Arkadaşlar Acil Yardım F Yerien F# Geliyor

1) eşik
2) tel eskimiştir
3) truss rodu bir miktar sağa çevirmek gerekebilir ( sap öne geldiyse perdeye çarpıyordur )

Bunlar tam olarak doğru değil. Tamam tel eskmiş olabilir, bu bir sebep olabilir ama esas sebep, gitarın entonasyon ayarı bozulmuş olması gibi görünüyor. Bu şekilde sap ayarına ayar gerekip gerekmediği de anlaşılmaz. İlk fretlerde çarpma varsa sağa değil, sola çevrilerek sap rahatlatılır, gerginlik azaltılır. Sağa çevrilince konvekslik artacağı için ilk perdelerde bızlama tam tersi artar. Fakat sap ayarına böyle karar verilmez bu ayrı bir konu.
 
Bunlar tam olarak doğru değil. Tamam tel eskmiş olabilir, bu bir sebep olabilir ama esas sebep, gitarın entonasyon ayarı bozulmuş olması gibi görünüyor. Bu şekilde sap ayarına ayar gerekip gerekmediği de anlaşılmaz. İlk fretlerde çarpma varsa sağa değil, sola çevrilerek sap rahatlatılır, gerginlik azaltılır. Sağa çevrilince konvekslik artacağı için ilk perdelerde bızlama tam tersi artar. Fakat sap ayarına böyle karar verilmez bu ayrı bir konu.
tamamen yanlış bilgi veriyorsunuz. Truss Rod ters çakılmadıysa sağa çevrilerek sapa direnç verilir ki teller sapı yukarı çekmesin ve perdeler ile arada boşluk kalsın. Sola doğru çeviriseniz teller ile perdeler arası mesafe azalır.
Entonasyon 12. perdede kontrol edilir. 1. perdede entonasyon sıkıntısı varsa bunun köprüyle değil eşik ile ilgisi vardır.
 
tamamen yanlış bilgi veriyorsunuz. Truss Rod ters çakılmadıysa sağa çevrilerek sapa direnç verilir ki teller sapı yukarı çekmesin ve perdeler ile arada boşluk kalsın. Sola doğru çeviriseniz teller ile perdeler arası mesafe azalır.
Entonasyon 12. perdede kontrol edilir. 1. perdede entonasyon sıkıntısı varsa bunun köprüyle değil eşik ile ilgisi vardır.

Truss rod ile verdiğiniz bilgi tamamen sallamasyon. O şekilde sap ayarına karar verilmez, ilk fretlerde çarpma varsa sapa direnç filan verilmez. Kulliyen yanlış. İlk perdeler çarpıyorsa zaten klavye çok düz ve gergin demektir.

Hep ezber bilgi ile yazıp durmuşsunuz. Ben nerede köprüyle alakası var, köprüye ayar çekin filan demişim mesela? Ayrıca entonasyon ayarının sadece köprüden mi yapıldığını düşünüyorsunuz? Entonasyon, notanın hafif kayması ya da tam değerine vermemesidir. Entonasyon ayarı üst eşikten veya köprüden yapılabilir.
 
Teller perdelerden gereğinden fazla yüksekse olur. 1- Eşik ve ya köprü çok yukardadır, 2- Sap çok fazla iç bükey ayarlanmıştır.... Perdeye bastığınızda tel olması gerekenden daha fazla gerileceği için tunnig kayar.
 
Bu arada @Pisagor bir anda olduğunu söylediği için ben telin çok eski olmasına bağlıyorum. Teller 2 3 aydan eskiyse artık salınım özelliğini kaybedebilir. Bu entonasyon sorunu yarattığı gibi fretleri de aşındırır. Bir çeşit testere halini alacağı için bendlerde fretleri hızlı bir şekilde bitirir.
Teller kaç aylık :)??
 
Merhaba, bahsedilmemiş ama eğer ses bozulması üst 3 telden birinde(mi, la, re) oluyor ve bir anda meydana geldiyse;

Sebebi, soruna yol açan sargılı telin, sargısının bir noktada kopmuş olması olabilir. Benzer durum benim başıma daha önce birkaç kere geldi. Hatta bir sefer D'Addario marka sıfır tel takımı taktığımda da böyle bir durum söz konusu olmuştu. 4. tel ne kadar uğraşssamda entonasyon problemi yaratıyordu.

bass_strings.jpg

Bu bir bas gitar teli, fakat elektro gitar telleride benzer bir şekilde üretiliyor. Bu sargı telleri çalım sırasında, yada üretim hatası kaynaklı kopması entonasyon problemi yaratabiliyor.

Umarım basit bir şekilde çözüme ulaşırsınız :)
 
Ben yön tarifinize takıldım, döndürmeli işlerde karışıklık çıkmaması adına saat yönü (CW) ya da saat yönü tersi (CCW) ibarelerini kullanmak kafa karışıklığını giderir.
Şu yoruma yaptığım espriyi hakaret sanıp sildiler ya bir şey demiyorum :) :)

Her neyse,

Saat yönü - çevirene göre sağ: sap ile tel arası mesafe artar kısaca geri diye düşünün, sağ taraf geri gibi oluyor yani.

Saat yönünün tersi - çevirene göre sol: sap ile tel arası mesafe azalır. Kısaca ileri diye düşünün. Sol taraf ileri oluyor.

Sevgiler.
 
...
Saat yönü - çevirene göre sağ: sap ile tel arası mesafe artar kısaca geri diye düşünün, sağ taraf geri gibi oluyor yani.

Saat yönünün tersi - çevirene göre sol: sap ile tel arası mesafe azalır. Kısaca ileri diye düşünün. Sol taraf ileri oluyor.

Sevgiler.
Pratik olması açısından "Righty tighty, lefty loosey".
Sağa doğru sap gerilir (dışbükey), sola doğru sap gevşer (içbükey).
 
Pratik olması açısından "Righty tighty, lefty loosey".
Sağa doğru sap gerilir (dışbükey), sola doğru sap gevşer (içbükey).

Konu dışı olacak ama yeri gelmişken sormak istedim. Bu bahsettiğiniz, trussrod'u headstockta bulunan gitarlar için mi? Benim bas gitarımda trussrod sap bağlantı kısmında. Yoksa ister headstockta ister sap bağlantı kısmında bulunan trussrod ayar yeri bir farklılık göstermez mi?
Bir de bas gitarımda 12.perdeden sonra cızlama bızlama yok ama ilk 5 perde de bızlama var. Bunun sebebi üst eşik midir?

Umarım konuyu çok saptırmam. Teşekkürler.
 
Konu dışı olacak ama yeri gelmişken sormak istedim. Bu bahsettiğiniz, trussrod'u headstockta bulunan gitarlar için mi? Benim bas gitarımda trussrod sap bağlantı kısmında. Yoksa ister headstockta ister sap bağlantı kısmında bulunan trussrod ayar yeri bir farklılık göstermez mi?
Bir de bas gitarımda 12.perdeden sonra cızlama bızlama yok ama ilk 5 perde de bızlama var. Bunun sebebi üst eşik midir?

Umarım konuyu çok saptırmam. Teşekkürler.
Headstock'ta olanlar için denediğim/uyguladığım bir yöntem. "Yalnızca headstock'ta olanlar için geçerli" diyemem; çünkü truss rod'un sap bağlantısında olduğu bir gitar gördüğümü/denediğimi hatırlamıyorum hiç. Ama deneyebilirsiniz. Yarım tur döndürün, değişikliği anlarsınız zaten. Merak etmeyin, yarım tur ile sap elinizde kalmaz ;)
 
Geri
Üst