Maple Kaplama Için Tutkal ?

'Elektro Gitarlar' forumunda cosmahaytek tarafından 30 Haziran 2015 tarihinde açılan konu

  1. Arkadaşlar bu hafta gitarımı quilted maple kaplama ile kaplayacağım, şu yarım milimetrelik olanlardan.
    Kaplamayı aldım, gitarımı ağacına kadar zımparaladım üzerinde boyası yok, nasıl kaplayacağımı az çok biliyorum fakat kullanacağım tutkal hakkında hiç bir fikrim yok. Yabancı forumlardan okudum neredeyse hepsi titebond kullanıyor, ülkemizde de titebond bulunmuyor. Akustikwood diye bir site var temin edilebiliyor fakat sadece 1 kere yapacağım kaplama için de 30 liralık tutkal almak istemiyorum (ah cimrilik).

    Kaplamayı yaptıktan sonra gitarımı kumaş boyasıyla boyayacağımı ve sonrasından vernik atacağımı göz önünde bulundurarak çok akıcı-sıvı olmayan ve yapacağım boyalardan yapıştırıcılığı azalmayan ahşap tutkalı önerir misiniz ? Koçtaş gibi yerlerden almayı düşünüyorum.

    Teşekkür ederim.
     
  2. Tidebond var. Ben bittikçe İstanbul, Karaköy'den alıyorum. Başarılı bir yapıştırıcı. Ama Bulabilirsen Gorilla da güzeldir. Hatta düzgün uygularsan bally bile işini görür.
     
  3. Boyadan önce, cila yada dolgu verniği sürmelisin bir kat. Maple kaplama boyayı emer ve bir sure sonra, maple ın emdiği yerlerdeki farklılığa göre renkte değişiklikler olabilir.
     
  4. Dostum internet sitesi var mı oranın ? varsa verir misin.

    Kumaş boyasını bez ile kaplamanın üstünü boyayıp sonra vernik atmayı düşünüyordum. Bu bezle boyama işleminden sonra dolgu verniği ardından mı şu clearcoat denilenden kullanıcaz ?
     
  5. Sitesini bilmiyorum. Ama bakarım. Ben genelde şu uygulamayı yaparım.

    Sırasıyla, 400-500-800-1000-1200 zımpara.

    Ardından, 2 kat gomalak.

    Ardından, alkol bazlı selülozik boya ( tercihe göre renk yoğunluğu için bir kaç kat)

    Ardından, 6-7 kat gomalak.

    Sonuç: Harika renk etkili high gloss yüzey.

    Vernik yada polyester kullanmıyorum genellikle.

    Ama vernik kullanacaksan, sadece sondaki 6-7 kat gomalak yerine tek kat sprey selulozik vernik kullanabilirsin.
     
    Prestige ve cosmahaytek bunu beğendi.
  6. Ancak kaplamada uygulama farklı. Çok ince olduğu için, sadece 800-1000-1200 zımpara kullanıyoruz. High gloss maple görünümü için (yanar dönerli) itina ve sabırla, sırasıyla 800-1000-1200 zımparayı doğrusal haraketle uygulamak şart.
     
    cosmahaytek bunu beğendi.
  7. teşekkür ederim, polyester veya poliüretan vernik kullanmayı düşünüyorum. Tutkaldan sonra aklıma takılan dolgu verniğidir. Dolgu verniği kullanılması şart mıdır ? Ne işe yarar ? Gitarımın boyasını tam sokmeden boyanın altında şeffaf bir tabaka vardı, götürüp lüthiere sorduğumda buna dolgu verniği demişti, sağlam bir şeye benziyor fakat pek saydam gelmedi bana çok bulanık gösteriyordu ağacı o yuzden soruyorum.
     
  8. Evet o dolgu verniği. Bulanık değildir. Boyayı sökerken bulanıklaşır. Boyadan önce uyguladıktan sonra. 800-1000 zımpara yerse ideal olur. Kaliteli ağaç üzerine kaliteli finish en iyi bu şekilde olur. Ve tabi gomalak.
     
  9. Kesinlikle gomalak cilayi butun verniklere tercih etmelisin tabi zevk meselesi ama agacin hakkini veren en iyi malzemedir gomalak
     
  10. gitarımı doğal agacına bırakmayacağım kumaş boyasıyla boyayıp ardından vernik atmayı düşünüyorum gomalakta sıkıntı çıkar mı bu konuda ? hani kumaş boyasını çözüp gomalağa karışmasını istemiyorum. Gomalak da bildiğim kadarıyla biraz kızılımsı veya sarımsı oluyor cam gibi istiyorum. Eğer gomalak bu konuda sıkıntı çıkartmazsa gomalak kullanmak işime gelir. Ayrıca gomalak dediğiniz tung oil değil değil mi ? Bazıları ikisine aynı diyor o yuzden
     
  11. Etki olarak aynıdır. Gomalak denilen malzeme ağaç özlü selülozik bir maddedir. Şişe içinde dururken, rengi dediğiniz gibi kahverengi sarı arasıdır. lakin uygulamada renk vermez. Altındaki ağaç hangi renk ve dokuda ise onu muhafaza eder. Ancak 20-25-30 gibi katlar uygulandığında ki buna birçok yerde hiç gerek yoktur, o zaman 1-2 valör gibi bir renk koyulaşmasına sebep olur. Kullanacağınız boya, selülozik ve alkol bazlı ise, uyguladıktan sonra en az 1-2 saat kurumasını bekleyin. Kuruduktan sonra gomalak uygulayın. Gomalağın uygulanması da hazırlanması da zahmetlidir. Hazırlanmış bir gomalak bulunsa dahi, uygulama kısmı tecrübeli bir el tarafından yapılmalı. Çünkü uygulama esnasında işi zora sokacak sıkıntılar çıkarabilir. Ağacın korunmasında en etkili cila uygulamalarından biridir. (bana ve birçok luthiere göre en iyisidir) Ağacın ses karakterinde hiçbir değişikliğe sebep olmaz. uygulama ardından ağacın içine işlemez. Bu sebeple ağaç/boya yalıtımında kullanılabilecek en iyi malzemelerden biridir. Sadece, ağacın boyayı emmemesi için, ağaç ve boya arasına zar olacak şekilde 2 kat uygulanır. ardından boya. Boyadan sonra uygulanan 6-7 kat gomalak ise son derece parlak, high gloss bir etki vererek, ağaca boyaya ve ses karakterine hiç bir etki vermeden koruma sağlar.
     

Bu Sayfayı Paylaş