Ts9 Jrc4558 Japon

'Forum Meydanı' forumunda andysat tarafından 8 Ağustos 2015 tarihinde açılan konu

  1. Genel bilgi olarak yazmak istedim. Tarihini,, gelişimini efsanelerini zaten açıp okuyoruz bu tarafına girmeden sadece ::
    -Tüm İbanez ts9 lar Japonya da üretilir
    - Uzun süredir yapılan tüm ts9 larda jrc4558 chip kullanılır
    -Jrc4558 chipin tanesi Avrupada ortalama JRC4558D :: Miscellaneous :: Chips, ICs, OpAmps :: Semiconductors :: Electronic Parts :: Banzai Music GmbH fiyata satılır.
    yada bu şekilde alırsanız Jrc4558d Price, Jrc4558d Price Suppliers and Manufacturers at Alibaba.com


    Yani bunlar doğal şeyler :)
     
  2. Bu ara bir takım arkadaşlar türedi, Japon üretimi diye özellikle belirtiyorlar. Bir de üretimin daha ucuz iş gücü olan başka bir ülkeye kayacağına dair dedikodular var ama hiç sanmıyorum öyle bir hamle yapacaklarını.
     
    andysat bunu beğendi.
  3. Bende sanmıyorum 80 € ya minisini satıyorlar zaten .
     
  4. Abi ben dayanamıyorum, biri alır filan o kadar parayı verir.
     
  5. O çipler dönem dönem değişti. İnternet sitelerinden history si incelelebilir. Zaten ts808 reissuelerde üretimin kilit noktası da bu çiplerdi. 3-4 farklı TS kullandım hepsindeki çip farklıydı. bunlar dışında "RC" oluyor bazısında 4558P oluyor...
     
  6. Sonundaki P,D vs gibi harfler çipi değiştirmiyor. Şekli fark ediyor. Farklı TS5 TS7 gibi modellerde değişik çipler kullanıldığı doğrudur. RC dediği radio corporation muhtemelen üretici firma isminin kısaltması. Ben yine Japan Radio Corporation olduğunu düşünüyorum. Bir de N ile başlayanlar var o da new japan radio corporation firma.
     
  7. O.2.

    O.2.

    487
    544
    4,656
    bu eski model ts9 olayı nedir? sık karşılaşıyorum, eski modelleri daha pahalı, özellikle belirtiliyor.
    hatta tam şu anda sahibinden'de çok temiz sıfır gibi ts9'lar 300 tl, "orginal 1983 vintage" 1000tl. çalışma ömrünü tamamlamak üzere olan 32 yıllık bir şeyin sıfırının 3 katı olmasının nedeni nedir?
    ibanez fazla satıp "daha kötüsünü yapayım da haksız rekabet olmasın" diye mi düşündü yoksa devre şemasını mı kaybetti?
     
  8.  
  9. Şunun sesini beğendim bunun sesini beğendim demeyi geçtim.. sen aradaki fiyat farkını anlamlı kılan bir ton farkı duyabiliyor musun? Muhtemelen 15 sene sonra bugün aldığın pedal bu vintage ts9 gibi tınlayacaktır. Elektronik bir aletten bahsediyoruz, elbette zamanla bazı parçaların yıllanması (devre elemanları) sese yansıyor. Ben şahsen parlak ve net sesleri tercih ederim. İlla kapalı tonlar istiyorsun orada bir ton potu var çevir onu baboli..
     
    therock3434, O.2. ve 2013 bunu beğendi.
  10. Denemek lazım ama benim kulağıma sanki uzun jack kullansak o tiz verimsizliğini yakalayabiliriz gibi geliyor.
     
  11. Videoyu izledim. Bariz ayırt edilen farklılıklar var evet. Vintage olan daha organik geliyor kulağa. Ama 1000 TL de abartı gelmiyor değil açıkçası. 400 TL'ye vintage denk gelirse ne ala :)
     
  12. organik tam olarak nasıl oluyor açıklayabilir misin?
     
  13. Eyvallah büyüksün.
     
  14. Büyüklükle ilgili bir şey söylemedim ben, 'organik' ten kastın nedir. Yani organik olması ne anlama geliyor? Doğal mı?
     
  15. Siz ne anladınız söyleyin,yanlış anladığınız bir yer varsa düzeltirim.
     
  16. Ben anlamadığımı söyledim sen alınganlık gösterdin. Organikten kastın nedir diye soruyorum yani nasıl vintage olan organik oluyor, vintage pedalın sesinde ne var da 'organik' olarak nitelendiriyorsun. Hani transparan mı, parlak mı, kapalı mı ...
     
  17. Sıcak ve doğal tonlar,temiz notalar vs. diye nitelendirebiliriz. Yeterli mi sizin için?
     
  18. Bana vintage olan temiz gelmedi, ritm attığında sanki biraz daha pürüzlü olduğu belirginleşiyor. Yenisi daha temiz geldi kulağıma benim. Eski olan biraz daha TS808'e benziyor sanki.
     
  19. Ben de aksini düşünüyorum. TS808 konusunda bir şey diyemeyeceğim. Daha önce hiç kullanmadım.
     
  20. Zevk renk. Ben vintage olanına bin papel verene dek elimdekini modlatmayı tercih ederim. Videoda yeni olanı sanki daha detaylı, daha net. Bununla beraber basslar ikisinde de yetersiz, yenisinde nispeten biraz daha güçlü. Ama en mühimi netlik diye düşünüyorum.
     
    duru_s90 bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş