İyi clean ton nasıl yakalanır?

'Elektro Gitarlar' forumunda vdKa tarafından 8 Ocak 2007 tarihinde açılan konu

  1. Arkadaslar basliktada yazdigim gibi herkes kendine gore yakalanabilecek en hesapli ve en mukemmel clean tonu nasil yakalanir.?? Asil istedigim ton duygusal , bunalim cok hos ton olarak icinde cok efekt bulunmayan bi clean tonu...Hangi aletlerle nasil mumkun olur?
     
  2. iyi clean ton; bence güzel, single manyetikli bir gitardan (amerikan strat ve telelerin neck manyetik pozisyonu idealdir gene bence) ve tam lambalı bir amfiden alınır. ikisini direkt bağlarsın birbirine. araya yabancı madde koymazsın. işte odur güzel clean.
     
    haknkayaa bunu beğendi.
  3. ve bu tür amfilerin üzerindeki spring reverb çok tatlıdır. bana kalırsa reverb kullanılmalı. chorus da çok iyi süsleyebilir.

    böyle bir başlık var mıydı ne, cleani nasıl güzelleştirebilirim diye.
     
  4. Başlık ismini biraz değiştirdim..
     
  5. Çok iyi yapılmış ve ağacı ağır olan bir gitar, markası önemsiz; köprü ve ortada iki kaliteli single manyetik kullanarak, iyi tuşeyle, stack amfiyle başlanır olaya. Bu tarz en azından yüz tane varyasyon sayılabilir.

    Yukarıdaki benim vardığım sonuçtur, benim tuşem ve kulak keyfime göre bir setup olmaktadır. Tastikli damgalı bir gerçek değildir.

    Nedense bana hep bir tane en iyi birşey varmış ta onu hiç çalışmadan didinmeden bulmak istermiş gibi bir hava yaratıyorsunuz arkadaşlar. Ne tek en iyi var, ne de kolay yolu var. Çok yolu var. İsimlerle markalarla kafayı takmayın, iyi gitar çalın iyi gitar çalmaya başladığınızda cevap zaten kafanızda olacak o an.



    Kolay gelsin.
     
    forbidden_city bunu beğendi.

  6. ehuehe dedim noluyoruz sizofren felanmi oldum ben boole bise yazmamistim mesajini gorunce kendime geldim :D Neyse saol boyle daha mantikli olmus tesekkurler
     
  7. bende mesela aradığım şeyi bulamıyordum bi türlü ama bugün hani o slash.in clean.leri gibi böyle şekerli bir ton parlak falan onu buldum diyebilirim...

    bir tane 20 watt.lık behringer var bende. ama preamp katı lambalı. hani isteğimi almaya yetecek cinsten. bugün sadece ona boss ge-7 bağladım. gitar olarak epiphone g-400 custom kullandım. koprude veya sapta tam isteğim o tonu yakaladım. normalde eq kullanmadan biraz boğuk kalıyordu ama eq ile istediğim o tona baya yaklaştım. bence eq pedalı baya işe yarıyor bu konuda. ama mesela bunun yanında bide chorus veya reverb olsa tadından yenmez...
     
  8. Fender 57' RI Strat ve Marshall Mg30DFX kombinasyonu ile tüylerimi diken diken eden bir clean ton elde ettiğimi hatırlıyorum :D

    Zevke göre sağlam bir Strat/Tele ve full lambalı bir ampli ile hayatında duyabileceğin en iyi clean tonu yakalaman muhtemel :lol:
     
    Osxfang3 bunu beğendi.
  9. Full lambalı bir anfiye sahip olmak şu an mümkün görünmese de, fender higwhway in 1-3-4 manyetik pozisyonlarında lambalı bir vox tonelab ve marshall mg30 dfx sayesinde, biraz reverb ve chorus eşliğinde yaran tonlar çıkardığına hergün şahit oluyorum. Pink Floyd grubu kurasım var :D
     
  10. chorus pedalı kullan çok hoş tonlar alıyorsun cidden
     
  11. Bence de iyi bir clean ton kaliteli,lambalı bir amfiden(marshall,mesa,carvin,vox,fender...) ve kaliteli bir gitardan alınır.Benim de ilk aklıma gelen fender stratocaster,ya da telecaster(amerikan),her ne kadar jem sahibi olsam da.Tabi başka markalar da var(musicman,gibson...) ama fender bir adım önde benim açımdan.Benim de kafamdaki clean tonda pedal ve efekt öncelikli olarak yer almıyor.
     
