Sıfır Bilgi Ile Basliyorum

'Elektro Gitarlar' forumunda alpknkc tarafından 4 Aralık 2015 tarihinde açılan konu

  1. Gitar konusunda yeniyim yas biraz gecti 23 oldu ama yillardir merakim vardi artik ogrenmek istiyorum amfi olarak marshall mg15cfr var gitar olarakda squier affinity strat sss siparis ettim sifirdan basliyorum gram bilgim yok diyebilirim onerisi olan var mi ? duman tarzında calmak istiyorum gitar ve amfi secimim dogru mudur ?
     
  2. Yaşta bir sıkıntı yok. Eğer sıfırdan başlıyorsanız elinizde ne kalitede ekipman olduğunun önemi olmaz. Zaten elinizdekiler fazlası ile yeter. Çalımınızı geliştirdiğinizde farklı ekipmanlara geçersiniz.
     
    SzgnOzr_ ve alpknkc bunu beğendi.
  3. Gitar ve amfi seçimin doğru.

    Öncelikle müzik hayatına hoşgeldin. :) Bu zor bir iş, önüne çıkan ilk engelde gitarını bırakma. Her gün düzenli olarak en az iki saat bir metoda çalış, veya egzersiz yap ki parmakların açılsın ve gelişsin. Parça çalmaya çok fazla odaklanma, Gam bilgileri çok önemlidir. Belirli bir seviyeye geldikten sonra parça pratiğini bırak ve Gam'lara çalışmaya başla.

    En iyisi bir kurs almaktır. İstanbul'da Selim Işık'tan kurs al imkanın varsa. Eğer imkanın yoksa internetteki 100 adet eğitim videosunu çalış ya da metod kitabını al.

    Kolay gelsin. :) (Kolaysa başımıza gelsin. :)
     
  4. hosbuldum tesekkur ederim isler dolasiyisiyla kurs icin fazla vakit ayirabilcegimi sanmiyorum o yuzden internette ki videolardan baslayicam yakin bi arkadasimda hasir nesir elektroyla birlikte biseyler yapicaz insallah :)
     
  5. Falanca tarz veya gruba odaklanmayın, başlangıç için bu iyi bir tercih değildir. Beğendiğiniz müzisyenler de önce enstrümanı çalışıp öğrenmiş insanlar.
    Soundu amfiyi filan da şimdilik önemsemeyin. TEMİZ tonla çalın ve çalışın. Amfinin distortion tonlarına sakın güvenmeyin, sizi aldatır. Bu yüzden enstrümana başlangıçı akustik gitar ile yapmak daha iyi oluyor.
     
    tunckk, alpknkc ve Grundar bunu beğendi.
  6. Grundar

    Grundar Forum Yöneticisi

    899
    1,298
    9,255
    Bence güveneceğiniz bir hocadan ders alın, ben bir arkadaşım sayesinde bunu yapabilmiştim...Ancak bu kişinin hocalık tecrübesi çok önemli elbette...Kendi başınıza çok ama çok zor olur...

    Sevgiler ve saygılar...
     
    Sinan Güngörer bunu beğendi.
  7. Bence kurs işini bir daha düşünün ilk başlarda yanlış yaptığınız herşey kemikleşerek daha sonra ilerlemenizi engelleyebilir.
    Online olarak bile ders hizmeti veren insanlar var. İnanın gelişiminiz çok daha hızlı ve doğru olur.
    Sevgiler
     
  8. islerimin yogunlugu sebebiyle kurs isi ne kadar istesemde olmicak gibi tabi ki bos buldugum zamanlarda kendi basima biseyler yapmak yerine internetten bi egitim takip ederek calismaya devam edicem. sabır isi biraz insallah ilk alisma donemim kisa surer
     
  9. Ben öğrenmenin, mutlaka belli bir kalıpta gerçekleşmesi gerektiğini düşünmüyorum. Bence eğitim (öğrenim) kişiye özel şekillendirilmeli.

