Rack Prosesör Için Uygun Ekipman, Kabin Monitör Vs..

Rack prosesör monitor yada kabin için sizden fikir almak istiyorum. Şuan kulaklıkla hallediyorum.
Aklımdakiler;
1-İlk aşamada Electro Hamonix Caliber 22 daha sonrasonda düzgün bir rack power amp ile
birlikte 1x12 kabin.
2-Referans monitorü. Yamaha hs5 yada hs7. 7 ve 8 inç olursa muhtemelen tek alabilirim.
3-Pasif sahne monitor kabini 100w civarında.
Amaç evde güzel bir duyum almak ve evde ayarladığım ayarları mümkün olduğunca sahnede
fazla değiştirmeden stabil kullanmak.

Referans monitörü düşünüyorum ama pek miksle işim olmuyor yapmasınıda bilmiyorum. Drive
ton hacimleri için 12 inç istenir hep. Referans monitörü alırsam 5 yada 8 olacak nasıl bir
sonuç verir iyi kötü bilemiyorum. Genelde ev studyolarında hep bu tercih ediliyor alınca
pişman olmak istemiyorum. Bu arada kullanacağım oda çok büyük değil. 8 metre kare
civarındadır. çift hs5 mi yoksa daha büyük tek hs8 mi ?

Power amp + kabin düşündüm ama ayarladığım ayarlar sahnede pek geçerli olamayacak
çünkü direk prosesörü miksere gireceğimden farklı çıkar diye düşünüyorum. Ama evde ve
kabini olan yerlerde rahatlıkla iş görür.

Pasif sahne monitörüde ev için yüksek ses demek. Düşük volumlerde evde kulanacağım ses
aralıkları var mı bilemiyorum.
Bu arada kullandığım amfimin fx loop u var. Kabini eleyebilirimde..
Hangisi doğru tercih olur
 
Ben sahnede İpad içinden bias kullanıyorum. Evde ise sistemi yamaha Hs50 e girerek kullanmaktayım. 5" te ayarladığım tonlar sahnede aşırı basslaşarak ve drive, modülasyon kaybederek başıma bela oluyor. o yüzden sistem outputunda sahne ve ev için 2 faklı EQ ve kabin ayarı kodum. O şekilde biraz toparlayabiliyorum.

Eğer evdeki tonunuzu da sahnede kullandığınız PA sisteme taşımaksa amaç, tek yolu var; evde 12" barındıran bir aktif stage monitör kullanmak. Kemper, Axe fx, gibi prossesörden yüksek performans almayı hedefleyenlerinin de tercihlerinin böyle bir sisteme yönelmek olduğunu takip ediyorum.
Aşağıdaki örnek biraz tuzlu ama daha uygun seçenekler mevcut.

mydukkan.com :: LD Systems MON 121 A G2 12
 
Son düzenleme:
Ben sahnede İpad içinden bias kullanıyorum. Evde ise sistemi yamaha Hs50 e girerek kullanmaktayım. 5" te ayarladığım tonlar sahnede aşırı basslaşarak ve drive, modülasyon kaybederek başıma bela oluyor. o yüzden sistem outputunda sahne ve ev için 2 faklı EQ ve kabin ayarı kodum. O şekilde biraz toparlayabiliyorum.

Eğer evdeki tonunuzu da sahnede kullandığınız PA sisteme taşımaksa amaç, tek yolu var; evde 12" barındıran bir aktif stage monitör kullanmak. Kemper, Axe fx, gibi prossesörden yüksek performans almayı hedefleyenlerinin de tercihlerinin böyle bir sisteme yönelmek olduğunu takip ediyorum.
Aşağıdaki örnek biraz tuzlu ama daha uygun seçenekler mevcut.

mydukkan.com :: LD Systems MON 121 A G2 12


Bende Hs50 kullanıyorum, bass frekansları pek okumadığı için insan yarın yokmuşçasına basslara abanıyor ve sonuç hüsran oluyor. Yapılan her işi mutlaka kulaklıkla bir kontrol etmek lazım.
 
Arkadaşlar, kusura bakmayın gerçekten, affınıza sığınarak ve ukalalık yapmadan, hiç birinizi kırmak, üzmek istemeden sormak istiyorum. Nereden buluyorsunuz bu yöntemleri ve fikirleri.

