorsam yamulmayayım diye erken bitirip başka notaya geçiyorum ya da penalıyorum. Ve tüm bunlar olurken gitar amfiye bağlı değil :) Yani akustik olarak rezonansı ne durumdaysa onu hissediyorsun çalarken.

    Haliyle demek istediğim manyetikle ilgisi yok bana göre. Yani manyetik ile devasa farklar oluşmaz, çok can sıkıcı bir eksiklik varsa muhtemelen action ayarlarıyla ilgilidir. Zaten ses normal şekilde uzuyor ama daha fazlasını istiyorum diyorsanız bunun binbir sebebi olabilir, ağaç, bağlantı, fret, üst eşik, alt eşik, manyetik vs.

    Sözün özü: bir video alabilirsek daha iyi tespit yaparız.
     
    egehanbirge bunu beğendi.
  8. Bu örnek mantıklı. Çünkü Meksika Standardlarda seramik manyetik var ve hem sustain hem de ses yüksekliği açısından Alnico V vintage yüklü 50's strata oranla daha baskındır.

    Tabi bu arada sizdeki setup nedir onu da bilmiyorum ama David Gilmour'ın bendlerdeki sustain için her daim compressor (Boss CS-2) kullandığını hatırlatmak isterim.

    Peki burada asıl sıkıntı nedir? Ton olarak vintage olsun ama deli sustain olsun deniyorsa yan ekipman lazım. Deli sustain olsun ama tam anlamıyla vintage ton için yan ekipman olmasın deniyorsa da manyetikler değiştirilebilir ama bence üzerindeki manyetiklerle David Gilmour seti olarak anılan o manyetik seti arasında olsa olsa Kohm farkı vardır ve tabi ki bu da hem headroom hem de yüksek ses açısından katkı sağlar gibi görünse de beklentiyi karşılamayabilir.

    Başka bir açıdan bakarsak da her gitar farklıdır. Yani hiç ummadığınız bir Squier bile muhteşem bir tona sahip olabilir ve yanında duran bir Amerikan strata insanların "sen ne ayaksın!" dercesine bakmasına sebep olabilir. Bunun da tek açıklaması ağaç dediğimiz malzemenin belli bir standarda sahip olmaması. Yani sırf adından veya modelinden dolayı "işte budur!" deyip ilk gördüğümüz gitarı alıp da hayal kırıklığı yaşanmasının sebebi de budur. Gitar denenmeden alınmamalıdır kısacası. Örneğin şu anda Ibanez RG1570 kullanıyorum ve açıkçası gitardaki sustain muhteşem. Üstelik Floyd Rose gitar ve ıhlamur gövde olmasına rağmen.

    Velhasıl kelam, her gitar ayrı bir dünya...
     
    egehanbirge bunu beğendi.
  9. Arkadaşlar ,Ankara'dayım getir sevabına bir bakayım diyen biri çıkarmı ki aramızda ,kafayı sıyırcam resmen ya.. Yorumlara da çok teşekkür ederim ,farklı açılardan bakma fırsatım oldu konuya fakat çözümleyemiyorum...
     
  10. Aynı gitardan bende de vardı... Sustan inanılmazdır.. Kesinlikle manyetik yada action ayarı ile ilgil... Detay bilgi isterseniz seve seve yardım ederim... Ö.m. atıyorum...
     
    egehanbirge bunu beğendi.
  11. Manyetikler alakası şu şekilde...gereğinden fazla yaklaştırca direk tellere gelen çekim alanı arttığından sustain düşüyor...telin salınımı hemen sönüyor...hatta entonasyon sorunu dahi yapar... :)
     
    egehanbirge, Clamper ve EMM bunu beğendi.
  12. EMM

    EMM

    736
    816
    4,556
    Yarin (Pazartesi) Cayyolu tarafina gelme sansin var mi? Metronun son duragina cok yakin oturmaktayim.

    Ben evde olacagim saat 14:00-15:30 arasi, saglam bir bakim cekerim senin gitara. Hem de bendeki Road Worn'la kafa kafaya vururuz.

    Not: Para karsiliginda degil, amac takilmaca :)
     
    egehanbirge, Clamper ve dthakankoca bunu beğendi.
  13. Izmir den bile gelinir :)
     
    egehanbirge ve EMM bunu beğendi.
  14. EMM

    EMM

    736
    816
    4,556
    Hakan abi ne zaman istersen, cok memnun olurum :)
     
    dthakankoca bunu beğendi.
  15. Elbette ama manyetiği çok çok yukarı kaldırmak lazım, ki bunun olasılığı action sorunu olasılığından daha azdır diye yazmadım :) Yani tabi bu da kontrol edilmeli ama. Bakalım problem ileride çözülünce ne denecek merakla bekliyorum :D
     
    dthakankoca bunu beğendi.
  16. Abi şu an ankaradayım ,özelden telefonumu yazıyorum sana mutlaka geleceğim yanına ,elbette takılmak isterim çok :) Çok teşekkür ederim yardım eli uzattığın için ,nasıl mutlu ettin bilemezsin :)
     
  17. EMM

    EMM

    736
    816
    4,556
    Ne demek yahu, lafı bile olmaz. :) Ben aldım numaranı, yarın telefondan yazacağım sana Whatsapp'dan.
     
    egehanbirge bunu beğendi.
  18. turkrock yine abiliğini konuşturuyor çok teşekkür ederim gerçekten :)
     
  19. Çok teşekkür ederim abi ,facebookta takipteyim..
     
  20. EMM

    EMM

    736
    816
    4,556
    Cidden lafı olmaz, hiç dert değil. Abilik falan da değil, arkadaş kıyağı diyelim. Ne de olsa ortalama aynı yaşlardayızdır. :)

    Birbuçuk saat boşluğum olacak gibi, o ara bakalım gitara. Dediğim gibi, Whatsapp'dan yazıyorum yarın...
     

Bu Sayfayı Paylaş