Aktif Manyetik Olayı

'Elektro Gitarlar' forumunda tahaure tarafından 12 Kasım 2015 tarihinde açılan konu

  1. Merhaba dostlar sizi bilemem ama aktif manyetik bana samimiyetsiz geliyo elimde blackstar lambalı kafa kabin var dijital bi sound gibi geliyo kulağıma bende duncan manyetiğe döneyim diyorum köprüye sh6 mı sh 11 mi ne taktırcam kararsızım ve nec kısmına yardımcı olursanız çok mutlu olurum tarzım metal türevleri ama emg kadar sert ve ton yelpazesi geniş bi manyetik istiyorum
     
  2. tee

    tee

    110
    61
    206
    Hocam özür dileyerek yazıyorum.Konu hakkında hiçbir bilgim yok yardımcı olamayacağım maalesef.Ama başlığı görünce birden kahkaha attım neden bilmiyorum.Allah ta sizi güldürsün diyeyim. :D
     
    antbalci bunu beğendi.
  3. Dijital sound amfiden kaynaklı olmasın? Aktif manyetik düz ve steril bir ton verir, pek dijital denemez. Ortada dijital birşeyden geçen bir sinyal bildiğim kadarıyla yok. Tek olayı üstünde ekstradan pre-amp olması.
     
  4. Dijital dediğim emg ler clean için tasarlanmamış bu yani istediğin gibi evirip çeviremiyosun blackstar ht1rh kafa kabin bu arada
     
  5. Napıyım hocam ısınamadım:)
     
  6. 7r7

    7r7

    306
    155
    1,555
    aktif manyetikte sesler kompresliydi bildiğim kadarıyla 9 voltta kullanıyorsanız birde devreyi 18 volta yükseltip deneyebilir misiniz? sisteme bir zararı yok voltajın yükseltilmesinin, bu yapılan sayesinde istediğiniz ses aralığı biraz arttırılıyor.
     
    Mustafa İLKER bunu beğendi.
  7. Onu bilmiyodum hocam ya bak eyvallah sağolasın
     
  8. Ben de EMG sevmem. Tonu çok zorlama, fazla kompresli gelir bana. Ama Seymour Duncan Blackoutslar çok hoşuma gitmişti. Daha organik, o gereksiz scoop midler ve kompresyon yok. Vintage tarzlarda sırıtabilir, ama onun dışında hemen her yola da gelebilir gibiler. Clean tarafları çok iyi zira.

    İlle de aktif manyetik olmasın dersen, Bare Knuckle'ın yüksek çıkışlı pasif manyetikleri olması gerek. Onları bir deş.
     
    HmzGkgz bunu beğendi.
  9. Aktif manyetik aynen abicim hoşuma gitmiyo hep bahane arıyorum
     
  10. Yalnız başlığı değiştir istersen, ekşi sözlük başlıklarına benzemiş. Şöyle "Metal Müzik İçin Aktif Manyetiklere (veya Aktif EMG Manyetiklere) Karşı Alternatif Öneriler" gibi bir başlık daha dikkat çeker sanki.
     
    tee bunu beğendi.
  11. Her ne kadar EMG ler için yıllardır has tabiriyle "ice picky" dense de ve canlı çalımda evet, bu görüşe kısmen katılsam da karşılaştırmalı sonuca baktığımda EQ dengesi bakımından ben özellikle kayıtta EMG seviciyim.

    Elimde EMG 707TW, SD Blackout ve SD Nazgûl/Sentient pasif set mevcut ve daima son dalım, iş bitiren esas adamım EMG oluyor desem yalan olmaz. Biraz tercih, biraz beklenti ve epey de donanım ile alakalı bu duyum algısı. Hepsinin ayrı ayrı sevdiğim tonla yönü de var ve ben de günlük çalımda ve kayıtta blackstar ht-5 gibi gayet "düz" bir amfi kullanıyorum. Kendi adıma da sonuçlarından, ekipmanların arasındaki uyumdan oldukça memnunum.

    En şirin tabiriyle aktif manyetikleri "samimiyetsiz" bulmanızla sonuçlanan bu arayışta haricinde hangi ekipmanlarla ve ne gibi sonuçlar almak amacıyla yola çktınız onu da yazın bence. Tonun dijital gelmesi duygusunu son hatırladığım zoom 707, digitech rp80 gibi aletler ile yaşamıştım bundan yaldır yaldır yıllar önce. Acaba zincirde benzer bir prosesör falan da kullandınız mı? Buralar hep samimiyet isteyen noktalar. :)
     
    Son düzenleme: 13 Kasım 2015
    Özgür ÖNER ve inhumanform bunu beğendi.
  12. Vintage LP'ye 81-85 takıp da hapse girmeyelim. :)

    @tahaure hocam, bence amfide farklı bir gitarı deneyin, dijitallik amfiden mi kaynaklanıyor bi bakın. Ama illa manyetik derseniz SD'de İnvader favorimdir. DiMarzio'da ise (Bridge için konuşuyorum.) Crunhlab'ı ve İlluminator'ü çok severim.
     
    hackeiommi bunu beğendi.
  13. Abicim dijital derken şöyle anlatıyım drive yüklü ve cleande bile hafif sert olursan overdrive gidiyo ya onu kast ediyom:)
     
  14. Bunun temel sebebi manyetiklerin hassas ve güçlü olması. Çoğu yüksek çıkışlı humbuckerda da benzer durum mevcuttur ama emglerin en önemli özelliği preamp devresi sebebiyle yüksek sarımlı manyetikler gibi parlaklığını kaybetmez, aşırı kompresyona uğramaz, halen toktur fakat halen yeterli miktarda transparanlık ve tiz tepkisi vardır.

    Bu tip durumlarda volume knobunu hafif kısabilir ve direkt clean kanalda çalabilirsin.
     
    hackeiommi ve gurkanisevic bunu beğendi.
  15. Bende hapislik bir hareket yapmıştım zamanında :) emg.jpg
     
    wamperia_, nezir, inhumanform ve 5 kişi daha bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş