Ses Kartına Pedal Bağlamak?

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda Wasp tarafından 7 Nisan 2015 tarihinde açılan konu

  1. Amfi alacak gücüm yok ucuza alacaklarımın da beni keseceğinden emin değilim. Sadece gitarım ve ses kartım var. Ses kartındaki cleanlerden memnun olsamda drivelardan memnun değilim. Çok sahte geliyor. Ayrıca dip sesi öldürmek için Pod Farm'dan noise gate volumunu çok açmak zorunda kalıyorum o zamanda ton falan kalmıyor zaten. Ses kartını bağlayıp Pod Farm programından amfi seçsem ses kartıyla gitar arasınada pedal bağlasam, sadece reverb ve clean amfi kanal açsam programdan nasıl olur? Yine aşırı dip gürültüsü olur mu? Yoksa amfi simülatörü mü önerirsiniz.2ü-. Ms pozitron twin amp var mesela 220 TL ama onada kabin ve kabin simülasyonu lazım sanırım. Nasıl çözümler var elinizde. Gunduz ses sistemine giriyorum akşam kulaklıkla çalıyorum gürültü olmasın diye o yüzden önerileriniz kulaklık opsiyonuda barındırırsa çok güzel olur.

    Ha birde en sevdiğim şey evde şarkılara eşlik etmek ses kartından şarkı arasında kanal değiştirmekte keyif falan bırakmıyor :)
     
  2. ms shaktinin içinde kabin simulatoru var diye biliyorum, en azından di box vardı ve gerçekten benim işime yarıyordu.
     
  3. ses kartının modeli nedir?
     
  4. @DaggerStroke
    Line Gx
    @mmukoza
    Ms Shakti almak daha mı mantıklı olur ses kartına pedal bağlamaya göre?
     
  5. Dostum merhaba. Senin sorduğum şekilde ben kullanıyorum. Bebeğimiz olduğu için geceleri bu şekilde çalıyorum. Gitar-pedal- seskartı-ve amfi ımpulse respons yazılımları ile gayet güzel tonlar alıyorum. Bu şekilde güzel sonuçlar alabilirsin.
     
    Wasp bunu beğendi.
  6. BIAS'ı bir denemeni tavsiye ederim :)
     
  7. Windows için olanı var mı yada tam adı nedir googleda başka şeyler çıkıyor :)
     
  8. Efektlendirmeyi bilgisayardan yaparsın. Ancak ana gitar sound'u analog olmadığı sürece illa bir yapaylık olacak. O yüzden kesinlikle Ms Shakti diyorum.

    Naçizane Bir Pedalboard Demosu( Ms Gt-2, Blues Player, Green Mile Vs.) | turkrock.com

    Burada seslerini duyabilirsin. Ben ayrıca Di-box kullandım ama kendi Di-box'ı da var. Neden kullandın dersen, oradan çıkıp başka pedala giremiyorsun. Direk ses kartına girmen lazım. Ancak ben videoda board'un tamamını göstermek istediğim için, elimde bulunan Di-box'ı da en sona ekledim.

    @mmukoza 'dan almıştım ben de twin gt-2'yi zamanında, iyi ki de almışım. Bana Tubeman'i sattırdı.
     
  9. İyimiş nereye çıkış verdin? Kulaklıkla kullanma şansımız var mıdır?
     
  10. Wasp, sana mesajla torrent linki atıyorum :D
     
  11. Tek başına kulaklıkla, hmm. Bunun için az da olsa kulaklığı sürecek bir power olması lazım diye biliyorum. Yani bir ses kartı şart gibi duruyor. E sende de varmış zaten :)

    Samson Sr850'ydi sanırım benimki, gece kayıtlarımda onunla çalıyorum. Açıkçası süper geliyor ses ama referans kulaklığı olarak değerlendireceksek, üst frekansları yoğun veriyor diyebilirim. Yani bir ses kartı, bir Xlr Kablo, bir Twin Shakti, bir de kulaklıkla isteğin karşılanır gibi duruyor. Ben direk Cubase'in içindeki plug-in'leri kullanıyorum kayıtlarda.
     
  12. Ses kartı olarak roland quad capture ve steinberg ur22 vardı o zamanlar. Şöyle örnek vermek gerekirse shine on you crazy diamond tarzı bir şeyler çalıyordum, guitar rig de bol reverbli uhrevi bir sound ayarladım. İyi hoştu, yahu bu Shaktiyi önüne bağlayayım dedim, Clean ayarlarda ses kartının önüne shaktiyi ekledim, inanılmaz bir hacim kattı tona. Drive tonları için bir şey diyemeyeceğim, çok işime yaramadı ama clean soundlarda ses kartıyla çalışırken ayrı bir hava kattığı kesin. Denemekten zarar gelmez tekli modelini 50-60 liraya bulursunuz sanıyorum 2. elde olmadı yine satarsınız hoşunuza gitmezse. Ama en ucuz yollu çözüm bu hocam bence.

