7 Telli Gitara Alışmak-farklılıkları Yardım Lütfen

#1
Selam millet. Ekpimanlarımdan ESP Eclipse II VB yi satıp 7 tell bir schecter yada jackson falan almayı düşünüyorum.Sizce ne kadar doğru bir fikir? 7 telliye alışmak zormu?
 
#2
Esp Eclipse gibi bir makineyi ben olsam elimden çıkarmaz, bir şekilde bütçe yaratırdım. Bu noktada bence yanlış karar olur/olabilir. Malum, çok güzel ve temiz 2. el 7 telli Schecter'lar mevcut forumda. Yoksa da mutlaka yakınlarda düşer. Üstelik gayet uygun fiyatlarda ilanlar bunlar. Bence acele etmeyin.

Alışmak konusuna gelince; maksimum 2-3 saat içinde elinizde herhangi bir gitardan farksız hale geleceğini söyleyebilirim. Uzun uzun günler boyunca "alışamıyorum" durumu yaşayan birini hiç görmedim/duymadım. Ancak umduğunu bulamayan veya hoşlanmayan evet olmuştur, olabilir.
 
#4
@Can Temtek ve @bastardbullet in dedigi gibi bence satmayin :) Kiymayin guzelim gitara :). Alisma mevzusuna gelince bende birkac ay once ilk 7 tellime gecmis biri olarak buyuk bir problem cekeceginizi sanmiyorum. Scale pozisyonlari degismiyor sadece 2 farkli sekilde oktav alabilirsiniz 6 telliden farkli olarak. Yani aslinda normal gitarda E-A-D-G-B-E seklinde giderken burda da B-E-A-D-G-B-E olarak bir dizilim soz konusu. Ve scale calarken ya 6 telli ustten bir tel fazla veya B'den B'ye oktav ve ince bir ekstra tel seklinde farkli opsiyonlar doguruyor. Biraz karisik olmus olabilir kusura bakmayin :) Sonic range 'in genislemesi olarak dusunun ekstra bir teli kisacasi. Umarim yardimci olabilmisimdir. :)
 
#6
Ben de kısa süre önce 7 telliye geçtim, gitar elime ilk geçtiğindeki düşüncem ''Bu kesinlikle elime tam uygun bir klavye'' idi. Çok rahat bir klavyesi var, illa ki 1-2 hafta alışma süreci gerekiyor, sonra yine bakmadan çalar hale geliyorsunuz, bu aşamadan sonra 6 telli bir gitar elime alınca, aslında 7 telli bir gitarın elimde daha rahat olduğunu fark ettim, klavyesi filan gayet iyi geldi, hayalimde Ibanez rg827qmz vardı ama doların iyice çıkması bu planımı bozmuştu, Schecter Omen 7 Extreme ile başlama kararı aldım, Ibanezi yine düşünüyorum ama bir süre erteledim, bunun nedeni Schecter'dan ve tonundan memnun olmamam değil aksine çok memnunum, gitar bana geldiğinde üzerinde Seymour duncan Full Shred takılıydı, önceki tonunu bilmiyorum ama şu an harika, Ibanezi hala istememin nedeni ise sadece o tremolo sistemine sahip olmak istememden kaynaklanıyor.

7. telin avantajını da Steve Vai, Dream Theather parçalarında pratik yapmaya çalışırken ve bir çok klasik müzik eserinde de gördüm, bu tarz eserlerde gitar kesinlikle o bas sesi istiyor.
 
#7
Ilk kez 7 telli gitari studyoda cok ani bi sekilde çaldım. Sol major 1. Pozisyon arpejinde si telini filan kullandim. Kabus gibiydi. O studyo sonrasi hic alisamayacagim gibi gelmisti. Ama sonra bir gun bir 7 telli aldim ve yukarida da belirttikleri gibi o gitara sahip olma psikolojisi işin içine girince alışma süreci cok hizlaniyor. Max.1 gün diyebilirim. Klavye gorusune alismak, ozellikle sololarda, en fazla 2-3 gününüzü alir.
Schecter almak guzel bi fikir ama eldeki gitari tutup biraz daha sabredip, para biriktirip, bi 7 telli almak cok daha iyi olur. Tabii imkanlar derseniz, ESP satip bi Schecter bide baska bi gitar almak mantikli olabilir.
Her ne olursa olsun 7 telliyle calmak inanilmaz bir haz!
 
#8
Eğer öncelikli amcınız akort düşürmek/düşük akortlarda çalmak ise sırf bu iş için 7 telli almayın derim. Ama 7 tellinin karizması da bir başka :)

Bir süre sadece 7 telli çalıp klavye yapısına alıştıktan sonra 6 telli bir gitarı elinize aldığınızda, sapın cücük gibi geldiğini hissedebilirsiniz :) Bir de, 6 telli standart akortla çalınacak ritm ağırlıklı parçaları çalmaya kalktığınızda şöyle bir sorun yaşamanız muhtemel: Elinize referans olarak üstteki teli seçiyorsanız (benim gibi), bu açıdan parçayı çalmanız ve buna alışmanız biraz zaman alabilir. Ama atlatılmayacak şey değil. Ben mesela 7 telli gitarda 1 tam ses akort düşürüyorum, D-standart akortlu Pentagram parçalarını çalarken zorlanabiliyorum hâlâ. El kaçıyor ister istemez :)

Onun haricinde, 7 tel candır, 8 tel de canan :)
 

Üst