Amfi Tavsiyesi (high Gain)

'Elektro Gitar Ekipmanı' forumunda orkun01 tarafından 6 Eylül 2015 tarihinde açılan konu

  1. Merhabalar, amfi konusuna cok kafa yordum ve her araştırıp bilgi edinmeye çalışan, aletlere yabancı insan gibi kararsız kaldım . İki seçenek oluşturdum kafamda forumdaki amfi ilanlarından bütçeme uygun olanları da işin içine katarak;
    1- Randall rg75 (750 lira) + delay pedalı(klon pedal 100 lira desek) = 900 lira
    2- Engl gigmaster 15 head (1100 lira) + 1x12 kabin ( 400 liraya bulsam bir tane) + delay ve reverb pedalı ( 200 lira) = 1700 lira
    Thrash metalmis heavy metalmis, bunların sololarıymış, bu işlerle uğraşmayı seviyorum genellikle zaten, İki seçenekte de çekincelerim var: Randall'ı seçersem bana yeterli organikliği veremeyeceği konusunda korkum var, Engl'yi seçersem de sistemi kurup çalmaya başladığımda 'çok para vermişim daha fazlasını beklerdim' diyip hayal kırıklığına uğramaktan korkuyorum. Biri transistörlü biri lambalı amfiler tabii ki farklılık olacak ama Randall'ı alırsam da mümkün olduğu kadar organik, tatmin edici tonlar almak isterim ve bunu bana verebileceğinden emin olamıyorum Randall'ı deneme şansım da yok, internette de pek net bir bilgi, kaliteli ses kaydı bulamadım ne yazık ki. Nasıl bir yol izlemem gerektiğine karar veremedim. Kusura bakmayın acemiyim bu alet edevat konularında. Başka amfi önerilerinizi de dile getirirseniz çok sevinirim. Teşekkür ederim.
     
  2. 2 amfide elimden geçti gigmasterla thrash metali unut tekbaşına. randall daha gainli metal yapılır ama solid state bir amfi hemde ucuzmuş randall .hatırladığım kadarıyla randalda sesi açınca daha iyi oluyordu içinde 1 adet at7 idi galiba lamba olması lazım.
     
    MetalAddiction bunu beğendi.
  3. Fiyat/performans acisindan Randall'i oneriyorsunuz hocam yanlis anlamadiysam. Peki Randall'i kullandiginiz sure icinde ton hissiyati organikligi acisindan memnun kalmis miydiniz? Fx looptan bir kac modulasyon pedali girsem pedallarin iyi performans verdigi bir amfi mi?
     
  4. Gigmaster kullanmadım ama bildiğimiz alltube amfilerden olmadığını okumuştum. Alltube olmamasının artısı eksisi nedir, detayını bilemiyorum. Biri açıklarsa bende öğrenirim :)

    Ben deneme fırsatı bulup oldukça beğendiğim jet city jca22h veya 50h + harley benton G212 vintage cab almanızı tavsiye ederim. "Fiyatına göre" benim çok beğendiğim bi model. Thomanndan alındığında gümrüğü kargosu margosu dahil yaklaşık 550 euro falan tutuyor. Daha küçük kabin ile jca22h+112 cab kombinasyonu yapıldığında dahada ucuz 400 euro falan tutuyor...
     
  5. Tavsiyenizi gozden gecirecegim tesekkur ederim:)
     
    Son düzenleme: 7 Eylül 2015
  6. Az durdu elimde sadece 2 amfi arasında thrash metal dediğiniz için randall dedim fiyat performans olarak, yoksa gigmastera okadar para verip o dediğiniz tonlar çıkmıycaktı,randall dediğim gibi sesi açınca metal de zevkli bir çalım sunuyordu onu diyebilirim ..
     
  7. Yani şimdi bütçeniz net kaç lira?
     
  8. Vermek istedigim 700-1000 lira, cikabilecegim 1500lira
     
  9. Ne alırsanız alın Laney Ironheart serisinden uzak durun :) bu da küçük bir tavsiye
     
  10. Engl Gigmaster 30 deneme sansim olmustu. Salt amfinin tonuyla metal yapmak pek mumkun degil. Ancak.gain boost yapacaksin, yuksek outputlu bi gitarin olacak falan ama hala garantisi yok..

    Piyasasini bilmiyorum ama Blackstar Ht5 Metal bakabilirsiniz, zamaninda benim de arastirdigim bi amfiydi. Gain olarak yeterli gelecektir ama clean tonlari tatmin eder mi? O da sizin bi clean tondan ne beklediğinize bağlı :)
     
  11. Ht 5 metal serisine ben de goz dikmistim ama bulamadim piyasada
     
  12. Benim onerim ise eger para biriktirme imkaniniz var ise biraz daha sabredip 2 bandini gecip daha iyi ve hem clean hem gain anlaminda tatmin edecek bir seyler bakmaniz olur. Ama yok hayir daha fazla vermek istemiyorum derseniz de Blackstar Ht5 Metal bana gore en iyi secenek olur.
     
  13. Elbet duser piyasaya hocam, acele edip de hosunuza gitmeyecek bir sey almayin..
     
  14. Biraz daha piyasayi gozlemek daha iyi bir secenek gibi duruyor hocam tesekkur ederim.
     
  15. Şu piyasada sıfır ürün almak aptallık olur. Dolar biraz düşsün, ortamlar gevşesin. Bence yine de ikinci el bakılmalı.
     
  16. Hocam ikinci el bakiyorum zaten sifiri karsilayabilecek maddi durumum yok.
     
  17. Bence bütçeyi göz önüne alınca Randall V2XN ve bir preamp güzel sonuç verecektir (kullandım). Tabi 2. elde bulmak lazım.

    Gigmaster serisi maksimum hardrock kaldırır (kullandım).

    Ht5 iyidir ama yetersiz kalabilir (kullandım).

    Rg75 kullanmadım ama yüksek ses açamayacaksanız işe yaramaz.

    Şu anda Line 6 Spider Valve kullanıyorum ve her türlü sert distortion mevcut amfide. Tavsiye ederim.
     
    orkun01 bunu beğendi.
  18. Valla hocam aynı amfiyi geçenlerde aldım ben de önerecektim arkadaşa ama fiyat olarak daha yüksek şeyler bakıyor diye vazgeçtim. Ben çok uygun fiyata aldım, tonları da baya güzel. Oldukça sert tonlar alınabiliyor ekstra ekipman kullanmadan bile..
    Edit: Randall'dan bahsediyorum :)
     
    devastator bunu beğendi.
  19. Ironheart'da sıkıntı nedir hocam?

    Sıfır almak için Doların düşmesini beklerseniz daha çok beklersiniz. Sıfır alacak adam gider alır, kurla falan işi olmaz. :) Ben de ikinci elciyim bu arada.
     
    HmzGkgz bunu beğendi.
  20. Parası olan sıfır alsınki 2.ele düşünce sıfır alamayanlarda yararlansın.:ROFLMAO::)
     
    kutay ve Asr.Rh bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş