Klavye Önerisi

'Diğer Enstrumanlar' forumunda berk5 tarafından 6 Ocak 2016 tarihinde açılan konu

  1. berk5

    berk5

    12
    2
    6
    Merhabalar. Buaralar biraz kararsızlık yaşıyorum. Bayadır klavye çalan biri olmama rağmen benden daha tecrübeli ya da tecrübesiz klavyecilerin fikirleri nedir öğrenmek için açtım bu konuyu. Şimdi öncelikle ben bi alternatif rock grubunda çalıyorum. Şuanda 2012 model Casio XW-P1 synth kullanıyorum. Ancak özellikle yaylılar konusunda beni tatmin edemiyor gibi. Haliyle yeni bir klavye almak istiyorum. Olabildiğince hacmi yüksek tonlara sahip bir model istiyorum. Aklımdaki modeller Korg Krome, Roland Jupiter-50, Roland XPS-30. Fiyat sınırım maksimum 3500 tl idi ama azcık daha zorlayabilirim nokta atışı bir synthesizer bulursam.

    Korg Krome ekran genişliği, tasarımı falan iyi ancak o paraya ekstra özelliklerden yoksun gibi geldi bana. Yani vocoder, sample atmak gibi özellikleri yok diye biliyorum. "Bir performans modunda maksimum kaç ses kullanımına izin veriyor?" "Dokunmatik ekranın kalitesi nasıldır, pratik midir sahnede" "Sesleri hacimli midir kaliteli durumu Roland klavyelere göre nasıldır"gibi sorular var kafamda.

    Roland Jupiter-50 ise Roland'ın en iyi ses motoru "Supernatural" ses motorunu kullanması ve fiyatının buaralar aniden 3899 tl'ye düşmesi ile aklıma yattı. Ama bu model ile ilgili de sıkıntım var. Hafif sayılır ancak hacmi geniş bir synth malum 76 tuşlu bir model taşımakta sıkıntı çekebilirim diye düşünüyorum arabada falan bir de o kadar para verip vocoder, sample gibi özelliklerden yoksun bir cihaz almak düşündürücü ama şüphesiz ki ses kalitesi gayet başarılı sağlam bir cihaz.

    Roland XPS-30 ise en basit model gibi görünmesine rağmen hem en güncelleri(2016 model) hem de her türlü ekstra özellikleri barındırıyor. Vocoder, Sample işleme gibi ekstraları var. Özellikle Sample atılabiliyor olması benim için işlevsel bir özellik. Doğu enstrumanlarına da yer verilmiş(Korg Pa serisi kadar değil tabi) belki ilerde işime yarayabilir. Fiyatı beklediğimin azcık üstünde 2800 tl'den bugün gördüğüm kadarıyla Zuhal Müzik'te stoklara girmiş. Roland Gaia, Juno, XP serisinden seçme sesler ve kendi sesleri var. Bu aletle ilgili de tek olumsuz yan ses kalitesi gibi. Neticede Juno-Di'ın devamı niteliğinde youtube'daki videolardan seslerini kötü bulmadım açıkcası ama özellikle Korg Krome ile yanyana karşılaştırma da yapabileceğim bir mağaza yok malesef İzmir'de. Yoksa hepsini çalarak almak en çok istediğim şeydir tabi. Videolardan görebildiğim kadarıyla 16 sesi tek performans modunda kullanmaya olanak tanıyor. Bu özelliği baya tuttum.

    Aslında direk Roland Fa-06 tam aradığım model ancak fiyat konusunda beni aşıyor malesef bi de dolar almış başını gidiyor gene, piyasa berbat ve ikinci el de düşünmüyorum. Neyse işin özeti synth tonlar ve yaylılar benim için en önemli kategoriler. Özellikle bu enstrumanları kullananların yorumlarını merak ediyorum. Ton kategorilerine göre ses kaliteleri, tek seferde kaç ses ayırıp ya da katmanlayarak kullanabildiğimiz gibi artılarını eksilerini yazarsanız sevinirim.
     
  2. Krome Samples

    Krome sample destekliyor.

    Specifications | KROME MUSIC WORKSTATION | Synthesizers / Keyboards | KORG

    Çift osilatörlü ses kurulumunda 60 polifonik. 16 tınılı multi kurulum (Korg buna combi diyor) mümkün. Tabi 60 polifoni paylaşılacak katmanlama ve bölmeli kurulumda.
    Jupiter 50'nin stok sesleri de çalınan tarzda iş görecektir diye düşünüyorum, yine de sesten hacim yaratmak için en iyi çözüm onları istediğiniz şekilde programlamak.

