Strat Için Overdrive Pedal Tavsiyesi

'Elektro Gitar Ekipmanı' forumunda blues_lover tarafından 16 Temmuz 2015 tarihinde açılan konu

  1. Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba. Fender Standard Stratocaster ( Meksika ) sahibiyim. Amfi olarak Laney LG-35R kullanıyorum. Clean kanalı cidden çok iyi ve tatmin edici ancak overdrive ' da çok yeterli olmuyor bana ne yazık ki. Blues ve rock ağırlıklı çalıyorum, metal'e yaklaşmıyorum bile.Overdrive pedal ihtiyacı duymaya başladım. 300-400'e kadar çıkabilirim. Aklımda Mxr GT-OD var şu anda. Başka ne tavsiye ederseniz bu tarz için ? Yorumlarınız benim için çok önemli. Şimdiden çok teşekkür ederim.
     
  2. Tube Screamer..
     
  3. Öncelikle bir lambalı amfi derim ben. Üstüne Tube Screamer tabanlı bir pedal tam anlamı ile ilaç olacaktır. İlle de pedal dersen MXR'ın distortion Plus'u dene derim. Bendeki Coron 13'ün türevi bir pedal. Soloda da ritimde de iyi gider.
     
    MetalPose bunu beğendi.
  4. Grundar

    Grundar Forum Yöneticisi

    895
    1,300
    9,255
    Fulltone OCD ve Fulldrive'ı düşünebilirsin...Bütçenin üstünde ise Timmy...
     
  5. Sansamp gt2 bence en köklü çözüm olur. Lambasız bir amfide tube screamer ve türevleri hiç iyi sonuç vermez.
     
  6. Lambalı amfi şimdilik düşünmüyorum dostum. Mağlum hobi olarak çalıyorum ayrıyaten apartmanda sesini açamadıktan sonra lambalının pek bir anlamı olmuyor ne yazık ki :) Diğer alternatiifinizi de listeme aldım. Deneyip bakıcam artık , teşekkürler tekrardan
     
  7. Est. Kolay gelsin :)
     
  8. Deneyip bakacağım zaten ancak lambasızlarda cidden bu kadar fark ediyor mu özellikle tube screamer için
     
  9. Dostum bir arkadaş lam
    dostum bir arkadaş lambasız amfilerde bu türev pedallar çok iyi olmaz diye bir yorumda bulunmuş. Ne düşünüyorsun bu konu hakkında
     
  10. Teşekkğr ederim tavsiyelerin için dostum , listeme aldım. Deneyip bakacağım artık
     
  11. TS konusuna bildiğim kadarı ile yazayım, @HmzGkgz veya diğer arkadaşlardan da varsa ekleyeceği, düzelteceği bir şey başımız üstüne.

    TS tabanlı pedallar, lambalı amfilerde özellikle clean boost şeklinde kullanılır. Bu şekilde sinyali aşırı yükleyerek -overdrive sözü buradan geliyor- lambaların daha fazla kırılmasına, sinyalin" overdrive tonu" dediğimiz haline dönmesine ve sololarda gitaristin daha ön plana çıkmasına sebebiyet verir. Bunu yaparken transparan davranmaz ama, sinyale biraz mid ağırlıklı bir renk katar ki, çoğu klasikleşmiş solo tonu da böyle elde edilmiştir.

    Transistörlü amfide ise sesi biraz yükseltip biraz da mid ekler.
     
    RebelYell, blues_lover ve devastator bunu beğendi.
  12. Ozarr

    Ozarr

    35
    17
    106
    add+ tube drive ?
     
  13. Çakma TS o da :)
     
    Ozarr bunu beğendi.
  14. Youtube'da hep drive kanalını boostluyorlar. Clean kanalı nasıl olutor gaini falan iyice kısıp level mi açılıyor benim kafa basmadı :D Hatta videolu örnek varsa çok güzel olur :D
     
    devastator bunu beğendi.
  15. MS Shakti mod amp da olabilir. Gt2'nin aynısı ve artısı ( true bypass, fazladan mid ayarı) hem de fiyat olarak da üçte biri. 2. Elde 100 TL. civarında bulmak mümkün. Hani sırf denemek için bile alınabilir.

    Bir de Joyo Ultimate Drive tavsiye ederim. Rivayete göre Fultone OCD muadili ama çok güzel bir overdrive. O da çok uygun bir fiyata sahip.
     
  16. Şimdi ben de tam buna değinecektim ama konu dışı diye pek girmek istemedim. Madem sordun şu anda sende olan Bad Monkey ile clean tonda maksimum alacağın ses lambaları zorlanmış ve iyice ısınmış bir lambalı amfinin kırılma sesi olacaktır. Yani crunch ile hafif drive arası. Örneğin la minör tam drivelı tonda çamurlaşır ama tube screamer ile clean tonda kırçıllı ve tatlı bir ses elde edilir.
     
  17. Ayarlar nasıl oluyor? Leveli kökleyip gaini tamamen kapatıyor muyuz?
     
  18. Diyelim ki lambalı amfimiz var. Bir tube screamer (Bad Monkey gibi) pedalımız var. Amfide net clean tonumuz açık. Bu kanalda bir gain var. Pedaldaki drive ile o gain aslında aynı gibi. Yani drive potu açılmış bir tube screamer clean tondaki amfide gain açılmış gibi nir ton sağlar. Bu da lambalara daha yüklü bir ton bindirir ve amfideki clean gainden daha sıcak bir ton elde edilir. Pedal açıkken amfide drive kanalına geçilirse de zaten daha çok gain ve distortion elde edilir.
     
  19. Gaini açınca overdrive oluyor ama cleanlik bişey kalmıyor.
     
  20. Cleani kaybetmeden tona biraz daha gain katma olayı için Ehx Soul Food a bir bakmanızı öneririm. Aşağıdaki videonun sonlarındaki kısımdan bahsediyorum. Çok daha uzun, detaylı incelemeleri de var.
     

Bu Sayfayı Paylaş