Öncelikle, kullandığınız referans monitörün kaç inç olduğu hiç önemli değil, istediğiniz inç monitörlerle evde yakaladığınız ton her yerde aynı duyulur, duyulmuyorsa sorun monitörde değil tondadır. İlla 12 inç referans monitörü almanıza falan gerek yok. Referans monitörü kaç inç olursa olsun, doğru duyumla her şekilde ton yapılır, sorun inç değil, kulaklar/duyum/algılama...

Hs50, hs-5, 7 ya da her neyse, 3,5 inç, 5 inç, 6,5 inç, ne kadar aktif, Yamaha, Genelec, Adam, denemiş, kullanmış, miks yapmış biri olarak söyleyebilirim ki; düzgün sonuç alamayanlara ceza olarak "Yamaha NS-10m" kullandırmak isterdim. Belki o zaman o minik kabiliyetli referansların değerini çok daha iyi anlarsınız. Hepsinin frekans tepkileri olması gerektiği gibi ve fazla fazla yeterli!

Kısacası, bass tepkisi az vs diye bahaneler üretmek yerine, duyumunuzu tartın. Belki daha sakin, sessiz saatlerde, kulaklarınızı yormadan, karşılaştırma yaparak ton yazın. Ekstrem ayarlar yapmaktan kaçının. Normalde gerçek amfilerde olduğu gibi, prosesorlerde ayarlar, ortalama değerlerde, olması gerekene en yakın ton gelir zaten. Ayarları aşırı açıp kısmak zorunda kalıyorsanız, tonunuzu acayip eq ayaklarıyla eğip bükmeye çalışıyorsanız ya gitarda ya da duyumunuzda problem var demektir.

Bir başka mevzu da; prosesor+ power amp+kabin kullanımı; ben de bu yöntemleri çokça irdeledim, denedim. Böyle bir şey yok, varsa da çıkacak sonuç çok da matah değil, söyleyeyim.

Prosesörü direkt sisteme/miksere/ses kartına gir çal, olur yer, güzel. Ama onu bir amfi ve kabine bağlamak hiç bir zaman gerçek bir amfi tonu vermez, veremez. Çünkü:

Çok kaliteli Hi-Fi bir amfi ve monitör (bir mesa mark 5 fiyatı harcayarak) alsanız da, frekans tepkileri prosesörün kabin ve power amfi simülasyonlarının kabiliyetiyle sınırlı kalacaktır. Sonuç 1000 dolarlık bir amfinin bile kolayca verebileceği berraklıktan uzak 'maskeli balo ve sahte yüzleri' standartlarında bir ton olacaktır. Haaa, prosesörün üzerinden power amfi ve kabin simülasyonlarını kapatıp bir lambalı power amfi ve gerçek bir kabine girmekse amaç (ki bu da pahalı bir yöntem) bu koşullarda alacağınız ton da profesörden ziyade, o amfi ve kabinin tonu olacaktır, oldu olacak prosesor yerine bir de lambalı preamp kullanın çok daha iyi.

Ama zaten prosesöre, "öylesine" bir power amfi (250 TL'ye bile var) ve kabin bağlayacaksanız önceden uyarayım, yarın bir gün ucuz bir amfi ile çok daha canlı, berrak tonlar yakalamış bir gitaristle aynı gruba düşerseniz hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.

Gitar, lambalı (ya da transistörlü) amfiye girip çalınan basit bir düzenekle en doğal sonuca ulaşır. Amfinin önüne arkasına bir efekt/pedal ilave ederken bile bazen tondan feragat etmek zorunda kalınır (bkz: true bypass, line selector gibi çözümler üretilir).

En doğru gitar sesi, gitar amfisi ve kabininden çıkar. Bunlar dışındaki her "buluş" vahşi kapitalizmin bir oyunudur.

Prosesor, power amfi, referans, "tek referans" (bunu ilk kez duydum yemin ederim), 12 inç referans (bunu da...) gibi fantastik yöntemler yerine, olayları basitleştirmenizi tavsiye ederim.

Anlıyorum, ağır taşımak istemiyorsunuz. Evde yaptığınız ton çarşıya uymuyor
Sorun aletlerde, cihazlarda. İnç'te vs değil duyumunuzda, ortam ve kulaklarınızı kalibre edip tekrar deneyin.

Ve son olarak; asla kulaklıkla ton yapmayın. No offense, peaVe.

Sevgiyle.
 