    Aylarca özel ders alıp dört akoru arka arkaya çalamayan adamın yıllar sonra karşılaştığımda zor denebilecek seviyede klasik eserleri kendi kendine öğrenerek çalar hale gelmiş olduğuna da tanık oldum, tam tersine de (uzun süre ders almayıp aynı noktada sayıp, bir kaç derste beklenmedik bir şekilde hızla ilerleyene de)

    Farklı durumların farklı şekillerde sonuç vermesinin sebebi sonucu doğuran "bileşenler"dir. İşin başarıya ulaşması doğru bileşenlerin bir araya gelmesiyle mümkün.

    Söz konusu bileşenlerin "psikolojik" olanları sizinle ilgili; istek, sabır, yetenek vs... Bir de dış etkenler var; videolar, eğitmenler, kurslar vs. Bu bileşenleri kontrol etmek ve en doğrusunu seçmek elinizde, bu da kendinizi tanımaktan ve hedefinizi doğru belirlemekten geçiyor.

    Bu bileşenleri ancak siz seçer, kontrol eder bir araya getirirsiniz.

    Ama söz konusu mevzuda, yapılması her koşulda gereken bir şey var ki, o da "egzersiz" (her gitariste her seviyede lazım). Parmaklarınızın hem güçlenmesi hem de nazik hareketleri "ezberlemesi"... Amaç kas şişirmek değil, o kasları en nazik hareketleri sakin sakin yapabilecek kıvama getirecek şekilde eğitmek.

    Tavsiyem; ders alsanız da almasanız da, egzersiz yapın. Bu satırları okurken bile elinizde gitar (amfiye falan bağlamayın), düşünmeden, tekrar tekrar aynı hareketleri dikkatli ve doğru bir şekilde yapın. (ben alt yazılı bir film açıyorum, TV'nin de sesini kısıyorum, parmaklar zaten bir süre sonra hareket etmiyormuş gibi oluyor) Zamanla kaslar güçlendikçe (ve parmaklar nasır tuttukça) notaları daha temiz duyulacak şekilde basmaya başlayacaksınız ve kas yapacağı hareketleri ezberledikçe de nota geçişleriniz hızlanacak.

    Askerde de duyacaksınız (belki de duydunuz), en etkili öğrenme tekniği "tekrar".

    Güç ve denge sizinle olsun :) Kolay gelsin. Umarım ilerde demolarınızı dinleriz.
     
    Son düzenleme: 4 Aralık 2015
    antbalci, DaRtH_ErLiK, koray7 ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  10. Yaşda bir sıkıntı yok Ne yaşlı amcalar varız burda :) Küçük bi tavsiye illaki birazcıkda bu işin mürekkebini yalamak da gerekiyor.İleride sıkıntı olmaması için.
     
    DaRtH_ErLiK, hackeiommi ve alpknkc bunu beğendi.
  11. cok tesekkur ederim anlattiklariniz icin hersey egzersizde bitiyo ozel dersler dahi alsaniz egzersiz olmadan olmayacak evde oturdugum surece gitari elimden dusurmeyi dusunmuyorum tv izlerken bile egzersiz yapmayi planliyorum gitarim p.tesi ulasicak elime sabirsizlikla bekliyorum tavsiyeleriniz kulagima kupe olcak hep tesekkur ederim
     
  12. tunckk

    tunckk

    911
    1,173
    9,005
    "Tavsiyem; ders alsanız da almasanız da, egzersiz yapın. Bu satırları okurken bile elinizde gitar (amfiye falan bağlamayın), düşünmeden, tekrar tekrar aynı hareketleri dikkatli ve doğru bir şekilde yapın. (ben alt yazılı bir film açıyorum, TV'nin de sesini kısıyorum, parmaklar zaten bir süre sonra hareket etmiyormuş gibi oluyor)"

    @Sinan Güngörer abim, şu dediğinin (yukarıdaki) aynısını uzun yıllardır yapıyorum ha :) Acayip etkili bir yöntem.
     
    alpknkc ve Sinan Güngörer bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş