tona etki eden olaylar ve etkileri

'Elektro Gitarlar' forumunda stevierayvaughan tarafından 9 Kasım 2006 tarihinde açılan konu

  1. bir gitar tonu için etki eden şeyler malum, bunların gözünüzdeki oranları nasıl? mesela

    amfi %30
    efektler %15
    tuşe %15
    gitar %30 gibi
    diğer(kablolar,

    tabi altkategoriler de olacak
    mesela gitar için %40 ağaç, %20 manyetikler, %10 tel, %10 burgular...
    hatta abartıp
    ağaç için %20 kuruluk, %40 tek parçalık, %30 cinsi....
    gibi bir sınıflandırma düşündünüz mü? yada

    1.gitar - % 30
    1.1. ağaç
    1.1.1. ağacın cinsi
    .....
    1.2 manyetikler
    1.2.1 .......
    .......
    .......
    2. amp
    .......
    .......
    .......
    .......
    .......

    gibi bir sınıflandırma yapsak, kategoriler ve alt kategoriler neler olurdu?
    oranları nasıl olurdu?
    şebeke elektriği, köprünün yapıldığı metal, amplinin açılmasından itibaren geçen zaman, tellerin eskiliği, manyetiğin sarım şekli.....gibi esnetilerek yapılabilecek en detaylı listeyi yada şemayı yapmayı düşünsek, sizce de yararlı olmaz mı? bir başvuru kaynağı gibi olur hem?
     
  2. Dip gürültüsü en düşük planet waves olmalı cortun 10-20 milyonluk kabloları bile dandik.

    Planet Waves 15 dolarlık kabloları ile %75'e kadar dip gürültüsü çözülüyor bizzat şahit oldum.
     
  3. Ayrıca %35 manyetiklerin tellere olan uzaklığı tona etki ediyor.

    Ve ne kadar yakın olursa tellerin manyetik alana tabi tuttuğu için sustaini azaltıyor.

    Biraz daha ayrıntılı açıklaması şöyle:

    Manyetikler bir nevi mıknatıs gibi olduğunda tellerin salınımını durudurup kendine doğru çekiyor.Bu durumda manyetik ne kadar yakın olursa o kadar tele vurduğunuzda devam edin salınımı yani sustaini kesmesi o kadar hızlı oluyor.

    Tabi bu olmasın diye iyice uzaklaştırmakta iyi bir sonuç vermez ideal aralıkta tutun yeterli bence.
     
  4. %25 amfi
    %25 manyetik
    %25 ekipman
    %25 diğer..
     
  5. DreamofStyks, dediğin olaya string pull deniyor, texas special'larda çok ciddi hissedilen bi mevzu bu, ciddi ciddi aşağıda tutmak gerekiyor manyetiği.

    Benim demek istediğim inanılmaz detaylı ve objektif bir liste yada şema yaratmak, bir nevi standardizasyon çalışması yani. mesela "manyetik- tel uzaklığı" bi faktör evet, esasen başlığı sizce neler bu şemaya dahil olmalı şeklinde yorumlamak lazım, eminim çok alakasız şeyler çıkacak ve çok yararlı bi şema olacak.
     
  6. yani amacım öğrenmekten ziyade, güç birliği yaparak bi şema oluşturmak, çünkü günde zibilyon tane başlık açılıyo yok şöyle oluyo napayım... gibi
     
  7. güzel fikir aslında, ama basit birşey değil bence oturup uğraşmak lazım.
     
  8. KEsinlikle basit degil. Ne yazarsak yazalim buyuk cogunlugu teori olucak. Standard bir sistemle bir cok deney yapmak lazim...

    Amaaa ote yandan biz isvicreli bilim adamimiyiz ki :lol:

    Konu hakkinda herkes bildiklerini yazarsa bi baslangic noktasi ortaya cikabilir..

    Bu konuda en kapsamli konusabilicek kisi de su an forumda aktif bir uye degil (evet Barlo hocadan bahsediyorum :) )
     
  9. DrB nerdesin duy sesimizi ...
     
  10. hangi ton için mesela? ben slash tonunu bir lp ve solid state bir marshall ile alabiliyorum. manyetiklerim de onunkiler gibi alnico pro II değil.

    diğer taraftan metallica'nın garage inc'te kullandığı tonu elimdeki explorer ile kıçımı yırtsam alamayacağımı da biliyorum çünkü "mesa heads slaved into modified marshall heads ran through wizard cabs" gibi bir açıklamadan sonra buna uğraşmam bile.

    diyeceğim odur ki, bazı tonlar için asıl öne çıkan gitar ise bazıları için efekt ve amplerdir. böyle bir yüzde çıkarmak pek manalı ve olası değil.
     
