Çok dijital girişli Ses Kartı / Arabirim tavsiyesi?

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda davulzade tarafından 16 Şubat 2004 tarihinde açılan konu

  1. herkese saygılar

    herkese saygılar: benim kafamda da birşeyler var da:
    ben ses kartlarındaki spdıf ve adat olaylarını tam olarak bilmiyorum ihtiyacım olan şey 4-5 tane spdıf giriş çünki 4 tane 24/96khz aes/ebu ve spdıf çıkışa sahip cihaz alacağım ve her birinin digital çıkışını ayrı kanallara girmek istiyorum.bunu yapmak istememin sebebi tak çıkar olayından kurtulmak.(aletlerin ömrü azalmasın diye) fakat hangi karta baktıysam çoğunda 1 yada 2 spdıf çıkış var daha çok adat kullanıldığını gördüm.adat alesis'in geliştirdiği bir format sanırım.ama benim aletlerde adat çıkış yok.aklıma bir fikir geldi staudio(hoontech) firmasının dm3 adında bir cihazı var.dsp 24 mk2 adlı ses kartıyla çalışıyor 4 tane aes/ebu ve spdif girişi var ve tüm sampleratelerde çalışıp çıkışı stenen sampleratede veriyor. bunu almayı düşünüyorum böylece ileride düşük sampleratede(44.1khz yada daha az) çıkışa sahip bir alet kullanmam gerekirse bu alete bağlayabilirim.çok teşekkürler.
     
  2. SPDIF koaksiyel olup 2 kanaldır (stereo). ADAT optik olup 48kHz'de 8 kanala kadar bilgi taşır. 96kHz'de bu 4 kanala iner.

    Bu bahsettiğin işler için dijital patchbay'ler var, mesela Midiman Digipatch 12x6 digital patchbay veya Frontier Design Apache gibi.

    http://www.midiman.de/files/pdf/digipat.pdf

    http://www.frontierdesign.com/products/apachemain.html

    Burada karşılaşacağın en büyük sorun bu cihazların wordclock senkronizasyonu, zira dijital cihazları öyle rastgele aynı kaynağa normal analog ses hattı gibi bağlayamazsın, bütün dijital çıkışlı cihazların birbirlerine senkronize olması gerekir. Gerçi cihazlarında AES/EBU olacaksa büyük bir ihtimalle Wordclock giriş çıkışı da olacaktır, dolayısı ile hassas bir wordclock generator (MOTU Timepiece veya Aardvark Aardsync gibi) alıp bütün cihazlarını ona senkronize edersen hepsini daha esnek bir şekilde bir patcher'a bağlayıp çok dijital girişli bir ses kartına ihtiyaç kalmadan standart kartlarla da sistemini kurabilirsin.

    Asenkron dijital bağlantı yapma mecburiyeti varsa (yani elindeki cihazlardan bazılarının sadece SPDIF çıkışları olup SPDIF veya Wordclock girişleri yoksa) bu cihazlar daima Masterclock olmak isteyeceklerdir, bir sistemde birden fazla masterclock olamayacağından bunları direkt sisteme bağlamak mümkün değildir, arada Asenkronu senkrona çevirebilen bir birim gerekir. Bunun için de Drawmer'ın M-Clock diye bir ürünü var, hem çok hassas bir wordclock generator olmasının yanında bir de dört ayrı kanaldan gelen asenkron sinyalleri senkron etme ve hatta sample rate çevirimi dahi yapabilme kabiliyetleri vardır. Çok özel bir cihaz, incele derim:

    http://www.drawmer.co.uk/m_clock.htm

    Yok ille de çok dijital giriş çıkışlı kart arıyorsan RME'nin modüler PCI kartlarına bak, Digiface, Multiface, Hammerfall serileri filan. RME çooook kaliteli ve profesyonel çevrelerde büyük saygı gören bir markadır. RME'nin güzelliği, bir ana kart alıyorsun, ne tip giriş çıkış istiyorsan onları modül modül alıp ana karta bağlıyorsun, dolayısı ile istediğin konfigürasyonu kurabiliyorsun, hiç ihtiyacın olmayacak bir özelliğe yığınla para dökmek zorunda kalmıyorsun. Ancak hemen bildireyim, RME'ler de öyle ucuz değil.

