Ebru Sanatı

'Forum Meydanı' forumunda karaton tarafından 24 Kasım 2006 tarihinde açılan konu

  1. suyun üzerine resim yapma sanatıdır bence...ve gerçekten harika bir şey...iran kökenli bir sanat olup türk sanatçıların ellerinde tekrar hayat kazanmıştır...bence bir ara www.ebrusanati.com'u ziyaret edin...
    pişman olmayacaksınız...
     
  2. zor bişey olsa gerek
     
  3. zor dur herhalde cunku cok fazla ebru sanatcisi yok ama cok guzel bisey bence suyun uzerine resim yapiyosun cok zevkli biseydir ya
     
  4. lise grafik bölümünde okuyorum ve resim kursuna gidiyorum seneye sınava gidicem
     
  5. Farsi sanatların en harika parçası özellikle dingin bir müzik eşliğinde yapmaya çalışıldığında her ne kadar tecrübe ve yetenek yoksada yapmaya çalışmışlığınla kalsanda huzur verici bir deneyim oluyor. O an tasavvuf'un ruhunu resme nakşediyor gibi hissediyor ve anlaşılamayan bir huzur bütünlüğü içinde kendinizden saatler boyunca geçebiliyorsunuz. Bence herkesin hayatında en az bir kere yaşaması gereken bir duygu bu herkese usta gözetmeler eşliğinde bu sanat dalını denemesini tavsiye ederim. Ankara'da dışkapıdaki Yunus Emre Kültür Merkezinden sanat hakkında detaylı bilgi edinebilir yardım alabilirsiniz...

    Ayrıca ustalarının ellerinden çıkan ebru sanatinin eserlerini seyretmekte çok hoş anlar yaşamanıza sizi alıp başka dünyalara götürmeye yeter zaten sergilendikleri ortamların mistik havası huzur vericidir buna güzel bir kaç ebruli'de eklenince gayet hoş oluyor...

    SAygılar ve SEvgiler...
     
  6. Ben bu işi profesyonel olarak yapıyorum yaklaşık 4-5 yıl oldu sanırım.
    Aslında evlerinizde yapabiliceğiniz çok pratik hala büründü bu Ebru Sanatı hazır olarak kırtasiye ya da sanatsal ürünler satan dükkanlarda kutularda kitreler ve Ebru boyaları alabilirsiniz. Kitreyi suya koyup 2 saat kadar bekletip karıştırdıkdan sonra kullanabilirsiniz. İşin acı ve gerçek tarafı kalite ve fiyat açısından en uygun boyaların Fransız menşeeli olması Ebru bir Türk Sanatı olmasına rağmen.

    Ben kendi kitremi kendim hazırlarım derseniz o zaman işin içine hayvan ödlerinin girdiği zor bir hal alır.

    Her türlü soru ve bilgi paylaşımında bulunabilirim ;)
     
  7. vay be...ben de öğrenmek isterdim ama şu aralar baya bir yoğunum...şans işte...:(
     
  8. Demiş ki arkadaşım bir Türk Sanatı olmasına rağmen boyalar Fransız malı , Lakin ebru bir Fars sanatıdır yani İran'lılara aittir esasında, bu yanlışı düzeltiyim dedim :)

    SAygılar ve Sevgiler...
     
  9. gerçi yukarda iran sanatı olduğu yazıyordu ama genede sağolasın ;) dikkatimi hep çekmiştir ebru sanatı ama işte biraz benim hantallığım birazda karşılaşamamamızdan kaynaklanıyor olsa gerekki daha tanışmak nasip olmadı.

    sevgili limonata bu konuyu bize biraz açarmısın. kırtasiye falan demişsin. evde kendimizinde yapabilme imkanımız var öyle mi :?:
     
  10. Çok sabır isteyen insanın içini ve ruh halini yansıtan bir sanat...Bu sanatla uğraşanlardan duyduğum kadarıyla sitresten sinirden ve bir çok kötü duygudan arınıyorlarmış...
     
  11. Esasında bir sır vereyim mi sabır filan istediği yok zaten başına oturduğun zaman bu işin sıkılma gibi kavramları kaybediyorsun, çok hoş bir ayin gibi geliyor elbette dinlediğin ferahlatıcı müziğinde etkisi var bunda. Tabi ki müzikte dinlenmesi bunu yaparken gerekir diye düşünüyorum. Sinir stres açısından çok büyük bir faydası var, dünyanın en berrak suyunda tüm kirlerinizden arınmış gibi hissediyorsunuz icra ederken bu sanatı, en azından benim açımdan öyle...
     
  12. Bize lisede yaptırmışlardı. Ne kadar yöntemine uygundu bilmem ama sonunda "Vay bee bunu ben mi yarattım!" düşünceleriyle kendimi bişey sanmama neden olmuştu 8O Saatlerce hazırlanışını ve oluşturulan eserleri sıkılmadan izleyebilirim.
     
  13. sanata cok dusgunumdur ve ebru sanatinida severim cok hos seyler yapabiliyorlar


    [​IMG]


    bunun gibi bu hem ebru sanati hemde fotograf sanati ikisi bir arada :D

    www.deviantart.com da birinin profilde bulmustum.
     
  14. henuz denemedigim tek sey ama elimi surmesem olmaz mutlaka denicegim :)
     
  15. Aslında şey yapabiliriz TurkRock Forumdaşları olarak bir Ebru Sanati etkinliği gerçekleştirebiliriz. Ankara'daki organizasyonu ben ayarlayabilirim elbette katılımcı sayısı çok olacaksa :)
     
  16. ankarada olsam gelirdim ama malesef ama iyi dusunmussun
     
  17. Sende bizi uydu aracığıyla bağlanırsın merak etme :)
     
  18. puhahaha teknolojiyi unutmusum dogruyaa :)
     
  19. antalya için de ben size yardımcı olurum...hadi bakalım hem tatil hem sanat... :D
     

Bu Sayfayı Paylaş