Monitor Tavsiyesi

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda teknocom tarafından 9 Haziran 2015 tarihinde açılan konu

  1. Arkadaşlar, evde PC ye bağlı usb m-audio Fast track pro ve behringer Kulaklık la vst ve daw kullanarak kimseyi rahatsız etmeden uzun süredir calısmalar yapıyorum. Sadece hobi amaçlı olduğundan ses kalitesi fazlasıyla yeterli ama bir saat kadar süre geçince kulaklık rahatsız ediyor. PC ler için üretilen speaker lar bildiğiniz gibi ses kartı çıkışında çok kötü sonuçlar veriyor. Daha önce monitörlerle hiç işim olmadığı için tavsiyeniz ihtiyacım var. M-audio ses kartı çıkışına kulaklıkları aratmayacak hangi monitörü kullansam iyi sonuç alırım. Yada bu işin değişik çözümü varmı.? Kullanılacak ekipman apartman dairesinde ve hobi amaçlı olduğundan. Minimum maliyetli ve düşük volume lü olanlar tercihimdir. Teşekkürler
     
  2. Monitörleri kullanacağınız oda boyutlarınızı ve maximum bütçenizi yazın, ona göre daha doğru yönlendirmeler gelecektir.
     
  3. Oda 5 metreye 7 metre civarında orta boy bir oda. 500 lira civarı. Teşekkürler
     
  4. Dostum oda boyutlarına göre 7" veya 8" seni ihya eder alt frekans açısından ama bütçen malesef biraz yetersiz, o paraya azcık daha ekleyip ikinci el Presonus Eris 5 falan ancak alabilirsin, M-Audio av serisine falan bulaşma, bilgisayar spaker'larından pek bi farkları yok, mix için flat duyum çok önemli
    , yoksa yaptığın mix her kaynakta birbirinden alakasız farklı duyulur. bir defa alıp uzun süreler kullanma mantığında olmak lazım, öbür türlü ucuz alıyorsun, memnun kalmayıp biraz zararla elden çıkarıyorsun, aradaki farkı baştan iyi birşeye verseydim keşke diyorsun...
     
  5. arkadaşa katılıyorum m-audio av 30 ya da 40 hiç bulaşma ben kullandım logitech ondan daha kaliteliydi.
     
    teknocom ve northerner bunu beğendi.
  6. Mix ve kayıt işlemleri yapmıyorum genelde. İşlerim çok yoğun. Günde bir saat gitar çalıyorum. Müzik sadece bir hobi bende. Onun için düşük maliyetli dedim. Sonuçta en kötü monitör PC speaker dan iyidir diye düşündüm ama daha önce Monitörleri hiç işim olmadığı için bu açıklamanız iyi oldu. Demekki ticari strateji monitörler için de geçerli. M-audio dur deyip boşa para harcamaktansa hiç bulaşmamak daha iyi. Asıl amacım kulaklıktan kurtulmaktı ama bunun için ekonomik bir çözüm yok anladığım kadarıyla
     
  7. Hocam birkaç gündür forumdan tecrübeli 1 2 abinin yardımlarıyla en son ses kartı ve blackstar ht1r combo almaya karar verdim. Siz de bi bakın isterseniz, ev için hem kayıt hem de guitarrig vs bir programla çok güzel soundlar alma imkanı var. İlerde bütçeyi artırdıkça yavaş yavaş setup dizmeye de başlarım belki ama ben de sizin gibi çok zaman ayıramıyorum şimdilik bu güzel bir seçenek gibi görünüyor. Monitör işine girmek için daha fazla bütçe gerek diye hiç bulaşmadım doğrusu.
     
    teknocom bunu beğendi.
  8. Yani ses kartı kullanıp combonun preamfi katını devre dışı bırakıp sadece amfi ve hoparlörü ü kullanıyorsunuz yanlış anlamadıysam
     
  9. Kullanıyorum demeyelim kullanmayı düşünüyorum :) Alacağım en kısa sürede. Çünkü sürekli ses kartıyla kullanmayacağım sadece amfinin de işe yaraması lazım benim için, ht1r de o fiyatta iyi bir lambalı amfi. Ses kartıyla da uyum sağlarsa çok güzel olur. Ama olmazsa da şu an kullandığım 50 tl lik bi kulaklık var (yine forumdan birisi idare edebileceğimi söyle bununla :) ) referans olarak onu kullanırım amfim durur kenarda. Denemek lazım tabi şu an bi alternatif sunayım dedim.
     
    teknocom bunu beğendi.
  10. ö.m gönderdim.
     

Bu Sayfayı Paylaş