  11. güzel dolu ton için her zaman bunu söylerim; gitarı amfiye takmadan bi güzel akustik ses alın. elektronik olduğu için herkes manyetik zanneder ama tahta herşeyden önemlidir. manyetik eninde sonunda bir mikrofondur. adamın çatlayan sesini mikrofon, amfi, efekt kurtarır mı?
    burda da en önemli olan sesi çıkaran tahta, metal.. yani akustik parçalar. teller, gövde. tek parça gövde her zaman daha doludur. ama ağaçtan çıkarıldığı yerine göre 3 parça tahta da çok iyi uyum sağlayıp tek parçadan daha iyi ses verebilir. dişi budağı tesadüfü sözkonusu olur. yakın zamanda eksi bir fender princeton chorus aldım. çok güzel clean tonu hatta harmony centraldaki yorumlara bakarsanız kullananların %90'ı aynı düşünüyor. ama benim çalışıma, vermek istediğim vurgulara uymadı. ben de yine koca 2x12 marshall'ı ordan oraya taşımaya karar verdim.
    dediğim o ki; dükkana giderken hepimiz aklımızda belli fikirlerle gidiyoruz. elimize epiphone alınca, j&d biraderlerden daha iyi ses vereceği beklentisiyle yola çıkıyoruz. bu hep kendi düştüğüm bir tuzak. gitarı ancak çok çok sonra tanıyoruz. dikkat etmek lazım. önyargısız olmak lazım. bu sitede birsürü kişi, hiç eline almadığı sadece internette orda burda, ya da bir ünlünün elinde gördüğü malzemeyi istiyor. bunun tam tersinin kanıtı olan bir cort zenox 42 elimde duruyor. ve harika bir akustik sesi ve çok rahat bi klavyesi var.
    bundan başka; bence gerçekten de en iyi ton kişinin en iyi alıştığı malzemeyle elde edilir. yani sesi çıkaran; parmaklar/pena, teller ve tahta.. sonrasını bilgisayardan dijital efektlerle bile oynayarak bulabilirsiniz.
    bir de benim bildiğim manyetikleri yaklaştırıp uzaklaştırmak herşeyden önce gaini artırıp azaltır. sert teller ve uzakta manyetiklerle daha net ses alırsınız. (akustik gitara daha yakın) hardrock/metal gibi tonlar çıkarmaya çalıştığınızda çatlamalar olur. onun için ince teller kullanıp manyetiği daha yakında kullanmak tercih edilir. bunları denemesi çok para değil. en azından tellerin kalınlığını her değiştirdiğinizde deneyerek kendiniz için en uygununu bulabilirsiniz. fakat zamandan zamana da değişir bunlar tabi. ben programda arada perkusyon da çaldığım için; bagetleri bıraktığımda .11lik teller elimin altında çok yumuşak kalıyor. kontrol edemiyorum. ama mesela yorgunsam, ya da programın sonuna doğru yorulmuşsam, teller ağırlaşıyor.
    buyrun bunlar da benden bilgi kırıntıları...
     
  12. slm

    amp için %30 denmiş ama bence çok daha fazla etki eder hoperlör kalitesi hoperlör malzemesini eski olmasıda etki ediyor.ayrıca anfinin lambalı yada transistörlü olması vs.... gibi liste uzar gider....
     
  13. benim dandikten bi gitarım vardı ona dimarzio taktım inanırmısınız fender gibi oldu bence manyetik tonu %50 den fazla etkiliyor
     
  14. Pena da öyle :) penada etkiliyor..Kalın pena hiç kullanmayı sevmiyorm..Tonu istedğim gibi olmuyor..picking te zate olmuyor..076 lık bir pena cok ideal..
     
  15. Tuşe derim. Yüzde veremem ama çok büyük etkisi var. Eğer bir studyoda şöyle bir kaç amatör grup izlerseniz anlarsınız.

    ilk giren gurupda studyonun gitarını alıp çalıyor sololar iğreç viik viik 2. gelen grupta aynı gitarla çayır çayır çalıyor. Tuşe çok önemli... Bu yüzden compressor almaktan vazgeçtim :)
     
  16. Pena önemli mesela jazz3 ün verdiği ton çok farklı. manyetik de etkili ama aynı manyetik farklı gitarlarda farklı etki yaratıyor. Analog olsun proccesor olsun gitar dandikse en kral aleti bağlasanız bile aldığınız tonu iyi olduğunu sanabilirsiniz ama değildir gitar ne kadar iyiyse pedallardan o derece iyi tona etki ediyorlar. elinizde iyi bir gitar olduğunda sadece iyi bir amfiyle bile olayı çözersiniz. yani bu durumda tona etki bence gitar %70, amfi %20, %10 geriye kalanlardır. Geri kalanlarda az etki yapsada olmazsa olmazdır. Mesela şöyle bir örnek vermek gerekirse vücudumuzda vitaminlere günlük olarak çok az miktarlarda ihtiyaç vardır ama olmazsa vücut metabolizmamız çöker :)
     
  17. tuşe!
     
  18. Farklı farklı bi çok tarzla ilgilenmiş birisi olarak,bu konunun subjektif olduğunu,değil yüzde çıkarmanın,genel anlamda "hangisi daha önemli" sorusuna cevap olarak bi öncelik sırası çıkarmanın bile yanlış olduğunu düşünüyorum.Parmaklarımız önemli,evet.Gitar zaten hayatımız,amfi olmazsa olmaz,pedalların kişiye göre önemi değişir..

    Elimde rahat ettiğim,alıştığım gitarım olmazsa çıkan tondan da tatmin olmam...Uzun zamandır ufak kombo amfiler kullandıktan sonra geçen gün bi half-stack all tube Marshall amfiye Gibson Les Paul Studio,Ibanez Tube Screamer bağladım...Ve amfinin,pedalın,gitarın iyisinin tona nasıl etki ettiğini çok iyi anladım...

    Bunlar birbirini tamamlayıcı unsurlar.Gitarın olmayınca amfiyi amuda da kaldırsan sonuç hep %0 olcaktır :D
     
  19. Kesinlikle tuşe çok önemli.Tuşe ve Pena.

    Nut da oldukça önemli diye düşünüuyorum, gitarın sapına tellerin temasını sağlayan tek yer çünkü, aynı şekilde köprü de öyle.Sustain için de önemli baya bu ikisi.
     

  20. abi tuşe ne ?
     

Bu Sayfayı Paylaş