    http://www.rme-audio.com/english/products.htm

    Bahsettiğin Hoontech firması Kore'li bir firma, ürünleri parasına göre fena değilmiş kalite olarak, benim bir tecrübem yok, sadece sağdan soldan duyduklarım var. Onlar da herkesin bildiği şeyler.
     
  3. Serdar,

    Arkadaş çok dijital girişli bir çözüm arıyor, UA-1000 gibi tek girişli değil, senin bahsettiğin tip cihazların varlığının o da farkında. Soruyu iyi oku.
     
  4. Mahcem varya cozum konusunda cok yardimci oluyorsun ama firca konusundada üstüne yok yani... :=)
    bu arada martta almanya fuarına gidecekmisin?
    biz gidiyoruz orda olursan gorusebiliriz...
     
  5. Frankfurt Messe'ye çok gitmek isterdim ama yok vize al, şu bu, uğraşamam. Zaten Almanya acil görülmesi gereken ülkeler listemde üst sıralarda bir yerde değil o yüzden kalabilir.

    Bu sene yoğun benim için, birkaç hafta evvel aşağıda Music Expo vardı, ona bile gidemedim.

    Size Messe'de iyi eğlenceler.
     
  6. Selamlar...
    ürünü buldum...
    Roland M-1000
    Digital line mixer
    10 kanal 1u yukseklıgınde
    4 digital stereo girşi (coaxical)
    usb port
    word clock I/O
    otomatik sample rate uyumu
    balance analog out
    digital out
    analog 2 kanal ınput
    fiyatı ise 638 euro
     
  7. selam mahcem cevabın için teşekkürler fakat benim bu konuda biraz kafam karıştı.Yazıyı okuduktan sonra tüm ihtimalleri araştırdım fakat hala tam emin değilim.Almayı düşündüğüm aletleri yazarsam daha iyi olur diye düşündüm. bas ve elektro için line6 pod xt pro(2u rackmaount) ve m-audio tampa mic preamp ayrıca audio technica at3035 mic alacağım.Bu aletlerin tümü 24/96 çıkış verebiliyor.Digital çıkış konusunda aes/ebu kullanmanın spdif e göre daha iyi ve profesyonel olduğunu duymuştum.Fakat midiman digipatch da spdif girişler var.o halde ben hepsinin spdif çıkışlarını öyle bir alete bağlayayım ki((işte bu konuda midiman digipatch i düşündüm)) kablo çıkar tak derdi olmadan overdub şeklinde kayıt yapabileyim.((aynı anda multitrack kayıt yapmayacağım tek tek kanal kayıt yapacağım)).Bu aletlerden line6 bass ve gitar versiyonunda wordclock giriş var fakat mic preamp da yok.Şimdi en son çözüm olarak midiman 12x6 yı düşündüm.tüm cihazların spdif çıkışını midiman patchbay in inputlarına bağlarsam ((anladığım kadarıyla midiman 12x6 da 8 tane spdif giriş var böylece her cihazı bir daha sökmemek kaydıyla bağlayabilirim)) ve de digipatch in spdif(coaxial) çıkışını benim terrratec dmx6 fire ses kartıma önden girersem sorun hallolur sanırım.Ayrıca sanki 8 dijital girişli bir ses kartı elde etmiş olurum.Bu doğru mu acaba.Bu durumda wordclock generator kullanmam hala gerekli mi? Kusura bakma biraz uzun oldu şimdiden teşekkürler...
     

Bu Sayfayı Paylaş