  12. Burada öncelikle sesi çıkaran insan yani gitarcı düşünülmeli. Atalay'ın dediği gibi ekipman olayına çok takılmayın. Ne adamlar dinledik ellerinde çok kaliteli aletlerle testere gibi drive ve clean tonlar çıkaran. Gitarda ton konusunda en en önemli şey nasıl çaldığınızdır. Bu öğrenilmez. Çala çala bulunur. Bakın clean tonlarıyla ünlü bir gitarcı olan Robert Cray'i dinleyin. Adam Fender strat+fender twin kombosuyla çalıyor. Arada hiç bir efekt yok. Eli balyoz gibi. Son derece sert çalıyor. Ama bu setup'ı herhangi bir gitarcının eline verseniz çıkan tonun alakası olmayacak. Bu tarz adamlara örnekler BB King, SRV.
     
  13. Kusura bakma ama şu soruyu soran bi insanın zaten ilerde dönüpte hani çocukluk fotoğraflarımıza bakıp güldüğümüz gibi seninde bu soruya dönüp güleceğin zamana kadar bu sorunun cevabını bulamazsın bulsan bile çalamazsın..

    Ayrıca bunu hani yanlış anlama küçük görmek veya rencide etmek için söylemiyorum ama drivesız olan yani clean ton dediğimiz tonu bulmak çok zor değildir fakat clean ton'da çalmak Drive'lı bir lead tonunda çalmaktan çok daha zordur çünki işin içine daha az efekt, daha çok tuşe, saydamlık, hassasiyet girer.

    Bu saydığım daha fazla hissedilen özellikler ise yaş ile tecrübe ile daha çok çalmak ile kazanılan özelliklerdir ee böyle bi soruyu soran arkadaşımızında az çok yaş tahmin edildiği için 17-18-19 o yüzden daha çok yol vardır falan filan...
     
  14. Bence iyi bir clean ton almak ; iyi ekipman , temiz ve net bir tuşe , calarken duygunu katabilmekle alakalı.

    Ben ilk gitarımı aldıgımda duzgun calamadıgımdan hep ekipmana taş atardım yok su gitar olsa yok şu amfi alsa acaip calarım diye.Ama birgün bi arkadasımın super ekipmanıyla cuvalladıgımı görunce anladımki olay ekipmanda bitmiyor.

    Ve aslında bakarsan saglam calabilen bir gitarist en dandik clean tonunu muhteşem gösterebilir.Ama ben zaten superim diyorsan ;

    Amerikan bir fender + lambalı bir fender amfi + planet veya proel saglam bir kablo ile olay biter...
     
  15. Jazz kasa (Bombeli göğüslü) gitarları es geçmemek gerek. Bir sürü Strat/Tele denedim, hani onlarla arasında bu kadar yüksek bir fark olacağını düşünmemiştim. İçinde boşluğu olduğu ve kalın bir gövdesi olduğu için, inanılmaz ses veriyor bu gitarlar, kesinlikle şansınız olursa bir deneyin. Stratım var, bir tane de Tele düşünüyordum ama ilk param olduğu zaman bunlardan bir tane alacağım.
     
  16. Epiphone Les Paul(Köprüde DiMarzio Virtual Paf olcak)>BOSS Super Chorus>Carvin Vintage 16 (gaini hafifçe 1-2 civarına getirceksin, isteğe bağlı reverble de oynanabilir...)

    Çok hoş bi sesti bu... ama işime yaramıyodu, amfiyi sattım manyetiği de değiştirdim sonra. :D
     
  17. Ah ah bi hollowbody çalamadım hayatımda eminim güzel bi duygudur.
    Cleanlerinin müthiş olacağından eminim..
     

  18. Ampliyi neden satmıştın ?Carvin'lerin o modeli nasıl biraz bahsedebilirmisin?
     
  19. bende bir adet carvin legacy amfi bir adette carvin dc400 gitar var clean bişiler çaldığım zaman arkadaşlar yeter içimiz baydı, hüzünlendik, bunalım olduk falan diyorlar : ) zaten ne zaman öyle takılsam hep melankolik besteler yaptım : )
     
  20. iyi celan tonu derken aslinda biras daha acsan, yani bi ornek gosterebilsen mesela su ton diye belki bi yardimimiz dokunur.. bana gore guzel clean ton, fender gitar(single manyetik) ve fender amfiden alinir(blues jr mesela ). boyle kristalli kristalli:)
     

Bu Sayfayı Paylaş