Cubase Kayıt Sorunu

#1
Aslında sadece Cubase değil diğer kayıt programlarında da olan bir sorun. Cubase 5'e Guitar Rig, AmpliTube programlarını ekledim ancak bu programların birinden preset açıp kayıt aldığımda sadece clean ses kayıt ediyor. Preset'ı seçtiğimde sorun yok yani o preset geliyor ama recording yapıp durdurduğum zaman efektler gitmiş olarak kayıt ediyor.
Ses kartım Line 6 Pod Studio GX. Ayarlarım şu şekilde;





 
#2
cubase da eğer freeze yapmassan zaten kayıt kanalını dry olarak kayder burda bir sıkıntı yok. out bus da ve VST audio system de ses kartını seçmen gerek. eğer kayıttan sonra kuru ses duyuyorsan da kayıt yaptığın kanaldaki insert i VST i Amplitube veya guitar rig olarak seçmelisin
 
#3
cubase da eğer freeze yapmassan zaten kayıt kanalını dry olarak kayder burda bir sıkıntı yok. out bus da ve VST audio system de ses kartını seçmen gerek. eğer kayıttan sonra kuru ses duyuyorsan da kayıt yaptığın kanaldaki insert i VST i Amplitube veya guitar rig olarak seçmelisin
ASIO GX yazan sanırım ses kartım. Çünkü seçeneklerde Line 6 Pod Studio GX diye bir şey yok. Guitar Rig ayarlarında da ses kartı olarak ASIO GX yazıyor mesela. Acaba ses kartını bilgisayara tanıtamamış mıyım diycem ama öyle olsa nasıl Guitar Rig ya da diğer programlardan gecikmesiz falan çalıyorum.
 
#5
gitar kanalının üzerine tıkla . Sol tarafta inserts yazıyor kullanmak istediğin programı oradaki boş kutulardan herhangi birine tıklayıp seç ondan sonra kayıt al. arkadaşların dediği gibi yüzde 99 standalone kullanıyorsun programı. dediğimi yaparsan sıkıntı kalmayacağını düşünüyorum
 
#6
Merhaba,
Cubase sesi yalın (Clean) kaydeder. Arkadaşların dediği gibi insert bölümünden Guitar rig programını efekt aleti olarak açmalısınız. Siz sesi distortionlı duyarsınız ama gene o sesi Clean kaydetmiştir. Bu kötü değildir. Tam tersine çok iyidir. Clean kaydettiği için zamanla ritim gitar ve bass gitar solo gitarın tonal uyumları açısından guitar rigden tonunuzu değiştirebilirsiniz.

Şu video size yardımcı olabilir
 
#7
Hayır arkadaşlar standalone kullanmıyorum. Guitar Rig'i Cubase'den "Inserts"den açıyorum zaten. Dediğim gibi sadece Cubase'de olan bir sorun değil bu, clean kaydı diğer kayıt programlarında da veriyor. Sadece Guitar Rig'in kendi recorder'ında efektli kayıt alabiliyorum. Ve sadece Guitar Rig'in preset'larında değil Amplitub falan da aynı. Videoyu izledim, aynılarını yapmıştım ben de zaten :)
 
#12
Aslında sorununuzu tam olarak anlamadım ama şu olabilir;
Kayıt alırken cubase de seçili kanalda monitör seçeneği açık olmalı kayıt esnasında, ama aldığınız kaydı dinlerken monitörü kaldırmalısınız. Bu işlemlerdemi bir sıkıntı var.
 
#15
Aslında sorununuzu tam olarak anlamadım ama şu olabilir;
Kayıt alırken cubase de seçili kanalda monitör seçeneği açık olmalı kayıt esnasında, ama aldığınız kaydı dinlerken monitörü kaldırmalısınız. Bu işlemlerdemi bir sıkıntı var.
Evet ya nasıl aklımıza gelmedi, normal olarak dikkat ettiğimiz için bize herkes de bunu böyle yapıyordur herhalde mantığı hakim oluyor, o sebeple de sormak aklımıza gelmiyor, güzel yakaladın üstad :) bu gibi sıkıntılar olmaması için ses kartının dahili direct monitoringi olması yararlı oluyor, tabi pluginle simülasyon kullanırsak o da fayda etmiyor, insert'ten plugin takıp software mon. almak gerekiyor...
 
#19
Pardon eksik söylemişim playback esnasında monitoring insertleri bypass mı ediyor demem gerekiyordu. Çok ilginç hiç hatırlamıyorum ama dediğim gibi yıllardır elimi sürmedim, unutmuşumdur muhtemelen.
 

Üst