    Onun dışında dışarıdan pedal bağlamak isterseniz bence drive pedalı ve delay pedalından başka pedala da öyle aman aman gerek olmaz. Onu da, guitar rig veya amplitube'da örneğin delay pedalını açıp kapatmak istediğimde bunun pratik bir yolunu keşfedemediğimden dolayı söylüyorum. Yoksa dediğim gibi sürekli açık kalan drive dışındaki efeketler gayet başarılı bu dijital ortamda.

    Guitar Rig'in tek beğendiğim kısmı zaman bazlı efektleri oldu. Cidden güzel psikedelik efektler alınabiliyor. Clean tonlarda takılmalık iyi oluyor. Amplitube'ün ise drive tonları özellikle bana çok doğal geldi. Hafif slapback eklenmiş country tarzı soundlardan, klasik blues tonlarına, thrash'e kadar gayet gideri olan modellemeleri var bence ekstra hiç bir ekipman olmadan bunları rahatlıkla alabiliyorum ben.
     
  13. Evet ses kartı varda yine gecikme falan yapmaz demi yada dip ses?
    Valla bende Pod Farm kullanıyorum guitar rigde guitar rigden daha başarılı. Ama dediğim gibi her iki programdada ciddi dip ses var. Single coil gitar olamsa yine neysede bu şekilde baya rahatsız ediyor.
     
  14. Sanmıyorum, benim evde fi tarihinden kalma bir bilgisayar vardı, pentium 4 ayarında bir de işlemcisi var sanırım. Bu şartlara rağmen guitar rig'de üst üste çok çetrefilli delay açmadıktan sonra çok zorlanmıyordu sistem. Amplitubeda zaten çatır çatır hiç bir sorun yoktu. Orta halli bir işlemci yetiyor yani kısacası evde takılmak için. Hele ne bileyim i5 gibi veya AMD fx serisi bir işlemciniz varsa çok rahatlıkla yeter yüksek çözünürlükte kullanmanıza falan. Ses kartı bazında gecikme olayları nasıl işliyor bilmiyorum ama şimdiye kadar 2 kartı uzun soluklu kullandım, roland ile steinbergi. İkisinde de dediğim gibi böyle gecikme falan hissetmedim, makul seviyelerdeydi hep, kulakla da algılanmıyordu zaten.

    Gürültü konusunda da processor nasıl işliyorsa bunu da o mantıkla düşünebilirsiniz, tabi bazen ayarı iyi tutturamadığınız zaman ya da çok zorladığınız zaman dip ses, çamurlaşma illa ki oluyor. Ama makul ayarlarda iyi işler çıkıyor, zaten bir sürü noise gate, filter falan da var bu yazılımlarda. Tolere edilebiliyor kısacası bu dip ses olayı.

    Az önce kulaklık konusundaki mesajınızı gördüm bu arada, sanırım kulaklıkla kullanmayı düşünüyorsunuz. Ben bir kere deneyeyim dedim ancak urbanears plattanı bağlayınca ses kartına bir alamet geldi :D Sanıyorum daha yüksek empedanslı ve flat kulaklıklarla dinlemek lazım :) O konuda hiç tecrübem yok malesef...
     
  15. Valla ben bu dip ses işinde büyük payın kablo kullanımından kaynaklandığını düşünüyorum. Ben bu programlarla çok önceden haşır neşirdim ama şu an her efekt için ayrı vst kullanıyorum eğer seri şekilde direk gitarı ses kartına bağlayıp kayıt alacaksam. Onda da yine Sansamp Gt-2'nin simültörünü kullanıyorum :D Dijital bir sound için idare eder bir sonuç veriyor bana göre, fazlasını da beklemiyorum zaten. Bir de Ts808 simülatörü kullanıyorum çeşit olsun diye. Kalanı hep Cubase'den. Direkt işlenmiş halini duyarak kayıt yapacaksam, ses kartı ayarlarından da Latency'i düşürüyorum adına ne deniyordu unuttum, heh buffer size'dı sanırım :D Onu 256 yapınca gecikme minimuma iniyor. Hatta belki buradaki ayar çok düşüktür o yüzden istenmeyen sesler geliyordur ona da bir bakabilirsiniz. Mesela 128 olduğunda her şey birbirine giriyor bende. Çok yükseltince de çalarken duyma olayı gecikme arttığından ötürü iptal oluyor. Ortasını bulmak lazım :)

    Bu programlarla doğru düzgün dip gürültüsü almıyorum ben, bir deneyin isterseniz Google'da aratarak. Hem işlemciden, ram'den falan da pek yemez diye düşünüyorum bir Amplitube vs. kadar.
     

Bu Sayfayı Paylaş