    Şahsen öğrencimin Korg Kross'undan bile (giriş seviyesi olduğu için söylüyorum) güzel neticeler almıştım. Çok sayıda osilatör tipi var, üstüne düşerseniz her tarz için ses tasarlayabilirsiniz. Bilgisayar editörüyle haşır neşir olmanız gerekecek ama emek harcayınca cihaz karşılıksız bırakmıyor.

    Vocoder kısmını başka bir cihazla düşünürdüm, workstation sınıfı aletlerde nadir bulunan bir özelliktir çünkü. Adanmış bir ünite daha hızlı ve iyi sonuç verecektir.
     
  3. Kronos. :D
     
  4. berk5

    berk5

    12
    2
    6
    Öncelikle cevap yazan herkese teşekkürler.
    @HmzGkgz Kronos alabilecek bütçem olsa keşke de malesef :D
    @Mehmet B. Uzunosmanoğlu Kurzweil baya yabancı olduğum bir marka tabi ki Jordan Rudess gibi üstadlar kullanıyor iyi alet de şimdilik ikinci el düşünmüyorum. Belki ilerde düşünebilirim.
    @Minocan Krome özellikle mydukkan'da şuara 3500 tl'den satıldığı için tekrar gündemimde. Çünkü biaralar 4.100 tl'lere kadar çıkmıştı fiyatı. Ses editlemeyi kafa yormayı seviyorum. Şuanki Casio'mda bile güzel tonlar yazmışlığım var. Vocoder yukarda yazmışım ama şimdilik olmasın diyelim en kötü Novation Ultranova ya da Korg R3 gibi bi modeli ikinci el olarak alıp kullanabilirim çok da dert değil ama sample işliyorsa Krome iyiymiş forumda bazıları sample atılmıyor demişti de ezbere konuşmuşlar sanırım. Dediğim gibi ses editleme işini seviyorum Krome'da da uğraşırım. Bu gidişle Krome alıcam gibi, Korg'un seslerini her zaman beğenmişimdir. Yani 2800 tl'ye XPS-30 almaktansa biraz daha koyup 3500 tl'ye Krome daha iyi bir seçim diyebilir miyiz?
     
    HmzGkgz bunu beğendi.
  5. Daha iyi olur, klasik sesler için de hafife alınmayacak bir hafıza mevcut.
     
    berk5 bunu beğendi.
  6. berk5

    berk5

    12
    2
    6
    Peki Korg Krome'daki ses motoru M3 ile aynı mıdır? Ya da farklıysa kullandığı ses motoru Kross ile Kronos arasında bir kalite midir?
     
  7. M50'nin devamı demek daha uygun olur.
     
    berk5 bunu beğendi.
  8. Yalnız Minocan üstadın Krome için söylediği ; "Çift osilatörlü ses kurulumunda 60 polifonik. 16 tınılı multi kurulum (Korg buna combi diyor) mümkün. Tabi 60 polifoni paylaşılacak katmanlama ve bölmeli kurulumda" şeklinde önemli bir konu var. Bu sizin için ilerde bir handikap olmasın sonra.
    Mesela bende 64 polifonili MOX6 var. Katmanlamalı performans seslerde ; alete biraz abandığımda bir noktadan sonra şişip kalıyor. "Yok mu bana polifoni , yok mu bana polifoni ? " demeye başlıyor. :)
     
    berk5 bunu beğendi.
  9. Workstationlarda 1 osilatör = 1 ses ettiği için iyi dozlamak gerekiyor katman işlerini, yine de 2 bölmeli ve 2 katmanlı bir kurulumda bile ton başına 15 polifoni kötü değil bence.
    Synthlerde sabit polifoni ise 1 ses = LFO + osilatör sayısı + filtre + zaman zarfı oluyor. O yüzden sentetik seslerde daha çok kaynağınız oluyor. Onlarda da klasik tınılar yok :)

    Benim tercihim de klasik tınılarla synthleri ayırmak ama bedeli de ekstradan ağırlık oluyor.
     
    Mehmet B. Uzunosmanoğlu bunu beğendi.
  10. berk5

    berk5

    12
    2
    6
    Benim şuanki klavyemde de 64 polifoni var. Çok dert olmadı bana tabiki 128 olsa daha iyiydi de Krome'da yazdığı kadarıyla tek ton kullanımında 120 polifoni oluyomuş. Keşke her türlü 120 polifoni olsa da bu durum biraz da sanırım ne kadar ekmek o kadar köfte meselesi :)
     

Bu Sayfayı Paylaş