Ibanez sevdaniz ve ihlamur agaci sevdanizi hic anlamiyorum. Zevkinize saygi duyuyoruz ama bizide anlayin artik.
Ibanezi sevmiyoruz cunku :
gitar bir yere deyse boyasi dokuluyor,
Ibanezin yildizlari satriani, vai, paul gilbirt da maun ve alder agacli gitarlar kullaniyorlar,
Ibanez ihlamur satmaya çalışıyor ama tonlar koyu, sustein dusuk, köprü sistemi kotu, tonlar dogal degil.
ibanez gitarla ne tam bir blues yapilir ne de tam metal.
Ortada bir yerde kalir. Su iş icin bir gitardir diyemezsiniz.
Olup bitecegiz bir tonu yoktur. Japonlar gibi soguk gitarlardir. Bence kalitesine gore pahalidir. Japon ibanez yeri Schecter tercih ederim.
Dediklerinizin %80'i yanlış.
* Önce bir davet ile başlayalım. Ankara'da iseniz envai çeşit üst düzey gitar ve türünün en iyisi lambalı amfiler ile canlı konser ses seviyelerinde A-B testi yapalım. RETRO stüdyosunda muadili bir test, bir önceki Turkrock buluşmasında en az 10 kişi huzurunda yapıldı. Suhr Modern, Custom Shop ESP (Alder), ESP KH-3 Pushead Spider(Mahogany), ve tabii EMG set takılı Schecter(Mahogany) dahil bir çok gitarla denedik. İstisnasız herkes, "high gain" ritim partisyonlarında K-7 ve RG 550 en iyileri dedi. Bunu metal için bir referans kabul edebiliriz herhalde. Bunu daha sonraları da çokça denedik; Soldano, ENGL, MESA, Peavey vs. ne kadar high gain amfi varsa durum sabit. Bunların arasında telecaster kullanan adamlar da var. RG 550'niz olur sahnede Pride and Joy çalmazsınız saygı duyarım ama Ihlamur'un homojen (yoğunluğun hemen her yerde aynı olması) ve görece izotropik bir yapısı var. Bunun da yüksek drive da fazladan bir tightness getirdiği su götürmez. Lakin bütün baz frekanslar ve sağdan soldan fırlayan harmonikler kontrol altında. Bu metal için ideal bir altyapı sağlıyor. Metal çalmakla keman çalmak bambaşka şeyler...
* Sustain çok çok zor bir konu, bunu forumda adam akıllı tartışmamız imkansız. Ya teker teker ölçebiliriz farklı gitarlarda ve herkes ne çıkarsa kabul eder( hatta yapmadığımız kabahat). Ya da sadece tartışacaksak katılımcıların bazı şeyleri gerçekten anlaması lazım örneğin: (
http://en.wikipedia.org/wiki/Euler%E2%80%93Bernoulli_beam_theory). Bir çok insanın yaptığı şekilde sadece sap kalınlığını sustaini ve alt frekans cevabını belirleyen ana etken kabul etmek bir yanılgıdır mesela. Burada duralım.
* JS2410 ve JS2450 modeline kadar ekseriyetle hemen bütün JS modelleri(JS 1600 gibi başarısız istisna haricinde) basswood, şu an JS 1200'ler ki orijinal JS modellerinin tek varisi, basswood olarak satılıyor, ilk jenerasyon JEM'ler de öyle ki hala FP2 modeli Basswood ve alder modellerden (
JEM7V WH) daha pahalı...Hadi biz eski kafalıyız. Tosin Abasi gibi extended range 8 tel çalan benimse dinlemeye tahammül edemediğim metalci adamın signature gitarı da ıhlamur. ABD satış fiyatı 4000 dolar. Paul Gilbert'ın son signature fireman modeli öncekilerden çok daha hesaplı ve Çin'de yapılıyor. PGM serisi hep ıhlamurdu... Suhr, Grover Jackson, Carvin, ve Music Man'den de tonla minimum 3 schecter Jeff Loomis fiyatı eden gitar sayıp dökebilirim... Schecter gitarları gerçekten seviyorum bu arada.
* Lakin el insaf Schecter'in üstündeki FR köprüler üst düzey EDGE serisi köprülerin yanından yakınından geçemez. Ancak OFR ile karşılaştırabilirsiniz. Aktif olarak yüzen köprülere kafa yoran tek şirket İbanez'dir. Üretimi de GOTOH yapıyor. Yine Suhr'un modern serisinde de GOTOH tercih nedeni OFR değil.
* Doğal değil şu bu gibi argümanlar tartışmayı başlamadan bitirecek kadar sübjektif, şarap seçmek kadar komik ve tutarsız, ancak A-B testinde istisnasız Maun'u Ihlamur'dan ayıran adam söylerse kabullenirim. Tek kişi tanımıyorum. Lütfen bilenler beni yönlendirsin kabule dünden razıyım.
* Ben maun seviyorum diyene diyecek lafımız olmaz, bu iyidir bu kötüdür diyene ise ancak lafının arkasında durabilirse gık demeyiz.