Unfinished Maple Sapa Yapılması Gereken Işlem

'Elektro Gitarlar' forumunda 9cerberus97 tarafından 22 Eylül 2015 tarihinde açılan konu

  1. Merhabalar,

    Öncelikle benzer başlıklar altında açılmış bütün konuları okuyup gerekli bilgiyi alamamamın sonrasında bu konuyu açtığımı belirterek söze başlamak istiyorum. Anlayışınız ve yardımlarınız için teşekkürler.

    1 ay kadar önce yurtdışından sipariş verdiğim maple klavyem ( Unfinished ) bugün elime ulaştı. Ancak finished - Unfinished gibi terimlere pek hakim olmadığım için, sap beklediğimden biraz farklı geldi. Daha önce Jackson dk2m ve 2 adet maple klavye fender kullanmış biri olarak, klavyenin o kayganlıkta olacağını tahmin ederek sipariş vermiştim. Ancak şuan klavye tam olarak rosewood hissiyatında. Klavyeye şuan için uygulamam gereken işlem hakkında sizden bilgi almak istiyorum. Herhangi bir gitarın üstündeki kaygan ve parlak yapıya ulaşmak için klavyeye uygulamam gereken işlem tam olarak nedir ?

    Vernik, cila ve tung yağı denilen bir yağ ile kaplamak gibisinden birçok bilgiye ulaşmama rağmen hala tam olarak yapmam gereken şeyi bilmiyorum. Bunun yanında işlem kendi yapabileceğim kolaylıkta mıdır yoksa bir luthiere mi yaptırmam gerekir bunuda bilmiyorum.

    Sizin yardımlarınızı rica ediyorum. Şimdiden teşekkür ederim

    Sapın resmi :
    [​IMG]
     
  2. Yapılması gereken işlem, nerede ise standarttır hocam. Öncelikle sap tesfiyesi(bir dizi zımpara işlemi) ardından, isteğe göre cila. Cila yada tung yada polyester tercihleri olmakla birlikte, ben, en iyi sap, gövde ve klavye finishi için her zaman gomalak tercih ederim ve kullanırım.

    Bu işlemler anlatırken kolay olmasına rağmen, uygulama ciddi bir dikkat ve tecrübe ve hassasiyet ister. İşleminiz govde yada headstock olsa idi uğraşın derdim, (kuvvetle muhtemel demezdim ama...) ancak sap ve klavye gerçekten hassas ve geri dönüşümü olmayacak parçalar. Bu sebeple işin ehli olan bir luthiere goturmenizi öneririm.
     
    inhumanform, 9cerberus97 ve hackeiommi bunu beğendi.
  3. @insanatomystic sevgili kardeşim, seni donanım sorularından sorumlu muhtar ilan etmek gerek bence :)
     
    insanatomystic bunu beğendi.
  4. Kramer makarsının headstock larına benziyor baya
     

  5. @hackeiommi hocam, günümün ortalama 5 saatini, atelyemde bu ve benzeri işlerle uğraşarak geçiriyorum. Daha dün, hocamın bahsettiği işin aynısını bir framus a uyguladım.2000 zımpara ve 4. Kat ciladan sonra kristal gibi oldu.

    Seviyorum napıyım... Seviyorum...
     
    Kutay_, hackeiommi ve sarabande bunu beğendi.
  6. Çok tesekkur ederim hocam değerli yorumlarınız için. İzmirdesiniz sanırım, bende İzmirde oturmaktayım. Sapı Sizin atölyenize getirsem halletme şansınız var mıdır ?
     
  7. Atölyesi varsa götür, resim de çek, sohbet de et, hatta buraya da yorum yaz. İlk defa duydum @insanatomystic in atölyesi olduğunu. Eğer benim cehaletim veya dikkatsizliğim değilse, bu kadar da reklamsızlık olmaz.
     
  8. Ne yazık kş artık İzmir'de değilim. Elâzığ'dayım bu aralar. Ama bir ihtimal tekrar o taraflara gelme ihtimalim var.

    İzmir'de, Alsancak'ta tren garının karşısında enstrüman müzesi var. Oraya götürürsen yaparlar. Ozanı bul selamımı ilet. İlgilenir.

    @hackeiommi hocam, başkalarını göndermekle olmaz, merak ediyorsan kendin geleceksin. Hatta bir hafta sonu kalacaksın. Atelyenin tozunu yutmanın yanı sıra çevresel ve kültürel bir gezi de yapıcaz. Bu işler böyle olur. :)
     
    sarabande bunu beğendi.
  9. İzmir'de yaşıyor olsam eyvallah :)
     

  10. Elazığ diyorum hocam. :)

    Uzakta olduğunu tahmin ettiğim için haftasonu opsiyonunu koydum. :)
     
    hackeiommi bunu beğendi.
  11. 200lük zımpara, keten tohumu yağı. 24 saat sonra 400lük zımpara, keten tohumu yağı. Sonra 600,800 vs. Böyle gider.
    İnceltip yağ katı çıktıkça renk koyulaşır ve parlaklaşır sap.
    Keten tohumu tung'dan daha doğal ve hafif bir yağ. Tung da içine bir şeyler karıştırılmış keten zaten.
     
    9cerberus97 bunu beğendi.
  12. Ah dalgınlık, oy yorgunluk, vah yaşlılık :D
     
    insanatomystic bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş