Gitar Boyama - Custom Re-paint

'Elektro Gitarlar' forumunda uvidinli tarafından 16 Nisan 2016 tarihinde açılan konu

  1. Merhaba arkadaşlar,
    Uzun zamandır sizlerle paylaşmayı düşündüğüm bu konuyu erteleyip durdum...
    Ancak, karın ağrısı artınca işe koyulmak zorunda kaldım. :)
    Malum, (eskidem malum-u aliniz deniyordu galiba, onu bile unuttum:ROFLMAO:) insan katlanabildiği şeyi değiştirmiyor, çekmeye devam ediyor...

    Sevgili kardeşim @hackeiommi ile uzun süredir muhabbetimiz var bu konuda ; ilanlarım askıda kaldıkça sorular ve teklifler de artarak gelmeye devam ediyor...
    En son sevgili @Grundar ile de bugün konuşunca, tamam dedim artık vakti geldi, yapman gerek.o_O
    Ayrıca, @hackeiommi nin dediği gibi bir "Delikanlılık" da yapmış oluruz bu sayede, profil mesajını güncelleyip durmak yerine...:p:notworthy:

    Konuya eğlenerek başlamak istedim...Çünkü, insanların en iyi paylaşımlarının iyi ruh halinde olduğunu yıllar içinde öğrendim...
    Kendimi her ne kadar genç hissetsem de- yıllar içinde Hakkı Devrim'leşiyorum galiba...

    Gelelim yeniden boyama işine:
     
  2. Grundar

    Grundar Forum Yöneticisi

    890
    1,293
    9,255
    Sevgili @uvidinli abi,

    Senin gitarları (sanat eserleri de desek yanlış olmaz sanırım :)) gördüğümden beri, zaten aklımdaydı, en kısa zamanda kafayı kırıp gövdeyi göndereceğim sanırım :) ...

    Diğer düşünen arkadaşlara da şunu rahatlıkla söyleyeyim, Uğur abi arayıp sesini duymanız ve bilgisinden faydalanmanız bile rahatlatıcı ve öğretici :) ...

    Sevgiler ve saygılar...
     
    HmzGkgz ve uvidinli bunu beğendi.
  3. Herşeyden önce malzeme kalitesinden bahsetmekte fayda var...
    Kaliteli zımparadan tutun da kaliteli zeminleme ve asıl boya malzemelerine, dolgu verniklerine ve son kat cila malzemelerine kadar uzun bir konu bu...
    İlk önce Zımpara ile başlayalım...
    Dikkat ederseniz, boya sokücü kımyasallar veya yüksek ısılı tabancalarla boya sökmek demedim...
    Benim kişisel tercihim zımpara : Gitarın ahşabına herhangi bir zarar gelmesini istemiyorum çünkü...
    - Isı tabancaları bildiğim kadarıyla 200-400 derecede ısı verebiliyorlar : Özellikle nitro selüloz boyalı gitarlarda, boya katmanının fazla ısınması (makinalı zımpara isşlemleri de dahil) içsel yanmalara, pis kokuya ve kalıcı hasarlara neden olabiliyorlar...
    - Boya sökücüler de -bence- istenmeyen kimyasallar...
    Ve son olarak da elle zımpara, makina ile değil...Reostalı bir zımpara makinanız bile olsa (düşük devirde kullanabileceğiniz) çok tecrübeli değilseniz eğer, kontrolü kaçırabilir ve gitarın kontürlerini bozabilirsiniz...
    Kısacası, eziyeti bol ve dikkatli bir işçilikten bahsediyorum.
    Ne demek mi istiyorum, açıklayayım :
    Gitar, eğer bolt-on (gövde sapa gvida ile birleştirilmiş) ise : demonte edilir, manyetikler potlar ve tüm switchler sökülür...Yalnızca üzerinde çalışılacak ahşap kalmalıdır.
    Ardından, cilanın kaymak tabakası kalın kumlu(50 gibi) zımpara ile yavaş yavaş zımparalanır. Kaymak tabakası alınsıktan sonra, 100-200 kumlu ile zımparalamaya dikkatle devam edilir. Boyaya yaklaştıkça kum incelmeli -400 gibi- ve boya 600 kumla alınmalı ağaca gelindiğindiğinde de 800 kuma geçilmeli ki gitarın silüeti (kontür) bozulmasın...
    Bu arada, 800 kuma geçildiğinde, benim kişisel tercihim, gitarın CNC tezgahlarından çıkmış keskin köşelerinin yumuşatılması (pah) şeklinde... CS gitarlarda olduğu gibi...
    Böylece, gitarist kendini bebeğine sarılmış gibi hissedecektir kanımca...
     
    Kutay_, HmzGkgz, Ozzfish ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  4. Estafurullah kardeşim, o senin kalite ve anlayışının eseri...
    Çalışmalarımı değerlendirme yaklaşımına ve inceliğine çok teşekkür ederim...
    Zamanında Orhan ustaya (Orhan Taylan), bir resmi için çok heyecanlanıp : "Ustam bu gerçek bir başyapıt, büyük bir sanat eseri!" demiştim.
    Bana bakışı gözümün önümden gitmiyor hiç...Gözlüğünü hafifçe indirip, "Ya Uğur" demişti..."Bunlar sadece çalışma...Hele bir yüzyıl geçsin görürüz bakalım ne olduklarını!..." demişti...
    Büyük ustadan o tavrı gördüğüm için daha çok dekoratif demeyi tercih ediyorum...Ama, yaklaşımım kesinlikle sanatsal, hiç beis yok!...Tüm yaşama karşı tavrım gibi...Ve bunun tersi de elimde olan birşey değil maalesef kardeşim.
    Güzelduyguların ve ifaden için tekrar teşekkür ederim.
    Sevgiyle kal...:)
     
    Grundar bunu beğendi.
  5. Zımpara işi bitmiş gibi görünüyor değil mi? Sakın aldanmayın...Ara ara mecburen o konuya döneceğiz...
    800 kumla zımparada kalmıştık değil mi? Öyleyse devam edelim...
    Şu anda elimizde düz sayılabilecek ama henüz kaymak hale gelmemiş ahşap bir profil var...
    1000 kum ve en son 1200 kumla zımparaladığınızda artık profil zemin boyasına hazır hale gelir...
    Benim kızım bu duruma : "Yumuşak" diyor...Evet, hissettiğiniz duygu o olmalı...
    Zımpara kusurlarını gözle göremeyebilirsiniz, elleriniz çoğu zaman daha iyi bir araç olabilir bu konuda...
    Son olarak orta seviyeli bir ışık altında gitar yüzeyini ıslak bezle silerseniz, bazı kusurları yakalayabilirsiniz.
    Zımpara kumu silsile yani kum dereceleri artan şekilde sıralı kullanılmalıdır ki çizikler kalmasın...
    ASLA YAPILMAMASI GEREKEN ŞEY : Gitarın gövde askı tutucusunun orta noktasını oluşturduğu ve (strap pin mi deniyor ona) sap-gövde birleşim noktasına kadar devam eden o 10 cm genişliğindeki hatta çok mecbur kalmadıkça pek dokunmayın...Yoksa, gitar sizden öcünü çok fena alır (ilerleyen zamanlarda)...:LOL:
     
    fardal ve bi'kafa bunu beğendi.
  6. Artık sıra zemin boyaması aşamasına geldi...
    Eğer şeffaf bir zemin istenmiyorsa ve son kat renk açık olacaksa açık renki zemin ; aksi takdirde siyah renk kullanmayı tercih ediyorum.
    Ben su bazlı boyaları kullanıyorum (akrilik gibi)
    İnce olmak kaydıyla, minimum 2 kat kat uygulanır...Akrilik, oda sıcaklığında ortalama 2-3 satte kurur...Her katta en az bu kadar süre beklenmeli ve boyanın yapışması için hassas (enhanced) zımpara yapılmalıdır. Ben son kattan sonra 1 gün beklemeyi seviyorum...
    Ardından çok hassas bir zımpara ve nitro-seluloz dolgu verniği uygulaması...
     
    fardal ve bi'kafa bunu beğendi.
  7. Nitro-Selüloz dolgu verniği uygulaması :
    Kendi tineriyle yeterince inceltilerek kullanılır...Boyamadaki en önemli kurallardan biri de : En ince katların ilk katlar olmasıdır ; sona doğru katları kalınlaştırabilirsiniz...
    Çünkü, altta zor kuruyan veya kurumamış bir katman istemezsiniz.
    Ben mümkün olduğu kadar ince uygulama yapıyorum, ve her 2-3 katta bir 600-1000 seviyesinde düzeltme zımparası geçiyorum...
    Bu durum çiçek bozuğu lekeler tamamen kayboluncaya ve cam haline gelene kadar devam eder.
    Kuruma süresi : Dolgu verniği toz kuruma süresi (Dokunabilme sertliği :hava ısı ve nem durumuna bağlı olarak 2-3 ila 5 dk. bulur.) Tam kuruma 2-4 saat ; kemikleşme ise 8-12 saati bulur...
    Zımpara sırasında çıkabilecek boya ile ilgili sorunlar rötuşlarla giderilir...Bölgesel ise, bölgesel yaklaşımla, değilse tümden aynı süreçler tekrar edilir...
    Tüm bunlardan sonra (Yaklaşık 3 hafta geçti) artık son kat parlak vernik safhasına geçebiliriz.
     
