Koyu Ve Hacimli Tınlayan Köprü Manyetiği Önerisi

Kompresli shred tonlarından uzaklaşıp daha vintage tonlara bulaşmaya başladığımdan beri köprü manyetiklerimle başım dertte. Aşırı parlak ve hacimsiz kalıyorlar.
Bunun yaygın bir sorun olduğunu tahmin ediyorum. Walter Trout, (doğru anladıysam eğer) tiz potunu sadece köprü tonunu etkileyecek şekilde yaptırmış mesela ! Ancak adam zaten single manyetik ile çalıyor.

Şu anda kullandığım şeffaf tınılı humbuckerlar (PAF klasik ve Dimarzio Precision) ne yazık ki beni bu anlamda memnun etmiyor. Her ikisi de fazlasıyla parlak kalıyor.
Geçmişte kullandığım AT-1 (Andy Timmons köprü manyetiği) bu anlamda beni oldukça memnun etmişti, ancak o zaman başka kafalarda çalıyordum. Yine de Timmons gibi adamların ton yelpazesi geniş ve bana da hitap ediyor, bu nedenle kafamda şimdi bu manyetik var. Bir diğer alternatifim Doug Aldrich manyetiği (elimde var).

Bunun dışında köprüde koyu ve hacimli tınlayan humbucker önerisi olan var mı ?
 
Dimarzio Tonezone!
Ibanez'imde takili. Ihlamur govdeyle birlesince tam da koyu ve hacimli bir ton veriyor. Bazen bazi sololarda neck manyetigine gecme ihtiyaci bile duymuyorum.

Bilmiyorum baska govdelerle nasil bir ton olur ama manyetiginin karakterinin cok degisecegini zannetmiyorum. Bi bakin isterseniz.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Dimarzio Tonezone!
Ibanez'imde takili. Ihlamur govdeyle birlesince tam da koyu ve hacimli bir ton veriyor. Bazen bazi sololarda neck manyetigine gecme ihtiyaci bile duymuyorum.

Bilmiyorum baska govdelerle nasil bir ton olur ama manyetiginin karakterinin cok degisecegini zannetmiyorum. Bi bakin isterseniz.
Tone Zone kullanmışlığım var ve gerçekten de koyudur. Ben de Ihlamur gövdelerde kullandım hep.
Sıkıntı şu ki, daha düşük vintage gainler ile tepkisi nasıl olacak onu çok kestiremiyorum.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Bklentimi netleştirmek açısından şunu söyleyeyim: Sap ve köprü manyetikleri arasında geçiş yaptığımda abartılı bir tizleşme işitmekten ziyade daha "hot" bir ton almak istiyorum. Şu anda gitarlarımda manyetiklerin hem sap hem de köprü pozisyonunda aynı olması da bu açıdan dezavantaj yaratıyor sanırım.
 
Hocam çok bilgim yok ancak vintage output manyetikler hep çok tizli oluyor diye düşünüyorum sizin istediğiniz koyuluğu verecek manyetikler çok sınırlı sayıdadır heralde. Tabii ki siz daha iyi bilirsiniz ancak köprü manyetiğinde bu istediğiniz tona sahip gitaristlerin kullandığı manyetiklerden yola çıkarsanız en rahat öyle bulursunuz diye düşünüyorum aradığınızı.

Onun dışında köprüde koyu olduğunu düşündüğüm ve çok da öyle yüksek çıkışlı olmayan bazı manyetikler var bildiğim. Tabi kendi kulağıma göre seçtim, sizin de düşüncenize uyacak birşey vardır umarım :) ( Duncanları genel olarak çok tizli bulduğum için pek bakmadım, belki high-gainlerinde biraz koyu manyetikler vardır ) :

DiMarzio Air Classic : Bu manyetik sizin dediklerinizden yaptığım kendi çıkarımlarıma göre en uygun geldi. Sitede aşağıda bulunan kayıtlardan dinleyebilirsiniz özellikle burada: Christopher, Tiago Della Vega adlı sanatçıların kayıtlarındaki ton istediğiniz benzeri bir ton olabilir gibi geldi. En baştaki sanatçı Aleks Sever ise telecaster kullandığı için biraz tizli çıkar ton diye düşünmüştüm ancak bir teleye bile biraz koyuluk katmış gibi geldi.

DiMarzio AT-1 Andy Timmons : Andy Timmons tonu hep koyu gelmiştir bana genel stratçılara göre. Sitede aşağıda bulunan kayıtlarda ise biraz tizlik var sanki ancak yine de bana -özellikle bazı kayıtlar- Tizli olmayan bir EQ ile yeterince koyu olabileceğini hissettirdi.

Sizin istediğinizi tam anlamamış, işinize yaramayacak önerilerde de bulunmuşsam affola hocam, denemiş olduk :)
 
Tone Zone kullanmışlığım var ve gerçekten de koyudur. Ben de Ihlamur gövdelerde kullandım hep.
Sıkıntı şu ki, daha düşük vintage gainler ile tepkisi nasıl olacak onu çok kestiremiyorum.

Dimarzio Air Zone, kendi tonezone'umu modifiye ile bu manyetiğe çevirdim. Tonezone'nun koyuluğu ama çok daha az kompresli ve bariz daha vintage tınılı hali, split hali Single kıskandırır kesinlikle PAF bölmüş gibi tınlamaz.

Air Zone™ | DiMarzio

Bileni azdır ama youtube'da bir arama yapın fikir verebilecek videolar çıkacaktır.
 
Tolga bey,

Şu anda gitar olarak ne kullanıyorsunuz bilmiyorum ama özellikle humbucker konusunda ben Seymour Duncan'dan yana oyumu kullanırım. SH-4 JB ve SH-11 aradığınızı verebilir diye düşünüyorum.

Dimarzio tarafında ise PAF Pro favorimdir. Doug Aldridge seti Fender Strat gitarımda kullanmışlığım var ama Duncan gerçekten iyi.

Kolay gelsin,
 
Dimarzio Air Zone, kendi tonezone'umu modifiye ile bu manyetiğe çevirdim. Tonezone'nun koyuluğu ama çok daha az kompresli ve bariz daha vintage tınılı hali, split hali Single kıskandırır kesinlikle PAF bölmüş gibi tınlamaz.

Air Zone™ | DiMarzio

Bileni azdır ama youtube'da bir arama yapın fikir verebilecek videolar çıkacaktır.
Mertay abinin bahsetti manyetigin tonlarini canli canli duymuştum. Bahsettigi kadar vardi..
 
Hocam aslında Türkiye'de çok iyi manyetik yapan bir usta vardı adını ne yazıkki şu an hatırlayamadım ama. Zannedersem bu foruma da üyeydi. Bilen arkadaşlar illaki çıkar. Facebook sayfasında falan çok olumu yorumlar vardı. Ona bir bakın isterseniz.
 
Ben de Seymour Duncan önerebilirim. Uzun incelemeler sonrasında neck için '59 model, bridge için JB model humbucker aldım. JB'nin yüksek çıkışlı, 59' da vintage karakterli, gitarın ses ve ton potlarını ayarlarayarak çok güzel tonlar elde ediyorum. Daha önce farklı manyetikler kullanmıştım ama Seymour Duncan'lar en verim aldığım manyetikler bu zamana kadar.
 
@mtsv Ben de strat için humbucker konusunda S.Duncan taraftarıyım. Çok fazla sayıda Dimarzio humbucker denememe rağmen, S.Duncan'lar ile strat tonları daha verimli oluyor bence.
 

Dosyalar

  • xxx.JPG
    xxx.JPG
    119.5 KB · Gösterim: 201
Geri
Üst