@Sinan Güngörer "Tek yolu var" demekte hata ettiğimi fark ettim. Paylaştıklarım benim kendi tecrübelerim ve ulaştığım sonuçlar. Küçük bir speaker dan aldığınız soundun aynısını büyük çapta bir kabinden, sistemden alamazsınız, eğer bunu algılayamıyor olsaydık mantıken sistem değiştiğinde de aradaki farkı hissetmiyor olmamız gerekirdi. Siz 5" te aldığınız performansı nasıl geniş alanlarda aynı şekilde duyurabileceğinizi kendiniz için, tecrübelerinizden öğrenmiş olabilirsiniz. Algının ve kulağın gelişmesi kişiden kişiye değişir, Ancak bunlar "tak fişi, bitir işi" şeklinde kesin ve tartışılmayacak standartlarda değişmeyecek yöntemler olsaydı birçok forumda platformda hala tartışılıyor olmazdı. Herkes fikirlerini tecrübelerini paylaşsın. Dediğiniz gibi ukalalık yapmadan, hiç birimizi kırmak, üzmek istemeden yapalım.
 
Son düzenleme:
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Harici bir power amp + kabin hiç denemedim. Yine video örneklerden yola çıkarak düşündüğüm bir seçenekti. Şuan evde kullandığım Fender hot rod deluxe amfim var. Onun direk power katına girdiğimde çıkan sonucu beğenmemiştim. Belki istediğim power amp ve kabini alırsam farklı sonuçlar yakalarım diye düşünmüştüm. Ama sanırım çok uçuk bir değişiklik olmayacaktır. O yüzden bu seçeneği eliyorum.
Şu aşamada en iyi çözüm bir referans monitöründen geçiyor sanırım. Duruma göre Hs5 yada hs7. Kullanacağım oda maksimum 10 metre kare. Hs5 yeter sanırım. Ama çap büyüdükçe daha dolgun tonlar duyacağımdan 7 düşünsem, oda büyük olmadığından problem yaşarmıyım. Bu arada pek miks işinden anlamıyorum. Kes kopyaladan ötesi yok. Başka öneriniz varsa onada açığım.
Sahne hoparlörlerinide eledim gibi, çünkü ses yine ev için yüksek kalıyor.
 
Harici bir power amp + kabin hiç denemedim. Yine video örneklerden yola çıkarak düşündüğüm bir seçenekti. Şuan evde kullandığım Fender hot rod deluxe amfim var. Onun direk power katına girdiğimde çıkan sonucu beğenmemiştim. Belki istediğim power amp ve kabini alırsam farklı sonuçlar yakalarım diye düşünmüştüm. Ama sanırım çok uçuk bir değişiklik olmayacaktır. O yüzden bu seçeneği eliyorum.
Şu aşamada en iyi çözüm bir referans monitöründen geçiyor sanırım. Duruma göre Hs5 yada hs7. Kullanacağım oda maksimum 10 metre kare. Hs5 yeter sanırım. Ama çap büyüdükçe daha dolgun tonlar duyacağımdan 7 düşünsem, oda büyük olmadığından problem yaşarmıyım. Bu arada pek miks işinden anlamıyorum. Kes kopyaladan ötesi yok. Başka öneriniz varsa onada açığım.
Sahne hoparlörlerinide eledim gibi, çünkü ses yine ev için yüksek kalıyor.

Miksten anlamaya gerek yok. Referans monitör diye tabir edilen bu hoparlörlerin özelliği, gönderdiğiniz sesi "flat", dümdüz, yani tabir-i caizse, "süslemeden" duyurmasıdır. Hi-Fi tabir edilen hoparlörler ise sese belli bir karakter kazandırır, bazı frekansları daha şişmiş, bazılarını ise (özellikle midleri) göçertmiş bir şekilde hoparlörlere sürer.Vahşi kapitalizmin bir oyunudur; ilk dinleyeni aşık etmek ve o ürünü sattırmak.

Referans monitörüyle ton yapmaktaki amaç, referansta duyduğumuzu farklı 'süslü' sistemlerde de dinleyerek, biraz referansı, biraz o 'süs'ü, biraz da kendimizi tanımak. Yani referans monitörü bir nevi, sesi ölçmek, biçmek için kullandığımız bir araç, bir cetveldir. Tabi ki evdeki hesap çarşıya yine uymayacaktır ve yine ufak tefek hayal kırıklıkları yaşanacaktır. Deneye yanıla ölçe tarta bulacaksınız Ama yine söylüyorum, istediğiniz inç, isteidğiniz marka model bir hoparlör işinizi görür, amaç oradan gelen bası tizi doğru 'yorumlamak'. Sinema gibi bir sound bekliyorsanız 'bas frekans tepkisi yetersiz' diyebilirsiniz. Ama değil, yeterli. Yamaha NS10m'de bile bir 50-60hz gelir ilk denemede duyamasanız da. O frekanslar şişip gelmiş olsa bu defa da kısmak istersiniz.

Ben o tarz tartışmaları okumuyorum takip etmiyorum. Kulaktan başka güvenecek bir şey yok. Milyon dolarlık stüdyoda, teki 55 bin dolarlık ATC hoparlörlere 'abi bas gelmiyo yağ, bu nası hoparlör' diyen, 'abi miksi evde dinledik, çok farklı duyuluyor' diyene de şahit oldum. 100 bin dolarlık ATC'lerin önünde 'abi ne yapalım elimizdeki imkanlar bu kadar ne yazık ki' demek durumunda kaldığımı da biliyorum.

Tek yol kulak! Kolay gelsin :)
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Laney CXM-110 Passive Sahne Monitoru yada aynı ürünün 12 inç olanı. 600 tl gibi de bir fiyatı var. Bu tarz bir şey alsam daha mı iyi olur?

Şuradaki gibi bir sistem
 
Müthiş bir başlık olmuş. Ben de aynı konuyu merak ediyorum. Hatta şunu sorayım. Yamaha hs7 monitörler evde pod bağlamak için uygun mudur ve sesi yeterince güçlümüdür?
 
Videodaki başka marka o biraz fiyatlı örnek olsun diye astım.
Laney cxm 110 570 tl 1x12 de 780 tl civarı.

Yamaha hs7 için oda küçük ise cihaz bağladığında bile bass problemi yaşanabileceği söyleniyor.Gerçi sesler çok açılmassa yine promlem olur mu bilmiyorum. Sonuçta ev ortamı belli derecede volüm oluyor. Benimde gönlüm hs7 den yana. Yada hs5 alıp yanıda aradaki kalan farklada Laney 1x10 mu alınmalı. Hala kararsızım.
 
Evde kullanılacaksa Yamaha H5, H8 veya başka güzel bir aktif monitör yetip de artacaktır bile. Prosesör alıp bir de Class D power amp alacaksak ne anladık bu işten? Ben evde power mikser + 2 tane 12 inç Yamaha pasif monitör ile Kemper'i kullanıyorum. Bununla birlikte illa acayip ton olsun, kabin hissiyatı versin diyorsan FRFR monitörlere bakın. Benim bulabildiğim en makul olanı bu:

http://www.thomann.de/intl/yamaha_dxr_12.htm

Burada hiç bakma zira fiyatı 3 katı.
 
Frfr monitör dediğiniz monitörün bir özelliği mi, yani markası değil sanırım?
Birde mikser + pasif monitör kullanıyorsunuz. Tam konuya hakim olmadığımdan sormak istiyorum.Aktif yada pasif monitör seçiminde mikser kullanılması gereklimidir? Yada direk mikser kullanmadan monitöre bağlasak fark yaratır mı?
 
Videodaki başka marka o biraz fiyatlı örnek olsun diye astım.
Laney cxm 110 570 tl 1x12 de 780 tl civarı.

Yamaha hs7 için oda küçük ise cihaz bağladığında bile bass problemi yaşanabileceği söyleniyor.Gerçi sesler çok açılmassa yine promlem olur mu bilmiyorum. Sonuçta ev ortamı belli derecede volüm oluyor. Benimde gönlüm hs7 den yana. Yada hs5 alıp yanıda aradaki kalan farklada Laney 1x10 mu alınmalı. Hala kararsızım.

10" miş .
 
Frfr monitör dediğiniz monitörün bir özelliği mi, yani markası değil sanırım?
Birde mikser + pasif monitör kullanıyorsunuz. Tam konuya hakim olmadığımdan sormak istiyorum.Aktif yada pasif monitör seçiminde mikser kullanılması gereklimidir? Yada direk mikser kullanmadan monitöre bağlasak fark yaratır mı?
Aynen özelliği. Full range flat response demek. Kabaca gitar hoparlörü 80~5000 hz, orada burada gördüğümüz sahne sistemleri (basit olanları diyelim) 60~8000 hz, FRFR hoparlör ise 0~20000 hz.

Aktif monitörü doğrudan bağlayabilirsin (eğer kullandığın prosesör destekliyorsa, muhtemelen yeni nesil prosesörlerin hepsi destekliyordur). Pasif monitöre power ampli veya power mikser gerekir.
 
Geri
Üst