    fardal ve bi'kafa bunu beğendi.
  8. Son Kat Vernik Uygulaması:
    Dolgu verniği gibi 2-3 hattabir gittikçe hassaslaşan zımpara ile ince uygulama yapılır ve sonunda özel karışımlarla parlatılır
    Sadece parlatma işindeki kusursuzluk yarım günlük bir çalışma gerektirir...
    Ben geleneksel yöntemlerle ve kendi geliştirdiğim tekniklerle çalışıyorum.
    Her aşamada elle ve fırçeyla boyuyorum...Sprey tabanca da denemiştim, fazlaca memnun kalmadım.
    Zımparalamadaki yoğun işçilik sayesinde, gitarın öz tonunu bozmayan oldukça ince toplam bir custom boya böyle elde edilmiş olur.
     
    fardal ve bi'kafa bunu beğendi.
  9. Gelelim süre belirleme işine:
    Düz boyama (Ben buna niteliksiz boyama diyorum) : Zeminleme ve boyama işi nipeten kolay olduğu için toplamda 25 gün-30 gün alıyor...(3 gün boyaya hazırlama + 3 gün zemin ve boyama + 5 gün dolgu verniği uygulaması ve zımpara + rötuşlar 2 gün + son kat uygulamaları 1 hafta + en az 1 hafta bekleme-kemikleşme- ve 1 gün özel parlatma)
    Sanatsal boyama (Ben buna nitelikli boyama diyorum) : Zeminleme ve boyama işi uğraştırdığı için toplamda 1,5 alıyor...(3 gün boyaya hazırlama + 15 gün zemin ve boyama + 5 gün dolgu verniği uygulaması ve zımpara + rötuşlar 2 gün + son kat uygulamaları 1 hafta + en az 1 hafta bekleme-kemikleşme- ve 1 gün özel parlatma)
    Özel Sipariş (Gerçek CS boyama- Tamamen eşsiz- CS tailoring) : Hiç yapılmamış birşeyleri test etmek amaçlı özel sipariş olursa çıkabilecek birsürü sorun ve tasarım süresi olacağından dolayı toplamda 3 aylık bir süre öngörüyorum...

    Süreçte uyguladığım, ancak yazmayı unuttuğum ve hatta yanlış veya eksik kullandığım bazı kelimeler olabilir...Hızlıca paylaşmak istediğim veya ilgili konuda cahilliğimden kaynaklanan bazı bilgi eksikliklerim olabilir...Yardımcı olursanız sevinir ve ben de öğrenme fırsatı bulurum...
    Sürç-ü lisan ettiysek affola şimdiden!..
    Sevgi ve müzikle kalın dostlar...:)
     
    bi'kafa ve fardal bunu beğendi.
  10. Üstadım fotoğraflar da bir gelse insanlar işçiliğinizin kalitesini görür.
     
  11. Eyvallah kardeşim haklısın...Eskilerden derleyeyim o zaman!..
    Yapım aşamasında da var ama hani sevdiği erkeğin karşısında makyaj yapan kadının durumu gibi olur...:D:LOL::LOL::notworthy::ROFLMAO: İşin heyecanını keser...
    Ben şahsen karşımda bitmiş ürün görmek isterim...
    (Daha fazla yazarsam hemen ordan @hackeiommi uyarır beni, "Aman abi napıyorsun karıştırma onları, kafana çantayı yiyeceksin!" diye...:LOL::ROFLMAO:)
     
    hackeiommi ve HmzGkgz bunu beğendi.
  12. Alın size eskilerden bir demet... w7.jpg 20160115_161142.jpg 2016-01-09 13.12.19.jpg IMG-20160116-WA0006.jpg IMG-20160116-WA0001.jpg 20160115_161946.jpg a sizler
    3 tane yeni üzerinde yaklaşık 2 aydır çalışıyorum...
    Yaklaşık 15 gün sonra paylaşacağım sizlerle...:)
     
    eyazıcı, hackeiommi, Oguz92 ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  13. Jackson beni benden aldı vallahi. İbanez JPM tarzında bir şeyler olabilir mi gelecekte? :) (Şahsi gitarım için.)
     

    Ekli dosyalar:

  14. Elbette kardeşim...Şartları özelden konuşabiliriz...:)
    Özellikle, farklı ve aykırı şeyler yaparak boyama konusunda neler yapılabileceğini göstermeye çalıştım...
    Artık aynı yemekleri yemekten sıkılmış olabileceğini düşünüyorum müzisyenlerin...
     
    HmzGkgz bunu beğendi.
  15. İleride düşündüğüm bir proje ama kesinlikle yaptırmayı düşünüyorum. :)
     
    uvidinli bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş